Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 4286
nå har jeg vært så heldig å sikret meg sommerpot`n, og den er knallfersk. Spørsmålet mitt går da ut på om hvordan jeg best kan tørke den ? i pose? i romtemp ? hva blir best ? på forhånd takk for all input

ingen som har peiling ??
http://www.overgrow.com/
Har ikke noe hands-on erfaring, men der finner du sikkert mye nyttig.
Tørt, mørkt sted(skap), romtemperatur er best. Tørk den til du er fornøyd, vanligste er en mnd. men det finnes folk som tørker den i ett år før de røyker av den.
For å "kurere"(fjerne klorofyll og annet skitt) pot legger du budsene i lunkent vann over natta, THC binder seg ikke til vann så man taper ikke noe av potensen på dette. Ta budsene ut av vannet og legg på avispapir, det vil være tørrt i løpet av et døgn. Pot'en mister litt av den gode lukta, men smaker til gjengjeld mye bedre og mildere når du røyker den.
En venn, Andre, har gjort dette en del ganger, så det er ikke bare løse rykter.
P.S. For de med mye pot/stilker/blader kan det være en (ulovlig) ide å lage hasj olje av noe av det. Enkel prosess, søk på forumet så finner du nok oppskrift. Jeg anbefaler deg forøvrig ikke å gjøre noe av det jeg har nevnt.
cannabis sativa: For guds skyld, ikke legg den i en (plast)pose! Da mugner den lett.
Soltørket pot er helle rikke noe særlig. Gjør som noössphere sa eller sjekk linken til ProZhen, men dropp pose.
Sitat av noössphere
P.S. For de med mye pot/stilker/blader kan det være en (ulovlig) ide å lage hasj olje av noe av det. Enkel prosess, søk på forumet så finner du nok oppskrift. Jeg anbefaler deg forøvrig ikke å gjøre noe av det jeg har nevnt.
Vis hele sitatet...
Eller smør ! Kok kvistene i en god dæsj med smør i 3-4 timer, sil vekk bladene/kvistene og sett vesken til kjøling. Smøret skiller sge ut øverst og kan skrapes av.
Turamann: Snakker du av erfaring? Jeg har aldri hørt om denne metoden før, men den høres jo nesten for enkel ut. Sikker på at det fungerer? Vil ikke all THC være brutt ned/fordampet etter et par timers koking?
[size=2]Fant denne :[/size]
[size=2][/size]
http://www.norcan.org/guide/cannasmor/index.htm

Og den fungerer.