Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 7555
Har en del problemer med leilighet som er leid igjennom utleiemegleren og lurer litt på hva jeg kan gjøre ettersom huseier nekter å fikse opp i feil siden rørlegger var her for noen måneder tilbake og staket i rørene, som hjalp i 2-3 timer før det var like ille.

Dusjen kan ikke brukes, det samme med kjøkkenvasken og dette har ikke fungert på 6mnd.
Så fort jeg bruker en av disse så blir det oversvømmelse på badet og i gangen.
Rørlegger har vært innom og sagt at rørene er for små eller for trange og for at det skal fikses så må ALT av rør byttes ut, dette nekter jo huseier å gjøre...

Dette er jo helt klart feil og mangler som fører til at boligen er langt under standard, er det ikke?

Ifølge husleieloven så kan jeg da kreve prisavslag eller holde tilbake husleie, utleiemegleren sier derimot at jeg ikke har lov til det og at det vil føre til en haug med gebyrer og renter.

Kan jo ikke belage meg på å få lånt dusj hver dag, ikke får jeg vasket opp, ikke får jeg skyldt noe, får ikke engang drukket kaldt vann fra springen.

Så hva kan jeg egentlig gjøre i denne saken da det er nærmest umulig å bo slik?
Det enkleste her er å se seg om etter et nytt sted å bo snarest. Ta kontakt med rørleggeren og få en skriftlig attest på problemene, og slutt å betal leie snarest. Du får ikke det du betaler for, og har du dokumentert funksjonssvikten ved leiligheten så stiller jeg meg svært tvilende til at utleier kommer noe vei med saken i rettssystemet så ikke la deg skremme av truslene deres.
Bitter og sur.
Hydra's Avatar
Har heldigvis aldri vært i lignende situasjon, men har bekjente som har vært der. Riktignok ikke på ditt nivå. Det går jo ikke an å bo under slike omstendigheter. Dette kan du rett og slett ikke finne deg i.

Hvis du har litt ekstra penger synes jeg du skal kontakte en advokat og få han eller hun til å titte på saken. Videre kan du også forklare utleiemegleren at du kommer til å kontakte avisen og få de til å lage en sak - slik at ingen andre skal måtte gå gjennom de opplevelsene DE og huseier står ansvarlige for å ha påført deg.
Sitat av Herr potet Vis innlegg
Det enkleste her er å se seg om etter et nytt sted å bo snarest. Ta kontakt med rørleggeren og få en skriftlig attest på problemene, og slutt å betal leie snarest. Du får ikke det du betaler for, og har du dokumentert funksjonssvikten ved leiligheten så stiller jeg meg svært tvilende til at utleier kommer noe vei med saken i rettssystemet så ikke la deg skremme av truslene deres.
Vis hele sitatet...
Planen er selvfølgelig å finne noe annet og bedre da jeg ikke kan fortsette å bo slik, men har ikke økonomien til å bare finne noe annet og veldig få utleiere vil ha "navere" og kjæledyr, så er egentlig litt stuck der også.
Har uansett bestemt meg for å ikke betale mer husleie, så disse rentene og gebyrene utleiemegleren truer med kommer til å bli levert på døra til huseier.

Husleieloven er jo ganske så klar på mine rettigheter og utleiers plikter samt boligens standard, så har vel en ganske sterk sak om det blir nødt til å gå rettens vei.

Sitat av Hydra Vis innlegg
Har heldigvis aldri vært i lignende situasjon, men har bekjente som har vært der. Riktignok ikke på ditt nivå. Det går jo ikke an å bo under slike omstendigheter. Dette kan du rett og slett ikke finne deg i.

