Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2059
Anonym bruker
"Vennlig Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei, jeg behøver å betale noe på en fysisk butikk (beløp under 500kr) som ikke kan spores på meg eller i mitt navn. Noen som har tips?
Anonym bruker
"Vennlig Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Kontanter?
Vis hele sitatet...
Butikken tar kun i mot kort, derav ønske om anonymisert betalingskort.
Hva med forhåndsbetale kort? Eksempel SpendOn eller PaySafeCard de skal fungere som vanlige kredittkort.
Anonym bruker
"Sikker Klatremus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Paygoo kort, fåes kjøpt hos Narvesen, 7/11 etc..
Anonym bruker
"Lysten Sørhare"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Be en random gateperson om å handle kontant ved å tilby mer enn varen koster når hen avleverer den til deg, om du også vil unngå å havne på overvåkningskameraer.
Anonym bruker
"Vennlig Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Paygoo kort, fåes kjøpt hos Narvesen, 7/11 etc..
Vis hele sitatet...
Paygoo-reload krever at du identifiserer deg selv med bankID. Uaktuelt.
Anonym bruker
"Vennlig Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av YankeenAtion Vis innlegg
Hva med forhåndsbetale kort? Eksempel SpendOn eller PaySafeCard de skal fungere som vanlige kredittkort.
Vis hele sitatet...
Funker noen av dem på fysiske betalingsterminaler? Kreves det no form for ID ?
SpendOn finnes vell ikke lenger og PaySafeCard kan man ikke bruke i butikk.
Anonym bruker
"Forbannet Tumler"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Butikken tar kun i mot kort, derav ønske om anonymisert betalingskort.
Vis hele sitatet...
Du kan fortelle dem at det er ulovlig, for så å legge eksakt beløp i kontanter på disken og til slutt spasere ut døra.
Anonym bruker
"Vennlig Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du kan fortelle dem at det er ulovlig, for så å legge eksakt beløp i kontanter på disken og til slutt spasere ut døra.
Vis hele sitatet...
Vanligvis hadde jeg gjort det men det er er behov å gjennomføre dette så diskré som mulig.

Revolut, noen som har erfaringer?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du kan fortelle dem at det er ulovlig, for så å legge eksakt beløp i kontanter på disken og til slutt spasere ut døra.
Vis hele sitatet...
Du har helt rett, men det er noen utfordringer nå pga Korona-krisen så det tolereres ofte å ikke ta kontanter. Prøv bare noe så enkelt som å betale på bussen. (Se bort fra streiken).
Anonym bruker
"Vennlig Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Vet noen om paygoo reload krever ID i Sverige ?
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Du har helt rett, men det er noen utfordringer nå pga Korona-krisen så det tolereres ofte å ikke ta kontanter. Prøv bare noe så enkelt som å betale på bussen. (Se bort fra streiken).
Vis hele sitatet...
Bussen har i grunn vært gratis siden Covid-19 startet. Jeg bruker nesten kun kontanter siden det er Norges eneste tvungne betalingsmiddel, og jeg får bedre oversikt over pengebruk.

Busssjåfører pleier ofte å vite at kontanter er tvungent og skriver ut en billett og lar deg sette deg på. Enkelte sjåfører liker å krangle, men da beklager jeg høflig, og så lar dem meg sitte på likevel.

Det at kontanter ikke skal brukes under Koronakrisen er en ting enkelte bedrifter innbilder seg. I følge skriftlig spørsmål til til justis- og beredskapsministeren 15:1611 så er bedrifter fremdeles tvunget til å ta i mot kontanter.

Jeg ser dog at TS ikke ønsker å trekke på seg for mye oppmerksomhet. Om butikken er på et kjøpesenter eller distrikt så kan det hende at de har gavekortløsning som går på flere butikker; det skal mye til før noen sporer det til TS.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vet noen om paygoo reload krever ID i Sverige ?
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri trengt å bruke BankID på PayGoo i Norge, det kan hende det er noe som har kommet nylig.
Sist endret av Herren med hatt; 30. september 2020 kl. 00:59.
Anonym bruker
"Vennlig Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Herren med hatt Vis innlegg
Jeg har aldri trengt å bruke BankID på PayGoo i Norge, det kan hende det er noe som har kommet nylig.
Vis hele sitatet...
Det har kommet nylig ja, svidde av fullstappa paygoo-reload og ble skuffet når jeg måtte verifisere meg selv med bankid.
Hva er det du ønsker å kjøpe, siden det er under 500kr?

Du behøver absolutt ikke å svare, men det kunne ha hjulpet å vite.
Be en annen om å gjøre det eller be en annen registrere universalt gavekort på seg. Skal du kjøpe noe som kan bli straffbart burde du selvfølgelig ikke utnytte noen andre mot sin viten til det.
Du trenger ikke Bank ID for Paygoo Gift, det fungerer som et universalt gavekort. Paygoo Reload er annerledes da du kan "toppe det opp" i etterkant.