Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 655
Hei, jeg har ett problem med en datamaskin. Og jeg sliter med å finne ut hvor problemet ligger. Tingene jeg har oppdaget så langt er:

- Treg i oppstart av programmer, virker det fryser sjeldent helt, men er utrolig tregt når jeg åpner nye vinduer og henter data fra HDD.
- Helt OK hastighet i boot.
- Loading screens på alt mulig tar evigheter.
- Aldri bluescreen, pcen fryser aldri så mye at den må restartes, det går tregt men det blir alltid ferdig.
- Lagspikes under gaming, egentlig bare en del stuttering.
- God FPS i så og si alle spill som stemmer overens med hardware, hvis jeg endrer grafikk fra lavest til la oss si ultra så merker jeg en liten FPS forskjell, men problemet med stuttering og loading screens osv vedvarer (Dette var slik jeg luket ut GPU problem, og fant ut at CPU heller ikke burde være problemet.
- Temperaturer er helt OK, aldri overheating.
- Load på CPU og GPU er helt normale under gaming og virker som om alt er sånn det skal være der.
- PC'en kan også virke uresponsiv, trykker på ett program så bruker den evigheter på å reagere.

Hardware:

Gainward geforce GTX550TI SLI
Chieftec nitro 750w
AMD phenom II 955
Corsair Dominator DDR3 2x2GB 9-9-9-24-34 (Kjøres i dual channel)
ASUS M4N98TD EVO (AM3)
2x SAMSUNG HD502HJ 500GB 7200RPM (ikke green disker)
Kjøres i windows 7, reformaterer hele datamaskinen å installerer nytt OS for å utelukke software probelemer.


Mine hovedmistenkte akkurat nå er harddisk og/eller ram.
Merkelig nok er dette problemer som har bygd seg opp etter tid, har pågått i nesten ett halvt år og nå er det ikke til å leve med lenger.
Alle innspill og forslag til hva mer som kan gjøres hadde vært flott, har prøvd å google alle problemene og holdt på en god stund men hadde vært bra å få noen andres meninger.
sorry for kort svar men er på mobil, Hørtes ut som en ødelagt sektor på Hdd eller lingende. Kjør en CHKDISK (:
Nettop kjørt windows sin egen memory test som bootet opp og resulterte i 0 feil, kjører en Disk check nå, men det tar sin tid

Nå har jeg reformatert pcen, og sjekka diskene. Problemet vedvarer, men i mindre grad. Kan vel også virke som om det er "Microstuttering" når jeg drar vinduer frem og tilbake på skjermen stuttrer det littegrann. Hmm... tricky