Hvis du har litt ekstra penger synes jeg du skal kontakte en advokat og få han eller hun til å titte på saken. Videre kan du også forklare utleiemegleren at du kommer til å kontakte avisen og få de til å lage en sak - slik at ingen andre skal måtte gå gjennom de opplevelsene DE og huseier står ansvarlige for å ha påført deg.
Vis hele sitatet...
Får fri rettshjelp og har tatt kontakt med ett advokatfirma nå for å høre hva de mener om saken, men kjekt å vite hva annet jeg eventuelt kan gjøre også.
Virker jo nesten som om utleiemegleren ikke aner hva husleieloven er for noe...
Bare å klage inn til HTU. Ikke noe å lure på. Kjenner jeg blir provosert over at Utleiemegleren kan holde på sånn.
Imma Papa Jo!
PapaJo's Avatar
En venn av meg brukte Leietakerforeningen sin advokathjelp når han måtte krangle med utleier for noe litt lignende (mugg og råteskade.) Endte med å få litt leie tilbake, men ellers skjedde det ikke så mye. Er vel kanskje en vei, men husk at det fort ender opp med å bli noen krangler ved utflytting (pass på depositum.)
Tror du må starte med å skrive brev el epost til utleiemegleren og utleier/eier der du gjør dem oppmerksomme på at tross purringer fra deg har ting ikke blitt bedre og rørlegger sier det er feil i konstruksjon/dimensjon på rør. Dette ligger da klart utenfor ditt ansvar og du må samtidig gjøre dem oppmerksom på at du inntil videre og ta gjerne med siste måned også holder tilbake husleie fordi boligen nærmest ikke er beboelig slik ting er nå. Du må sikkert undersøke hvor stor del av leien du kan holde tilbake, jeg har hørt leietakere har hold tilbake 50% av leien ved alvorlige feil og mangler inntil manglene ble fikset - men husker ikke om det bare var en sum de fant på selv eller om de hadde fått tips og råd fra noen. For å unngå at du havner i økonomisk krise anbefaler jeg at du faktisk setter tilside den husleien du holder igjen - ikke bruk den - om det skulle vise seg at du ikke har en reell case. Lag en ny konto i nettbanken der du fører over det du holder igjen. Just to be safe.

Om du ikke kommer noen vei og eier nekter utbedring må du jo flytte, og jeg har hørt om noen som havnet i sak der de aldri kom til felles enighet i tvist - og den saken endte med at eier faktisk dekte kostnader til varebil og utgifter med å skaffe ny bolig. De tok selv pengene de holdt igjen på husleien siden eier aldri imøtekom kravene deres.

Om du har forsikring eller er organisert har du sikkert gratis juridisk rådgivning - da bruker du advokat for alt det er verdt slik at du minimerer sjansen for at du gjør noe gærnt og advokaten vil vite eksakt hva du kan kreve dekt av utgifter du pådrar deg fremover til har skaffet en skikkelig bolig.
Du må jo gjerne gå (om)veier om advokat. I HTU får du rettskraftig dom. Det går liksom frem av navnet Husleietvistutvalget hva de driver med. En mail med en kort frist er jo greit. F.eks over helgen så fåpr du også tid til å skrive en klage til HTU.
Halv husleie fra dette oppsto er helt på sin plass uten vann og avløp, bare å holde tilbake husleie. Utrolig at du har klart deg så lenge, dette er jo helt uakspetabelt og det virker nesten merkelig at utleiemegeleren kan oppføre seg slik. Men her er det bare å kjøre på, du har ingenting å tape.
Jeg hadde definitivt tatt kontakt med utleieforeningen. Dette er ikke greit på noen måte!
Sitat av Grønne fingre Vis innlegg
Jeg hadde definitivt tatt kontakt med utleieforeningen. Dette er ikke greit på noen måte!
Vis hele sitatet...
Du mener kanskje leieboerforeningen. Det er jo flott og fint det men de kan jo heller ikke bisto med noe hardere lut enn rød saft og juridisk bistand.

Her hadde jeg ikke nølt et sekund lenger enn å sørge for å sikre med rettslig.

