Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3104
Hei, jeg har nylig blitt student og lurer på hvilken bank det lønner seg å ha.

Fra før har jeg DNB det hvite kortet, men finner ikke mange konkurrenter på dette.
Om du har kapital på konto bør du sjekke renten på sparekonto.
Hvis ikke, så er det ganske hipp som happ.

Anbefaler dog Mastercard 365 fra Danske Bank hvis du kjøper drivstoff. Dette kan du ha i tillegg til vanlig bankforbindelse.

Du må nesten si litt mer om hva du trenger før vi kan gi mer eksakte svar.
På pris er det dessverre få konkurrenter til DNBs hvite kort.

Du kan gå til Forbrukerrådets nettside for å sammenligne bankene: https://www.finansportalen.no/bank/dagligbank/

OBS: en del av disse tilbudene stiller krav til alder, studier, pensjonsordning, medlemskap etc
Sist endret av fustercluck; 1. september 2020 kl. 21:07.
Blir som Grimdoc sier, du må komme med litt mer info om hvilke tjenester du har bruk for. Det er ofte sånn at mange ganger kan det lønne seg å har 2 eller banker etter tjeneste du bruker også.
Tar vi utgangspunkt i DNB det hvite kort så har du en fordel der, ingen gebyrer på innlands bruk som er bra for en "fattig student" har du penger på du vil spare så vil jeg satt det idag inn i fond isteden for bankonto, men idag er ikke sparekonto noe rente å juble over. 365 har turbospar som gir 0,80% ved 100 000 NOK eller mer som heller ikke er mye.

Er du under 34 og ikke har BSU som er gunstig for unge bør du spare der, samt det gir skattefradrag.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av fattigstudent Vis innlegg
Hei, jeg har nylig blitt student og lurer på hvilken bank det lønner seg å ha.

Fra før har jeg DNB det hvite kortet, men finner ikke mange konkurrenter på dette.
Vis hele sitatet...
Når det velger bank så er det greiest å velge den banken som har kontor der du bor. Greit om en trenger hjelp.