Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  123 8124
Diskusjoner raser på tver og i klasserom. Skal et homofilt eller et lesbisk familieforhold bli samstemt med den "vanlige" familien. Og at de skal få barn på den måten de måtte ønske. I bakgrunn av dette lurer jeg litt på hva folk tenker. Jeg personlig må innrømme at jeg faller litt mot den konservative sida og jeg har to argumenter jeg lener meg på.

1. Det er biologisk umulig og det er kanskje en grunn til det. Det er jo en kjent sak at heterofile par får befruktningshjelp selv hvis de ikke klarer det selv, grunnen til at jeg fortsatt sier det er at gjennom tidene ser vi at mann og kvinne kan få barn. To av samme kjønn kan ikke få det uansett hva som skjer.

2. Vi veit enda ikke hvordan det påvirker et barnesinns utvikling når det gjelder kjønnsroller og identitet. Dette er såvidt jeg veit enda udokumentert men enkelte vil hevde at det vil påvirke underbevisst på måter vi ikke veit.

Jeg vil gjerne høre hva andre tenker..
Jeg mener at det er idiotisk at to av samme kjønn skal gifte seg. Det har blitt mer en mote å være homofil og lesbisk enn at du er født slik. Jeg tviler på at du er født slik, men at din oppvekst kan påvirke dette.

Og utviklingen til barnet til et ikke hetrofilt par kan jo bli påvirket av mye. Noen plasser er det mer vanlig å være homofil/lesbisk, noen plasser er det ikke så vanlig. Og barnet kan bli mobbet.
Sist endret av jeppfi; 27. april 2009 kl. 21:14.
Trådstarter
26 7
[quote=Janpfo;1397701]Det har blitt mer en mote å være homofil og lesbisk enn at du er født slik. Jeg tviler på at du er født slik, men at din oppvekst kan påvirke dette.
QUOTE]

Noe statistikk forskning har vist at det er enkelte genetiske ting som går igjenn hos homoseksuelle kontra heterofile. Dette kan tyde på at det medfødte kanskje også har noe å si.
Er det bevist at genene ikke kan forandre seg over tid? Jeg vet ikke dette, men lurer på om noen vet noe om dette?
Sitat av Borodin Vis innlegg
To av samme kjønn kan ikke få det uansett hva som skjer.
Vis hele sitatet...
o-rly? Uansett?
Death of the father: British scientists discover how to turn women's bone marrow into sperm
Trådstarter
26 7
Hmm, fancye greier.. Jeg sikta til naturlig men det skjønte du nok.
Sitat av Borodin Vis innlegg
Hmm, fancye greier.. Jeg sikta til naturlig men det skjønte du nok.
Vis hele sitatet...
Vel, "uansett" er et absolutt og utelukkende ord. Hvorfor er det så viktig at det er naturlig? Hvorfor er det relevant? Poenget er at det ér mulig.
Sitat av Borodin Vis innlegg
1. Det er biologisk umulig og det er kanskje en grunn til det.
Vis hele sitatet...
Du nevner dette som argument, men du sier ikke hva "grunnen" til at det er biologisk umulig er eller hvorfor det er relevant.

Grunnen er i bunn og grunn triviell, hvis du tenker over det (tokjønnet genutveksling gir større variasjon i avkom og spredning av gode gener)

Om den grunnen er relevant er noe helt annet og jeg kan ikke se den er det. Vi har fremdeles tokjønnede biologiske foreldre, men at biologiske foreldre nødvendigvis begge må være tilstede i oppveksten stemmer sevsagt ikke.

Sitat av Borodin Vis innlegg
2. Vi veit enda ikke hvordan det påvirker et barnesinns utvikling når det gjelder kjønnsroller og identitet. Dette er såvidt jeg veit enda udokumentert men enkelte vil hevde at det vil påvirke underbevisst på måter vi ikke veit.
.
Vis hele sitatet...
Dette stemmer nok ikke. Det finnes selvsagt barn som *har* vokst opp hos homofile foreldre, selv om det benektes ofte at de finnes. Jeg tror omsorg og evne er det som nok teller, ikke legning.

