Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  68 8884
Det er enda 6-7 land som er igjen av gamle sovjet som er det vi ville sett på som "svinbillig", ellers har mange andre land økt prisene og ligger på et mer europeisk nivå.
Klær og elektronikk var nesten det samme i polen som i Norge foreksempel, mat og drikke var annerledes.

Vet ikke om noen svarte gutten, men cdplater osv er det samme som her i norge (jeg kjøpte og det funka). Vannet er greit(for oss som er vant med byvann), lufta er grei (litt tyngre, ikke så frisk men grei), veiene mellom tyskland og polen er hompete som fan og dere vil se alt fra fattigdom til rikdom.
Jeg ble spurt 4 ganger iløpet av 1time i berlin om og kjøpe hasj (hurtigstopp)

En polen historie:
Som noen kanskje vet så står det tjukt av advarsler på grensa tyskland/polen om mye rart, som forsøpling, bråk, oppførsel osv. Det stod 5 vakter med automatvåpen og "tok oss imot" når vi kom dit. Etter 1 time i "humpete buss" så tok jeg meg annledningen som eneste person på grensen til å springe midt ut på plassen og SPY forran vaktene (uten og tenke videre over det).

I skrivende stund er jeg glad for og leve hehe
▼ ... noen måneder senere ... ▼
når skal dere.. skolen vår fåkke lov til og dra til polen fordi noen stygge lærere sa nei kanke kreve penger av foreldrene!! det er drittsurt ass
Dere må jobbe inn pengene selv.
Sitat av IvIoyner
Klassen min tenkte like godt "Hvorfor dra til Polen når man kan dra til Fredrikstad?". Brenn i helvete, 10c.
Vis hele sitatet...
Klassen min måtte reise til Evje i Vest-Agder på raftingtur i 3 dager. Kostet kun 2900,- per person. Da inkludert overnatting i lavvo. Nå synes ikke jeg hverken rafting eller overnatting ute i lavvo er negativt, men for den prisen kunne vi levd livet på hotell i Syden i en hel uke...

Grunn: Vi fikk ikke lov til Polen pga. drikking. Brenne i helvete kan den gamle rektoren gjøre.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av Pantoliano
Unnskyld at jeg drar opp den ne tråden.
Men er det noen som vet om cd-platene der nede er mulige å bruke her hjemme i Norge? Og er det billig for cder der?
Mente dubeldarr sa at det var billig der.
Vis hele sitatet...
CD er en standard på lik linje med hvilken som helst annen standard. _Selvfølgelig_ fungerer dem i Norge.

Det er som å spørre om vannet i Polen er vått.
Vår klasse skal kansje dra ned til amsterdam eller københavn ( tihi ) To av de beste plassene man kan komme på en klassetur der lærerene ikke er fult for observange .. Dette blir bare på rundt 2000kr perr hue for 3 netter eller noe slikt vist jeg ikke har missforstått.

Om dere ikke får klassetur fordi dere ikke kan kreve penger av foreldrene deres kan dere vel jobbe for dem? Selge kaker eller noe, husker vi gjorde det for klassetur til bø i sommerland i 7ende klasse ei gang. For 3 netter.

Når det gjelder billige steder så ville vel jeg personlig dradd til Thailand, om ikke reisen ned er så billig så tjener man det opp på tingene man får kjøpt der Masse fyll for penga. Tenker faktisk på en tur til thailand til sommeren, om jeg får med noen kammerater, men kansje det ble litt for offtopic nå .
Hold deg unna phuket da hvertfall
Som en nevnte tidligere er Bulgaria veldig artig hvis du er ute etter en billig fyllatur, med kompiser.
Veldig billig drikke, kjøpte en liter vodka kalt "flirt" hver dag stortsett, kostet 25kr eller noe i den dur. Tequilla shots på utesteder kostet 4 kr for 2 stk, under happy hour, noe det var storsett hele tiden. Ellers var det veldig fin strand der vi var (sunny beach), masse skandinaver, da mest svensker. Vi var dog litt u heldig med været, og storsett alle jeg reiste med fikk problemer med magen der nede
Bob Sacamano
John B's Avatar
Når jeg var med hvitebusser til Polen for halvannent år siden husker jeg brusen kostet under halvparten av norsk pris, mener huske det var 4 kroner.

Et tips til dere som skal til Polen; Vær forsiktig med apotekene der nede, var nødt ha tak i en salve for infeksjoner og endte opp med en brun "chunky" krem som stinket hestemøkk
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av Pumpkin
Og når jeg gjikk i 10`ende så stakk vi til Jotunheimen .. Skal lete lenge før du finner noe som slår det!!!1
Vis hele sitatet...
Hahaha. Du går ikke i 10ende lenger altså? Shit. Det er skremmende å tenke på hvor mye staten betaler for å ha deg gående på skole og hvor lite de får igjen.

Forøvrig synes jeg også at polakker er skittne tapere fra et dritt land. Det er gøy hvordan man stigmatiserer folk på denne måten og alikavell mer enn gjerne drar til deres nasjon for å leve fett i noen uker.

