Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  313 17040
Grunnen til at jeg har får kvalme av Bibelen er jo det faktum at Gud skapte menneskene. Noe som i den senere tid er så til de grader tilbakebevist av Darwins forskning.

Bayles punkter viser jo også at Bibelen er så til de grader på tyttebærtur.

Min teori:
Engelen -> Josefs fyllehalliser
Maria var jomfru -> Påfunn for å unngå steining

Når det kommer til saken med Brennende busker som snakker, så har jeg ikke opplevd det. Men den dagen en engel står over senga mi å sier at dama mi er jomfru og at hun skal føde guds sønn. Setter jeg meg på første bussen til Blakstad.

Religion naivt? Nei, det tror jeg ikke. Bare det å tro på busker, engler, og ikke minst steinplater som blir skrevet på helt av seg selv (Mannen brukte 40år, på en tur afrikanske nomader bruker 3mnd på). Osv

Ja kansje så er bibelen skrevet med metaforer...

--

Sitat av fappaggagga
Jeg mener at vi ikke stammer fra apene. Jeg tror på at arter tilpasser seg miljøet, men ikke at encella organismer skal utvikle seg til mennesker. Kansje du har hørt om "The missing link"? Man finner ikke mellomleddet mellom ape og menneske. Det tror jeg ikke man kommer til å finne heller.

Big bang har store huller. For eksempel hvor kom energien fra?

Jeg tror Gud skapte verden, hele verden. Alle solsystemer og alt. Jeg tror også at Gud bare ga jorda liv. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg tror på Bibelen og det står ikke noe om andre arter der.
Vis hele sitatet...
Hvorfor i alle pokkers dager skulle han lage hele universtet hvis det skal være liv på EN av 1,23^(x^x) planeter?
Sist endret av Thedeeq; 20. mars 2006 kl. 22:40.
Master of Disaster
Laivindil's Avatar
Hvorfor Gud ikke tar affære, og gjør noe med all ondskapen er rett og slett fordi menneskeheten ikke gjør nok for å ordne problemene i verden selv.

Finner ikke skriftstedet i Bibelen akkuratt i forbifarten nå, men det står noe slikt som Dra nå ut og møt denne hæren du og din tjeener. for om du gjør det som er mulig (dvs gå ut å kjempe selv om det er deg mot flere tusen) så vil gud gjøre det umulige(la deg seire)
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
Sitat av fappaggagga
Er det dumt at jeg tar det alvorlig? Da blir det vel ihvertfall mer seriøs diskusjon enn om 20 folk sier. "Helt enig, kristendommen suger!"?

Big Bang passer helt til "hvorfor skilte plutselig sterke og svake atomkrefter, elektromagnetisme og gravitasjon seg fra hverandre? Hvor kom massen/energien fra?" Men man kan jo si "Hvor kom Gud fra?" Det er utenfor vår fatteevne. Både det med massen/energien og med Gud. Jeg vil ikke si at Bibelen er som en gammel bok med nattahistorier. Men det er hver sin mening.

Hvorfor kristendommen og ikke de andre. Kansje vi alle føler Gud noen ganger. Men det er vel mest på grunn av alle de profetiene som ble oppfylt om Jesus. Soldatene kasta lodd om klærne hans. Han ble ikke brukket benene på men spiddet osv.
Vis hele sitatet...
Det er ikke dumt at du tar det alvorlig. Det var et noe billig angrep på religionen, men en morsom forklaring på en kjent historie synes jeg. Jeg er glad for at det utviklet seg til en relativt seriøs diskusjon, men ikke skyld på meg. Jeg turte ikke håpe på en slik utvikling ^_^

Det er sant at man på et punkt på tro på noe uskapt, enten Gud eller Det absolutte/uendelige univers. Men da føler jeg det er mye mer rasjonelt å tro på det siste, eller det siste med noen av elementene vi forestiller i en gud. Kanskje finnes det en høyere mening/intelligens.. Men det er ingen grunn til å tro at:
- Vi er spesielle, utvalgte, etc.
- Gud påvirker vår hverdag, eller historien i det hele tatt
- Gud har bestemt akkurat hvordan verden/mennesker skal se ut

Det er ting noen spekulerte på i tiden mellom 6000 og 1000 år siden, da folk ikke viste at verden er utrolig mye større (og mindre) enn vi trodde. De har blitt presentert som sannheter fordi ingen kunne motbevise dem, og ingen hadde bedre forklaringer.

Tenk da.. om du er allmektig, kan gjøre hva du vil.. Vil du lage et univers hvor du kan forutsi alt, hvor du manipulerer universet for å få resultater du ønsker? Det er ufattelig meningsløst og ikke minst kjedelig (om vi kan tilegne det en så menneskelig egenskap). Ergo har jeg ikke tro på at om universet var skapt av en høyere livsform, så ville den lage et univers hvor han ikke styrte. Det er en mye større utfordring å lage liv ut fra strukturen i et tilfeldig univers, enn å gå inn og designe liv spesifikt.
Sitat av Skyfex
fappaggagga: Vi går allerede ut fra at kristendommen er falsk. Altså: Ingen engler.
Vis hele sitatet...

Imponerende feig måte å avfeie et argument på.

Om du mener at det ikke finnes engler; BEVIS DET.



Ang skapelse av jorden;
Det er ingen som sier at Gud skapte jorda som "ny". Altså; det _kan_ godt hende at når Gud skapte jorda var det fullvoksne trær, fossiler i jorda, osv.

Jeg, personlig, heller mer over på at skapelsesberetningen(e) i Bibelen er ment som forenklede versjoner av hva som egentlig skjedde; la oss si at vi spoler 2100 år tilbake, og så begynner man å forelese for datidens befolkning om evolusjonslære, atomer, kvarker, tid og rom (eksempelvis, det er godt mulig at noen visste noe om dette allerede)?

Nei, da er det heller bedre å kjøre på en linje hvor en ikke går for mye i detaljer. Det skal også legges til at det står skrevet at en dag for Gud er ikke det samme som en dag for et menneste (og Gud skapte jorda på 7 dager, hvor dag er noe relativt som ikke nødvendigvis er det samme som vår oppfatning av en dag)


Hvordan man velger å tolke skapelsesberetningene i Bibelen bør være opp til seg selv, jeg mener at man i slike tekster på en måte legger opp til å måtte tolkes for å få frem den egentlige betydningen.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Sitat av oleandreas
Imponerende feig måte å avfeie et argument på.

Om du mener at det ikke finnes engler; BEVIS DET.
Vis hele sitatet...
Og hvor er ditt bevis for at engler eksisterer?

