Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2456
Jeg skal på øyafestivalen med en kompisgjeng i sommer. Siden alle andre allerede har fylt 18 år, og jeg tross alt bare er 2 måneder unna bursdagen min under festivalen har jeg lite lyst til å være den eneste som ikke kan kjøpe alkohol på området.

Noen som har noen lure triks til hvordan jeg eventuelt kan lure meg til voksenbåndet?
Vente til neste år eller lån IDen til en kompis som er over 18
Sist endret av EyesWideShut; 28. mars 2014 kl. 22:51.
Å vente er uaktuelt, billett er allerede bestillt!

Tar jeg en risiko om jeg bruker en av kompisene som er med sin ID? Vi er faktisk like nok til at det kan funke, men vil de feks. notere navn på ID i en database? Blir litt mistenksomt hvis to mennesker med samme navn registrerer seg!

Har forøvrig tenkt tanken på å klippe av en av kompisene mine sitt bånd for å så stifte det på igjen på meg selv.
Deretter overtar han mitt u/18 bånd, før han går og klager på at han fikk feil bånd pga han ikke hadde med legitimasjon.
Tror dere dette vil funke?
Sist endret av yoghurtmannen; 29. mars 2014 kl. 00:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Såklart tar du en risiko med å bruke andre sin ID. Vist jeg ikke husker helt feil så kan du bli anmeldt for dokument forfalskning(Bot+rulleblad).

Er usikker på om de har en database som de sjekker navn opp mot, men tviler egentlig på at de gjør det.
Sjekket akkurat billetten min, den er registrert på navnet mitt. Ser ut til at ID-planen ryker. Tror du bytting av bånd vil fungere? Eventuelle andre forslag?
Kanskje det fungere, er bare å prøve
Nå vet ikke jeg hvordan det er på øyafestivalen, men kan ikke de andre kjøpe alkohol til deg? Eventuelt ta med et par flasker sprit inn på festival området?
Sist endret av EyesWideShut; 29. mars 2014 kl. 00:41.
Å få noen andre til å kjøpe er ikke problematisk, kommer nok til å drikke mest utenfor festivalområdet uansett. Da slipper vi betale for dyr og dårlig festival-øl. Hovedgrunnen til at jeg ønsker voksenbåndet er fordi jeg da har mulighet til å benytte det som legitimasjon på byen i etterkant av festivalen, samt at jeg slipper å risikere avklipt bånd. (Mindreårige som blir sett med alkohol på området kan risikere å få båndet konfiskert.)
Du mener at et armbånd for "voksne på festival" går som legitimasjon på byen….??
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Du mener at et armbånd for "voksne på festival" går som legitimasjon på byen….??
Vis hele sitatet...
what he said. Det blir ALDRI å fungere som leg på byen.
Selvfølgelig er ikke et armbånd fra en festival gyldig legitimasjon, men siden øyafestivalen er en velkjent begivenhet, samt fargekoding på o/18 og u/18 bånd tror jeg ikke det vil være noe problem for meg å lure meg forbi en lat dørvakt på en av Oslos mange utesteder.
Hehe, det tror jeg kommer til å bli et problem, jo. Tror du ikke folk prøver på det her stadig vekk?
Du kommer nok til å måtte vise legitimasjon som alle andre som ikke ser ut som de er 35
Jeg tror også særdeles mange mennesker vil slite med å se forskjell på en 17-åring og en 18-åring.
Alt dette handler jo rett og slett på flaks. Om du kommer deg inn eller ikke haha, men det pleier å stå to-tre dørvakter på hvert utested så du må nok smyge deg ganske forsiktig forbi ^^ lykke til!

