Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 7923
En som jeg gikk i klasse med før,si han heter Abdulla 1, dreiv jeg og kødda litt med. Han kødda tilbake og sånn gikk det on and on.

Abdulla 1 er utenlansk og veldig "tøff".
Så en dag bare klikka han, bare smalt hendene i bordet og gikk ut i av klasserommet mens han sa masse ting på utenlansk.

Senere den dagen var jeg ute og kjørte bil. Da skulle jeg inn på en parkering,jeg titter i speilet og der ser jeg en bil som ligger helt oppi meg. Jeg kjører inn på parkeringa og opp forran meg kommer denne bilen.

Jeg ser Abdulla 1 sitter inni den og en Abdulla 2.

Da kommer Abdulla 2 ut,jeg åpner døra og går ut. Abdulla 2 er veldig stor og ser ikke helt stabil ut. Da sier han at neste gang jeg kødder med abdulla 1 skal han begrave meg der vi står. Dette gjentar han 3 ganger og jeg ser ikke noen annen grunn enn til og være enig.Han setter seg i bilen og drar.

Da tenkte jeg på det. Han har jo truet meg. Kan jeg anmelde han?
Jeg hadde en annen kar i bilen som hørte alt sammen.
Ja, du kan anmelde folk for trusler, de kan ikke holde på sånn her.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Men at de er veldig 'tøffe' er en ting.. Du må da ha gjort noe litt verre enn vanlig for å få han forbanna på deg eller?
Klart du kan anmelde.
Men da risikerer du kanskje at Abdulla 3 og 4 kommer etter deg også.
Selv om man fengsler en kommer det to til.
Jeg mener fortsatt at du bør anmelde.. Hvis du er pushover kan jeg love deg det kommer abdulla 3 og 4 iallfall..
Sitat av robhol
Men at de er veldig 'tøffe' er en ting.. Du må da ha gjort noe litt verre enn vanlig for å få han forbanna på deg eller?
Vis hele sitatet...
Min erfaring er at Abdulla'er er ytterst ustabile mennesker med en sinnsvak æreskodex.
Som oftest aner man ikke at man har fornærmet de før de kommer med hele slekta for å ta deg.
Ikke mange alternativer man har her for å bli av med de, politiet gjør ingenting.

Alternativ 1: Kjøp et trådløst minikamera og ta opp når de truer deg, deretter laster du det opp på youtube.

Alternativ 2: Bank livskiten ut av Abdulla og vennene hans, det er i mange tilfeller det eneste språket de skjønner.

Alternativ 3: Reis utenlands og bli der til Abdulla har glemt hele episoden.
Anmelder du, så kommer sannsynligvis abdulla 1-24 .. heh, nok om det.

Ut av skjær nyskjerrighet, hva sa du til han som fikk han til å klikke? Hva slags "kødding" er det du har drevet med? Er du sikker på at du ikke har provosert frem hele greia helt selv?
ta det opp og leggdetpå YouTube, det høres ivertfal genialt ut
Sitat av Max_Uflax
Min erfaring er at Abdulla'er er ytterst ustabile mennesker med en sinnsvak æreskodex.
Som oftest aner man ikke at man har fornærmet de før de kommer med hele slekta for å ta deg.
Ikke mange alternativer man har her for å bli av med de, politiet gjør ingenting.

Alternativ 1: Kjøp et trådløst minikamera og ta opp når de truer deg, deretter laster du det opp på youtube.

Alternativ 2: Bank livskiten ut av Abdulla og vennene hans, det er i mange tilfeller det eneste språket de skjønner.

Alternativ 3: Reis utenlands og bli der til Abdulla har glemt hele episoden.
Vis hele sitatet...
Eh... Alternativ 4: La abdulla 1 være i fred? Kan da neppe være så vanskelig, og alle er happy..
Men om du kjørte bil og anmelder han for trussler, så blir det avhør også kommer det frem der at du var ute å kjørte bil, men du har vel ikke lappen?

Viss du er født 10juni 1989?

