Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1223
Etter en (på flere måter) fuktig bytur med påfølgende nach hos en kamerat gikk jeg hjemover i halv fire tiden i dag morges. Jeg følte meg relativt våken og oppegående, til tross for en lang dag. Jeg var kommet litt over halvveis, og gikk på gangveien langs en skolebygning, og var ca. 20 meter fra en gangbro som går over veien og gangveien da jeg oppfattet et lys i høyre øyekrok. Sett nedenfra er starter enden av broa nærmest gangveien som en videreføring av skolens fundament, mens på den andre siden, over veien, ender den i en bratt skråning dekket av diverse stein.

Jeg oppfattet et lys i denne skråningen, som fikk meg til å stoppe opp og se mot den. Da så jeg tydelig noe blinke blått et par meter oppe. Jeg ventet litt til, og neste gang det blinket så jeg klart hvor det kom fra. Jeg gikk over veien for å undersøke hva det kunne være for noe, og etter å ha klatret litt opp i skråningen fikk jeg øye på det som blinket. Jeg plukket det opp, og det var et lite kretskort på størrelse med en 20-kroning, som lå i ly fra regnet, rett under broa. På den ene siden av kortet satt to blå lysdioder, på den andre to små batterier. "Hva faen er dette for noe", tenkte jeg, helt til jeg ble klar over at den nå blinket fortere enn noen gang. I ren panikk kastet jeg den opp i skråningen. Jeg gikk tilbake over veien, men klarte ikke å kontrollere nysgjerrigheten, så jeg bestemte meg for å prøve finne "dingsen" for å ta en titt til på den. Jeg husker ikke helt hvor den havnet da jeg kastet den, og bestemte meg for å bruke mobilen for å lyse etter den. Da merker jeg at jeg har glemt mobilen hos kameraten min. Jeg leter i noen minutter til, uten hell, og bestemmer meg for å gå tilbake til kameraten min for å hente mobilen, ettersom jeg kun var omtrent halvveis hjemme.

På veien ned igjen mot kameraten min gikk jeg og tenkte på hva det kunne være for noe som lå i veikanten og blinket. Da jeg rundet siste svingen før huset der kameraten min leier hadde jeg fortsatt ingen anelse om hva det var jeg nettopp hadde holdt i hånden. Jeg runder svingen, og den første av tre biler parkert langs veien. Jeg går litt videre, og plutselig ser jeg det: Noe blinker blått, mistenkelig likt det jeg nettopp hadde sett. Jeg skvetter til, og ser hvor lyset kommer fra: I frontruten på bilen til kameraten min, parkert i veikanten. Det er (den muligens falske) bilalarmen hans!

Jeg vet ikke om det var et falsk bilalarm-lys det jeg så, men dersom det var det: Hva er sjansen for at jeg skal se et falsk bilalarm-lys i veikanten, som fører til at jeg finner ut at jeg har glemt mobilen min, som igjen fører til at jeg går tilbake og ser akkurat det samme lyset i kameraten min sin bil? Og hvis det ikke var en falsk bilalarm: Hva var det da? Jeg var hvertfall helt satt ut der jeg for andre gang den kvelden gikk hjem fra kameraten min.
Å spør hva sjansen for at det der skjer er det samme som at jeg skal notere ned alle tidspunktene jeg våkner hver dag en uke, og spørre hva sjansen er for at jeg våknet akkurat de tidspunktet, den er liten, det kommer nok ikke til å skje igjen, men det skjedde.
Du kan egne deg som ny tulleprater etter en episode i Brødrene Dal.

Sjangsen er omtrent 100 %.

Det skal ikke så mye til at du blir satt ut.
søk på "led throwies"
Mulig det var en sånn du så?
Trådstarter
Det er mulig, det ligner hvertfall litt.

Kaunda: du prater mer tull på 3 linjer enn jeg gjør i hele min post.
Sjansen for å bli satt ut av ett eller annet er jo rimelig høy da...
Hvor lang var intervallen mellom hvert blink?

Hilsen spooky
Sist endret av rocleverenda; 6. oktober 2007 kl. 05:16.
Tror egentlig det var turboen til en ufo(Unidentified flying object) .
Du gjorde helt rett i å kaste den fra deg, siden du plutselig kunne ennet opp på mars o.0

ja, jeg vet.. - jeg slår ikke ann kl 05.30 på en lørdag -.-

Var nok bare en del av en sykkelrefleksting med lys.
Sist endret av lsrr; 6. oktober 2007 kl. 05:32.
Trådstarter
Sitat av rocleverenda
Hvor lang var intervallen mellom hvert blink?

Hilsen spooky
Vis hele sitatet...
Var ca. 10 sekunder da den lå i veikanten, da jeg tok den opp blinket den plutselig hvert sekund ca.
Gratulerer, du har nettopp skrevet en historie på 500 ord om absolutt ingenting.
Jeg vil ikke akkurat si det, franklin.

Tobb, om du går tilbake og leter, tror du at du klarer å finne den da? Ville gjerne hatt den for å si det sånn.

Kan du beskrive området du fant den i litt nærmere? Hva slags bygninger lå det nærmest?

Jeg finner det veldig merkelig at den skulle blinke fortere når den ble plukket opp, jeg vet ikke helt hva det skulle være godt for, men jeg kan meget godt tenke meg hvorfor den blinket sakte til å begynne med og hvorfor det var blått lys, og hvorfor den var plassert der, men vi får se.