Jeg kan ikke se at mangel på forskning skulle kunne tillate staten å begrense menneskers livsstil og ønske om å få barn som de vil gi en god oppvekst.

http://www.llh.no/?module=Articles;a...licShow;ID=207
Dette er riktignok hos LLH, og er sådann vinklet, men litteraturen på bunn kan kanskje være interessant.
Sitat av Borodin Vis innlegg
1. Det er biologisk umulig og det er kanskje en grunn til det. Det er jo en kjent sak at heterofile par får befruktningshjelp selv hvis de ikke klarer det selv, grunnen til at jeg fortsatt sier det er at gjennom tidene ser vi at mann og kvinne kan få barn. To av samme kjønn kan ikke få det uansett hva som skjer.
Vis hele sitatet...
Kan peke deg i retning av partenogenese.
Selv om dette ikke er dokumentert hos mennesker enda, så er det teoretisk sett mulig at dette skjer naturlig. Det blir riktignok ikke to biologiske foreldre, men det kan ha samme resultatet sett at moren er lesbisk.
Sist endret av Fellwarden; 27. april 2009 kl. 21:39.
Sånn tilbake til topic, så syns jeg det er helt ok at et barn vokser opp med foreldre av to kjønn. Slik jeg ser det kan foreldre av like kjønn gi like mye kjærlighet, omsorg og oppdragelse til et barn som har foreldre av to ulike kjønn. Jeg kjenner barn som lever sammen med to mødre eller to fedre og de vokser opp like "normalt" som andre.

Noe som jeg derimot syns er viktig, er at barnet har forbilder av begge kjønn, men om dette forbildet er en venn eller "onkel" er like bra som noe annet. Mange barn lever i dag opp med bare forbilder av ett kjønn og det mener jeg ikke er heldig...
Trådstarter
26 7
Når man leser den linken her virker det som om man kun har sett på hvordan det gikk med dem i barn og ungdoms tiden. Ikke når de er voksene og de store problemene oppstår. Jeg veit ikke din falige bakgrunn eller om utdannelse din har noe med psykologi å gjøre. Men vi kjenner ikke menneskesinnet fult ut og hvis dagens psykologer mener at vi ikke kjenner det menneskelige sinn fult ut tviler jeg på at folka i LLH gjør det.
Sitat av Borodin Vis innlegg
Når man leser den linken her virker det som om man kun har sett på hvordan det gikk med dem i barn og ungdoms tiden. Ikke når de er voksene og de store problemene oppstår. Jeg veit ikke din falige bakgrunn eller om utdannelse din har noe med psykologi å gjøre. Men vi kjenner ikke menneskesinnet fult ut og hvis dagens psykologer mener at vi ikke kjenner det menneskelige sinn fult ut tviler jeg på at folka i LLH gjør det.
Vis hele sitatet...
Kan du ikke fremme noen argumenter for hvorfor det skulle gi negative psykologiske resultater for et barn å vokse opp med to foreldre av samme kjønn med et ikke-konservativ fundament? At det kan gi negative resultater, eller at man ikke vet resulterer ikke i annet enn spekulasjoner og logiske brister i et argument.
Trådstarter
26 7
Grunnen til at jeg stadig nevner "Naturlig" er at jeg er opptatt rundt det Etiske rundt forskning på dette område. Det virker som vi blir "rusa" og tent på tanken av å leike gud siden vi har muligheten.
Sitat av Borodin Vis innlegg
Når man leser den linken her virker det som om man kun har sett på hvordan det gikk med dem i barn og ungdoms tiden. Ikke når de er voksene og de store problemene oppstår. .
Vis hele sitatet...
Så når man ser at de er normale barn og ungdommer så skal de plutselig bli gale voksne? Hvorfor skulle det forventes? Hvorfor tror du ikke undersøkelsene i såfall nevnte det? (jeg tipper det da ville være fordi de intervjuer normale voksne personer om de opplevde oppveksten som normal)

Sitat av Borodin Vis innlegg
Jeg veit ikke din falige bakgrunn eller om utdannelse din har noe med psykologi å gjøre. Men vi kjenner ikke menneskesinnet fult ut og hvis dagens psykologer mener at vi ikke kjenner det menneskelige sinn fult ut tviler jeg på at folka i LLH gjør det.
Vis hele sitatet...
Dette er jo bare tull.

