Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  97 8308
Gjest
Trådstarter
Sitat av HawoX Vis innlegg
I mange tilfeller er de fleste som menger seg med en "gjeng" som oftest de mest usikre, og baserer seg på sammen-er-vi-sterke prinsippet. Ikke for å være den generaliserende drittsekken her, men har du noen gang sett en pakistaner sloss alene? Neppe, for de kommer fra en kultur der det er de som er mange som rår.

Personlig så mener jeg dette er den veikeste veien å gå, og viser null karakter og individualisme.

For en del år siden, da jeg var rundt 15-16, var jeg og min svenske kompis på en spill/internettkafé i Uddevalla, som for øvrig sliter med et integreringsproblem. Uddevalla altså. Vi spilte CS på LAN og gjorde de lokale gutta mer og mer sinna etter som vi vant flere runder (fortsatt uvirkelig for meg at noen kan bli så amper av et spill, men det meg).

De skjønte det var oss som ga de pixeljuling, og tror du ikke de ventet på oss vi kom ut for å dra hjem. Kan ikke påstå jeg følte meg høy i hatten da 10 tyrkere sto og truet oss og det som var.
Nå har det seg slik at jeg og min venn har trent taekwondo sammen siden vi var 10, og da vi to alene sto mot denne kjempesinna og høyst stusslige gjengen, kjørte vi opp guarden og jeg sa noe så cheesy som "hvem er først til å få juling" eller hva det var jeg kom ut med. Hva skjedde? Ingenting. For denne gruppen manglet baller, spesielt da de så at 2 våget å ikke falle for antallet deres. Hadde de tatt oss? Kanskje, siden de var mange. Men, på den andre siden så er ikke tap i CS noen særlig viljemotivasjon.

Sum a sumarum:
- Du trenger ikke være noen supermann for å slippe bråk.
- Oppsøk ikke bråk. Trener du kampsport, og klubben får vite at du misbruker treningen, så er det på hue og ræva ut (hvis de er seriøse)
- Ikke la folk få pille deg på nesa uten at de blir konsekvenser. Alt annet er oppskrift på å bli mobbeoffer.
- Hvis du går forbi noen tilsynelatende skumme folk, men ikke viser noen frykt, pleier de som regel å ikke gjøre deg noe.

Og selvfølgelig til slutt: bråk kan gi deg større konsekvenser enn dårlig ordenskarakter; rulleblad, senskader, dårlige venner - ja, lista er lang. Vær snill, men ikke la folk tråkke på deg hvis de gjør noe provosert =)
Vis hele sitatet...


denne var fin thanks for sharing
Begyn å trene og fyr på med bol etter 2 år med bein hard trening da er det ikke mange som vil kødde med deg skal jeg si deg
Sitat av Rest1Peace Vis innlegg
Begyn å trene og fyr på med bol etter 2 år med bein hard trening da er det ikke mange som vil kødde med deg skal jeg si deg
Vis hele sitatet...
Steike, smart!
Sitat av VinumSabbathi Vis innlegg
Steike, smart!
Vis hele sitatet...
Kanskje ikke så smart, men tøff blir nå man
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
Sitat av GoodGod Vis innlegg
Havnet selv i bråk med en gjeng på 3 stk. uten å ha utvekslet et ord med dem.. heldigvis hadde jeg en kompisgjeng i ryggen i løpet av noen sekunder, og uten dem hadde jeg garantert hatt ett par stygge arr i dag.. vil bare fram til at det skader ikke å ha venner
Vis hele sitatet...
Jeg kaller dette apekatt effekten.

Apekatt effekten går ut på at når en apekatt havner i problemer han selv har forårsaket, så har han ikke guts til å "face" den alene, derfor løper han ut i skogen, og rister ned alle de andre apekattene fra treet, så hjelper de han.

