Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1861
Ikke et ukjent tema, men ønsker å høre om det er flere som sliter med det samme og har funnet noen løsning.

Jeg jobber i uka, stresser litt (stresshodepine?) og drikker samme mengde koffein i uka som i helga. Kosthold er også det samme i uka som i helga.

Hodepinen er "drøy" og plagsom, men ikke migrene tror jeg. Smertestillende har det blitt mye av opp igjennom, men virker sjeldent nå lenger. Har bare flaks om det funker mot hodepinen.

Kan legge til at jeg har begynt å meditere 10min'ish etter hver arbeidsdag uten særlig hell foreløpig.
Sist endret av Source; 25. oktober 2020 kl. 20:16.
Sitat av Source Vis innlegg
Ikke et ukjent tema, men ønsker å høre om det er flere som sliter med det samme og har funnet noen løsning.

Jeg jobber i uka, stresser litt (stresshodepine?) og drikker samme mengde koffein i uka som i helga. Kosthold er også det samme i uka som i helga.

Hodepinen er "drøy" og plagsom, men ikke migrene tror jeg. Smertestillende har det blitt mye av opp igjennom, men virker sjeldent nå lenger. Har bare flaks om det funker mot hodepinen.

Kan legge til at jeg har begynt å meditere 10min'ish etter hver arbeidsdag uten særlig hell foreløpig.
Vis hele sitatet...
Og ellers er alt annet det samme i uka som i helga? Ikke alkohol eller alternativ rus? Hvis du står opp mye seinere i helger enn i ukedager kan det gi hodepine.
Aztec
Source's Avatar
Trådstarter
Sitat av knert1 Vis innlegg
Og ellers er alt annet det samme i uka som i helga? Ikke alkohol eller alternativ rus? Hvis du står opp mye seinere i helger enn i ukedager kan det gi hodepine.
Vis hele sitatet...
Relativt likt ja. Kone og baby i heimen så blir lite "annet tull" om dagen.
Når du tar medisiner som ibuprofen regelmessig bygger du en toleranse, så der vil jeg anbefale deg å slutte. Noe som kan hjelpe mot stress er de vanlige tipsene som man hører om å lufte hodet, drikke mengder med vann og å spise mye frukt og grønt. (unngå rask blodsukker stigning- og fall).

En annen ting jeg absolutt vil anbefale deg er å bestille deg en time hos en massør, det koster ikke mye men her møter du folk som har hatt mye teori om kroppens ledd og muskler og det er mer enn sannsynlig mye spenninger i kroppen din som gjør at du kjenner på hodepiner. Massasje av muskler frigjør endorfiner, samtidig som det stimulerer blodsirkulasjon og dermed øker oksygenopptaket. - Her anbefaler jeg svensk massasje, den er dyptgående, litt vond men du vil merke forskjell allerede etter en behandling (1t).

Noe annet du kan tenke på er sist du investerte i en god pute og madrass. I tillegg så kan jeg sterkt anbefale deg å skaffe innlegg til skoene dine, på denne måten belaster du ryggen og nakken din minst mulig igjennom dagen og du vil i starten bli sliten i lårene dine men etter ett par dager kjenner du at spenningene løsner. Merk deg at du ikke trenger å kjenne spenninger i muskler i kroppen, disse kommer gradvis og vi er tilpasningsdyktige vesen som kommer til å finne mestringsstrategier for å leve videre og legge minst mulig merke til belastning i muskler og ledd. Prøv de her tipsene, jeg kan nesten garantere deg at du kommer til å merke forskjell.