Hva har dette spesifikt med at barn vokser opp hos homofile foreldre? Hvorfor skulle slik et tåpelig argument gi deg carte blanche til å avvise noe som helst med homofilt samlig og barn?

Mye TV-titting er kanskje skadelig for barn; skal vi kontrollere om foreldre gir barna for mye TV-tilgang og ta dem fra hvis ikke. Jeg tipper mer enn 4t dagen er skadelig - kan samfunnet reagere? Hva med trivielle ting som å vokse opp sammen med mer enn 10 søsken - det er jo grovt unormalt i et samfunn med 2.3 som gjennomsnitt - skal vi forske?

Sitat av Borodin Vis innlegg
Grunnen til at jeg stadig nevner "Naturlig" er at jeg er opptatt rundt det Etiske rundt forskning på dette område. Det virker som vi blir "rusa" og tent på tanken av å leike gud siden vi har muligheten.
Vis hele sitatet...
La oss da kaste medisiner - heck vitenskapen generelt - på bålet siden produkter utenfor "naturlig" fremvekst plutselig er uetisk.

Kunstig befruktning hjelper veldig mange mennesker til å bli lykkelige foreldre som produserer barn til samfunnets nytte.

Homofile foreldre kan bruke kunstig befruktning eller helt "naturlige" metoder som adopsjon.
Sist endret av Kinseek; 27. april 2009 kl. 21:50.
Sitat av Borodin Vis innlegg
Grunnen til at jeg stadig nevner "Naturlig" er at jeg er opptatt rundt det Etiske rundt forskning på dette område. Det virker som vi blir "rusa" og tent på tanken av å leike gud siden vi har muligheten.
Vis hele sitatet...
Hva er det "etiske", da? Hvorfor skulle dette være galt?
Sitat av Janpfo Vis innlegg
Jeg mener at det er idiotisk at to av samme kjønn skal gifte seg. Det har blitt mer en mote å være homofil og lesbisk enn at du er født slik. Jeg tviler på at du er født slik, men at din oppvekst kan påvirke dette.

Og utviklingen til barnet til et ikke hetrofilt par kan jo bli påvirket av mye. Noen plasser er det mer vanlig å være homofil/lesbisk, noen plasser er det ikke så vanlig. Og barnet kan bli mobbet.
Vis hele sitatet...

I det store og hele tror jeg neppe homofili er noe som kun er på moten. Det er ikke så lenge siden man kuttet ut forbudet mot homofili. Man straffeforfulgte med andre ord menn som var i sammen med menn (ja, det var menn man rettsforfulgte og ikke kvinner, tiligere §213 som ble opphevet i 72).

Jeg synes debatten rundt homofili som en medfødt egenskap eller noe man er påvirket av er lite fruktbar. Man kommer ingen vei med dette, og har ingenting med debatten å gjøre. Det faktum at to likestilte personer ønsker å leve sammen er det som er viktigst. Ikke hvordan man begrunner ønsket deres.

Selv om mange bygdesamfunn (de er ikke kjent for å være særlig tolerante dessverre) liker å kjeppjage homofile fra bygden eller å fryse de ute fra samfunnet, betyr ikke det at man skal bruke dette som et argument for å nekte de adopsjon. Det ville vært ironisk om man skulle nekte adopsjon pga. intoleransen som regjerer i samfunnet. Det er heller bedre med to barn som faktisk bryr seg om barnet, enn to foreldre som gir blanke og anser de som en belastning.

