Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 7875
Jeg jobber i butikk, og når jeg hilser og sier hei så får jeg som regel ikke noe svar tilbake. Irriterende.

Ville sagt at nordmen ER asosiale, frekke, ubrysomme og arrogante.
Sitat av raze Vis innlegg
Det er faktisk mye sant i det du sier der. Kommer selv fra Bodø, men flyttet til Oslo for å studere. Og jeg merker en enorm forskjell. Er utrolig deilig å komme tilbake til Bodø der folk er hyggelige og imøtekommende. Er ingen problem å stoppe opp og ha en dialog med en helt ukjent person.

Det eneste som er veldig synd er at vi (nordlendinger) ikke er så veldig imøtekommende mot personer av en annen etnisitet enn vår egen. Når det skulle bygges et asylmottak på Tverlandet (tettsted 2 mil øst for Bodø), ble det jo et enormt ramaskrik, og mange avisoppslag. Mye bunner nok ned i det at vi er redd for det ukjente, og innvandrere er tilnærmet ikke-eksisterende der. Det eneste argumentet de (jeg sier de for jeg har ikke samme oppfatning) hadde, var at de hadde sett på nyhetene at i Oslo lagde bare innvandrerne bråk, solgte dop og endte opp i fengsel. Et mildt sagt forvridd syn på realiteten.
Vis hele sitatet...
Hah, jeg har aldri vært borti noen som er så vanskelige å komme i kontakt med som Bodø-væringer.

Og det er ikke bare jeg som sier, det er folk overalt som har fått akkurat samme oppfatning.

Jeg på min side synes Trøndere er lettest å komme i kontakt med.
Sitat av methewall Vis innlegg
Hvorfor tror du så mange snakker om været. Det er for at på den måten kan man finne ut hvilket humør den andre er i. Og har på den måten et utgangspunkt for å starte en samtale, men hvis du pleier og svare med hvem bryr seg, dersom noen snakker til deg om været. Da blir det heller ikke lange samtalen. Grunnen til at været ofte funker, er fordi stort sett alle har meninger om været, og ut fra dine meninger om været kan man kanskje starte en samtale, dersom du er interessert.
Vis hele sitatet...
Den med været var ironi og et eksempel på en dårlig måte å starte en samtale.
Grunnen til at jeg sa det var at jeg ikke har peiling på hva jeg skal starte en samtale med.

Snakker mange ganger med folk jeg ikke kjenner, men det er som regel de som starter samtalen. Snakket her om dagen med en fyr om gitarer, og om at vi begge likte å jamme hjemme med venner og/eller alene. Fyren var i 50 åra og lurte på om jeg hadde tykk eller tynn hals på gitaren min, (hadde med meg gitaren i gigbagen), tok den gladelig ut på bussen og viste han den.

Snakket også med et gammelt ektepar i 60åra, på en benk i byen. Vi diskuterte både samfunn og været faktisk. Ble først litt kjent med mannen deretter kom hans kone. Meget hyggelige mennesker.

Grunnen til at jeg som regel kun blir kontaktet av eldre mennesker, fulle folk og uteliggere er vell klesstilen min. Se avataren min and you get the point.
Yngre personer tror helt sikkert jeg skal ta de med hjem til grotten min, voldta dem og dereter kutte dem i småbiter.
Sitat av junkpal Vis innlegg
Den med været var ironi og et eksempel på en dårlig måte å starte en samtale.
Grunnen til at jeg sa det var at jeg ikke har peiling på hva jeg skal starte en samtale med.

Snakker mange ganger med folk jeg ikke kjenner, men det er som regel de som starter samtalen. Snakket her om dagen med en fyr om gitarer, og om at vi begge likte å jamme hjemme med venner og/eller alene. Fyren var i 50 åra og lurte på om jeg hadde tykk eller tynn hals på gitaren min, (hadde med meg gitaren i gigbagen), tok den gladelig ut på bussen og viste han den.

Snakket også med et gammelt ektepar i 60åra, på en benk i byen. Vi diskuterte både samfunn og været faktisk. Ble først litt kjent med mannen deretter kom hans kone. Meget hyggelige mennesker.

Grunnen til at jeg som regel kun blir kontaktet av eldre mennesker, fulle folk og uteliggere er vell klesstilen min. Se avataren min and you get the point.
Yngre personer tror helt sikkert jeg skal ta de med hjem til grotten min, voldta dem og dereter kutte dem i småbiter.
Vis hele sitatet...
Har ofte det samme problemet (hva skal man snakke om), men har oppdaget at hvis jeg lar samtalen begynne, ved foreksempel å snakke om været, dukker det etter hvert opp nye emner. Og så er man i gang. Det er ikke alltid like interessant, men du går stort sett videre lettere til sinns. Så sant det ikke er noen som prøver å trekke deg inn i sin depresjon, men da må du bare smile og si at du må videre, så sant ikke alt som skal til for å løfte humøret til vedkommende, er ett par positive ord. Dette kan i mange tilfeller være veldig givende (å få noen i bedre humør). Og skjønner godt hva du mener med kles stil, mange mennesker er veldig forutinntatt og dømmende.
Et smil koster så lite og gir så mye. Det beriker både den som gir, og den som får