Ett halvt år med halv husleie og en sak som enda ikke er avklart er en del penger. HTU koster deg å skrive ned saken og ett par hundre kroner i rettsegebyr du kan forvente å få tilbake.
Sist endret av Dough; 9. juli 2020 kl. 21:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hmm, får sjekke ut HTU/Utleieforeningen..

Sa klart ifra til Utleiemegleren at frem til problemene blir fikset eller jeg får avslag i husleie så deponerer jeg 5k av 6k.
Altså at jeg kun betaler 1000kr av husleien og setter resten inn på en sparekonto.
Fikk da beskjed om at det kunne være for mye og at jeg kan bli erstatningsansvarlig ovenfor eier i forhold til renter.

Svarte rett og slett bare med at huseier også er erstatningspliktig for ekstra kostnader disse problemene har medført meg de siste 6 mnd + at jeg har kontaktet advokat og da fikk jeg plutselig tilbake;
"Det er første gang jeg hører om dette nå.
Det er viktig at du reklamerer dersom det er ting som ikke fungerer som det skal."

Det er da etter å ha prøvd å forklare for denne fitta av en megler at ting ikke har fungert, at det er langt under standard og at jeg har gått 6mnd uten å kunne dusje eller ta oppvasken i min egen leilighet i 2-3 dager, etter å ha prøvd å kontakte huseier i nesten ett halvt år, så ser nok ut som at jeg må ta dette videre for at noe skal skje.


Skulle nesten tro utleiemegleren var kjent med husleieloven, men hun jeg har snakket med de siste dagene ser ikke ut til å forstå seg på noe som helst som heter regelverk.
Drøyt.. HTU er veldig opptatt av dokumentasjon, fra når kan du dokumentere mangel?

Jeg hadde ikke betalt 1000,- Jeg hadde holdt tilbake 100% av husleie til du har fått tilbake det du har betalt for mye de siste månedene.

Viktig å gjøre kommunikasjon skriftlig.
Sitat av Dough Vis innlegg
Drøyt.. HTU er veldig opptatt av dokumentasjon, fra når kan du dokumentere mangel?

Jeg hadde ikke betalt 1000,- Jeg hadde holdt tilbake 100% av husleie til du har fått tilbake det du har betalt for mye de siste månedene.

Viktig å gjøre kommunikasjon skriftlig.
Vis hele sitatet...
Alt av kommunikasjon har vært skriftlig, men tidligste jeg kan dokumentere ifra tror jeg er første gang jeg sa ifra til huseier som var rundt slutten av januar eller starten av februar og han sendte rørlegger hit for første gang.

Holder jeg tilbake 100% så får jeg bare masse gebyrer og renter og til slutt utkastelse ifølge utleiemegleren, regner ikke med at de truet med det uten grunn, så betaler heller da 1000kr for tak over hodet enn så lenge.

Har en familie som bor over meg som har vært behjelpelige med lån av dusj og oppvaskmaskin i mellomtiden mot en liten sum hver måned, men det er jo ikke akkurat holdbart og kan jo ikke vaske eller dusje som jeg vil eller når det faktisk er nødvendig.
Dama har jo ikke lyst til å komme på besøk engang siden det ikke er muligheter for å vaske opp eller vaske seg..
synes huseier oppfører seg veldig rart med tanke på at han egentlig er nødt til å fikse slike ting også, samme med utleiemegleren som har ett regelverk de skal følge som de helt klart bryter flere punkter av.