Jeg ville heller hatt juling og brukket arm / being o.l enn å hente inn kompiser for å backe meg opp. Da kan du heller smile og le for deg selv mens du håper de usle sjelene som trenger å være flere mot en har det bra med seg selv.
Sitat av staM Vis innlegg
Det er nok ikke det, det er fullt mulig etter et liv som kampsportutøver og klare å bekjempe 5 menn alene. Når alle bevegelse du har øvd på i så mange år, alle stillingene, alle stegene, alle slagene, alle sparkene, hurtigheten og kraften blir til reflekser er du dødsfarlig.

Hvis alt ligger inne som reflekser er det fullt mulig, jeg har selv opplevd og sett en fyr tatt ned en hel gjeng. Som regel blir nummer 4 og 5 ganske usikker når du har tatt ned nummer en, to og tre.
Vis hele sitatet...
Dude. Har selv trent kampsport ikke i et helt liv, men 6 års aktiv utøvelse. Jeg er blant idiotene som syntes det var gøy å være bølle en periode, så jeg trente både i og uten for salen. Hvis de 5 kara som skal fly på deg matcher din størelse og har IQ nok til å ikke vente på tur( som de alltid gjør på film), men bare knekker deg 5 på en gang - To går etter beina bakfra, en rykker inn fra hver side, og en rett forfra.

Jeg har aldri sett noen klare noe sånt... -så klart, det kan jo henne du deltar i UFC og shit, uten at jeg veit noe om det, men sannsynligheten for dét ervel heller relativt liten.
Sitat av Beskjeden Vis innlegg
Det er bare på film og i eventyr at "normale" folk på mystisk vis kan banke livshitten ut av 5 karer hver.
Vis hele sitatet...
Som regel er de bare tøff i kjeften, så om du smiler litt som en psykopat og spør hvem som vil ha bank først trekker de fleste bøllene unna.
Og om de skulle gå på deg er de fleste dumme nok til å gå på en og en om gangen, så om du kan sloss litt og har litt utholdenhet er det vel ikke noe problem
Sitat av Beskjeden Vis innlegg
Jeg har aldri sett noen klare noe sånt... -så klart, det kan jo henne du deltar i UFC og shit, uten at jeg veit noe om det, men sannsynligheten for dét ervel heller relativt liten.
Vis hele sitatet...
Neivel, men det har jeg. Trenger man delte i UFC og shit for og se noen ta ned 5 stk?

Det er forresten uhyre sjeldent at man blir angrepet av 5 stk samtidig, det er som regel alltid en differens mellom angrepene. Kanskje du får to på deg samtidig men dette skal heller ikke være noe problem hvis du har 30 år Kyokushin i kroppen.

Osu
Sist endret av staM; 24. januar 2010 kl. 23:19.
Sitat av Grimmy Vis innlegg
Jeg kaller dette apekatt effekten.

Apekatt effekten går ut på at når en apekatt havner i problemer han selv har forårsaket, så har han ikke guts til å "face" den alene, derfor løper han ut i skogen, og rister ned alle de andre apekattene fra treet, så hjelper de han.

Jeg ville heller hatt juling og brukket arm / being o.l enn å hente inn kompiser for å backe meg opp. Da kan du heller smile og le for deg selv mens du håper de usle sjelene som trenger å være flere mot en har det bra med seg selv.
Vis hele sitatet...
Jeg er til en grad enig med deg... Hadde jeg selv eglet til bråk så hadde jeg fortjent å få meg en på trynet, men når jeg aner fred og ingen fare, og 3 vilkårlige karer jeg aldri har møtt før dulter meg i skuldra, slår meg i magen, og tydelig bare er ute etter å lage kjøttdeig av noen... da er jeg glad jeg har en kompisgjeng med meg... ikke for at 8 stykker skal gå amok på 3, men for å vise at om de skulle denge løs på meg så vil det faktisk få konsekvenser. Jeg er absolutt ingen slåsskjempe, har aldri vært i en slosskamp og vil aldri egle opp til en. Da er det godt å føle seg trygg på byen blandt gode venner... og btw.. det ble ingen slåssing da de tre musketerer prøvde seg.. hele greia roa seg da kompisene kom meg til unnsetning.. men hørte at en annen fyr hadde fått deng med ei jernstang senere på kvelden av samme 3 folka.. ufint!
Alt handler om mental innstilling. Hvis du føler at du hele tiden er i en viss risiko for å havne i en konflikt, så vil kroppen din automatisk forberede seg på dette. Jeg har vokst opp i ganske tøffe områder, og har på det værste vært innvolvert i så mye som tolv væpnede konflikter i løpet av ett år.
Noe jeg fant ut som hjalp meg, var å hele tiden se på hver situasjon som en faktisk livsfare! Problemet med mange som blir banket opp eller værre, er at de ikke tar igjen. De ønsker ikke å være en del av den problematikken de er i.