Når det gjelder religiøse mørkemenn så tror jeg at de har misforstått biblen totalt. Man kan ikke legge dagens normer og begreper på det som har vært før vår tid. Homofili er et moderne ordspråk som er oppkonstruert i vår tid. Det mange mener som det menes med i biblen er pedestri, noe som langt i fra var frivillig og som involverte barn (det som grekerne drev med). Her er det snakk om homofili og to likeverdige partnere.

Så konklusjonen er vel at nei, jeg ser ikke noen forskjell mellom to hetrofile foreldre eller to homofile foreldre så lenge barna blir behandlet bra.
Sitat av vegardvg1 Vis innlegg
Jeg tror at det er større kjangse for at barnet selv blir homofilt vist den vokser opp hos homofile foreldre!
Vis hele sitatet...
Du tror feil, sexuelle preferanser er nok hardkoda inn i hodene våre lenge før vi engang begynner å tenke på sånt..

Man kan ikke avlære en homofil på samme måte som man ikke kan lære en hetrofil å bli homofil..

Ignorante mennesker as.

Tro meg, jeg snakker av erfaring.
Sitat av vegardvg1 Vis innlegg
Jeg tror at det er større kjangse for at barnet selv blir homofilt vist den vokser opp hos homofile foreldre!
Vis hele sitatet...
Linken min sier at det ikke er tilfellet - den henviser til vitenskapelig litteratur. Det er bedre i mine ønye enn hva en vilkårlig forumperson "tror".

Og om så var tilfellet ser jeg ikke at det er problematisk da homofili ikke er galt.
Sist endret av Kinseek; 27. april 2009 kl. 21:52.
Trådstarter
26 7
Dette er ikke en diskusjon om homofili er greit eller ikke. Her er det snakk om to av samme kjønn som vi skape en familie. Fint om vi holder oss til Topic

Sitat av ztaale Vis innlegg
Ignorante mennesker as.
Vis hele sitatet...
Jeg tror det er minst like ignorant av deg å si det du gjør som å si det motsatte.
Sist endret av Borodin; 27. april 2009 kl. 21:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
det er en grunn til at en pikk passer inn i klitoris, og ikke pikk i pikk. Det er også en grunn til at man trenger litt fra hvert kjønn for å få et barn.
alt jeg har å si om saken
Sitat av Borodin Vis innlegg
Dette er ikke en diskusjon om homofili er greit eller ikke. Her er det snakk om to av samme kjønn som vi skape en familie. Fint om vi holder oss til Topic
Vis hele sitatet...
Det ble henvist til at homofile foreldre kanskje kunne høyne sjangsen for at barna blir likedann - da er spørsmålet om homofili er galt eller ikke høyst relevant og på topic. Det er uansett der kjernen av debatten nok ligger...

Men styr debatten gjennom å delta med å svare skikkelig på det folk argumenterer med istedenfor å kreve å styre den eller gi tåpelige meningsløse tilsvar.

Sitat av Tortia Vis innlegg
det er en grunn til at en pikk passer inn i klitoris, og ikke pikk i pikk. Det er også en grunn til at man trenger litt fra hvert kjønn for å få et barn.
alt jeg har å si om saken
Vis hele sitatet...
Og dette er filosofisk sett alene helt uinterresant og galt. Men siden det er "alt du har å si" om saken så antar jeg du er for lat til å se hvorfor.
Sist endret av Kinseek; 27. april 2009 kl. 22:01.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Tortia Vis innlegg
det er en grunn til at en pikk passer inn i klitoris, og ikke pikk i pikk.
Vis hele sitatet...
Trur nokon burde gi deg eit lite anatomikurs
Sitat av Borodin Vis innlegg
Jeg tror det er minst like ignorant av deg å si det du gjør som å si det motsatte.
Vis hele sitatet...
Jaha, forklar gjerne hvorfor..