Har kjøpt mer flaskevann de siste 6mnd enn jeg har gjort resten av mitt 26 årige liv, så utrolig kjipt og utrolig frustrerende, nesten så jeg egentlig burde fått tilbake all husleie som er blitt betalt frem til nå, selvom det ikke kommer til å skje.
Skjønner dette er vanskelig å frustrerende. Jeg vet ikke hvor gammel du er og erfaring med å leie. Men det er IKKE Utleiemegleren som skal diktere deg her. Er det en lokalavdeling du forholder deg til så bør du heller se på https://www.utleiemegleren.no/kontakt/forvaltning
Jeg har vel snart 20 leieforhold bak meg. Hatt sak i HTU. Du skal IKKE være redd for utleiemegleren her hvis du gjør ditt riktig.
Dette er helt uholdbart, jeg har selv opplevd mye og hørt mye rart men dette tar jo virkelig helt kaka. Du har helt seriøst ingenting å tape på dette. Hvis de prøver å kaste deg ut ringer du bare politiet og sier utleier begår selvtekt! HTU er helt klart nødvendig her. Bor du innenfor dems områder hvis ikke er det forliksrådet?
https://www.htu.no/no/kontaktHTU

Dette krever jo litt av deg men sånn jeg ser det har du to muligheter. Flytte eller HTU.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvordan er det gått her?
- Meld deg inn i leieboerforeningen. De kan hjelpe deg med juridisk bistand, jeg har brukt de før og de hjelper deg garantert i denne saken. Du vil også nytte godt av å være medlem hos de dersom du kommer til å leie leilighet en stund framover.

- Evt hør med juss studenter slik som jussbuss (Oslo) eller juss formidlingen (Bergen) om de kan hjelpe deg, evt har noen gode råd til deg.

Du skal ikke finne deg i dette. Du bør ikke betale husleie når du ikke kan leve og bo i leiligheten en gang. Du får ikke møtt dine grunnleggende behov for et verdig liv en gang, så hvorfor skal du betale noe som helst da?

Ring uansett til en av de nevnte og forhør deg litt om hvordan du skal gå fram og hva du må huske på å dokumentere.
Sist endret av Mia123; 23. juli 2020 kl. 10:25.
Sitat av Dough Vis innlegg
Hvordan er det gått her?
Vis hele sitatet...
Huseier kom innom onsdag forrige uke for å sjekke etter å ha fått beskjed om det ifra utleiemegleren.
Viste han alt som var galt og han tok bilder av det og hadde med seg en flaske avløpsåpner.
Rørlegger var visst på ferie så blir ikke gjort noe med det første men huseier skulle da få rørlegger til å spyle rørene.

Svogeren min bruker samme rørlegger på jobb og sier det er noe av det verste han har vært borti.
Som folk sier her er jo dette uholdbart.
Hadde bedt utleier ringe en annen rørlegger så det blir fikset omgående.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Dokumenter ved å filme t.d. korleis dusjen ser ut når du bruker den, og korleis vatnet ikkje renn unna i kjøkkenvasken. Send e-post til utleigar og gi beskjed at om det ikkje vert fiksa innan t.d. ei veke, så vil du halde tilbake 1/3 av leiga, på grunn av manglar.

Det er heilt åpenbart at du har rett til å halde tilbake leiga i ein slik situasjon. Det du må sørge for er å dokumentere manglane, og dokumentere om at du har gitt melding om manglane.
Dough: som vi har diskutert tidligere ønsker jeg gjerne at du kommer med en begrunnelse på hvorfor du råder folk til å alltid gå rett til sak i HTU og kaller advokater for omvei når HTU selv opplyser om at de ikke kan gi noen indikator på om man har noen sak eller ikke, og selv lenker til en haug av alternativer til fri rettshjelp, mens de skriver at det kan være lurt å få gratis bistand om man mener at man har en sak. Selv om det gikk bra for deg er det ikke bare for alle å gå til HTU også vinner de saken. Forrige gang vi diskuterte dette var det snakk om et relé og usikkerhet rundt hvem som skulle bytte dette, og da mente du også at advokat var helt unødvendig, selv om TS og alle andre var usikre på om han hadde noen sak eller ikke. Det finnes ingen ting fornuftig med å bare gå til HTU og droppe gratis konsultasjon først. I så fall vil jeg gjerne høre den grunnen. Som var noe om at alle advokater ville svart helt forskjellig, noe du enda ikke har forklart noe mere rundt selv om jeg kom med mitt "støyete" innlegg og lurte på hvordan du kunne si det med sikkerhet.

