Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1065
Hei! Jeg har lenge kunnet det lille som skal til av HTML, PHP og CSS for å kunne lage en nettside/more meg litt. Nå har jeg lyst til å gå videre og lære meg det litt grundig, men dette synes jeg er kjedelig når jeg ikke har noen prosjekter/problemer å løse. Jeg er ikke ute etter penger og kan godt jobbe gratis for folk, eller lage mine egne prosjekter. Har noen ideer eller råd?
Lær deg heller å lage iphone / andriod apps... Starte med å lage gratis apps, og så finner du gull-gruven, og får en årslønn over natten =)
Om du vil prøve deg på javaskript er jeg ute etter en fancy side jeg kan legge en portfolio på. Gjerne med dynamisk opplegg så jeg bare kan dytte inn bilder i en mappe via ftp og bildene vises i rekkefølge med litt knapper osv.

Kan godt betale litt for det og.
Hvis du har lyst til å lage en nettside om noe, men ikke vet for hva/hvem, hva med å lage en side for en god sak?

Lag en informasjonsside ang. den nye sultkatastrofen som er i emning. Siden kan f.eks. hjelpe folk med å finne linker til hvordan de kan hjelpe, gi generell informasjon om situasjonen (med hyppige oppdateringer) og generell informasjon om landene/folkene det gjelder.

Da får du laget en nettside som i beste fall kan hjelpe folk i nød, samtidig som du får masse nyttig kunnskap.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Jeg vil anbefale deg å ikke begynne å gi bort ting gratis. Skaper bare forventningen om at du gir bort ting, og folk blir gretne når du vil ha betalt, og du føler deg kjip når du begynner med det.
Sitat av Jonta Vis innlegg
Jeg vil anbefale deg å ikke begynne å gi bort ting gratis. Skaper bare forventningen om at du gir bort ting, og folk blir gretne når du vil ha betalt, og du føler deg kjip når du begynner med det.
Vis hele sitatet...
Selv har jeg gitt bort mye gratis. Men jeg har alltid hatt fordel av det fordi jeg lærer noe nytt hver gang.

F,eks Freak avatarene. Jeg lærer å gjøre nye ting med det samme grunnlaget.

Men har gått over til å ta betalt for jobber nå. Og det har ikke vært noe problem. Og om folk forventer gratisarbeid blir du bare mer "proff" av å begynne å ta betalt. Om du mister gamle gratiskunder så får du nye betalende kunder om du har det som skal til.
Det å jobbe gratis kan jo gi deg referanser du kan vise til. Dette vil definitivt gjør det enklere å skaffe betalende kunder i senere tid.
Et prosjekt jeg holder på med er å lage min egen dynamiske infoside. En side som er kun for meg selv med all den informasjonen jeg søker rundt på mange forskjellige sider etter. Feks:
Facebook (Gjennom facebook sin API)
Twitter (API)
vg (API igjen)
Vær
epost
serverstatistikk
endringer på server (logg)

etc, sikker på du kan finne på mye. Er overraskende hvor mange sider som har en duganes api å jobbe opp mot for informasjon. Hvis du vil gjøre det på en fancy måte kan du integrere no fancy css og js for å få det til å se pent ut, eller som meg som gir blanke i utseende bare det funker og er oversiktlig