Sitat av Tortia Vis innlegg
det er en grunn til at en pikk passer inn i klitoris, og ikke pikk i pikk.
Vis hele sitatet...
Ehhh, akkurat ja.
Jeg syns ikke at homofile skal kunne adoptere eller ha unge i det heletatt med tanke på barnet.
greit nok, familien kan sikkert være den beste familien i værden.
Men hva skjer når ungen begynner på skolen? kommer til å bli mobba som bare det!
Og barnet vokser opp uten en mor eller far, et barn trenger vel en mor og en far for å få et normalt liv, ungen får et annet bilde på ting og mangler en stor del av lærdomen sin igjennom barndommen, nemlig det motsatte kjønns meninger og andre ting som har en innvirkning på barnet.
Sitat av Tortia Vis innlegg
det er en grunn til at en pikk passer inn i klitoris, og ikke pikk i pikk. Det er også en grunn til at man trenger litt fra hvert kjønn for å få et barn.
alt jeg har å si om saken
Vis hele sitatet...
ahahaha skal si du er god vist du klarer og putte en pikk inn i klitoris.
Sitat av sykofant Vis innlegg

Men hva skjer når ungen begynner på skolen? kommer til å bli mobba som bare det!
Og barnet vokser opp uten en mor eller far, et barn trenger vel en mor og en far for å få et normalt liv, ungen får et annet bilde på ting og mangler en stor del av lærdomen sin igjennom barndommen, nemlig det motsatte kjønns meninger og andre ting som har en innvirkning på barnet.
Vis hele sitatet...
Hva vet du om mobbing og dette temaet? Jeg kjenner barn med to mødre og barn med to fedre og det er ingen av disse som har problemer på skolen...
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av sykofant Vis innlegg
Og barnet vokser opp uten en mor eller far, et barn trenger vel en mor og en far for å få et normalt liv, ungen får et annet bilde på ting og mangler en stor del av lærdomen sin igjennom barndommen, nemlig det motsatte kjønns meninger og andre ting som har en innvirkning på barnet.
Vis hele sitatet...
Kva med åleineforeldre?

Det er jo heller ikkje slik at lesbiske isolerer borna totalt akkurat...
Sitat av sykofant Vis innlegg
Jeg syns ikke at homofile skal kunne adoptere eller ha unge i det heletatt med tanke på barnet.

Men hva skjer når ungen begynner på skolen? kommer til å bli mobba som bare det!
Vis hele sitatet...
Javel?

Nå har det seg sånn at jeg kjenner opptil flere som er vokst opp i såkalte homofile hjem, meg selv inkludert og ingen av de/oss har noengang blidd mobba for det.

Folk flest har kommet seg ut av pappesken som eksisterte i "gamledager" hvor homofili var en sykdom og alle som var i nærheten av en homo automatisk var homo selv, folk er faktisk såpass kloke nå om dagen at man klarer å se forbi simple ting som sexuelle legninger.

Dog, enkelte henger igjen, disse kaller vi bare for mindre smarte, men det er ikke en diskusjon vi skal ta her


Og som Slashdot påpeker, hva med aleneforeldre? det er ikke akkurat som at en unge som vokser opp med kun sin mor får så jævla masse manlige innspill på ting og tang.. og motsatt selvsagt..
Sist endret av NoillStress; 27. april 2009 kl. 22:15.
Sitat av sykofant Vis innlegg
Jeg syns ikke at homofile skal kunne adoptere eller ha unge i det heletatt med tanke på barnet.
greit nok, familien kan sikkert være den beste familien i værden.
Men hva skjer når ungen begynner på skolen? kommer til å bli mobba som bare det!
Vis hele sitatet...
Da er det først og fremst samfunnets feil og ikke familien som burde bli hindret. Ved å nøre under denne argumentasjonen vil mange fremdeles hevde "de er så egoistiske siden de vet barna vil bli mobbet så fy!" og sirkelen fortsetter. Samfunnet beveger seg i retning av toleranse for homofile og jeg ser ikke poenget med bremser for den toleransen.