Så i min bok fungerer det slik; ikke slå noen med mindre du har planer om å uskadeliggjøre dem. Grunnen for det er at et slag sjelden er nok hvis du havner i trøbbel, og kan i værste fall hisse på deg større problemer. Men hvis du fortsetter å slå, sparke, bite, klore og hva som faller deg inn.. Ja, da har du muligheten til å komme deg ut av det.

Det er for øvrig ingen "ære" i å sloss, men du er nødt til å se alvoret i situasjonen. I disse dager er kniver og andre håndvåpen stadig mer vanlig, og med gjengmentalitet på visse folk så er terskelen for å bruke disse mye lavere enn på f.eks. 60-tallet.

Føler du deg underlegen rent fysisk så finnes det måter å kompensere for dette. Se for deg et selvforsvar som f.eks. Wing Chun, Krav Maga eller BJJ. Med andre ord; et slag i øret, halsen eller øynene er like vondt uansett hvor stor du er. Og det å legge folk i "lås" fungerer alltid.

Æsj, babler en del her, beklager det.. Men kort og godt: Skal du sloss, så gjør det som om det stod om livet (fordi det kan hende nettopp det er innsatsen). Det beste er å slå/sparke så hardt du klarer og komme deg til helvete vekk. Bedre å ha en såret stolthet enn å bruke resten av livet i rullestol fordi en idiot trakk kniv.
du må bare psyke deg rett og slett,ønsker du å bli litt tøffere så vil hele deg bygges i den retning med tiden,det vil også komme naturlig med alder mest sannsynelig.

Sjansen for å bli skadet under noe sånt her i landet er minimalt,jeg ville kjempet tilbake med alt jeg hadde om jeg var en som ble utsatt for noe sånt her,fuck em..

man må se ann litt,er du på ferie i rio brasil og du får en gjeng småsoldater med pistoler opp i trynet så gir du fra deg alt du har og legger deg ned.

kanskje det ville hjulpet på selvtilliten din å begynne å trene,vekter,kampsport ect

engasjer deg på treningsforum.no og lær litt om trening og kosthold så kan du prøve å bygge deg bedre selvtillit og bli tøffere hvis det er målet

lykke til
Sist endret av Cannaman; 26. januar 2010 kl. 13:42.
Sitat av Beskjeden Vis innlegg
Dude... hadde du havna i slåsskamp 2 vs 10 burde du faen meg være Bruce Lee og Chuck Norris slått sammen til Bruche Norris, hvis du ikke skal få juling... Det er bare på film og i eventyr at "normale" folk på mystisk vis kan banke livshitten ut av 5 karer hver.

Forsåvidt er jeg enig i at å syke ut folk kan funke fint. Personlig har jeg egentlig aldri bråk med tyrkere, kurdere, staner etc, men ved flere anledninger er det wiggere fra bærum, eller klyser fra kollen. Heller ikke de er særlig glade i en fair fight, men er tøffe når de har et solid overtall..
Vis hele sitatet...
Det jeg prøvde å formidle her var at disse antakelig ikke hadde så mye erfaring med slossing da jeg tror de var jevnaldrende, pluss at det var nok mer i kjeften på de enn handling. Det er utrolig hva få kan gjøre mot mange, til tross for at man er i heftig mindretall. Det er bare å se på historien, på både godt og vondt. Hvis de hadde flydd på oss, så selvfølgelig hadde vi ikke gått uskadd fra det. Men siden vi hadde adrenalin (ja, hjertet pumpa godt) og selvforsvarmodusen var på, hadde vi iallefall gjort det vi kunne. Og vi var flinke back then De ledet i antall, men valgte å trekke seg da vi fortsatt sto på vår plass. En stort psykologisk fram rykk vil jeg kalle det.