Ang skapelse av jorden;
Det er ingen som sier at Gud skapte jorda som "ny". Altså; det _kan_ godt hende at når Gud skapte jorda var det fullvoksne trær, fossiler i jorda, osv.
Vis hele sitatet...
For å sitere Bill Hicks: Hhohoho.. I'm the prankster-God.
_Hvorfor_ i huleste skulle han skape en jorde med spor etter tidligere former for liv?
Jeg, personlig, heller mer over på at skapelsesberetningen(e) i Bibelen er ment som forenklede versjoner av hva som egentlig skjedde; la oss si at vi spoler 2100 år tilbake, og så begynner man å forelese for datidens befolkning om evolusjonslære, atomer, kvarker, tid og rom (eksempelvis, det er godt mulig at noen visste noe om dette allerede)?
Vis hele sitatet...
Denne skjønte jeg ikke. Hva har oldtidens folk med noe å gjøre? De hadde blitt minst like forvirret om du hadde pratet om biler og telefoner.
Nei, da er det heller bedre å kjøre på en linje hvor en ikke går for mye i detaljer.
Vis hele sitatet...
les: Jeg foretrekker en forklaring som egentlig ikke forklarer.
Hvordan man velger å tolke skapelsesberetningene i Bibelen bør være opp til seg selv, jeg mener at man i slike tekster på en måte legger opp til å måtte tolkes for å få frem den egentlige betydningen.
Vis hele sitatet...
Og hvem bestemmer så hvilken som er den korrekte tolkningsmåten? Du? Skyfex?
Sitat av L0rdMeL
Skyfex: For oss blir det kristne verdier, siden vi lever i en kristen tradisjon. Og jeg sier ikke at de andre religioner har de samme verdiene, for det har de, men jeg sier at vår kilde til dem er kristendommen, religionen vi har vokst opp med. Og derfor vil jeg tørre å påstå at human-etisk forbund, som er vestlig, også har sine verdier fra den vestlige kristendommen.
Vis hele sitatet...
Nå skal ikke jeg skryte på meg å ha hovedfag i europeisk idèhistorie, men om jeg ikke sov på skolen så er vel det korrekte at den vestlige kristendommen (lutherianismen) har sine moderne ideer fra humanetisk forbunds forfedre... Altså, humanetisk forbund står trygt plantet i en europeisk opplysningstradisjon som for noen hundre år siden var pådriver for en modernisering av den europeiske kirka. Denne filosofiske tradisjonen var i seg selv en ateistisk/agnostisk filosofisk retning.

Med forbehold om historiske krumspring, logiske brister og kunnskapsløshet
Skyfex sin teori virker mye mer logisk enn engler og annen magi.


Sitat av empty_other
Selvsagt! Guds ord som ingen skrev ned: "Vis litt tiltakslyst og FIKS DET selv. Gidder ikke gjøre alt her i universet heller."
Vis hele sitatet...
Som mange kristne mener; "Gud har sendt hjelp, nemlig deg!".
Okay, har langt ifra lest hele tråden, men min teori om godeste hr. Jesus, er at han er nok et tilfelle av de vi kaller schizofrene i dagens samfunn. Siden de ikke hadde psykisk helsehjelp på den tiden, fikk Jesus gå rundt og si at han var frelser o.l uten å bli ikledd en hvit trøye med litt for lange armer og kastet inn på ei polstra celle. Det er iallefall min teori.
Sitat av Dodecha
Jeg tror for det meste på harde fakta.. beviselige fakta.
Selvfølgelig er det ting vi ikke kan forklare.. og det lar jeg være, mennesker har en trang til å finne forklaringer på ting som de ikke skjønner.. psyken vår fungerer slik.

Missing link teorien:
Du er klar over at ingen av rasene på jorden finnes i en "endelig versjon".
Alle skapninger muterer sitt dna over så og så mange generasjoner,
vi har utviklet oss (om enn så mikroskopisk) fra menneskene fra f.eks år 1000 før kristus.
Du er vel heller ikke klar over at 99% av vårt dna er lik dna'et til sjimpansene?
Vårt dna har faktisk visse likheter til skapninger så langt nede som på insekt nivå
som de genetiske kodene for armer, ben, hode, den generelle kroppsutformingen.

Angående godt og ondt:
Godt og ondt eksisterer fordi naturen har en balanse.
Uten ondt kan ikke godt defineres, det har ingen motpart, uten han, ingen hun og omvendt.

Angående Big bang påstanden din:
Hvor kom energien fra? jasså ja.. hvor kom gud fra? hvem skapte "han"?
Du ser, der vitenskapen faktisk er "mann" nok til å inrømme feiltakelser og miskalkulasjoner, er relegion (spesielt kristendom, islam, jødedom) en "ultimat sannhet"
som aldri kan fikses på eller endres, aldri kritiseres nykternt, med et objektivt sinn.
Vis hele sitatet...
Jeg tror på religionen. Jeg er klar over at alle arter utvikler seg etter miljøet de bor i. Jeg tror på mikroevolusjonen (som er grundig bevist) ikke at encella dyr blir til mennesker. Vet at dnaet vårt er nesten likt som sjimpansene og de meste andre arter ja, men fortsatt har man ikke funnet en/ett halvt ape/halvt menneske. Jeg mente jeg nevnte at det er jo det samma med Gud, men det glemte jeg vist. Jeg er helt klar over at det er det samma med Gud som med energien.

Universet vi lever i er så utrolig komplesert og har så utrolig mange regler at jeg mener det virker usansynlig at det ikke skal ha en skaper.

Siden jeg står alene her, og ikke har uendelig med tid så blir det noen poster imot meg jeg ikke får svart på. Jeg prøver å få svart på så mange som mulig.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
Sitat av oleandreas
Imponerende feig måte å avfeie et argument på.
Om du mener at det ikke finnes engler; BEVIS DET.
Vis hele sitatet...
Åh! Jeg elsker disse. Engler finnes fordi de ikke kan motbevises. Genialt! Kan du bevise at gud ikke er laget av spaghetti og kjøttboller?
http://www.venganza.org/
http://en.wikipedia.org/wiki/Flying_Spaghetti_Monster

Les forresten mitt svar til fap-fap-fap sin kommentar på den posten.

Sitat av oleandreas
Ang skapelse av jorden;
Vis hele sitatet...
En bok som Bibelen kan brukes som bilde på alt. Hey.. hadde jeg giddet kunne jeg forklart deg hvordan jeg tror Sesam stasjon er et perfekt bilde på universet og skapelsen av jorden.
Sitat av fappaggagga
Gud gir oss fri vilje. Han tillater alt når vi lever. Hvorfor? Fordi han ikke vil ha en gjeng folk han har hjernevasket inn i himmelen. Han vil ha mennesker som valgte å komme til ham.
Vis hele sitatet...
Helt enig.
Hvis du tar spillet sims, så er du på en måte guden og kan styre folkene i huset til å gjøre det du vil. Om det var slik på denne jord hadde ikke vi vært mennesker lengre, da hadde vi bare vert livløse roboter som ikke bestemte noe selv.