Barn av rødhårete, aboriginere, fattige, samer osv blir ofte også mobbet uten at mange vil argumentere mot deres rettigheter til at staten ikke skal begrense samlivene deres.

Det jeg har hørt av forskning sier at barn av homofile ikke lider mer enn andre barn. Forskjellen er at her vil man plutselig peke på foreldrene og si de har utsatt barna for mobbingen enn de andre tilfellene hvor det av ymse grunner er litt mindre OK å gjøre....

Sitat av sykofant Vis innlegg
Og barnet vokser opp uten en mor eller far, et barn trenger vel en mor og en far for å få et normalt liv, ungen får et annet bilde på ting og mangler en stor del av lærdomen sin igjennom barndommen, nemlig det motsatte kjønns meninger og andre ting som har en innvirkning på barnet.
Vis hele sitatet...
Tull. Mange enslige foreldre i verden som gjør en utmerket jobb. Før i tiden var det tilnærmet normen at pappa ikke hadde noe som helst med oppveksten å gjøre (ute i verden på eventyr, sosialt uakseptert med omsorgsfedre osv...)

Foreldre med forskjellig kjønn er ikke en magisk måte å forstå verden på.
Sist endret av Kinseek; 27. april 2009 kl. 22:18.
Men da er det ingen som mobber folk med homofile foreldre da, da jeg gikk på skolen så hadde nok barn med homofile foreldre blitt mobbet, det er bra at verden går vidre!

Det med alene foreldre så tenkte jeg at barnet besøker faren sin i helgene og at moren får seg som regel en type som fungerer som en far.
Men med 2 fedre så har ikke barnet noen mor i det heletatt å lære av.

Da ingen av disse 2 tingene er noe problem lengre så ser jeg ikke at det skal være noe problem for homofile å ha barn, så lenge barnet har det bra
Sitat av sykofant Vis innlegg
Men hva skjer når ungen begynner på skolen? kommer til å bli mobba som bare det!
Og barnet vokser opp uten en mor eller far, et barn trenger vel en mor og en far for å få et normalt liv, ungen får et annet bilde på ting og mangler en stor del av lærdomen sin igjennom barndommen, nemlig det motsatte kjønns meninger og andre ting som har en innvirkning på barnet.
Vis hele sitatet...
Det finnes ingen seriøse studier som kan konkludere med at barn av homofile blir mobbet mer enn de av heterofile foreldre. "Med tanke på barnet"-argumentasjon havner bare på listen over pseudo-argumenter mot homofile foreldre. Det er overhodet ikke hold i de påstandene som fremlegges, og de blir tilbakevist gang på gang på gang.

Ei heller er det ingenting som tyder på at de vil få noen negative psykologiske effekter som et resultat av å vokse opp med to foreldre av samme kjønn. Og, igjen: Hva med aleneforeldre?
jeg tenkte ikke at noen har studert det heller, men jeg tenkte at barn mobber og en med homofile foreldre er mere utsatt, det burde vel du også klare å tenke deg?
eller er det jeg som er helt readtard her?

Men uansett, les opp, så ser du at jeg allerede har fått svar og har svart
Hvorfor skal de ikke få gifte seg? Det plager ikke meg, og garantert ikke deg heller. Men jeg er fortsatt ikke for at prester skal tvinges til å vie homofile hvis de ikke vil, men om de skal adoptere har jeg ikke helt funnet mitt standpunkt på enda... Det kan kanskje være tungt for et barn å vokse opp med to av samme kjønn, siden mange ser på dette som en slags pervers sykdom som barnet kan få høre opp gjennom barndommen. På den andre siden så mener jeg at folk skal få gjøre som de vil, så lenge det ikke går ut over andre. Så spørsmålet om de skal adoptere er for meg spørsmålet om det går ut over barnet eller ikke.
De bør jo selfølgelig få adoptere! verden er jo overbefolket allerede..
hvis man slutter ringen ved att 2personer ikke får barn men adopterer vill jo det vere gunstig for å "kutte" litt ned på folketallene, for de barna som alerede er født eksisterer jo!
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Skille(D) Vis innlegg
De bør jo selfølgelig få adoptere! verden er jo overbefolket allerede..
hvis man slutter ringen ved att 2personer ikke får barn men adopterer vill jo det vere gunstig for å "kutte" litt ned på folketallene, for de barna som alerede er født eksisterer jo!
Vis hele sitatet...
Hvis barna ikke gis bort så sulter de jo i hjel... Problem løst! Eller?
jamen yolo da.
luni's Avatar
Dette er vel et utslitt argument, men det er så mange av de andre her også: Skal man først forby folk som kan føde barn som har stor risiko for å bli mobbeoffere å få barn, så må man jo forby de rødhårede å få barn. Eller de som ikke har råd til merkeklær til ungene, eller de som er overvektige, de som har gjort noe pinlig osv. Barn mobber for totalt irrasjonelle grunner. Hvor ligger problemet da? Jeg vil påstå: hos barna som mobber og foreldrene til disse.