Til TS: godt du fikk utleier til å reagere til slutt. Dette er absolutt måten å gjøre det på så lenge man får utleier med på det.
Er det bare én rørlegger der du bor?
Sitat av knert1 Vis innlegg
Forrige gang vi diskuterte dette var det snakk om et relé og usikkerhet rundt hvem som skulle bytte dette, og da mente du også at advokat var helt unødvendig, selv om TS og alle andre var usikre på om han hadde noen sak eller ikke..
Vis hele sitatet...
For meg handlet ikke den saken om et rele. Den handlet om at depositumet i sin helhet ble holdt tilbake pga et rele.

Når et depositum er omtvistet og blir holdt tilbake så er en rettslig avgjørelse veien å gå. Med utgangspunkt i depositumskonto så vil ikke 100 advokater utbetale noe depositum. En avgjørelse i HTU vil ha depositumet utbetalt i løpet av kort tid.

Og for å fortsette med denne saken så er det snakk om ganske mye penger, kanskje mer enn en depositum. Et halvt år med halv husleie og saken er enda ikke avklart. Advokate rmå gjerne mene mye og mangt men de kan aldri stille et rettskraftig økonomisk krav. HTU er blitt ganske strømlinjeformet for akkurat sånne saker. Det er derfor HTU er tatt ut av forliksrådet. Jeg ville aldri anbefalt HTU for en tvist om et rele.
Sist endret av Dough; 23. juli 2020 kl. 12:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Dough Vis innlegg
For meg handlet ikke den saken om et rele. Den handlet om at depositumet i sin helhet ble holdt tilbake pga et rele.

Når et depositum er omtvistet og blir holdt tilbake så er en rettslig avgjørelse veien å gå. Med utgangspunkt i depositumskonto så vil ikke 100 advokater utbetale noe depositum. En avgjørelse i HTU vil ha depositumet utbetalt i løpet av kort tid.

Og for å fortsette med denne saken så er det snakk om ganske mye penger, kanskje mer enn en depositum. Et halvt år med halv husleie og saken er enda ikke avklart. Advokate rmå gjerne mene mye og mangt men de kan aldri stille et rettskraftig økonomisk krav. HTU er blitt ganske strømlinjeformet for akkurat sånne saker. Det er derfor HTU er tatt ut av forliksrådet. Jeg ville aldri anbefalt HTU for en tvist om et rele.
Vis hele sitatet...
Den forrige saken var tydligvis også akutt?
Da blir det visst samle greia igjen. Leser 2 argumenter her. "HTU sin saksbehandling er strømlinjeformet og en advokat ville aldri kunne skrive en rettskraftig dom." Det samme skreiv du sist gang. Uansett hvor flott du mener HTU måtte være er det likevel en fordel å høre med noen som har peiling i stede for å bare synse en hel haug og gå til sak slik at HTU kan finne ut om du hadde rett. Om det var et relé eller depositum saken handler om spiller vel ikke så stor rolle da jeg likevel ville kjørt på med fri rettshjelp eller gratis konsultasjon fremfor å konsekvent bare gå til HTU. Det lønner seg fortsatt å høre med noen som har peiling før man tar masse beslutninger om å gå til sak. Åpenbart er vi uenige om dette... Det er heller ikke alle tilfeller hvor det er nødvendig å gå til sak for å få motparten til å forstå at han/hun har ett ansvar som utleier. Derfor mener jeg det er helt bak mål å sitte å skrive "Gå til HTU, du kan jo alltids ta (om)veien om advokat" hos alle som har et problem med leieforholdet sitt.
Sitat av knert1 Vis innlegg
Den forrige saken var tydligvis også akutt?
Da blir det visst samle greia igjen. Leser 2 argumenter her. "HTU sin saksbehandling er strømlinjeformet og en advokat ville aldri kunne skrive en rettskraftig dom." Det samme skreiv du sist gang. Uansett hvor flott du mener HTU måtte være er det likevel en fordel å høre med noen som har peiling i stede for å bare synse en hel haug og gå til sak slik at HTU kan finne ut om du hadde rett. Om det var et relé eller depositum saken handler om spiller vel ikke så stor rolle da jeg likevel ville kjørt på med fri rettshjelp eller gratis konsultasjon fremfor å konsekvent bare gå til HTU. Det lønner seg fortsatt å høre med noen som har peiling før man tar masse beslutninger om å gå til sak. Åpenbart er vi uenige om dette... Det er heller ikke alle tilfeller hvor det er nødvendig å gå til sak for å få motparten til å forstå at han/hun har ett ansvar som utleier. Derfor mener jeg det er helt bak mål å sitte å skrive "Gå til HTU, du kan jo alltids ta (om)veien om advokat" hos alle som har et problem med leieforholdet sitt.
Vis hele sitatet...
I den forrige relesaken så ga jeg opp og konkluderte med at freak har fått ny sjefskverrulant.