Jeg er troende og jeg er stolt av det og jeg liker ikke at folk går å tråkker på religionen.
Sitat av fappaggagga
Vet at dnaet vårt er nesten likt som sjimpansene og de meste andre arter ja, men fortsatt har man ikke funnet en/ett halvt ape/halvt menneske.
Vis hele sitatet...
Sitat av wikipedia
It is commonly stated by anti-evolutionists that there are no known transitional fossils. According to evolutionary scientists, this position is based on a misunderstanding of the nature of what represents a transitional feature. A common creationist argument is that no fossils are found with partially functional features. It is entirely plausible, however, that a complex feature with one function can adapt a wholly different function through evolution.
Vis hele sitatet...
Sitat av wikipedia
Although transitional fossils elucidate the evolutionary transition of one life-form to another, they only exemplify snapshots of this process. Due to the special circumstances required for preservation of living beings, only a small percentage of all life-forms that ever have existed can be expected to be discovered. Thus, the transition itself can only be illustrated and corroborated by transitional fossils, but it will never be known in detail. However, progressing research and discovery managed to fill in several gaps and continues to do so.
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Missing_link

Og hva med disse prototypene av homo sapiens? Kanskje disse prototypene av forskjellige arter er bra nok missing link?
Sitat av Unify
Helt enig.
Hvis du tar spillet sims, så er du på en måte guden og kan styre folkene i huset til å gjøre det du vil. Om det var slik på denne jord hadde ikke vi vært mennesker lengre, da hadde vi bare vert livløse roboter som ikke bestemte noe selv.
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke med deg, men når jeg spiller the sims pleier jeg å bygge vegger av komfyrer og starte en brann mens jeg fryder meg over panikken når simmene ikke innser det uungåelige i å kjempe mot den brennende døden. Så metaforen din skremmer meg litt.

Det er ganske åpenbart at religion er en av de tingene som sitter dypest i menneskene - de aller fleste urfolk og menneskeslag har en eller annen form for religion både som åndlig realisering og som et samfunnsmessig kontrollsystem. Er det da fordi det er noe i det at det finnes en høyere makt, skjønt de færreste er enige i fremstillingen, eller er det fordi det er fordelaktig for et samfunn å ha noe som kan definere etikk utifra noe stort? Jeg vet ikke, og jeg tror ikke noen vet svaret, men jeg må spørre følgende slik jeg stadig spør meg selv:

Hvis Gud eksisterer, kan vi utelukke muligheten at han enten ikke bryr seg eller rett og slett hater oss? Hva hvis alle disse konfliktene, grusomhetene og katastrofene utenfor vår kontroll - som ikke er et resultat av fri vilje - er et resultat av at Gud ikke i det hele tatt bryr seg om oss, og at vi bare er et biprodukt av noe helt annet? Eller at han forakter oss? Det er rart hvordan ting som en blodig naturkatastrofe kan tolkes som et bevis på at Gud eksisterer for noen, og et motbevis for andre...
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
haha.. ivioyner skulle vært Gud. Da hadde vi i det minste ikke hatt noe overbefolkningsproblem. <3

Eller.. kanskje han egentlig er gud, og den eneste grunnen til at vi ikke har hatt noe skikkelig god masseslakt på 60 år er at han har tatt seg en tur på do o_O
Sitat av commie
http://en.wikipedia.org/wiki/Missing_link

Og hva med disse prototypene av homo sapiens? Kanskje disse prototypene av forskjellige arter er bra nok missing link?
Vis hele sitatet...
Jeg kommer ikke inn på disse linkene, jeg forlater pcen nå og kommer på i kveld. Er syk så hjernekapasiteten ekke på det høyeste nå.

Ivi heldigvis er Gud god så han gjør ikke sånt som deg :P (ikke det at du ikke er god)
Sitat av commie
Nå skal ikke jeg skryte på meg å ha hovedfag i europeisk idèhistorie, men om jeg ikke sov på skolen så er vel det korrekte at den vestlige kristendommen (lutherianismen) har sine moderne ideer fra humanetisk forbunds forfedre... Altså, humanetisk forbund står trygt plantet i en europeisk opplysningstradisjon som for noen hundre år siden var pådriver for en modernisering av den europeiske kirka. Denne filosofiske tradisjonen var i seg selv en ateistisk/agnostisk filosofisk retning.

Med forbehold om historiske krumspring, logiske brister og kunnskapsløshet
Vis hele sitatet...
Ganske rett observert commie Jeg har heller ikke hovedfag for å si det slik, men litt har vi nok plukket med oss av kunnskap!
humanetisk forbund står trygt plantet i en europerisk opplysningstradisjon, men spørsmålet er hvor fikk den tanken om "nestekjærlighet" ifra? Hovedkilden til denne tanken kan være 1 av 2; Kirka sin historie om jesus, og hvordan han spredte nestekjærlighet; 2. Den antikke filosofien.
Kirka ble forandret både av Augustin iforhold til Platon og av en annen fyr iforhold til Aristoteles, så egentlig kan tanken godt stemme fra begge alternativene, men poenget mitt var at de samme verdiene som humanetisk forbund har, har også kristendommen i form av Jesus, og andre skikkelser.


fappaggagga:
Du snakker om at Gud har gitt deg fri vilje, hvordan kan du vite dette med sikkerhet? Fordi du føler han har det? For alt du vet kan det hende at Gud er ekvivalent med Descartes onde demon som bare lurte deg til å tro du hadde fri vilje.

Vi har forresten også en annen filosof med et annet syn på dette med fri vilje, du har kanskje ikke hørt om Leibniz. For å fjerne det velkjente theodice-problemet i kristendommen, dette med at Gud er god og allmektig, men allikevel er det ondskap, så kom han fram til at vi mennesker faktisk ikke hadde fri vilje, alt var styrt av Gud. Gud viste alt om fortiden, og fremtiden(Allvitende, noe som vil være et krav for å være allmektig). Alt var en del av Guds plan for menneskene, på den måten var ikke dette med ondskap lengre et problem, siden det var en del av Guds store plan. Guds veier er uransakelige

for en ukes tid siden klarte jeg faktisk å forville meg inn på et vekkelsesmøte arrangert av Pinsevennene/pinsemenigheten, vet ikke hva de heter, og dette satte litt griller i hodet på meg, de var ikke særlig villige til å diskutere om hvorvidt Jesus var en bløffmaker eller ikke, morsomt egentlig.

