Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1145
Hei, har laget en nettside for et firma og lurer på om det er noe som kan forbedres. Siden er ikke 100% ferdig enda, er fortsatt noen ting som skal fikses på. Alle kommentarer mottas med takk. URL: http://www.twb.no/
Synes den var fin og oversiktlig. Det eneste jeg ikke likte var når du tok musa over et av bildene på forsiden. Det bildet musa er over hever seg og får skygge, men de andre bildene beveger seg smått de og, det er litt forvirrende. Ellers så var alt fint.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Enig med 406057, forandre litt på hvordan bildene reagerer når man fører musa over dem. Syns forøvrig at du kan zoome inn på bildet du har valgt for vindusdekor slik at man ser selve dekoret bedre.

Ellers en kjempefin side. Fargene synes jeg passer sammen. Hvilken font bruker du for å skrive "skilt", "bildekor" osv.?

Kikket nå på "Om oss"-siden. Kanskje du bør forandre på dét at Design osv. kommer utenfor den grå boksen.

Er faktisk mulig at jeg kommer til å bruke siden.
Som nevnt var det veldig forstyrrende når bildene "hopper"
Når du trykker på "om oss" går innholdet ut over designboksen (nedover). Jeg vet ikke om det er tenkt at det skal være slik eller ikke, men det så ikke noe pent ut.

Og til slutt er det ingenting som heter "Copyright" i norsk lovverk. Man har Lov om opphav til åndsverk (åndsverksloven) og da ser det litt dumt ut å referere til det engelske uttrykket "Copyright" nederst på siden.

EDIT; Ser at det gikk en stund mellom jeg åpnet tråden og jeg svarte, så det ble litt repetering av posten over.
Sist endret av Cikey; 20. mai 2007 kl. 19:29.
Du bør kanskje revurdere fargene ?

Oransje på grått er ikke det mest delikate jeg har sett
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Ville kanskje vurdert å prøve et litt rundere design ved å bruke "rounded corners" på siden evt. deler av siden. Ble litt stiv og firkantet.

Siden kunne gjerne brukt mer bredde.
Grafikken på menyen til venstre ville jeg absolutt ha byttet. Lag noe "freshere". At den øverste er konstant "markert" er forvirrende, dessuten krasjer grafikken litt på den øverste kategorien i menyen.

Kontaktinformasjonen hadde ikke trengt å vært fullt så tilgjengelig. Gjerne prioriter tilgjengelighet etter Telefonnr. deretter telefax og adresse. Adresse trenger ikke være fullt så tigjengelig. Dette kan gjøres ved mindre skrift og mindre fokus via fargenyanse på tekst. Dessuten ligger kontaktinformasjonen nå der folk er vant til å ha en meny. Hvorfor både mobil og telefon? Skulle da holde med telefon.

Header ble litt full. Man trenger vel strengt tatt ikke telefonnummeret der også?
Teksten "profilering" stråler "beavel and emboss". Dette er veldig oppbrukt og det ser veldig uprofesjonelt ut.

Siden ble litt kjedelig med veldig få fargenyanser. Ville kvikket opp siden ved å bruke flere farger/nyanser og kanskje brukt grafikk til å skape litt dybde i designet. Men for all del ikke overdriv det heller.
Teksten ble også litt i største laget og burde settes ned noen hakk.


Høres ut som jeg har mye negativt å si, men jeg mener du har et veldig godt utgangspunkt, med mye rom for forbedringer som de fleste andre. Hvis ikke hadde jeg ikke orket sette meg ned å skrevet denne kritikken.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Få den til å funke uten javascript. Uten javascript ser sida slik ut:
http://nff.bitsex.net/t/553

Det gir et lite seriøst inntrykk av firmaet...
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Er ikke helt enig med z0p. Jeg synes fonten passer fint med "harde" kanter. Det er veldig mange som har rounded edges nå for tiden, synes det blir litt kjedelig.

Den gule bilen opp i høyre hjørne vet jeg ikke om passer helt inn. Den er på en måte ikke i samsvar med resten av temaet.

Edit: Så ikke at kontaktinfo var der oppe også, sjekket bare kontaktsiden. Plassér den nede istedenfor. Men jeg synes at det er bedre med mer kontaktinformasjon enn lite. Ellers må man begynne å rote i gulesider og slikt for å finne mobil.
Sist endret av Jonta; 20. mai 2007 kl. 19:48.
biohazard's Avatar
Trådstarter
Takk for alle innspill så langt!

Etter all kritikken har jeg endret på bildehoppingen på forsiden, copyright, og at innholdet på "Om oss" siden ikke flyter utover. Virkelig gode tilbakemeldinger. Fargene kan jeg ikke endre på siden firmaet ønsker det slik.
Det at siden skal fungere uten javascript er muligens noe som må komme etterhvert.

Fonten på menyen er forresten Abbadi MT Condensed.
Sist endret av biohazard; 20. mai 2007 kl. 19:47.
Jeg ville satset på en annen overskrift. Slik som den er nå, tykkerst ytterst i begge endene og smalest i midten ser ikke så veldiig seriøst ut hvis du skjønner hva jeg mener.
Bruk heller en font hvor bokstavene har samme størrelse.
Det er ingenting som heter "uforbindtlig" Regner med at du mener uforpliktende?

Edit: Tok et kjapt søk på google og ser at det er flere som bruker dette ordet. Synes det høres merkelig ut....men men
Sist endret av Tiger__Style; 20. mai 2007 kl. 20:40.
det er to ting jeg reagerer på når jeg ser siden.
1. teksten i headeren der det står "profilering" er ikke noe fin.. Like store bokstaver burde gjøre nytten.
2.Fargene. Jeg kan ikke helt forklare hva, men det er et eller annet jeg ikke helt liker med dem.
ellers er det vel ikke så mye å si.
syns siden var fin jeg, annerledes
grått mot oransje synes jeg ikke var noe særlig problem heller, fargevalget går vel på firmafargene tenker jeg..
men en liten ting, jeg (som de aller fleste) har som vane og trykke på headeren/logoen når jeg er på en underside og vil til fremsiden, men dette gikk ei nå.
med tanke på bilde jeg så av selve bygningen til bedriften ser jeg at de meste av tingene golk klager på er ting som tilhører bedriften, slik som headeren er jo samme som skriften på bygningen. Fargene er farger de bruker der osv.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Tang0
syns siden var fin jeg, annerledes
grått mot oransje synes jeg ikke var noe særlig problem heller, fargevalget går vel på firmafargene tenker jeg..
men en liten ting, jeg (som de aller fleste) har som vane og trykke på headeren/logoen når jeg er på en underside og vil til fremsiden, men dette gikk ei nå.
Vis hele sitatet...
Second that. Sistnevnte er en funksjon jeg bruker mye på nFF, jeg digger den funksjonen (Tenk å være så latterlig som meg og digge en så simpel funksjon). Du bør absolutt ha den med.
*forresten: jeg skulle skrive i kontakt skjemaet på siden. men jeg kunne ikke se hvor jeg skrev og hvis jeg gikk tilbake litt for å rette opp i en skrivefeil, så endte jeg opp med og rote opp i alt det jeg hadde skrevet.

veldig upraktiskt og ikke kunne se hvor man er i setningen og utrolig frustrerende siden man gjør mange feil og bruker unødig tid på rettelser.

(jeg snakker om den blinkende streken som viser seg foran bokstavene du skriver)