Mitt første innlegg i den tråden:

Med forbehold om at dere har depositumskonto:

Jeg har litt vanskeligheter med å se at banken tar stilling i en strid om depositum. Nå er det jo ingen selvfølge for en bankansatt at et ødelagt rele nødvendigvis faller på huseier som vedlikehold og ikke leietager som ødelagt inventar. Det er vel ikke engang å forvente at en bankansatt vet hva et rele er for noe merkelige greier.

1. Krev dokumentasjon fra elektriker via huseier på hva som gjøres og aller helst hvorfor, diagnose/årsak.
2. Vis til husleieloven og få utleier til å forstå hvem som dekker hva her.

Hvis dette ikke fører frem og det ikke er andre bakenforliggende årsaker til at releet ryker trenger ikke ett rele koste rare greiene. Du kan da vurdere å få ut resterende depositum hvis det virkelig er krise. Det er ingen snarveier her med mindre du er veldig heldig med banken.

Alterantivet er å føre saken gjennom HTU både før og etter ev utbetaling av deler av depositum. Er du ikke innenfor HTU's geografiske områder er det forliksrådet som gjelder. Dette må du regne med tar "uendelig" med tid nå i disse koronatider og du bør nok seriøst vurdere hvordan du kan løse det i mellomtiden.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri ment at alle som har en utfordring med leieforhold skal gå til HTU.

Er det snakk om mye penger, typisk depostium kan det være veldig strategisk å iverksette prosessen med det som mål å få en rettskraftig utbetaling. Et typisk depostium i dag er tross alt en månedslønn for mange og kan være avgjørende. Det er faktisk sånn at den mellomtiden du bruker på "fri rettshjelp" vil bare trenere en utbetaling i mange tilfeller. Husleieloven er og ganske klartekst på mange områder burde det ikke være nødvendig med noe advokatsynsing. Det e rbedre med synsing fra noen som driver spesifikt med husleiesaker enn en random advokat som aldri har hørt om husleieloven.
Sitat av Dough Vis innlegg
I den forrige relesaken så ga jeg opp og konkluderte med at freak har fått ny sjefskverrulant.
Vis hele sitatet...
Forrige gang lurte du på manko på kaffe, mens du selv satt og svarte i søvne på helt andre ting enn det jeg spurte om. Er det fortsatt bare ræva forsøk på hersketeknikker med deg? Er ikke min feil at du ikke kunne begrunne utsagna dine eller komme med kilder...

Sitat av Dough Vis innlegg
Jeg har aldri ment at alle som har en utfordring med leieforhold skal gå til HTU.
Vis hele sitatet...
Neivel, det var vel bare hva det så ut som for meg.