Et annet kritisk element med Kristendommen, diskuterte dette faktisk litt på skolen idag med noen andre.
Problemet her er begrepet helvete og begrepet tro.
1. Hvis Gud er god, hvorfor ønsker han da å straffe mennesker med helvete hvis de velger å ikke tro på han mens de lever?Kravet for å være god vil i mine øyne være nestekjærlighet, og en viser ikke nestekjærlighet ved å straffe noen for ikke å følge din vilje.
2. Hvordan kan en person som ikke tror på Gud havne i helvete, siden personen fornektelig ikke tror det er et helvete?

Bjølg: Jeg støtter din ide om at Jesus led av kraftige vrangforestillinger, men vi kan allikevel ikke benekte at han var en god person, siden han bløffet mange millioner mennesker til å tro på han, og disse har fått et fint liv!
Sist endret av L0rdMeL; 21. mars 2006 kl. 18:58.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
Det er morsomt å se at man diskuterte kristendommen på akkurat samme måte for titalls år siden. Fra Arnulf Øverland:
http://www.fys.uio.no/~haralds/txta-landeplage.html

Forskjellen er bare at vi slipper å bli straffet for det
Sitat av L0rdMeL
fappaggagga:
Du snakker om at Gud har gitt deg fri vilje, hvordan kan du vite dette med sikkerhet? Fordi du føler han har det? For alt du vet kan det hende at Gud er ekvivalent med Descartes onde demon som bare lurte deg til å tro du hadde fri vilje.

Vi har forresten også en annen filosof med et annet syn på dette med fri vilje, du har kanskje ikke hørt om Leibniz. For å fjerne det velkjente theodice-problemet i kristendommen, dette med at Gud er god og allmektig, men allikevel er det ondskap, så kom han fram til at vi mennesker faktisk ikke hadde fri vilje, alt var styrt av Gud. Gud viste alt om fortiden, og fremtiden(Allvitende, noe som vil være et krav for å være allmektig). Alt var en del av Guds plan for menneskene, på den måten var ikke dette med ondskap lengre et problem, siden det var en del av Guds store plan. Guds veier er uransakelige

for en ukes tid siden klarte jeg faktisk å forville meg inn på et vekkelsesmøte arrangert av Pinsevennene/pinsemenigheten, vet ikke hva de heter, og dette satte litt griller i hodet på meg, de var ikke særlig villige til å diskutere om hvorvidt Jesus var en bløffmaker eller ikke, morsomt egentlig.

Et annet kritisk element med Kristendommen, diskuterte dette faktisk litt på skolen idag med noen andre.
Problemet her er begrepet helvete og begrepet tro.
1. Hvis Gud er god, hvorfor ønsker han da å straffe mennesker med helvete hvis de velger å ikke tro på han mens de lever?Kravet for å være god vil i mine øyne være nestekjærlighet, og en viser ikke nestekjærlighet ved å straffe noen for ikke å følge din vilje.
2. Hvordan kan en person som ikke tror på Gud havne i helvete, siden personen fornektelig ikke tror det er et helvete?
Vis hele sitatet...
LordMel hvordan vet du at du ikke er fanget inne i Matrix? Du vet det ikke, men jeg tror nok at du antar at du ikke er det. Slik er det med fri vilje også. Vet ikke så mye om denne filosofen din men jeg tror at Gud ga oss viljen til å velge ting selv. Men fortsatt så vet han hva vi kommer til å gjøre fordi han er uavhengi av tid.

I tilleg til å være god er Gud rettferdig. Hvis han er rettferdig og belønner de som tror på han må han straffe de som ikke tror på han.

Sitat av commie
http://en.wikipedia.org/wiki/Missing_link

Og hva med disse prototypene av homo sapiens? Kanskje disse prototypene av forskjellige arter er bra nok missing link?
Vis hele sitatet...
Har de virkelig funnet skjelletter av disse artene?

Men uansett så kan Gud ha plantet slike "bevis" mot seg selv så alle ikke skulle vite at Gud finnes før de leter etter han. Det er det beste svar jeg kan gi. Kommer ihvertfall ikke på noe annet nå.
Sitat av fappaggagga
Har de virkelig funnet skjelletter av disse artene?

Men uansett så kan Gud ha plantet slike "bevis" mot seg selv så alle ikke skulle vite at Gud finnes før de leter etter han. Det er det beste svar jeg kan gi. Kommer ihvertfall ikke på noe annet nå.
Vis hele sitatet...
"Dinosaur fossils? God put those there to test our faith." I think God put you here to test my faith, Dude. You believe that? "uh huh." Does that trouble anyone here? The idea that God.. might be.. fuckin' with our heads? I have trouble sleeping with that knowledge. Some prankster God running around: "Hu hu ho. We will see who believes in me now, ha ha." [mimes God burying fossils] "I am God, I am a prankster." "I am killing Me."

For å sitere bill hicks. Hvorfor skal gud ønske at folk som faktisk tenker logisk med en, tja, fornuftig deduksjonsmetode blir villedet? Hva hvis man leter etter gud og finner motbevis?
Sitat av ivioyner
"Dinosaur fossils? God put those there to test our faith." I think God put you here to test my faith, Dude. You believe that? "uh huh." Does that trouble anyone here? The idea that God.. might be.. fuckin' with our heads? I have trouble sleeping with that knowledge. Some prankster God running around: "Hu hu ho. We will see who believes in me now, ha ha." [mimes God burying fossils] "I am God, I am a prankster." "I am killing Me."

For å sitere bill hicks. Hvorfor skal gud ønske at folk som faktisk tenker logisk med en, tja, fornuftig deduksjonsmetode blir villedet? Hva hvis man leter etter gud og finner motbevis?
Vis hele sitatet...
Jeg tror det er en prøvelse. Eller kansje det er djevelen som planter slike "bevis" mot Gud. Det ville vel vært mer logisk?
Sist endret av fappaggagga; 22. mars 2006 kl. 15:56.
Sitat av fappaggagga
Jeg tror det er en prøvelse. Eller kansje det er djevelen som planter slike "bevis" mot Gud. Det ville vel vært mer logisk?
Vis hele sitatet...
Jeg synes ikke det virker veldig logisk nei, med mindre du forutsetter at folk gjør ondere ting når de ikke tror på Gud. Og det tror jeg ikke.
Sitat av ivioyner
Jeg synes ikke det virker veldig logisk nei, med mindre du forutsetter at folk gjør ondere ting når de ikke tror på Gud. Og det tror jeg ikke.
Vis hele sitatet...
Jeg tror at kristendommen gjør gode ting med folk. Alt det som kristendommen kaller synd prøver kristne å holde seg unna. Løgner, hor, drap (det holder vel de fleste seg unna? ) osv. Jeg mener ihvertfall at dette er onde ting. Hvis man ikke er kristne så bryr man seg lite om å la vær å gjøre disse tingene. Derfor tror jeg djevelen gjerne ville plantet slike bevis mot Gud for å hindre folk i å tro på han og for å dra folk med til helvete.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av fappaggagga
Har de virkelig funnet skjelletter av disse artene?

