Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 958
Sitter og kikker på og vurderer å kjøpe en Porsche for å ha noen år.

Ny er uaktuelt, da snakker vi 1,5 mill minst. Noen år gamle får man dem for 500-700K, mer aktuelt. Også har vi 1978-modeller og sånne ting som fortsatt selges for 300K hvis de er velholdt.

Noen som har peiling på biltypen og vet sånn omtrent hvilken årsmodell det lønner seg å kjøpe med tanke på minst mulig verditap og for å få mest for pengene?
Porsche 993 Carrera 2 går ihvertfall bare opp og opp i pris. Ganske stiv pris skal du finne en med litt lav km riktignok.
996 Turbo er også, sakte men sikkert, på vei opp i pris.

Vurderte å kjøpe en for 3-4 år siden. Da fikk jeg tilbudet om en strøken en med lav km for rett over 500k. I dag må jeg ut med minst 650k for tilsvarende.

Angrer litt på at jeg ikke slå til den gangen, men derimot angrer jeg ikke på huskjøpet som det ble istedenfor.

Ellers støtter jeg forslaget om 993 Carrera. En bil som jeg selv har i kikkerten for tiden.
Får veldig fine eksemplarer for rundt 550-700k. For Turbo utgavene må man legge på et par hundre tusen til.