Mvh
Bointjau
Sist endret av BoinTjau; 17. mai 2007 kl. 13:50.
Var vel "Ola Nordmann 2" som kjørte bilen, mens Exo satt på?
Sitat av Coldfire
Eh... Alternativ 4: La abdulla 1 være i fred? Kan da neppe være så vanskelig, og alle er happy..
Vis hele sitatet...
Ikke Abdulla, æren hans er krenket og han gir seg ikke før den er gjenopprettet.
er du fra stord, Exo_o?
Sitat av Coldfire
Var vel "Ola Nordmann 2" som kjørte bilen, mens Exo satt på?
Vis hele sitatet...

Mest sannsynelig ja hehe.. jeg henger ikke helt med i dag
eller du kan eventuelt ta deg en 1 on 1 prat med Abdulla 1 å se om ikke dere kan få ordna opp i ting.
Kamerat.
Jeg tviler på at du er så uskyldig som later som her på freakforum.
Du må ha seff gjort et eller annet for at de gidder å følge etter deg og har planer om å blæste deg. Så bare fortell oss hele greia!

Skal du anmelde saken, da burde du være forbredt på litt bråk. Men jeg går utifra at dere er småbarn så det kanke være så ille.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Anmelder du det blir det nok ikke annet enn et kort avhør og en henlagt sak. Det greieste er nok å bare overse hele saken og ikke tenke mer på det.
Eventuelt kan du anskaffe deg et våpen og sette en kule i hodet på både Abdulla 1 og 2 for å skaffe deg respect og streetcreeds.
Sitat av Max_Uflax
Ikke Abdulla, æren hans er krenket og han gir seg ikke før den er gjenopprettet.
Vis hele sitatet...
Den Abdulla(h?) du skjenner er ikke nødvendigvis lik Abdulla nummer 1.

Hva er det du gjorde for å "krenke" Abdulla egentlig? Går det kanskje med klemz, nuzz og koz for å løse problemet?

Hadde jeg vært i din situasjon hadde jeg sjekka hva som var krenkende og fisket opp i problemene på en rolig måte. <- Vanskelig å bli sint på "snille" personer.
Sist endret av zaXu; 17. mai 2007 kl. 16:11.
abdullah, propz for stempling av utlendinger, selvfølgelig er han fra stord... ekke så mange utlendinger oppi der g så jeforstår gått din skrekk for det ukjente i fra sør...

etter min mening hadde det vært dritkult om samfunnet hadde basert seg på ære og gjenngjeldelse... man fikk poeng for å gjøre en ting, og man fikk minus for å gjøre noe dumt. hvis en skaut moren din, skulle du ha hatt rett til å skyte han som skutt...

digger det i teorien...

jeg ville nok anskaffet meg et balltre og ha liggende i bilen, og kanskje leddman for å åpne brus med og andre hyggelige ting

skaffe deg noen store venner, det er nok en fordel
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av z0p
Anmelder du det blir det nok ikke annet enn et kort avhør og en henlagt sak. Det greieste er nok å bare overse hele saken og ikke tenke mer på det.
Eventuelt kan du anskaffe deg et våpen og sette en kule i hodet på både Abdulla 1 og 2 for å skaffe deg respect og streetcreeds.
Vis hele sitatet...
DETTE er verdt kompispoeng, får meg til å le som en annen roflape iallefall
Sitat av n1ce
abdullah, propz for stempling av utlendinger, selvfølgelig er han fra stord... ekke så mange utlendinger oppi der så jeg forstår godt din skrekk for det ukjente i fra sør...
Vis hele sitatet...
Merkelig hvordan det slår tilbake på deg. Du stempler forsåvidt i dette innlegget du og. Eller hva?

Sitat av n1ce
etter min mening hadde det vært dritkult om samfunnet hadde basert seg på ære og gjenngjeldelse...
Vis hele sitatet...
Problemet er at noen er for oversensitive.
Trådstarter
64 0
Abdulla og jeg satt på skolen da. Så dreiv jeg a sånn "Er ikke alle i ditt land brødre og søstre?" Sånn gikk det på en stund også klikka han. Jeg viste ikke at han var så klikk men. '

Abdulla 2 sa at viss jeg kødda med Abdulla 1 ville jeg bli begravd.
Jeg kjørte bilen. Datoen er feil. Jeg er født 4.Jan.1989

