Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 23597
Hei, jeg er ny her

Jeg har snoket litt rundt her på forumet angående dette temaet, men jeg fant ikke akkuratt svar på det jeg letet etter, så da lager jeg min egen topic og håper å få svar her

Hva trengs det for å dyrke god Marihuana? jeg så en film som jeg lastet ned som het "Top Quality Marihuana", der brukte de K2, er det best for nybegynnere? men hva trenger man liksom basic, dette skal foregå i ett lite rom, men jeg har vifte muligheter og vanntilkobling og sånt, hva kreves? jeg har lest FAQen på overgrow.com og sånt, men jeg trenger svar!

Hva kreves? hva trengs? hva er best for nybegynnere?

Mvh,
Winters :
Northern Lights fra Nirvana er en bra strain for nybegynnere. Sånn bortifra det vil jeg anbefale deg å ta en tur innom http://www.norcan.org .. Der kan du få mye bra tips når det gjelder dyrking av Cannabis. Du burde investere i en HPS-lampe (ca 1500,-), noe næring og bra jord. Ellers så er det ikke mye som trengs... Men som sagt. Ta en tur innom norcan. Masse bra tips å få.
Er vel lurt med meitemark i jorden?
Trådstarter
59 0
Hvilken næring er best, og hvilken jord, takk for svar folkens

Er strain frø?
Hva slags næring som er best er det alltid delte meninger om.. Det som er anbefalt er næring med NPK på 4-4-4.. Kaktusnæring f.eks har bra NPK.

Og når det gjelder jord er det viktig å ha en bra blanding som gir bra drenering osv. Som sagt, hvis du spør på norcan vil du sikkert få svar av noen som har mere peiling enn meg.

Edit: Strain er typen cannabis du dyrker. Er navnet på frøene ja. Disse kjøper man stort sett fra utlandet. (Dette er ulovlig, så det er en veldig liten risiko for at tollen stopper de). Dette løses som oftest ved å betale kontant (Sende penger i konvolutt) og bare nekte kjennskap til pakken hvis politiet stopper den og spør deg hvor den kommer fra..
Sist endret av Forconin; 5. juli 2005 kl. 02:52.
Trådstarter
59 0
Hehe, bruke "Bennekt alt før det motsatte er bevist" teknikken? det finnes ingen ferdig blandinger av jord altså? hva heter denne kaktusnæringen på www.hemphouse.no? takk for nok ett glimrende svar Forconin

Mvh,
Winters :=)
Vel, BioBizz-næringen som du finner her har jeg hørt mye bra om... Ellers så tror jeg nok det meste av næring du finner der passer bra. Bare spør litt rundt. HempHouse kan garantert hjelpe deg hvis du har noen spørsmål. En ting som er viktig hvis du bor rett ved noen som kan finne på å tyste på deg er kullfilter. At det lukter pot i hele oppgangen i bygget er ingen bra ting. Og hvis du ser her finner du Dyrkningsmedium (Canna Coco skal visstnok være veldig bra.) 150,- for 50 liter. Burde holde fint. Når det gjelder lampe så burde en 400W HPS holde fint til dine planer. Men vær obs. Man må ha masse ventilasjon, varme er både dårlig for plantene og brannfarlig. Skal se om jeg finner ut hvilken temperatur og luftfuktighet man burde ha. Skal gjøre det i morgen da jeg ikke gidder nå.

Ellers så er det jo verdt det å ta en titt på http://www.overgrow.com

Lykke til!
Trådstarter
59 0
Hvor plasserer en dette filteret? takk for svar folkens, keep em comin

Mvh,
Winters
Dette plasseres i et uttrekk som trekker luften ut av rommet..
Uttrekket må ha større kapasitet enn vifta som trekker inn luft for å forhindre at noe som helst lukt slipper ut.
Du burde også male veggene hvite, i det rommet plantene skal stå i. Reflekterer mer lys og er derfor bra for plantene. Du må ha en tempraturmåler og burde ha en fuktighetsmåler. Alle de forskjellige detaljene burde du ha funnet deg til nå.. Temp er ihvertfall fra 20-25 C (Varierer kanskje fra de forskjellige artene?). PH verdien i jorda skal være fra 6.1 til 6.9. Vannet du skal vanne med burde enten være reinvann (ikke hvis du bor i idustrielt strøk) eller vann som har stått noen dager i flasker. Sprutes på jorda og bladene. Ikke for mye og ikke for lite..

