Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 804
hvordan omformaterer jeg den så jeg får bort windows og får lagt inn operativsystem for mac?
Hvorfor i alle dager kjøpte du en mac og innstalerte windows på den i utgangspunktet?

Det skal ikke være noe særlig verre enn å sette inn cd'en for Leopard, eller Tiger eller hva du har så følger den deg ganske step-by-step. Bare å feie over hele harddisken og formatere den, hvis du ikke skal ha noe micosoft på den mer.
Sitat av Machintorsk Vis innlegg
Det skal ikke være noe særlig verre enn å sette inn cd'en for Leopard, eller Tiger eller hva du har så følger den deg ganske step-by-step. Bare å feie over hele harddisken og formatere den, hvis du ikke skal ha noe micosoft på den mer.
Vis hele sitatet...
Ikke helt. Det er en MacBook Air, som ikke har optisk drev innebygget. Man må altså legge inn et program på en annen maskin for å dele Leopard DVDen derfra. Remote Disc er det vel løsningen heter.

Artikkel her: http://support.apple.com/kb/HT1777
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Det aller letteste er å få tak i en ekstern DVD-spiller for så å legge inn Leopard derfra. Da slipper du å knote med Remote Disc.
Trådstarter
22 0
Sitat av Machintorsk Vis innlegg
Hvorfor i alle dager kjøpte du en mac og innstalerte windows på den i utgangspunktet?

Det skal ikke være noe særlig verre enn å sette inn cd'en for Leopard, eller Tiger eller hva du har så følger den deg ganske step-by-step. Bare å feie over hele harddisken og formatere den, hvis du ikke skal ha noe micosoft på den mer.
Vis hele sitatet...

Kjøpt den brukt. Og den soppen som eigde den før meg hadde windows på den...

Men, det skjer ingenting når jeg setter inn prog.vare cd'n.. den bare starter opp windows som "vanlig"..

jeg er en ganske ny mac bruker, så jeg er litt grønn på dette.. :s
Valgfri brukertittel?
Eplefisk's Avatar
Så du har en ekstern DVD-spiller?

Hvis du har det er det bare å holde inne C under oppstart så skal den starte fra CD-rom. Følg innstrukser derifra
Trådstarter
22 0
Sitat av Eplefisk Vis innlegg
Så du har en ekstern DVD-spiller?

Hvis du har det er det bare å holde inne C under oppstart så skal den starte fra CD-rom. Følg innstrukser derifra
Vis hele sitatet...

ja, har ekstern

tusen takk

*formatere*
En trestake gjennom harddisken, dynk med vievann, og begrav den i hvitløk.