Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 5955
Hvis det hadde vært så svære å fine økonomiske goder ved å være gift hadde nok MANGE flere giftet seg istedet for å være samboere!

Hvis du gifter deg og dama di må på sosialen for å få penger så ser de påDIN økonomi også. Ergo ; du kan endfe opp med å så og si forsørge vedkommende. Og da hjelper det ikke å si til de på NAV at "jammen det her er bare proforma".
Jeg har en kusine som trenger Norsk statsborgerskap. Hu er i Pakistan, hvis dere gifter dere så betaler vi deg 250 000kr når hun har fått statsborgerskap!

Hun bare 23, dere hadde passet bra tror jeg!
Sitat av Machintorsk Vis innlegg
Det kan han fort få endret på vettu.
Bare han bestiller seg en flybillett til Thailand
Vis hele sitatet...
Evt Las Vegas
Dersom man noen gang er så heldig å finne seg en livspartner som du tror du kan fungere sammen med, så er giftemål en fin avtale å inngå. Hvordan man gifter seg er helt opp til hver enkelt, men så lenge du og din partner er helt enige om at måten dere gjør det på, er helt riktig for dere, så er ekteskap noe jeg kan annbefale, etter ti år med samme dame. Det er oppturer og nedturer og for min del mannge, lange nedturer, men vi var ihvertfall helt enig om en ting, og det var hvordan vi skulle gifte oss. Noe som for min del har vært med på å gjøre, at jeg ikke bare har pakket kofferten og reist. Jeg sier som dere sikkert skjønner, at ekteskap ikke nødvendigvis er enkelt, men hvis man klarer å være enige om noe og aldrig glemme dette, er det faktisk mulig å finne tilbake tihværandre, selv om man har sklidd veldig langt fra hverandre. Så ekteskap gjør det ikke nødvendigvis enklere å bo sammen, men det kan gjøre det letter å finne tilbake til hværandre dersom man kommer inn i en vanskelig periode. Og man skal aldrig ta lett på ett giftemål, for dette er en veldig "viktig" pakt man inngår. Og som etter min mening, skal skje i enighet mellom to mennesker,som med to, eller helst flere vitner, lover å alske å ære hværandre så lenge man lever. Og om du legger like mye i et løfte som jeg gjør, så er ikke et løte noe som brytes uten en veldig, veldig god grunn.
Jeg for min del tror at jeg er ferdig med nedturene og har et liv foran meg med oppture, og noen mindre nedturer, men jeg vet ihvertfall at jeg ikke er alene.
Så ja til ekteskap, men du bør være veldig sikker på at det du gjør er det rette, noe som er veldig vanskelig, samtidig som det er utrolig enkelt.
Sist endret av Veggen; 1. februar 2010 kl. 12:07.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av Jonta Vis innlegg
Dette er helt sikkert en ny trend: Ungdommen går tilbake til røttene. Alle snakker om at ekteskapet er en fin tradisjon, og tradisjonelt sett var dette noe man gjorde for praktiske årsaker, ofte før fylte 18.
Vis hele sitatet...
Det er faktisk en trend Vi gifter oss mer enn det generasjon X gjorde. Jeg syntes det er en fin trend.

Sitter ikke på kilder, leste det i et fagforenings-blad, kan det ha vært Utdanningforbundet? Du får ta meg på ordet.