Lampa skal stå ca 10 cm fra øverste "tupp". 10 cm over frøene... Den skal flyttes som ukene går og lys/mørke syklusen skal avta litt. Dette må du også finne alle detaljene til.

Anbefaler noen filmer eller lignende. Trur du får en bedre forståelse da.
Gidder noen ramse opp filmer, som kan hjelpe ved dyrking?
I Grow Chronic! (Cannabis Hydro Cultivation)
Grass - War on Drugs Documentary <- Ikke dyrkefilm. Men verdt å se på. Går vel for 5£ på play.com nå.
Cannabis- Hur man odlar och övrig fakta om Cannabis.
Stoned Free - Guide To Growing Cannabis

Der har du noen alternativer. Det er mange fler. Søk litt på Cannabis Cultivation and Cannabis Growing på google og overgrow.com så finner du mye bra.
Trådstarter
59 0
Ok er det vits å dyrke flere strains viss jeg bare har 6planter? de smaker vell annerledes? eller?

Takk for svar

Mvh,
Winters
med 6 planter har du røykematrilale i veldig lang tid(hvis du skal ha det til eget bruk). forskjellige strains smaker forskjellig ja
Som Sub_sic sa..
Du får forskjellig smak og effekt av forskjellige strains. Kan være en god ide å sjekke strainguiden på overgrow.com og se hva du finner.
Er du ute etter mye avling?
Er du ute etter å få en høy rus?
Er du ute etter å få en tung "stein" rus?
Er du ute etter noe som lukter lite?
Er du ute etter noe som ikke blir så høyt?
Noe som blir fort ferdig?
Noe som er lett å dyrke?

Utrolig mye forskjellig ute å går..

Lowryder er en veldig lav og kjaptvoksende "stealth" plante. Får ikke så alt for mye eller bra ut av den...
Northern Lights er anbefalt for nybegynnere.
Misty blir fine.

Ta en titt på overgrow og se hva du finner.
Trådstarter
59 0
Jeg skal ikke selge nei, kanskje dele litt med kompiser, hvor lang tid tar det fra ett marihuanaen er ett strain til den er fin og røykelig? hva er de forskjellige prossesene? :O

Forsetter å takke for svar, nydelig folkens

Mvhm
Winters
skunk er ferdig blomstret etter en 2 måneders tid om dyrkingen blir vellykket... cannabis vokser relativt fort
I tillegg burde du cure budsene etter høsting.. Ellers er det ikke like artig å røyke dem.. Det tar en god stund. Men du kan røyke dem ferske og. Bare ikke like godt.
Og som Sub_sic sier. 2 måneder på skunk er et bra anslag.
Varierer fra strain til strain..

Strain er forresten typen plante. Frø heter frø.
Trådstarter
59 0
Hva er å cure de? jeg leste ett sted om sånne strains som du kunne kjøpe som alltid var ho-kjønn, jeg har lett på thc.dk men fant ikke, finnes det? er skuns en strain? eller dyrke måte?

Konge med kjapp respons folkens

Mvh,
Winters
Man kan cure cannabis på forskjellige måter. Man kan legge det i en luftett beholder og utsette varene for luft gradvis når man tørker dem. Her på forumet har jeg også fått høre at man kan legge cannabisen i lunkent vann, for så å tørke den igjen. Målet med dette er å fjerne sterk smak så vidt jeg har skjønt. Cure kan også bety å plukke ut stilker o.l.

Man kan kjøpe såkalte feminized frø, men thc.dk har ikke slike.

Jeg regner med at du mener SKUNK, ikke skuns, og det er en strain.
Trådstarter
59 0
Hvor har de slike da? jeg vil helst bestille fra ett sikkert sted i norden eller noe sånt, er det 18 års grense på disse stedene? på hemphouse og slike steder?