En belastet rygg kan for eksempel føre til at nerver i erector spinae kan havne i klem, det fører til hodepiner. Bare det å konstant spenne muskler eller belaste dem feil over en lengre periode (f.eks 1 dag) er noe som vil belaste hele kroppen. Tro det eller ei, du merker ikke at du spenner musklene dine, det skjer av seg selv og du er sannsynligvis såpass vant til det at du ikke tenker over det en gang.
Sist endret av Jokke; 25. oktober 2020 kl. 20:30.
Mere mobilbruk i helga når du har fri? Både nakkestillingen og anstrengelsen der er for øya å ha skjerm så nærme er hodepinefremkallende. Etter at legen min gjorde meg oppmerksom på det har jeg begynt å sitte på en annen måte med nakken og prøver å holde mobilen lengre vekk fra synet og da får jeg ikke hodepine.
Aztec
Source's Avatar
Trådstarter
Gode innspill @Jokerella. Jeg skal ha dem i bakhodet
Jeg får det samme om jeg sover lenge i helgene. Står opp kl 5 i hverdagen og kan ikke sove lenger enn 8-9 om jeg vil være hodepinefri.
inkorporer face pulls i din treningsrutine.
Det kan være koffeinabstinenser. Man drikker gjerne mindre kaffe i helgene. Det er faktisk et kjent fenomen: https://tidsskriftet.no/2001/10/lege...ter-av-koffein

Hodepine i helgene forårsaket av et høyt koffeininntak på hverdager (kaffedrikking på jobb) og et langt mindre koffeininntak på fridager er et relativt vanlig fenomen. Også ufrivillig seponering av kaffe eller andre koffeinholdige drikker, for eksempel i forbindelse med anestesi/kirurgi, kan medføre til dels kraftig hodepine. I slike tilfeller er det risiko for at årsaken til hodepinen kan mistolkes.
Vis hele sitatet...
Prøv å få i deg magnesium tilskudd, hjelper utallige mennesker med hodepine/migrene og nakke problemer.
Sitat av tertiusmotor Vis innlegg
Det kan være koffeinabstinenser. Man drikker gjerne mindre kaffe i helgene. Det er faktisk et kjent fenomen: https://tidsskriftet.no/2001/10/lege...ter-av-koffein
Vis hele sitatet...
Jeg tror også koffeinabstinenser er mest sannsynlig, hvis du drikker koffein til vanlig. Drikk en sterk kopp kaffe hver morgen og "juster" utover dagen slik at du får i deg like mye som du gjør på en normal arbeidsdag

Jeg får nemlig også veldig vondt i hodet, uten unntak, om jeg ikke får i meg koffeinen min.
Ro ned mer. Ta siesta hver dag. Få vekk støy i ditt liv
Ikke utelukke migrene! Medisiner
Hadde det samme selv. Gikk til legen og fikk beskjed at jeg hadde veldig lav D vitamin. Hodepinen gikk bort etter ca 1 mnd etter jeg begynte på dvitamin som jeg fikk på resept. Kanskje ikke det som er årsaken til din hodepine, men verdt å teste?
Har du snakket med legen?
Jeg var/er også veldig plaget med spenningshodepine.

Har angst i tillegg så er konstant bekymret eller engslig etc. det hjelper ikke akkurat.

Jeg gikk noen ganger hos kiropraktor og anbefaler det på det sterkeste.
Han korrigerte en virvel i nakken over 3 behandlinger og satt opp time hos fysioterapeut som så på kroppsholdningen min og ga men et ark med øvelser.

De jeg fremdeles bruker med gjevne mellomrom følger under:

30 mener jeg det var med kvelden fra YouTube
Og den på bildet var 30sek hver side


https://youtu.be/ju4fhSkidQs



Lykke til, ikke mange ting som er mere plagsomt en hodepine 😕
Hva sier legen?
Du bør definetivt få sjekket dette hos legen.
Kjedelig hvis det er en hjernesvulst...
Du kan få kronisk hodepine av mye bruk av paracetamol. Har du tatt mye over lang tid så prøv å gå uten smertestillende en stund og se om det hjelper.

Ref samboer som går gjevnlig til nevrolog pga spennings-, migrene og clusterhodepine.