Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1108
Skal knækkes
Golder's Avatar
Upstream Engineering har nå kommet med en ny projektor som er mindre enn en kortstokk.

av Joakim Espevik

Flyttbare videospillere, reise-TV, bærbar datamaskin eller PCD? Uansett hva, kan du nå få deg projektor i samme størrelse som alt det lille du har fra før. Den er faktisk på størrelse med en kortstokk.

Upstream Engineering har tatt patent på en teknologi de kaller "Photon Vacuum". Dette øker lysmengden sendt til fremvisningsskjermen - noe som igjen gjør at lyskilden kan være betraktelig mindre lyssterk enn tidligere.

Dette gjør at å lage meget små projektorer blir mulig. Firmaet sier at prosjektoren ikke vil trekke mer enn 4 watt strøm mens den viser bilde. Vanlige prosjektorer bruker gjerne 200 watt.

Det er uvisst når den nye teknologien blir kommersielt tilgjengelig.
Sist endret av Golder; 19. april 2004 kl. 17:13.
Det blir noe annet en kassene på tjue kilo. Rart PC produsentene ikke regulerer vekten på laptoppene sine, Acer's største veier 7 kg.
tøfft! noen som har linker til sider eller artikler angående dette?
Skal knækkes
Golder's Avatar
Trådstarter
Jeppda. Det er det.
http://www.upstream.fi/

Gleder meg til dette kommer jeg også, men prisene blir vel sånn ca. Sinnsyke.
Hærlig!

Nå kan vi snart få prosjektør i eplet på PowerBookene!

Dette har jeg mast på Apple om lenge...