Edit: Bor ikke i Stord nei.
Sist endret av eXo_O; 17. mai 2007 kl. 17:09.
få deg venner som er aktive i nasjonal ungdom/vigrid...

eller bare bli kompis med noen som ser slik ut: http://www.youtube.com/watch?v=UaucyLyZRdY
Den filmen der var faen ikke bra as. Ble kvalm.
Skulle dratt ned dit å skyti alle feiginga

Vekk med tore svett
Soulgrind#2828
tribalgoth's Avatar
det der di russera gjorde var så lite tøft.
blei jo helt utafor jo.
sitter med en stor trang til å få meg bilett til russland og skyte non
Pip-Boy 3000
Grimdoc's Avatar
Donor
Sitat av tribalgoth
sitter med en stor trang til å få meg bilett til russland og skyte non
Vis hele sitatet...
Hadde du vært noe bedre enn dem da?
Hva forventer du egentlig om du provoserer noen med etniske fordommer? Litt bank må du da tåle når du er ormstunget.
De var jo bare helt feige hele gjengen...
fire stykker på en gammel mann...


Skulle gjerne vist dem sin egen medisin!
Jeg synes bare hele Abdulla 1-24 er ganske artig. Jeg kan nok ikke si hvor alvorlig hele situasjonen var, veldig ofte så oppnår abdullaer generelt respekt igjennom frykt. Det er mer igjennom trusler/løfter om bank og drap at de holder sitt image som tøffe abdullaer ved like. Av og til må de lage et eksempel av folk for å opprettholde sitt image. Du får bare satse på at du ikkje blir det eksemplet. Skulle du frykte at du blir å ende opp som enda et eksempel på forsiden av dagbladet eller vg, så får du bare vise den respekten abdulla 1 er ute etter, og ellers bare skygge bane.

Var en dude som sa at anmelder du saken, så blir det avhør og henleggelse, så kommer abdulla 1,2,3,4 + 2 biler til for å besøke deg ang. en anmeldelse. I think your option is clear as crystal.
Trådstarter
64 0
Fy faen for noen russere Syke folk.
Sist endret av eXo_O; 18. mai 2007 kl. 12:35.
Sitat av eXo_O
Abdulla og jeg satt på skolen da. Så dreiv jeg a sånn "Er ikke alle i ditt land brødre og søstre?" Sånn gikk det på en stund også klikka han. Jeg viste ikke at han var så klikk men. '

Abdulla 2 sa at viss jeg kødda med Abdulla 1 ville jeg bli begravd.
Jeg kjørte bilen. Datoen er feil. Jeg er født 4.Jan.1989

Edit: Bor ikke i Stord nei.
Vis hele sitatet...
Og du lurer på hvorfor han klikket? Da er du seriøst lite smart...

Det du driver på med der og som også du uttrykker her på forumet er selve definisjonen på rasisme.
Syns det er mye triste fordommer her inne.

Gå å be om unskyldning til fyren og bli voksen!
Sist endret av Halalgeir; 18. mai 2007 kl. 12:41.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Anmeldelse er vel ikke helt på sin plass, siden du faktisk har komt med rasisite uttalelser som er ulovlig etter norsk lov.
Trådstarter
64 0
Han kalte jo meg potet og greier da
Sist endret av eXo_O; 18. mai 2007 kl. 13:38.
Sitat av eXo_O
Han kalte jo meg potet og greier da
Vis hele sitatet...
Stakar...
Sitat av SgTeRiK
Stakar...
Vis hele sitatet...

mener at vis du blir slengt dritt til skal man ha låv til og slenge dritt tilbake..
Hvorfor skal abdulla få lov til og slenge dritt, men ikke du?