Men uansett så kan Gud ha plantet slike "bevis" mot seg selv så alle ikke skulle vite at Gud finnes før de leter etter han. Det er det beste svar jeg kan gi. Kommer ihvertfall ikke på noe annet nå.
Vis hele sitatet...
Ja, de har mange fossiler av disse artene, et fossil og et skjellett er to vesentlig forskjellige ting, fossiler dannes ved at beinene dekomposeres og mineraler o.l. tar over hulrommet og forsteines.

Altså hør på deg selv.. du kommer med helt ubeviselige påstander for å backe opp denne teorien din, det er det samme som at jeg kan påstå at gud er et spaghetti monster.. du kan ikke motbevise det, og heller ikke bevise det..

Det er nesten som en narkoman som leter frem alle de positive og forkaster alle de negative effektene for å glorifisere sitt misbruk.

Jeg personlig ser ikke noe galt i å tro på en høyere makt, men når du tolker bibelen ordrett.. (f,eks noen la sammen alle folka som er i bibelen og regnet seg derfor frem til at jorden bare er noen tusen år gamle). Tror at gud eller djevelen plantet fossiler rundt om for å fucke med huene våre, og alskens rariteter så syns jeg virkelig du burde få sjekka topplokket...
Mange vitenskapsmenn er personlige kristne, og tror så på gud.. resten tar de med en klype salt, man MÅ ikke tro ordrett på bibelen.. se mer på det som fortellinger med metaforer.

Jeg tror at kristendommen gjør gode ting med folk. Alt det som kristendommen kaller synd prøver kristne å holde seg unna. Løgner, hor, drap (det holder vel de fleste seg unna? ) osv. Jeg mener ihvertfall at dette er onde ting. Hvis man ikke er kristne så bryr man seg lite om å la vær å gjøre disse tingene. Derfor tror jeg djevelen gjerne ville plantet slike bevis mot Gud for å hindre folk i å tro på han og for å dra folk med til helvete.
Vis hele sitatet...
Hæ? alle som ikke er kristne driver da altså med løgner hor og drap?
Hva med alle prestene som har forvoldt seg på korguttene sine?
Hva med de som tar liv i guds navn?
Sist endret av Dodecha; 22. mars 2006 kl. 15:50.
Hey! Hva med at Gud med 110% sikkerhet ikke eksisterer? Sikkert fler som har sagt dette tidligere i diskusjonen men må jo hoppe inn et sted i galskapen.

Altså, hvilke konkrete oppgaver har Gud utført for deg? Alle kan mene hva de vil, men åssen kan såpass mange mennesker tørre å legge sine liv på en karakter som aldri har, og aldri vil eksistere? Virker som man overbeviser seg selv om det slik at man ikke skal være redd for f.eks å dø. At man kommer et bedre sted osv osv.

Man har ett eneste liv på denne råtne kloden, og jeg har ikke tenkt å kjøre forsiktig gjennom i håp om å ende opp no annet sted enn råtnende i torva
Sitat av fappaggagga
Derfor tror jeg djevelen gjerne ville plantet slike bevis mot Gud for å hindre folk i å tro på han og for å dra folk med til helvete.
Vis hele sitatet...
Jeg er pinsevenn, og det du kanskje vil kalle en ekstremist. Og jeg tror at du tror.. FEIL. Det er bare helt på tryne å tro at Gud har plantet fosiler for å teste troen til folk. Helt bak mål.

Sitat av ZpiFF
Man har ett eneste liv på denne råtne kloden, og jeg har ikke tenkt å kjøre forsiktig gjennom i håp om å ende opp no annet sted enn råtnende i torva
Vis hele sitatet...
Hva mener du med det da? Hva er så "forsiktig" med å være kristen?
Sist endret av Matthiesen; 22. mars 2006 kl. 15:48.
Sitat av Dodecha
Ja, de har mange fossiler av disse artene, et fossil og et skjellett er to vesentlig forskjellige ting, fossiler dannes ved at beinene dekomposeres og mineraler o.l. tar over hulrommet og forsteines.

Altså hør på deg selv.. du kommer med helt ubeviselige påstander for å backe opp denne teorien din, det er det samme som at jeg kan påstå at gud er et spaghetti monster.. du kan ikke motbevise det, og heller ikke bevise det..

Det er nesten som en narkoman som leter frem alle de positive og forkaster alle de negative effektene for å glorifisere sitt misbruk.

Jeg personlig ser ikke noe galt i å tro på en høyere makt, men når du tolker bibelen ordrett.. (f,eks noen la sammen alle folka som er i bibelen og regnet seg derfor frem til at jorden bare er noen tusen år gamle). Tror at gud eller djevelen plantet fossiler rundt om for å fucke med huene våre, og alskens rariteter så syns jeg virkelig du burde få sjekka topplokket...
Vis hele sitatet...
Jeg sa ikke at det var den eneste mulige forklaringen. En annen forklaring kan rett og slett være at de 7 dagene for Gud er mye mer enn 7 dager for mennesker. Altså at alt angående arter har skjedd slik forskerne sier det bare at Gud har hatt en liten finger med i spillet. Og til slutt har Homo Homo Sapiens kommet.

Sitat av Dodecha
Hæ? alle som ikke er kristne driver da altså med løgner hor og drap?
Hva med alle prestene som har forvoldt seg på korguttene sine?
Hva med de som tar liv i guds navn?
Vis hele sitatet...
Selvsagt driver ikke alle ukristne med hør løgn og drap. Det vet vel alle. Men før jeg ble kristen så hadde ihvertfall jeg ikke noe imot å juge om diverse ulovligheter jeg hadde gjort til mamma og pappa. Når får jeg skikkelig dårlig samvittighet hver gang jeg gjør det.

Det er forresten forfærdelig med fanatikere som dreper i Guds navn. De prøver tydligvis ikke å følge de 10 bud. Det er nesten mer forferdelig med prester som forgreper seg mot barn.
Sist endret av fappaggagga; 22. mars 2006 kl. 15:53.
Sitat av Matthiesen
Hva er så "forsiktig" med å være kristen?
Vis hele sitatet...
Vel, de fleste kristne er jo som andre i dagens samfunn. Lyver, stjæler, ruser seg og driver hor, men da ender man jo opp i helvete ifølge den kristne tro? Da må det jo lønne seg å holde seg på matta og få tilgitt sine synder.