Skal ærlig innrømme at vi hadde litt flaks, men hva som hadde skjedd hadde de vært helt idioter får jeg nok aldri vite. Ha en god natt alle sammen =)
Hvis det er en trøst; 'tøffe' gutter er turnoff... veit at stereotypen er at vi damer vil ha badboys, menneh, eh, nei. Selvtillit er en ting, 'tøff' er noe helt annet for min del. Er stolt over at typen aldri har sloss eller 'tatt igjen' når han ble slått ned på byen av en tulling. Du trenger ikke ose 'tøff' for å få oss i hvertfall ikke trenger du ose selvtillit heller for den saks skyld, men at du tør å spandere en øl kan av og til gjøre susen. Tror du kommer til å klare deg helt fint etter hva jeg har lest her.
Vil du kun forsvare deg og gir faen i konsekvenser kan jeg personlig anbefale slåring og pepperspray
Er ikke mange som er villige til å springe på en fyr med slåring når de har fått seg en skikkelig dusj med pepperspray nei

Dette burde fungere veldig avskrekkende i tilegg til at det er dødelig effektivt...
(Ja er klar over at dette kan gå rett til helvete og at det er ren idioti, men ikke faen om jeg skal gi meg uten kamp om det kommer en gjeng for å ta meg)

Kan også legge til at jeg er en fredelig fyr som ikke har starta en slosskamp siden barneskolen og som ikke planlegger å gjøre det igjen i nærmeste framtid heller...
Sitat av Weili Vis innlegg
Hvis det er en trøst; 'tøffe' gutter er turnoff... veit at stereotypen er at vi damer vil ha badboys, menneh, eh, nei. Selvtillit er en ting, 'tøff' er noe helt annet for min del. Er stolt over at typen aldri har sloss eller 'tatt igjen' når han ble slått ned på byen av en tulling. Du trenger ikke ose 'tøff' for å få oss i hvertfall ikke trenger du ose selvtillit heller for den saks skyld, men at du tør å spandere en øl kan av og til gjøre susen. Tror du kommer til å klare deg helt fint etter hva jeg har lest her.
Vis hele sitatet...
Greit nok at noen syntes det er turn off men det handler om stoltheten for de fleste ivertfall.
ta med deg chuck norris på skolen Da blir du tøff!!
Gjør som meg, ha en liten "selvforsvar" hylle på rommet med en 1800k watt tazer, en dykkerkniv, jaktkniv og teleskopbatong : )
Sitat av Essencedesign Vis innlegg
Gjør som meg, ha en liten "selvforsvar" hylle på rommet med en 1800k watt tazer, en dykkerkniv, jaktkniv og teleskopbatong : )
Vis hele sitatet...
Så når du er på byen og er blitt så uheldig at du har noen folk som skal jule deg opp, så sier du bare "brb, rommet mitt"? Eller har du kanskje med deg tazer på byen?
Heisann

Kjøp deg ett belte med tung spenne. Ett rimelig bra selvforsvar ting som du alltid har med deg, pluss at du får lang rekkevidde. Jeg har klart å holde 3 bad boys på avstand med mitt belte.

Max
Uansett hvor flink du er til å sloss, hjelper det ikke om du veier 60 kilo.