Mvh,
Winters
Det er aldri sikkert å bestille frø fra nettet. Det er jo tross alt en ulovlig vare. De fleste store seedbanks er i UK og Canada. Om du bestiller fra Norden eller ikke har ingen ting å si. Finner diu derimot noen her i Norge som kan sende deg noen frø så minsker risikoen for at de blir stoppet i posten.

Bare google "feminized cannabis seeds" eller noe sånt. Jeg har ikke personlig erfaring med noen frødistributører, men det er i hvert fall mange av dem. Bare å velge og vrake
http://www.growshopalien.com/onlineshop
http://www.drchronic.com
http://www.grasscity.com
http://www.everyonedoesit.com

Ja, det er ulovlig. Risken for å bli tatt for import er dog liten, standard taktikk er å betale cash, så ingenting kan sporer. Og bare nekte som blanke F hvis onkel blå stopper brevet/pakken.

Growshopalien og drchronic sender veldig stealth.

Feminized seeds gir ikke kun hun. Men gir visstnok mye hermafroditter. Det vil du ikke ha da du får frø i budsene.

Og felix_poker ga deg en veldig bra beskrivelse på curing der. Se noen dyrkefilmer så får du enda mere tips. I tillegg vil jeg anbefale deg å ta en tur på norcan og lese litt. MYE bra informasjon å få.
Du får ikke kjøpt frø fra nettsjapper i norge.
Trådstarter
59 0
Sender det frøene i brev eller pakker? har sett på dr.chronicle sine femenized northeren lights indoor seeds, er de noe bra? hvor lang tid tar det før de kommer i posten? kan jeg få bot eller noe verre viss politiet har bevis? hvordan betaler jeg?

Mvh,
Winters
Frøene sendes stort sett i brev..
De pakker dem godt inn og skjuler dem godt.

Du kan få bot. Ikke noe verre såvidt jeg vet...

Northern lights er en bra strain ja..
Du kan betale med VISA, eller sende kontanter til sjappa
Kontanter er sikrest da politiet ikke kan finne noen spor på at du har bestilt noe.
Trådstarter
59 0
Hey Forconin

Hvordan sender man penger til de? er det bare å ta ett brev å putte penger i? :O

Mvh,
Winters
Sjekk websiden.
Trådstarter
59 0
Sjekket nå, takk takk, så jeg sender de i UK penger? euro eller us dollars?

Takk for svar!

Mvh,
Winters
Hvis man er sånn passe til å dyrke.. ikke proff eller noe. Men si at jeg dyrker 2 planter og får de til å vokse. Når jeg er fornøyd så skal jeg høste de inn... hvor mange gram kan jeg få og hva skal jeg gjøre for å gjøre shitten klar for salg?
Det avhenger av strain. Men ikke regn med å få mye første gang. Noen få 10-talls gram hvis begge blir hunner og vokser bra kanskje.

Men det kan godt hende at begge blir hannplanter også. Og da er de ikke mye verdt..
Så det lønner seg å plante iallefall 4 og bare luke ut hannplantene når de viser kjønn.
(Du kan lage cannasmør eller lignende av hannplantene though. Også en variant av hasj som er helt svart.) Så alt kan brukes.

For å gjøre dem klar for salg må du "Cure" dem. Eller, du må selvsagt ikke. Men du burde da du ellers sikkert får klager osv. De er best etter Curing. Dette tar sin tid. Står vel nærmere beskrevet lengre oppe i denne tråden.

Men hvor mange gram du kan få avhenger så mye på flaks, hvordan forholdene ligger til rette for plantene osv.. Umulig å si.
Men ikke forvent alt for mye første gang.
(Du kan lage cannasmør eller lignende av hannplantene though. Også en variant av hasj som er helt svart.) Så alt kan brukes.
Vis hele sitatet...

Utdyp? Trudde det bare var THC i hu planta jeg..
http://www.swecan.org/modules.php?na...rticle&sid=224

Les der Seth..
Du trenger jo seff litt huplante og. Men fin måte å få brukt Hannplanten. Og ja, det er litt THC i hannplanter. Bare ikke nok til at det er verdt å røyke det uten å behandle det først..
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Du står virkelig på Forconin, godt arbeid .
Gjør så godt jeg kan Tias.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Dette vil jeg og teste