Jeg storkoste meg forrersten i USA for ikke så lenge siden. Folkene er helt nazi og du på tipse de frekke servitørene uansett hva, men jeg hadde fine opplevelser i sammenheng med tiblud som Eat-All-You-Want-For-$$$ o.l. + at vi kjøpte en gitar og noe annet snacks til den der som var mye billigere enn det du får det for her i landet. Hurra!
Sitat av raz
Full og full..

En halv liter på utested koster 5 zloty, det vill tillsvare ca. 10 NOK.

Tror ikke du blir full på 3-4 halvlitere.. men du kan stikke bort på polet der og kjøpe deg en halvliter vodka for 40 kr.. kjøper du et billigmerke så går du vel så langt ned som 15-20 kr.

Skal dit i sommer *glede seg*
Vis hele sitatet...
Pol? Jeg kan ikke tenke meg til at de har pol i Polen. Eller hva? Skulle tro di omtrent ikke hadde reguleringer av alkoholomsetningen i det hele tatt der.
Sitat av Tangaalf
Vår klasse skal kansje dra ned til amsterdam eller københavn ( tihi ) To av de beste plassene man kan komme på en klassetur der lærerene ikke er fult for observange .. Dette blir bare på rundt 2000kr perr hue for 3 netter eller noe slikt vist jeg ikke har missforstått.

Om dere ikke får klassetur fordi dere ikke kan kreve penger av foreldrene deres kan dere vel jobbe for dem? Selge kaker eller noe, husker vi gjorde det for klassetur til bø i sommerland i 7ende klasse ei gang. For 3 netter.

Når det gjelder billige steder så ville vel jeg personlig dradd til Thailand, om ikke reisen ned er så billig så tjener man det opp på tingene man får kjøpt der Masse fyll for penga. Tenker faktisk på en tur til thailand til sommeren, om jeg får med noen kammerater, men kansje det ble litt for offtopic nå .
Vis hele sitatet...
vi spurte lærern om vi kunne jobbe for turen men hun sa nei nei og atter nei... det kunne vi ikke, stygg ass!!
Måndeslønn: 30 kroner

I fattigland tjener de ca 200 dollar pr måned som blir ca 1200 kroner i månedslønn eller 14400 i årslønn mot de fattige her hjemme som tjener 140 000 året. Da blir det 1/10 av summen. Selv om en bukse fra Gucci eller slike meker koster 200 kroner der nede og 2000 her blir det rimelig det samme.

Vi blir jo millionerer der nede som er fint. Men for en slum!
vi reiste aldri til polen..
tror nok at reisen hadde
blitt "minne for livet"..
Hva med Mauthausen? er jo kjent for "Hullet til judas" med hvite lange korridorer, filser og jern.

Egentlig utrolig hva vi mennesker kan finne på, men torturen mot irakiske fanger viser at vi fortsatt har interesse for slik praksis. Bush gir nå tydelig faen om ikke avisene og Tv selskaper han ikke styrer kommer.

Som på sykehus i Russland
http://www.remember.org/camps/mauthausen/mau-gas02.html
Sist endret av Voyage; 22. mars 2005 kl. 00:19.
Sitat av [protus]
Pol? Jeg kan ikke tenke meg til at de har pol i Polen. Eller hva? Skulle tro di omtrent ikke hadde reguleringer av alkoholomsetningen i det hele tatt der.
Vis hele sitatet...
Vet ikke om det kan kalles pol, men alkohol ble iallefall solgt adskilt ifra matvarer&slikt inne på et avsperret område av butikken vi brukte å handle på. La også merke til at de nesten var mer "strikse" på røyk enn øl, ble faktisk nektet å kjøpe sigaretter en gang men da latet jeg som jeg ikke forsto noe og visste fram visakortet som kassadamen ikke skjønnte bæra av.
Sitat av tjukka
Alt i Polen er like billig som 1/10 av prisen i Norge.

1 zlote = ca 2 kroner

1 liter Dworek - 30 zloty
2 kilogram pipetobakk - 40 zloty
1 stor kebab - 4 zloty
1 halvliter - 2 zloty
1 kartong - 30 zloty

Disse prisene er det billigste jeg fant i Polen, og jeg lette heller ikke så mye. Så hvis noen ikke har noe planer for høst ferien, så vil jeg anbefale å ta seg en tur dit. Spessielt hvis man er ute etter billige saker og ting.

Merk: Jeg var i Kraków, som jeg fikk høre ikke var den billigste byen i Polen, men det var også en veldig fin by med godt miljø. Alt man trenger for en en perfekt "harrytur".
Vis hele sitatet...
Ville heller dratt til tjekkia.. maken til by som praha skal du faen meg leite lenge etter..
Var på klassetur der, og det var fantastisk. Godt uteliv, og ting var 4ganger billigere enn i norge (ca 1norsk =4 tjekkiske) og ting kostet omtrent like mye i tjekkiske der som det koster i norske her..
+ at det er en fantastisk fin by.
Polen blir himmelen når du får i deg mykje alkohol, for damene der nede ser jo ikkje ut! (iallfall ikkje dei eg såg )
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Drar opp denne tråden igjen jeg

Noen som vet hva prisen for pot/svart der nede i auschwitz ? og om det er enkelt å skaffe det ?