Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 989
Jeg har tidligere tatt alt av obligatoriske timer (glattkjøring, mørkekjøring osv) for lappen, eneste som gjenstod var langkjøring, teori og oppkjøring.
Det her begynner å bli en del år sida. Jeg har ikke kvittering og bevis av noe slag på det jeg har tatt, så lurer derfor på om kjøreskolen eller biltilsynet/staten eller noe har dette lagret slik at jeg slipper å betale for alt sammen på nytt når jeg nå har bestemt meg for å sette inn støtet og fullføre lappen??
Bare å kontakte vegvesen?
Alt jeg vet er at etter du har tatt teorien har du 3 år på deg på å fullføre oppkjøring.
Ring biltilsynet på 0203 imorgen mellom 08:00-15:00. De er de eneste som kan svare deg på dette.
Jeg, som deg, har igjen trinn 4 av opplæringen. Siste kjøretime hadde jeg i 2011 før jeg fikk en sperrefrist på 2 år. Jeg fikk beskjed om at trinn 1, 2 og 3 er gyldige helt til det kommer en ny læreplan. Om det samme gjaldt når du begynte på sertifikatet, så må du nok ta opp igjen det meste.
ingenting før 2005 er gyldig lengre nå. Jeg var i samme situasjon som deg, du må ta alt på nytt igjen (alt, teorikurs, sikkerhet, mørkedemo osv osv)
Er sikkert som Morgul sier,

men hvis det evt skal være lagret noen steder, så må det være på kjøreskolen du ble lært opp på ihvertfall. Kanskje de kan avse noen av de vanlige timene til selve kjøringen om du får noe bevis derfra om det.
Alltså, trenger ikke å stå noen sted om hvordan kjøringen din er så lenge du kan kjøre. Men du må nok ta alt på nytt, kun obligatoriske kjøretimene osv