Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 553
Jeg har laget en hjemmeside: www.nwbl.no, og sliter litt med menyen.

I Opera og Chrome er menyen på venstre side på toppen av siden slik den skal være, mens i IE blir menyen satt på midten slik at hvis innholdet i høyre kolonne blir for langt forsvinner menyen langt ned.

Noen som kan hjelpe meg med hvordan koden bør se ut her for å hindre dette problemet i IE?
Limited edition
Moff's Avatar
Jeg har ikke gått helt i dybden her, men det første jeg ser i kildekoden er <center>-taggen. Dette er et element du ikke har lyst til å bruke siden det er utgått på dato. I tillegg ser jeg at du har laget siden av table-celler og mikset rundt med CSS både i stilarket og i selve HTML-koden - pluss at du har lagt inn "gammeldags" styling på tabellcellene ("valign" mm.).

Jeg anbefaler at du rekonstruerer hele kodestrukturen og fjerner alt av tabels med mindre du skal vise noe som krever et rutenett (eller hvor det bare er mer effektivt og renere). Til alt annet bør du bruke <div>-elementet, og flytte ALL CSS til stilarket ditt (style.css).

Edit:
Problemet ser altså ut til å være at IE ikke lar tabellcellene overstyre stylingen, og beholder <center> hele veien gjennom til menyen. En hotfix mens du rydder opp kan kanskje være å gjøre som med den andre teksten, å legge et <p>-element rundt menyen.
Sist endret av Moff; 26. februar 2010 kl. 19:25.