Sitat av yoghurtmannen Vis innlegg
Jeg tror også særdeles mange mennesker vil slite med å se forskjell på en 17-åring og en 18-åring.
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke ser ekstremt gammel ut må du nok dessverre vise legitimasjon
Sist endret av emmma; 29. mars 2014 kl. 01:35. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av yoghurtmannen Vis innlegg
Jeg tror også særdeles mange mennesker vil slite med å se forskjell på en 17-åring og en 18-åring.
Vis hele sitatet...
Nettopp derfor de spør etter legitimasjon Utestedet er skikkelig fucked vist det blir kontroll og det er mindreårige i lokalet.
Edit: Mulig det, får håpe på det beste!
Det værste hadde uansett vært å få båndet konfiskert pga nytelse av alkohol som mindreårig. Tviler riktignok på at dette blir håndhevet i noen stor grad med mindre mindreårige er beruset.

overstadig beruset*
Sist endret av yoghurtmannen; 29. mars 2014 kl. 01:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sitat av yoghurtmannen Vis innlegg
Jeg tror også særdeles mange mennesker vil slite med å se forskjell på en 17-åring og en 18-åring.
Vis hele sitatet...
Tommelfingerregel som utføres av vakter/ansatte er om folk SER unge ut, så spør man, uansett.
Joda, men kan du ikke bare nyte alkohol før og så bare holde deg unna problemer så du slipper å kaste bort den overpriset festivalbåndet ditt? :/
Å drikke utenfor festivalområdet kommer jeg uansett til å gjøre!
Problemet er bare at en mindreårig, selv med svært lav promille, kan bli kastet ut.
Festivalområdet har samme regler som hvilket som helst annet utested, også disse kan bli straffet om mindreårige får muligheten til å nyte alkohol inne på området.
Ja, er fullstendig klar over dette. Derfor syns jeg det bare virker litt unødvendig å drikke før man er gammel nok/ utsette noen for noe. Nå har jeg aldri vært noe særlig glad i alkohol så klarer ikke helt å sette meg inn i frustrasjonen til de som liker det

Men lykke til.
Sitat av yoghurtmannen Vis innlegg
Jeg tror også særdeles mange mennesker vil slite med å se forskjell på en 17-åring og en 18-åring.
Vis hele sitatet...
Jeg må fortsatt nesten alltid vise legg når jeg besøker utesteder - og jeg er 26. Dette gjelder og alle vennene mine. Det virker som standard i dag er at de nesten sjekker alle med mindre du ser ut som du er 40+.
Sitat av yoghurtmannen Vis innlegg
Å drikke utenfor festivalområdet kommer jeg uansett til å gjøre!
Problemet er bare at en mindreårig, selv med svært lav promille, kan bli kastet ut.
Festivalområdet har samme regler som hvilket som helst annet utested, også disse kan bli straffet om mindreårige får muligheten til å nyte alkohol inne på området.
Vis hele sitatet...

Blir ikke helt det samme, siden mindreårige slipper lovlig inn på festivalområdet.
Sitat av emmma Vis innlegg
Ja, er fullstendig klar over dette. Derfor syns jeg det bare virker litt unødvendig å drikke før man er gammel nok/ utsette noen for noe. Nå har jeg aldri vært noe særlig glad i alkohol så klarer ikke helt å sette meg inn i frustrasjonen til de som liker det

Men lykke til.
Vis hele sitatet...
Takk skal du ha!
Setter pris på at denne tråden ikke endte opp som en moralpreken om hvorfor det er aldergrense på alkohol, noe jeg hadde en reell frykt for. Veldig mye lettere å diskutere noe med mennesker som ser en sak fra flere sider!

Sitat av EyesWideShut Vis innlegg
Blir ikke helt det samme, siden mindreårige slipper lovlig inn på festivalområdet.
Vis hele sitatet...
Du har nok et poeng der, men festivalledelsen tar nok neppe lett berusede mindreårige uansett.
Sist endret av yoghurtmannen; 29. mars 2014 kl. 01:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Det er egentlig litt merkelig at det ikke er lov å være mindreårig og beruset på festival, da man ikke bryter noen av Norges lover. Det er jo tross alt 100% lovlig å konsumere alkohol og være beruset når man er mindreårig, så hvorfor skal det ikke være lov å være beruset på et festivalområde såfremt man ikke har drukket der inne?

Sitat av yoghurtmannen Vis innlegg
Jeg tror også særdeles mange mennesker vil slite med å se forskjell på en 17-åring og en 18-åring.
Vis hele sitatet...
Uviktig å se forskjell, da de fleste mennesker hadde sjekket legg selv om du så ut som en 18 åring. Som andre sier her, selv om du ser ut som at du er 20-25 så sjekker de legg, fordi de må være sikre.
Sist endret av Dongerino; 29. mars 2014 kl. 04:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.