selfølgelig skal du ikke ry av deg med ting som går på rase(men vis han jør det så svar med samme mynt)

ikke kall meg rasist, jeg missliker også mennesker som dømmer pga hudfarge.
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
DEt beste er vel bare å svare overlegent til Abdullah at det var barnslig og lite reflektert sagt, og heve seg over det. HVis man svarer rasistisk selv, så kommer det ikke noe godt ut av det. Det avler bare mer.
Sitat av tnt
Anmeldelse er vel ikke helt på sin plass, siden du faktisk har komt med rasisite uttalelser som er ulovlig etter norsk lov.
Vis hele sitatet...
Rasistiske uttalelser er da fint lovlig, så lenge du ikke oppfordrer til vold mot en gruppe.
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Sitat av DoktorLars
Rasistiske uttalelser er da fint lovlig, så lenge du ikke oppfordrer til vold mot en gruppe.
Vis hele sitatet...
Skyt meg om jeg tar feil, men er det ikke akkurat dette den "nye" rasismeparagrafen er laget for?
Rasistiske uttalelser that is.

edit:

Straffelovens §135a

Den som forsettlig eller grovt uaktsomt offentlig setter frem en diskriminerende eller hatefull ytring, straffes med bøter eller fengsel inntil 3 år. Likt med en offentlig fremsatt ytring, jf § 7 nr. 2, regnes en ytring når den er satt frem slik at den er egnet til å nå et større antall personer. Som ytring regnes også bruk av symboler. Medvirkning straffes på samme måte.
Med diskriminerende eller hatefull ytring menes det å true eller forhåne noen, eller fremme hat, forfølgelse eller ringeakt overfor noen på grunn av deres:
a) hudfarge eller nasjonale eller etniske opprinnelse,
b) religion eller livssyn, eller
c) homofile legning, leveform eller orientering.

Tilføyd ved lov 5 juni 1970 nr. 34, endret ved lover 8 mai 1981 nr. 14, 10 jan 2003 nr. 2, 3 juni 2005 nr. 33 (i kraft 1 jan 2006 iflg. res. 17 juni 2005 nr. 608).
Sist endret av tnt; 18. mai 2007 kl. 15:34.
Hvis det er sånn at dere har kødda mye med hverandre på en kameratslig måte, ser jeg ingen grunn til at du ikke kan ordne opp dere imellom. Du kan vel bare spørre han hva som var greia med å true han, og høre hva han har å si...
Ministry of Love
sptz's Avatar
Kan du ikke bare la være å kødde med neger 1 da? Neger 2, 3 og 4 hadde jo ingenting imot deg før du køddet med neger 1. Virker på meg som den raskeste og rimligste løsningen.
Hvis jeg var deg ville jeg bedt om unnskyldning. Si at du gikk litt over streken og skjønner nå at han ble såret av hva du sa. MEN si også at du ikke gjør det fordi kebab-kammeraten hans truet deg. Og hils fra meg også og si at han er for gammelt for sånnt. Dette er Norge, ikke føkkings pakistan.
Sitat av BLixxzz
mener at vis du blir slengt dritt til skal man ha låv til og slenge dritt tilbake..
Hvorfor skal abdulla få lov til og slenge dritt, men ikke du?

selfølgelig skal du ikke ry av deg med ting som går på rase(men vis han jør det så svar med samme mynt)

ikke kall meg rasist, jeg missliker også mennesker som dømmer pga hudfarge.
Vis hele sitatet...
Dette handler jo ikke om hva som er "lov" eller ikke. det handler jo om hva som er SMART...
Sitat av Halalgeir
Dette handler jo ikke om hva som er "lov" eller ikke. det handler jo om hva som er SMART...
Vis hele sitatet...
For det er smart å la seg tråkke på hele jævla tida?

Det smarteste er faktisk å politianmelde, for da har politiet klare mistenkte den dagen han blir skutt, og det tenker kanskje abdullaene også på.

Det er for jævlig med denne voldskulturen med gjengjeldelse fra hele family'n og halve romsås hver gang en eller annen smart mouth i Norge skal være litt morsom på utlendingersbekostning. Det er noe med at straffen skal stå i forhold til gjerningen, og da kapper vi ikke av hender og hode på mennesker her i nord. Hva faen er det med disse syke, sårbare folka? Syns jeg ser for meg en gjeng abdullaer banke opp en 5 åring for at han var stygg i kjeften i sandkassa. Må gjenopprette æren, vettu. Seriøst, stakkars individer som vokser opp i en sånn forpult drittkultur.
Sitat av kardemommeby
For det er smart å la seg tråkke på hele jævla tida?