Sitat av Dough Vis innlegg
Er det snakk om mye penger, typisk depostium kan det være veldig strategisk å iverksette prosessen med det som mål å få en rettskraftig utbetaling. Et typisk depostium i dag er tross alt en månedslønn for mange og kan være avgjørende.
Vis hele sitatet...
Du bruker alltid som et argument at det liksom haster, eller som du sa sist; er "akutt". Selv om det ikke er noe som tilsier det, annet enn dine egne argumenter om at et depositum ofte kan være mye penger og at det derfor automatisk haster.

Sitat av Dough Vis innlegg
Det er faktisk sånn at den mellomtiden du bruker på "fri rettshjelp" vil bare trenere en utbetaling i mange tilfeller. Husleieloven er og ganske klartekst på mange områder burde det ikke være nødvendig med noe advokatsynsing. Det e rbedre med synsing fra noen som driver spesifikt med husleiesaker enn en random advokat som aldri har hørt om husleieloven.
Vis hele sitatet...
Ja, det er akkurat hva jeg håpet at TS skulle gjøre, gå til en advokat som er spesialisert på familievold. Begynne å fortelle han om leieforholdet sitt. Du setter ting så på spissen at det gjør vondt å lese. Selvsagt mener jeg å høre med f.eks codex advokat, osloadvokatene, advokatveiledning eller noen innenfor eiendomsrett. Det er veldig lett om man ikke har telefonskrekk.

Så da kan jeg konkludere med at vi er enige om å gå til noen med kompetanse. Men når HTU sitter å synser så er det litt seint å angre seg. De oppfordrer selv til at man skal benytte seg av fri rettshjelp. At du ikke er enig i det er ok, men ikke fraråd folk fri rettshjelp og forvent at jeg ikke protesterer.

Straffeloven er også ganske klartekst, likevel eksisterer nå disse advokatene som man ikke har bruk for.

Hvordan skal fri rettshjelp trenere noe som helst? Dette må du utdype litt mere nøyaktig. Det er snakk om å ta en telefon og stille noen spørsmål før man biter seg fast til HTU med nebb og klør.

Jeg mener det alltid vil være interessant å snakke med en advokat som har peiling på feltet før man setter igang en rettslig prosess. For meg så ser det ut som du tror at ingen advokater kan noe om husleieloven eller at disse er umulig å lokalisere slik du fremstiller det? Kan ikke skjønne hvorfor man på død og liv må velge en advokat som ikke har peiling? Det virker mere som du har et kompleks med advokater enn at du har noen gode argumenter for å ikke bruke de før man går til sak i HTU.
Sist endret av knert1; 23. juli 2020 kl. 15:47.
Sitat av knert1 Vis innlegg

Du bruker alltid som et argument at det liksom haster, eller som du sa sist; er "akutt". Selv om det ikke er noe som tilsier det, annet enn dine egne argumenter om at et depositum ofte kan være mye penger og at det derfor automatisk haster.


Vis hele sitatet...
Nå var det TS som utrykte at det haster, eller at det var "kritisk" i den forrige tråden. For meg går det litt for det samme.
Sitat av Dough Vis innlegg
Nå var det TS som utrykte at det haster, eller at det var "kritisk" i den forrige tråden. For meg går det litt for det samme.
Vis hele sitatet...
Han skreiv at det var "litt kritisk" og du tolket det som "akutt". Begynte å gi råd om å la de trekke dama hans for reléet for så å gå til sak hos HTU for reléet de allerede har betalt bare for å få penger inn på konto der og da.

Resten av innlegget mitt hvor jeg ber deg forklare hvordan fri rettshjelp skal trenere saken i HTU og hvorfor du tror advokater med peiling på eiendomsrett ikke eksisterer er mest sannsynlig bare støy denne gangen også

Snakkes neste gang noen spør om husleietvister da