Poenget mitt er, hvis man er skikkelig aktiv kristen, hvorfor skal man leve etter disse reglene når sannsynligheten, vitenskaplig og rasjonelt sett, er utrolig liten for at det i det hele tatt finnes en Gud?

Jeg syntes egentlig det er veldig morsom at mange milliarder mennesker lever etter sin respektive gud (dette gjelder vel minst kristne, heller mer muslimer) bare for å finne ut at det ikke sto 70 jomfruer og venta når han sprengte seg selv i guds navn.
Sist endret av Skrekkugle; 22. mars 2006 kl. 15:54.
Sitat av ZpiFF
Vel, de fleste kristne er jo som andre i dagens samfunn. Lyver, stjæler, ruser seg og driver hor, men da ender man jo opp i helvete ifølge den kristne tro? Da må det jo lønne seg å holde seg på matta
Vis hele sitatet...
Ifølge den kristne tro blir man tilgitt og kommer til himmelen. Bare du tror på Gud og Jesus.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av fappaggagga
Jeg sa ikke at det var den eneste mulige forklaringen. En annen forklaring kan rett og slett være at de 7 dagene for Gud er mye mer enn 7 dager for mennesker. Altså at alt angående arter har skjedd slik forskerne sier det bare at Gud har hatt en liten finger med i spillet. Og til slutt har Homo Homo Sapiens kommet.
Vis hele sitatet...
Endelig ser vi ut til å komme til et 'kompromiss' :P
Som sagt, alle kan få tro på det de vil, det kan hjelpe igjennom livet å ha en 'høyere makt' å vende seg til.. men at relegiøse skal komme å påstå at de har den ultimate sannheten, og at vitenskapen er løgn og fanteri får meg til å se rødt.

Jeg vil nesten si jeg tror på en 'høyere makt' selv, som sagt, det er mye mer mellom himmel og jord enn det vi vet.
Jeg velger bare ikke å gå dypt inn i hva denne energien/makten er for noe, spekulering fører til mye fjas, dessuten syns jeg alt det spirituelle er en personlig sak.
Ikke noe man skal lage regler, teorier osv, smekke i en bok og prakke på alle andre.
Sitat av fappaggagga
Derfor tror jeg djevelen gjerne ville plantet slike bevis mot Gud for å hindre folk i å tro på han og for å dra folk med til helvete.
Vis hele sitatet...
Ja, er ikke det litt rart å tenke på? Gud er nemlig allmektig og rettferdig.
Gud (som bestemmer alt) lar satan gjøre urettferdige handlinger. Da må jo gud gi satan tillatelse til å gjøre no Gud er så i mot, nemlig urettferdighet.

I koranen står det at det var Gud som skapte satan (selvfølgelig) for å vise menneskene det onde slik at menneskene kunne føle det gode. (Det søte er ikke like søtt uten det sure. ellernoe i den duren)

Synes denne 'Gud' er litt spesiell.
Hva er da vitsen med å ikke pule, drikke og juge? hvis du kommer til paradis uansett liksom...
Sitat av gæærn
Ja, er ikke det litt rart å tenke på? Gud er nemlig allmektig og rettferdig.
Gud (som bestemmer alt) lar satan gjøre urettferdige handlinger. Da må jo gud gi satan tillatelse til å gjøre no Gud er så i mot, nemlig urettferdighet.

I koranen står det at det var Gud som skapte satan (selvfølgelig) for å vise menneskene det onde slik at menneskene kunne føle det gode. (Det søte er ikke like søtt uten det sure. ellernoe i den duren)

Synes denne 'Gud' er litt spesiell.
Vis hele sitatet...
Fint at du bruker koranen som bevis mot kristendommen da

Bare så du vet hva mange kristne mener om Satan. Det er at Gud skapte englene med fir vilje akkurat som menneskene. Men engelen Lucifer (Satan) valgte å prøve å styrte Gud. Gud kastet da Satan og engelene som fulgte ham ned fra himmelen.

Sitat av commie
Hva er da vitsen med å ikke pule, drikke og juge? hvis du kommer til paradis uansett liksom...
Vis hele sitatet...
Respekt for Gud rett og slett. For å si det sånn. Hvis sjefen din sier "Jeg ber dere om å ikke ødelegge de maskinene der, men jeg straffer dere ikke hvis dere gjør det. Dere vil fortsatt beholde jobben deres." Hvis du i tilleg hadde vært veldig glad i denne sjefen din. Ville du da ødelagt de maskinene. Jeg velger ihvertfall å ikke gjøre det.

Det var kansje en litt dårlig sammenligning men håper du skjønner hva jeg mener.
Sist endret av fappaggagga; 22. mars 2006 kl. 16:04. Grunn: Skriveleif
Sitat av fappaggagga
Fint at du bruker koranen som bevis mot kristendommen da
Vis hele sitatet...
Koranen og Toraen(GT) er to sider av samme alen. Islam og kristendommen har de samme røttene og springer ut av det samme samfunnet. Muslimer og kristne tror på samme gud. Islam annerkjenner Jesus som en religiøs figur. Å se på kristendommen og Islam som to helt ubeslekta og ulike religioner med diamentralt forskjellige 'skrifter' er en bekvemmelighets konstruksjon uten rot i virkeligheten.
Sitat av commie
Koranen og Toraen(GT) er to sider av samme alen. Islam og kristendommen har de samme røttene og springer ut av det samme samfunnet. Muslimer og kristne tror på samme gud. Islam annerkjenner Jesus som en religiøs figur. Å se på kristendommen og Islam som to helt ubeslekta og ulike religioner med diamentralt forskjellige 'skrifter' er en bekvemmelighets konstruksjon uten rot i virkeligheten.
Vis hele sitatet...
Beslektet kansje, men fortsatt ikke samma greia. Særlig når bibelen har sin egne forklaring på Satan.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
At det var en engel som falt og ble satan? Morsomt det med tanke på at engler ikke har fri vilje. Altså: Gud skapte satan. Akkurat som i Islam. Men Islam har ihvertfall en nesten brukbar forklaring på hvorfor Gud ville gjøre noe sånt.
Sitat av Skyfex
At det var en engel som falt og ble satan? Morsomt det med tanke på at engler ikke har fri vilje. Altså: Gud skapte satan. Akkurat som i Islam. Men Islam har ihvertfall en nesten brukbar forklaring på hvorfor Gud ville gjøre noe sånt.
Vis hele sitatet...
Ææh, hvor har du fått det fra at engler ikke har fri vilje? Det tror jeg så absolutt de har. Men ja, Gud skapte alt. Inkludert Satan.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
Sitat av fappaggagga
Ææh, hvor har du fått det fra at engler ikke har fri vilje? Det tror jeg så absolutt de har. Men ja, Gud skapte alt. Inkludert Satan.
Vis hele sitatet...
Engler blir oftest sett på som Guds verktøy, som har som eneste oppgave å utføre guds vilje.
Sitat av Skyfex
Engler blir oftest sett på som Guds verktøy, som har som eneste oppgave å utføre guds vilje.
Vis hele sitatet...
Det tviler jeg egentlig sterkt på. De er sikkert mer "lydige" enn mennesker. Men jeg tror nok at de har fri vilje. Tror ikke det er noe som støtter opp den verktøy teorien din.
Sitat av fappaggagga
Ææh, hvor har du fått det fra at engler ikke har fri vilje? Det tror jeg så absolutt de har. Men ja, Gud skapte alt. Inkludert Satan.
Vis hele sitatet...
Hva i helvete (zomg! ordspill!) var poenget med å skape Satan hvis det er hans verste fiende?
Jeg synes tanken på relgion og gud virker ganske naivt.
fappaggaggagagaggaga tror du virkelig at:

En gigant av en usynlig mann som lever i himmelen gjorde en 13 år gammel jomfru gravid slik at hun kunne føde han som sin egen sønn?

Å "confesse" syndene dine til Gud vil automatisk fjerne alle dine onde gjerninger slik at du har muligheten til å gjøre flere onde gjerninger igjen?

Å gå til kirken gjør deg et godt menneske?

Som kristen er du mer verdt som menneske enn en hedning?
Sitat av fappaggagga
...Tror ikke det er noe som støtter opp den verktøy teorien din.
Vis hele sitatet...
Eh.. hvem er det som alltid må ta drittjobbene med å fortelle folk triste nyheter? Eks: "Dama di har pult med gud" Vil nå si at de er verktøy jeg.

En ting som skremmer meg med dere kristne er at dere mener at siden det ikke finnes bevis imot, så telles det som bevis for.
Men innen all vitenskap så er det omvendt. Er det ingen ting som tilsier at noe er sant, så går vi utifra at det ikke er sånn, eller innrømmer at vi veit (hvis vi ikke vet).

Det du fremmer som bevis for det du tror er skrevet _lenge_ før folk skjønte at jorda er rund. Du ser ikke selv en liten mulighet for at det er DU som tar feil og ikke oss da?

Edit: Grunnen for å skape satan er jo selvsagt at du ikke kan være en ordentlig actionhelt uten å ha noen å sloss mot. (Hva hadde vel Actionman vært uten han slemme duden som ser stygg ut? Ikke mye action da nei)
Sist endret av effie; 22. mars 2006 kl. 17:12.
Sitat av gæærn
Jeg synes tanken på relgion og gud virker ganske naivt.
fappaggaggagagaggaga tror du virkelig at:

En gigant av en usynlig mann som lever i himmelen gjorde en 13 år gammel jomfru gravid slik at hun kunne føde han som sin egen sønn?

Å "confesse" syndene dine til Gud vil automatisk fjerne alle dine onde gjerninger slik at du har muligheten til å gjøre flere onde gjerninger igjen?

Å gå til kirken gjør deg et godt menneske?

Som kristen er du mer verdt som menneske enn en hedning?
Vis hele sitatet...
Gud ikke "En gigant av en usynlig mann som lever i himmelen " gjorde en kvinne på jeganerikkehvormangeår gravid så ho kunne føde hans sønn, ja.

Man har altid muligheten til å gjøre onde gjerninger. Syndsbekjennelse er bare å innse at man har syndet, jeg mener at man blir tilgitt hvis man er kristen uansett.

Å gå til kirken gjør deg ikke til et bedre menneske. Alle mennesker er like mye verdt.

Man er ikke vært mer som kristen. Grunnen til å være kristen er ikke hvor mye man er verdt men Paradis.

Sitat av effie
Eh.. hvem er det som alltid må ta drittjobbene med å fortelle folk triste nyheter? Eks: "Dama di har pult med gud" Vil nå si at de er verktøy jeg.

En ting som skremmer meg med dere kristne er at dere mener at siden det ikke finnes bevis imot, så telles det som bevis for.
Men innen all vitenskap så er det omvendt. Er det ingen ting som tilsier at noe er sant, så går vi utifra at det ikke er sånn, eller innrømmer at vi veit (hvis vi ikke vet).

Det du fremmer som bevis for det du tror er skrevet _lenge_ før folk skjønte at jorda er rund. Du ser ikke selv en liten mulighet for at det er DU som tar feil og ikke oss da?

Edit: Grunnen for å skape satan er jo selvsagt at du ikke kan være en ordentlig actionhelt uten å ha noen å sloss mot. (Hva hadde vel Actionman vært uten han slemme duden som ser stygg ut? Ikke mye action da nei)
Vis hele sitatet...
De er ikke verktøy, de er tjenere. Jeg har mine bevis for å tro på Gud (som ikke beviser noe for andre), uten at jeg gidder å fortelle de her.

Ett bevis kan f.eks være alle profetiene om Jesus som ble skrevet flere 100 år før han ble født? Kansje jeg tar feil, isåfall skader det ingen, men jeg går ut ifra at jeg har rett.
Sist endret av fappaggagga; 22. mars 2006 kl. 18:15. Grunn: Tilfredstilge "gæærn" sitt behov.
I like turtles
Skyfex's Avatar
Trådstarter
Uansett.. hvis gud er allmektig, og kan forutsi alt.. Hvordan kan man da si at noen har fri vilje?
Sitat av fappaggagga
Selvsagt er du ikke ett bedre menneske som kristen. Ifølge meg er alle mennesker like mye hvert. Confesse syndene sine så man kan klare å slutte?
Vis hele sitatet...
Så gud setter like liten pris på deg selv om du er hedning eller kristen? Da ser jeg ikke poenget å være kristen.
Jesus ble forresten født for at vi skal få syndenes våre tilgitt.
Vis hele sitatet...
Hæ? var det et svar på spørsmålet mitt? Hvilken fakta bok leste du dette i?

Kan du svare på de andre spørsmålene jeg stilte deg i min forrgie post?
Sitat av fappaggagga
Å gå til kirken gjør deg ikke til et bedre menneske. Alle mennesker er like mye verdt.Man er ikke vært mer som kristen. Grunnen til å være kristen er ikke hvor mye man er verdt men Paradis.
Vis hele sitatet...
Jeg trodde det bare var gode mennesker som fikk lov til å komme til himmelen. Så alle kristne kommer til paradis? til og med de slemme?