Skal du bli litt tøffere, så begynn med styrketrening og legg på deg et par kilo. Da kommer testosteronet til å flomme over i deg, og du vil automatisk bli tøffere.
Sitat av Casanova Vis innlegg
Ellers kan du vel kjøpe deg en tattoovering og begynne å gå med tanktops?
Vis hele sitatet...
Spørsmål besvart, tråd over.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Man trenger egentlig ikke begynne på kampsport. Du kan enten sjekke ut expert village på youtube: http://www.youtube.com/user/expertvillage og søke på self defense

Eller du kan få noen som har god erfaring med kamsport til å vise deg noen triks. Da tenker jeg ting som slår folk ut på kort tid, evt. dreper. Dermed må jeg også si at med mindre du er i livsfare, ikke bruk dem, ihvertfall ikke de som dreper.

Hvis du blir ranet med våpen, bare gjør som de sier, hvis du blir angrepet med våpen, kom deg til helvete unna, hvis du kan, hvis ikke, bruk angrep som kan være dødelige, men jeg antar(og håper) at du ikke har et stort ønske om å bli morder, så være sykt forsiktig med dette. Det er lettere enn man tror å drepe noen(IKKE personlig erfaring)!!

Hvis du blir ranet uten våpen, vurder situasjonen, livet ditt er som regel mer verdt enn materiele ting. Hvis du er sikker på at du har et overtak, skrem dem! Brøl som et vilt dyr, dette er instinkter fra ur-tiden som gjør at man automatisk blir redd for folk som brøler + det er bevist at man kun bruker 10% at musklenes egentlige styrke og når man brøler frigjøres et hormon som øker styrken din med 10% for en kort tid, ikke adrenalin. Altså, det dobler styrken din. Siste tips, ikke vær redd for å skade. Saml sammen alt hatet du eier og har! Se for deg at du blir funnet i en bakgård morgenen etter, med massive blødninger, død i flere timer. Det kan fort skje hvis du nøler.

Men, tips NR.1(!!!!!!!!!!!!!!!!!!) Hold deg unna trøbbel, gjør som folk ber deg om i fare-situasjoner og løp som ville helvete!
Ehapuz: Det finnes jenter som lærer å bruke krav maga som faktisk ikke veier fullt 60kg. Når du har en sterk psyke så når du langt. Kan godt hende mange får god selvtillit med å løfte vekter, men blir neppe noe god til å sloss
Nå har jeg ikke lest gjennom tråden så noe av dette kan være nevnt før:
Du sier du er en jypling på 60kg? - Ingen vil bråke med en på din størrelse med mindre du er rimelig svær i kjeften.
Når du er på byen, bare ta det med ro. Om noen kommer og skal leke tøffe så er de som regel fulle og skal være rimelig lette å snakke bort, samtidig som fulle folk er en lek å legge i bakken.

Blind vold? - Joda, det forekommer og som oftest er det en gjeng på 3-4 stk. som ikke har fått seg noe mus og heller ikke en ordentlig slosskamp den kvelden og lar sinnet gå utover randoms.
Ikke så mye å gjøre med det annet enn å vike av veien når du ser det kommer en slik gruppe mot deg, da rekker du å løpe unna og da gir dem som oftest opp jakten.

Forebygge? - Muskler har en enorm avskrekkende effekt på mange, men om du har muskler kommer du også i en gruppe hvor du er lettere utsatt for bråk, nettop fordi du har muskler og en som vil bråke kommer til å få status om han banker deg.
Noe annet som funker er jo faktisk å virkelig banke noen på byen en gang og være sikker på at det sprer seg, 1 fjær blir til 10 høns i slike tilfeller og et slag i trynet blir til grisejuling med hjernerystelse, knekt nese og legevakta til følge. - Når folk hører det holder de seg som regel unna.
Det er også en fordel å ikke være alene, da du blir sett på som et lett bytte.
Det å vanke med skumle folk er heller ikke så dumt, da "han er vennen til X, X er gææærn som fan, han banka 5stk med knekt arm", altså , rykter er en fin ting.

Om du faktisk havner i en slosskamp?
Vel, folk er som regel kun tøffe i kjeften og det skal litt til før det skjer noe, og når det skjer noe så er det som regel fylleslagsmål.
Fulle folk er som sagt lette å ta, gi dem et slag i trynet/legg ham i bakken og deretter vurder situasjonen. Kommer det flere personer løpende så stikk av.