Det smarteste er faktisk å politianmelde, for da har politiet klare mistenkte den dagen han blir skutt, og det tenker kanskje abdullaene også på.

Det er for jævlig med denne voldskulturen med gjengjeldelse fra hele family'n og halve romsås hver gang en eller annen smart mouth i Norge skal være litt morsom på utlendingersbekostning. Det er noe med at straffen skal stå i forhold til gjerningen, og da kapper vi ikke av hender og hode på mennesker her i nord. Hva faen er det med disse syke, sårbare folka? Syns jeg ser for meg en gjeng abdullaer banke opp en 5 åring for at han var stygg i kjeften i sandkassa. Må gjenopprette æren, vettu. Seriøst, stakkars individer som vokser opp i en sånn forpult drittkultur.
Vis hele sitatet...
Historia starta når eXo_O slang rasistisk drit til en utlending og ble trua med juling. Fra denne historien drar du slutninga at "disse folka" kapper av hender og hoder, og juler opp 5-åringer. Er dette din diskusjonstaktikk? Altså å ta noe fullstendig ut av sammenhengen, for å desperat få frem et poeng som ikke henger på greip?
Sitat av DonTomaso
Historia starta når eXo_O slang rasistisk drit til en utlending og ble trua med juling. Fra denne historien drar du slutninga at "disse folka" kapper av hender og hoder, og juler opp 5-åringer. Er dette din diskusjonstaktikk? Altså å ta noe fullstendig ut av sammenhengen, for å desperat få frem et poeng som ikke henger på greip?
Vis hele sitatet...
Rasisme går da virkelig begge veier? Uttalelsen 'potet' fra Abdullah var vel rasistisk ment - med mindre eXo_O har skall og bor under bakken...
Sitat av DonTomaso
Historia starta når eXo_O slang rasistisk drit til en utlending og ble trua med juling. Fra denne historien drar du slutninga at "disse folka" kapper av hender og hoder, og juler opp 5-åringer. Er dette din diskusjonstaktikk? Altså å ta noe fullstendig ut av sammenhengen, for å desperat få frem et poeng som ikke henger på greip?
Vis hele sitatet...
Dro ikke denne slutninga fra trådstarters historie i det hele tatt. Det var en tilleggsopplysning delvis basert på fordommer, forskning og avisartikler .

Diskusjonstaktikk? Hva får deg til å tro at jeg har en spesiell agenda?
Sitat av zaXu
Merkelig hvordan det slår tilbake på deg. Du stempler forsåvidt i dette innlegget du og. Eller hva?

Problemet er at noen er for oversensitive.
Vis hele sitatet...


1. Det er helt rett, jeg stempler fordi som alle andre mennesker er jeg full av fordommer, en av de er at folk flest i fra nord har et dårlig forhold til utlendinger, det samme gjelder den eldre generasjonen min bestemor kalt noen svarte fotballspillere på tv for sotrør...

i de fleste av tilfellene viser at fordomme mine er riktige, men det finnes selvsagt unntak og når de viser seg må man bare bøye seg i støvet

2. Folk er oversensetivet og det er derfor et samfunn basert på en sånn i det bare hadde funket i teorien og ikke i det praktiske, men det er artig og tenke tanken


personlig liker har jeg kanskje et litt rasistisk forhold til utlendinger fra midtøsten, enkelt og greit fordi de går i gjenger og banker folk, noe jeg synes er ynklig derfor mister de min respekt, men rent hypotetisk hvis jeg måtte gi respekten min til 1 av 2 tilfeller: 1. en utlending med god utdannelse, 2. en nordmann med god utdannelse. ville jeg kjapt valgt nr.1

jeg er dødslei av ungdomsutlendingene som bare lever opp til min stereotype av de...
Trådstarter
64 0
Sitat av _JokKe_
Hvis jeg var deg ville jeg bedt om unnskyldning. Si at du gikk litt over streken og skjønner nå at han ble såret av hva du sa. MEN si også at du ikke gjør det fordi kebab-kammeraten hans truet deg. Og hils fra meg også og si at han er for gammelt for sånnt. Dette er Norge, ikke føkkings pakistan.
Vis hele sitatet...
Når du sier det så er jeg grådig enig.