Med "Verdt" mener jeg selvsagt i synet til Gud. Gud er jo trossalt allmektigså han bestemmer hvem som kommer inn til paradis, dvs. de som ikke kommer til paradis (nemlig helvette eller fantasy island) må da bli sett på som mindreverdige?
Sorry, men ikke lest hele posten, men skal prøve å oppklare noen ting som kan være problematisk.
Du sier du går utfra at alle mener Kristendommen er falsk, noe som du ikke kan bevise bare andre som kan motbevise.. For å dra opp andre emner så er det heller ingen bedre forklaring på de som skjer en en Gud. Eller er det fortsatt noen som tror på utviklingslæra og big bang?
DET er en foreldra og motbevsit. Darwin sa sjøl det ikke var mulig med en slik utvikling. Celler er ikke i stan til å utvikle seg i et slikt tempo og spessielt ikke når bare 1/1000 av hver utvikling er posetiv. Og når du sier du ikke veit hvordan Engler ser ut, kan jeg svare at de ser ut som vanlige mennesker, bare at de variere mer i fasong, ingen vinger som mange mener.. Jesus var Guds sønn, det finnes mange varierende tolkninger av samma tekst. Men bibelen må tolkes og ikke altid bare leses.


Grunnen til at Gud IKKE har utslettet satan er vel fordi mennesker sjøl skulle kunne velge hva de ville følge etter. Gud ser på mennesker som det fineste han har laget.
Han skapte mennesker i sitt bilde, med fri vilje. Satan som prøver å skade menneskene (psykisk mest sansynlig) for å skade Gud. Først ga Gud mange lover over oss for at han skulle kunne bestemme hvor vi hørt til. men etter Jesus tells det bare å tro.

Det første vi får høre er om Gud og mange engler.
en engel lucifer prøver å gjøre seg større en Gud, Gud hevner seg sender satan til jorda med 1/3 av englene.. et sant helvete sant nok. ..
Koranen står for å drepe alle de som ikke er muslimske og ikke vil vende om. Jødedom og Kristendom sier ikke det. For kristendommen er det ok. Jøder anbefaler ikke ikke jøder om å bli jøder.. Kristendom var den første religionen som faktisk sier du skal bry deg om andre.

Btw så han Jesus mye lengere på Korset en normalt, flere timer over det normale.
Det bevis i manke kulturer på hendelser som er berettet i bibelen.
Egyptiske ruller, skrifter over store deler av asia og afrika beretter om hendelser fra bibelen.


Som jeg har fått med har jeg sett engler, 4 stk... Er ikke det bevis nok på kristendommen?
PM meg om noe dere lurer på..
Jeg skal fortelle deg grunnen til at gud ikke har utslettet satan jeg; gud finnes ikke!
Sitat av Arthond
Som jeg har fått med har jeg sett engler, 4 stk... Er ikke det bevis nok på kristendommen?
Vis hele sitatet...
Det beviser lite om kristendommen, men hvis du tror du har sett "engler" beviser det veldig mye om deg.
Sitat av Arthond
[...]Eller er det fortsatt noen som tror på utviklingslæra og big bang?
DET er en foreldra og motbevsit. Darwin sa sjøl det ikke var mulig med en slik utvikling. Celler er ikke i stan til å utvikle seg i et slikt tempo og spessielt ikke når bare 1/1000 av hver utvikling er posetiv.
Vis hele sitatet...
Hvor i all verden har du dette fra? Hverken utviklingslæren eller teorien om the big bag er foreldet og motbevist. At Darwin selv gikk bort i fra sin egen teori er også feil. Jeg kan glatt finne et utall kilder som støtter det jeg sier her, men da det er du som kommer med hodeløse påstander forventer jeg at du henviser til noen troverdige kilder.
Takker for tiliten..
Motsetning til mange andre her så går jeg ikke på dop nei..
Beviser og beviser, men om du leser nøy etter er det mye anna som tyder på at det er det mest sansynlige... blant annet betyr det at mange er veldig trangsynte.. hehe
Dere ser det dere vill se, om dere ikke er åpen for nye vinklinger eller anna tenke måter flyter dere bare etter strømmen av en stor folkemengde.. men om det er det dere vil og det dere tror på er jo dere velger sjøl..
BTW så om dere ikke tror meg så blir vel det det samme som å tro på noe av de andre har skrivi også??

En professor behøver ikke å ha mer rett en en anne.. tittelen du har ingen betydning, men vinklig og bevis.
Det er mye som mang ikke fårstor men velger å tro på. Når du går i 8 kl (tror det var da vi lærte pytagoras) så var det mange som ikke sjønte hvorfor det var slik, men de velgte å gjøre det slik.
Når du kom lengere hadde de problem. De som fant ut hvordan det var, forsøkte sjøl å finne ut hvordan det var er de som gikk mx matte på VGS.
For å finne ut om en ting er sant eller ikke, eller hvordan den funkere må du se saken fra flere kanter. Du må forstå hvordan og hvorfor...

Hva med de som har sett engler?(mange det) fått svar på bønner. De som har blitt kvitt kreft med å gulpe opp hele kreftsvulsen fordi de ba til gud, legene sjønte ikke en dritt.. De har jo opplevd det.
De som kan prate i tunger?
oss snakker om ganske mange, dette er folk som har erfart kristendomme.
Jeg tror noen bare er blinde for å se det som ligger framfor dem, det som er klart. De velger bare å se det som er vansklig å nå, og som heller ikke er stort bedre.

Bevis og bevis... Motbevis det.
Dette er bevis som holder for meg og mange andre.
Motbevis det. Det blir ditt ord mot mitt ord. Om jeg lyger om englene beviser det mot kristendommen.
Da er ikke ikke jeg slik kristen jeg burde.. Ok det er ikke lett å tro på, men du har ikke noe å tape på å tro på det. Bare å vinne om det er sant. eller tape alt om det er sant og du ikke tror..
Gud skapte oss med frie valg, valget er ditt, alle sitt.
Do as you like to do



skal fikse bevis... men beviset går mer mot at du ikke kan bevise noe.
Mange skoler i USA har gått bor fra den læra..
eller Big Bang skal jeg ikke utale meg så mye om men utviklings læra har ingen fastslående bevis. untatt om recesive og dominante gen. som er selve starten på hele utviklings læra. (bevist med røde og hvite bønneplanter om jeg ikke tar feil).
Sist endret av Arthond; 22. mars 2006 kl. 20:27.