Ser at inlegget ble en del lenger enn planlagt, men det får så være.

Har de god nok psyke, så er de tøffe nok til å snu seg og gå
Sitat av 123pyro Vis innlegg
Ehapuz: Det finnes jenter som lærer å bruke krav maga som faktisk ikke veier fullt 60kg. Når du har en sterk psyke så når du langt. Kan godt hende mange får god selvtillit med å løfte vekter, men blir neppe noe god til å sloss
Vis hele sitatet...
Joda, det er sant. Men dersom man veier 10 kg ekstra, så vil det bare være til fordel når det kommer til slossing vil jeg påstå. Og det er vanskelig å se forskjell på en på 60 kg og en på 70 kg. Ikke at utseende spiller noen rolle, men om man har litt mer å legge i et slag, så er det bedre.
60 eller 70kg spiller ingen rolle, det kommer an på personen.
Er det snakk om 1 person som skal "ta deg" kan det godt hjelpe å bli sinna. Vis da denne personen ikke virker som kingkong så er det som mange har sagt slik at folk er ikke så tøffe når det kommer til stykket. Heve stemmen veldig og være selvsikker, trekk helt opp i tryne på fyren å be han komme seg vekk. Mener jeg funker bra.
Er det flere enn en person burde du bare stikke. Ender ikke bra uansett. Beste er kanskje bare å unngå hele situasjonen. Vold løser som regel ikke så mye hehe.
Sitat av 123pyro Vis innlegg
60 eller 70kg spiller ingen rolle, det kommer an på personen.
Vis hele sitatet...
Feil. Ofte har jeg tapt i kamp mot de som er tyngre enn meg, og vunnet mot de som er lettere enn meg. Det er nok en universell regel, som tilsier at desto tyngre en person er (opptil et visst antall kg i kroppsvekt), desto større sjanse er det for at han eller hun vinner i en slosskamp mot en som er lettere.
Det må ihvertfall være 20kg forskjell for at det skal ha noe å si. Kommer det en fyr som er "stor og sterk" så hjelper det veldig lite hvis han andre virkelig kan sloss og går inn for å vinne. Dette er fakta.
Sitat av 123pyro Vis innlegg
Det må ihvertfall være 20kg forskjell for at det skal ha noe å si. Kommer det en fyr som er "stor og sterk" så hjelper det veldig lite hvis han andre virkelig kan sloss og går inn for å vinne. Dette er fakta.
Vis hele sitatet...
Er en grunn til at det er vektklasser i kampsport, boksing osv pga fordelen man får ved økt kroppsvekt.
DET er fakta.
Sitat av Casanova Vis innlegg
Dette har kanskje ikke så mye relevans, men jeg tror det kan hjelpe, det har hvertfall hjulpet meg.

Mange av klassekameratene mine bruker å lekesloss med meg, og jeg bruker stort sett alltid tape da jeg er så slapp at jeg nesten ikke gidder å bruke energien min til å vinne. En kompis av meg fortalte meg at måten han alltid vinner på er at han virkelig får det til å "klikke" for seg, han flyger på den andre og hiver han i bakken, roper gjerne som en sint ape og bruker all energi han har (uten å slå hardt såklart, da det bare er lekeslossing). Har begynt å gjøre dette selv, og nå vinner jeg ofte, folk blir alltid overraska når du flyger på de og brøler. Jeg oppfordrer aldri til en lekeslosskamp selv engang, men når folk gjør det er det gøy å kunne vinne det.

Så å være en helt rolig kar for så å klikke mongo kan nok overraske motstanderen litt, men om du vil basere deg på dette når det kommer til liv og død er kanskje ikke så lurt. Ellers kan du vel kjøpe deg en tattoovering og begynne å gå med tanktops? Eventuelt starte å trene.
Vis hele sitatet...

der jeg gikk på skole, så var det en som ofte ble kødda litt med, siden han ble så sinna å helt rød i ansiktet.Alt var lek.

