Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1390
Hei, vært på samme stedet i 7 år nå, lei både ditt og datt. Skal ikke ha barn i fremtiden, venner eller noe kone slikt ting ser ut, så hvorfor ikke jobbe ræva av seg?

Interessert i nattarbeid, har kun bestått VGS, så om noen der ute vet om noe nattarbeid i området rundt Jessheim/Gardermoen, så hyl ut!
Sykehjem, omsorgdboliger, psykiatrisk. Lett å få jobb uten utdannelse og man får som regel vakter kastet etter seg.
Lufthavner har stort utvalg av folk som sitter og ser på TV på kvelder, netter og helger "i tilfelle".. Brøytepersonell, renholdere, driftsteknikere, flyparkering, elektrikere, automasjonsteknikere, brannmenn, tårnfullmektige, de-ice koordinatorer, vektere, airport patrol (sjekk av gjerder, følgetjeneste for VIP/ambu/politi/forsvar som ikke kan kjøre alene inne på manøvreringsområdet etc). Veldig mange av de er så bransjesære jobber at du enten ikke trenger tertiær utdanning eller får opplæringen du trenger etter ansettelse. Bare driftssentralen (nå kalt APOC) har greit utvalg for deg uten tertiær utdanning. Glorifisert sekretær med innslag av action når nødetater eller droner dukker opp..
Jobbe natt er no dritt. Nattarbeid er også annenhver uke siden arbeidsgiveren er pålagt til å gi deg en ukes pause fordi norsk lov mener at du må få døgn rytmen tilbake i en uke ellers dævver du eller no. Jepp, gir faen meg ikke mening. Ska faen meg ikke jobbe natt igjen med de herpa lovene. Kanskje hvis de øker tillegget sånn 10 ganger, men ikke som det er nå.
Natt er no dritt ass, fucker opp psyken din sakte, men sikkert. Noen tåler dette bedre enn andre, og det er ikke SÅ mye bedre betalt enn annet arbeid. Finn heller no turnusarbeid, få deg kommunal og privat ansettelse så kan du heller jobber ræva av deg i normale tider. Det er faktisk helsefarlig! Gjorde det i et helt år, i starten på 30 åra, ble helt kjørt. Funker bedre om du er ung, men anbefaler det ikke til noen!
Man skal ikke helst spise middag rett etter et nattskift-det forbrennes dårlig om man så går rett på lang viletid etterpå.
Sitat av putinerdritt123 Vis innlegg
Jobbe natt er no dritt. Nattarbeid er også annenhver uke siden arbeidsgiveren er pålagt til å gi deg en ukes pause fordi norsk lov mener at du må få døgn rytmen tilbake i en uke ellers dævver du eller no. Jepp, gir faen meg ikke mening. Ska faen meg ikke jobbe natt igjen med de herpa lovene. Kanskje hvis de øker tillegget sånn 10 ganger, men ikke som det er nå.
Vis hele sitatet...
Tull og tøys, det er ingenting i lovverket som sier at man kan kun jobbe natt annenhver uke.

Om en arbeidstidsordning inneholder nattarbeid, så må det søkes om.
Nattarbeid er ikke tillatt med mindre arbeidets art gjør det nødvendig.
Og det er mange yrker hvor nattarbeid er nødvendig, helsevesenet, matproduksjon, flyplass m.m
De fleste bransjer har sine egne tariffavtaler som fagorganisasjone har forhandlet fram, disse tariffene inneholder arbeidstidbestemmelsene.
Ofte kan en fagorganisasjon lokalt forhandle fram en egen arbeidstid ordnings innad i en bestemt bedrift, om det er nødvendig for arbeidets art.

Kjenner selv folk som KUN jobber natt, fordi de vil det frivillig. To av de jeg veit om er trailersjåfører som kun kjører om natten.

Selv har jeg jobbet 3-skift ordning i snart 20 år nå. Så lenge man lager seg en god rutine når det gjelder leggetid og spisetider, så går det fint.
17 år med turnusarbeid med både disp og ikke disp fra AML (tariffavtale fordi vi ønsker å jobbe >12 timers vakter og da kun jobbe hver fjerde helg) og enda ikke sett noe til om at man må ha en uke uten nattarbeid.. Hvis man påstår noe så banalt så må det vel være enkelt å linke til den aktuelle teksten på Lovdata istedefor å bare spre FUD?
Jeg digger å jobbe natt. Synes det er helt tipp-topp. Sitter på jobb å mekker beats med vakttelefonen! Double money, ez money!
Trådstarter
99 9
Sitat av 69Bjarkoy Vis innlegg
Jeg digger å jobbe natt. Synes det er helt tipp-topp. Sitter på jobb å mekker beats med vakttelefonen! Double money, ez money!
Vis hele sitatet...
$w4G
Sitat av putinerdritt123 Vis innlegg
Jobbe natt er no dritt. Nattarbeid er også annenhver uke siden arbeidsgiveren er pålagt til å gi deg en ukes pause fordi norsk lov mener at du må få døgn rytmen tilbake i en uke ellers dævver du eller no. Jepp, gir faen meg ikke mening. Ska faen meg ikke jobbe natt igjen med de herpa lovene. Kanskje hvis de øker tillegget sånn 10 ganger, men ikke som det er nå.
Vis hele sitatet...
Hvor mener norsk lov dette ?
Vi gikk brekkskift der vi starta natt, brekka over til dag for så å brekke over til natt igjen før vi brekka til dag den siste dagen før hjemreise. Slik holdt vi på i 5 uker om gangen før vi reiste hjem i 2 uker på fri.
Dette var på kontrakt hos en av Norges fremste og mest seriøse aktører innen HMS og lovverk.
Jeg ble bare nysgjerrig på hvilken lov som sier dette ?

Fant dette: Ved søknader til Arbeidstilsynet tillater vi normalt ikke at det jobbes mer enn tre netter på rad. Dette skyldes blant annet at det finnes forskning som tilsier at det kan være helsemessig ugunstig å jobbe mange netter

Fyfaen for noe piss
Sist endret av Offshorecowboy; 1. mars 2024 kl. 04:05. Grunn: Fant info til svaret mitt