Men han hang seg selv for et år siden lrns.. Alle fikk sjokk.
Det er stor forskjell på kampsport og slagsmål. Jeg har drive med kickboxing i 4år, men ringteknikker har ingenting med gateteknikker å gjøre. Gateteknikker er mer brutale da man bør gå etter myke mål, f.eks skritt, øyne, hals og fingerer. Tar du ut et av disse måla, betyr teknikk fint lite.
Sitat av Max_Minus Vis innlegg
Heisann

Kjøp deg ett belte med tung spenne. Ett rimelig bra selvforsvar ting som du alltid har med deg, pluss at du får lang rekkevidde. Jeg har klart å holde 3 bad boys på avstand med mitt belte.

Max
Vis hele sitatet...
Dette er det jeg liker å kalle "pakkis våpen" altid like gøy å se på når utlendinger med bukser som er10 størrelser for stor tar av seg beltet, det blir en blanding mellom svinging av beltet og trekke opp buksen

Sitat av 123pyro Vis innlegg
Det er stor forskjell på kampsport og slagsmål. Jeg har drive med kickboxing i 4år, men ringteknikker har ingenting med gateteknikker å gjøre. Gateteknikker er mer brutale da man bør gå etter myke mål, f.eks skritt, øyne, hals og fingerer. Tar du ut et av disse måla, betyr teknikk fint lite.
Vis hele sitatet...
Også må du ikke glemme at det er noe helt annet i ringen en utenfor, man skal være god for å greie å holde roen og nervene på plass
Sist endret av Rest1Peace; 31. januar 2010 kl. 18:45.
mitt beste råd er å bokstavelig talt si du ikke er redd for de og enten må de komme igjen å slåss eller så må de la deg være i fred, det nytter ikke å stå der som en gjeng apekatter å se bad as hell ut. Når du har sagt det kan du prøve å gå. Men det er viktig usikre idioter skjønner du ikke er redd for de, så de lar deg vær en annen gang. Det er heller ikke verdens undergang å få litt juling, så bare konfronter de!
mma er tingen! ;D er de litt storkjefta eller puffer å mobber eller noe i den duren tar du bare tak i handa, fotn elr rundt halsen å tar submission på de kommer garantert til og holde kjeft etter at handa eller foten holder på å knekke, for noe så sykt vondt..!
Hmm, jeg har hørt at noe av det beste man kan gjøre, er å ta imot juling. Helt til du faller om. Bare stå der med armene i kors. Da blir motstanderen redd, og gir seg etter hvert.

Stemmer det?
Til en viss grad.
Hvis det er en fyr du vet du hadde slått, så ville ikke jeg stått å tatt i mot juling.
Men hvis du uanset hadde fått bank, og du står der å tar i mot all banken uten å gjøre motstand som du sier kan det hende han gir seg etter hvert. Spesielt når det står andre å ser på om dette var på for eksempel skolen.
Men det variere nok fra person til person dette, men de fleste får nok en bjelle som ringer når de står å skamslår en som ikke gir motstand og folk ser på og tenker du er en idiot som baker opp en som allt har tapt.
Ble kanskje litt rot i 1. 2 og tredjeperson her eller hva jeg skal kalle det.
Men uanset kan jeg ikke svare på om det anbefales. Står nok respekt av å gjøre det, men det har sin pris.
Det skal prøves. Har en kar her oppenfra som tydeligvis skal rundjule meg fordi jeg sa "bø" da han ba meg om å holde kjeft Siden jeg vet at han kommer til å ta meg, så lenge jeg ikke river ned buksa hans og løper (buksa er nesten nede på knærne allerede ). Får se hvor tøff i trynet han er hvis han kommer på ungdomsklubben neste torsdag
Sitat av Acid00 Vis innlegg
mma er tingen! ;D er de litt storkjefta eller puffer å mobber eller noe i den duren tar du bare tak i handa, fotn elr rundt halsen å tar submission på de kommer garantert til og holde kjeft etter at handa eller foten holder på å knekke, for noe så sykt vondt..!
Vis hele sitatet...
Veldig enig, du kan jo også ta noen Tekken-comboer, sparke han opp i været og slå han 3-4 ganger mens han er i lufta.
Hva skjer med å anbefale å ta imot juling? Det kan skje MYE mer enn bare en vanlig blåveis som dekker hele øyet et par ukers tid. Får du et skikkelig slag som gjør at du detter i bakken ubevist med hode først på asfalt/stein kan dette få brutale følger - eller i værstefall død.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av Source Vis innlegg
Hva skjer med å anbefale å ta imot juling? Det kan skje MYE mer enn bare en vanlig blåveis som dekker hele øyet et par ukers tid. Får du et skikkelig slag som gjør at du detter i bakken ubevist med hode først på asfalt/stein kan dette få brutale følger - eller i værstefall død.
Vis hele sitatet...
Mm. Trådtittel er "Bli litt "tøffere"?". Da jeg sjekket sist var det ikke tøft å være død.
Vet ikke om den er postet tidligere, men den fortjener i så fall å bli postet igjen.
http://www.youtube.com/watch?v=_T3X8hESLuA
Riktignok er han bokser, men det er ikke dødelige slag som lar ham gå i fred, det er viljen til å gå på, og ikke backe ut. Hadde han vært litt mer pinglete så hadde han sannsynligvis fått juling.
Bare å ha selvtilliten i orden så går det nok bra sto selv å krangla med 5 utlendinger rundt meg på plata visste bare at jeg var sint og ikke redd å problem løst. Om det braker løs slå med flat hånd mot adamseple eller spark dem i balla eller etter kneet da går de ned med mindre de kan å slåss som proffer. Kanskje lett for meg å si som har bola meg stor men som regel klarer man unngå vold hvis du tenker før du snakker å ikke er for feig for da er du lett Mål. Det å si at du gir fra deg pengene dine hjelper ikke men om du sloss taper å mister penga dine så gjør de det ikke igjen;-)

Sitat av Raymond Vis innlegg
Er en grunn til at det er vektklasser i kampsport, boksing osv pga fordelen man får ved økt kroppsvekt.
DET er fakta.
Vis hele sitatet...
Men hvorfor kan royce gracie denge folk i mma som veier over det dobbelte?
Sitat av Raymond Vis innlegg
Er en grunn til at det er vektklasser i kampsport, boksing osv pga fordelen man får ved økt kroppsvekt.
DET er fakta.
Vis hele sitatet...
Ja, men om en på 110 kg som bare er stor og sterk havner i slosskamp mot en 90 kilos kampsportutøver, hvem tror du ligger best an?

Selvfølgelig er det en fordel med større kroppsvekt, men den forskjellen skal være ganske stor før den fordelen skal være større enn fordelen av å være flink i kampsport.
take a look at this: http://www.youtube.com/watch?v=k2U_W...eature=related

feigt å slå han så mange ganger når han ligger nede!
å det så ikke så digg ut å slå hodet i den steinen/betongen eller hva det er!
Sist endret av JibbeSander; 6. februar 2010 kl. 14:35.
Jeg mener at nøkkelen til å bli "tøffere" er å finne noe som gjør deg ekstremt sint. Hvis du blir presset opp i et hjørnet av to like gamle og tunge personer som deg, finn noe som gjør deg sur. Det kan være alt fra ansiktet deres, til at de slår deg først, truer deg, eller sier noe krenkende. Det som kan skje da, som noen ganger skjer med meg er at du blir så sur at du bare flyr på uten å tenke på konsekvensene av det du gjør. Da får du for det første overraskelses momentet, muligheten til å gjøre skade uten å tenke over hva du faktisk holder på med, pluss at de mest sannsynlig blir skremt av aggresjonen din. Selvfølgelig må man også bruke fornuften. Står fire personer med kniver rettet mot deg løper du ikke rett mot deg og forårsaker din egen død.
http://www.youtube.com/watch?v=x2U-Z...eature=related
Plukk opp et par ting eller to her, så vil jeg tro du klarer deg fint om du havner i slagsmål