Og ingen innflytelse fra det motsatte kjønn? Tidligere var det en kjønnsdeling som medførte at mange barn hadde fedre som jobbet ti timer i døgnet. Det ble ikke mye kvalitetstid med far på den tiden. Likefullt hadde de fleste søsken, tanter/onkler, besteforeldre eller venner av familien, så kontakt med begge kjønn var det. Barna ble jo også sendt på diverse aktiviteter hvor de fikk kontakt med andre lenge før de begynte på skolen. Homofile lever, såvidt meg bekjent, ikke i en liten boble hvor de ikke har kontakt med andre mennesker.

Det rent biologiske motargumentet forstår jeg ikke helt... homofile kan jo få barn de også. Det er ikke tilfelle at de er mindre fruktbare enn heterofile, eller at det er mindre naturlig at de oppdrar barn enn så mye annet vi gjør. Folk får barn med fremmede ved one night stands, og vi putter i oss medisiner som gjør at vi overlever sykdom.

Personlig har jeg et hovedargument for, nemlig å vite at man er et ønsket barn. Å vite at man er et resultat av en ulykke på fylla kan være en hard opplevelse for et barn, men med homofile foreldre er det liten risiko for at dette er tilfelle. Å få et barn man som par ikke selv kan produsere i løpet av tre sekunder (!), er jo en lengre prosess hvor man har masse av tid til å tenke seg om...

Hvilke flere motargumenter enn de jeg har nevnt finnes det egentlig? Har jeg oversett noen?
Virker som at mange tror at alle barn i dag blir oppdratt av Mor og Far, og at alle lever lykkelig i alle sine dager. Jeg vil tro at å bli oppdratt av BARE Mor ødelegger kjønnsmønsteret mye mer enn å ha to foreldre av samme kjønn. Det som skremmer meg mest er at mange tror at å bli oppdratt av Mor og Far er det eneste naturlige som finnes. Hvis vi snur oss mot dyreriket, er det mange unger som blir oppdratt av bare mødre, gjerne i grupper. Hvor står det skrevet at det er så jævla naturlig med A4-familien? Det mest naturlige ville vel vært om mennene hoppa rundt og voldtok alt de kom over, og lot kvinnene oppdra barna.

Edit: Sorry for rotete innlegg, fabianca sa det egentlig mye bedre enn meg. Jeg forstår bare ikke argumentasjonen med "sånn som det er er riktig, og alt nytt er feil".
Sist endret av bobbo; 28. april 2009 kl. 01:46.
Jeg orka faktisk ikke lese alle innleggene fordi jeg ble så ekstremt forbanna! Argumenter som at det ikke er "naturlig" med kunstig befruktning burde vel være det mest idiotiske argumentet så langt. Da har jeg bestemt at det burde bli ulovlig med stamceller, gen-spleising, forskning på medisiner og all medisinsk teknologi. Det er ikke naturlig!!!!

Og at barn trenger en far og en mor? Hvordan i helsikke kan det overføres til alle familier? Det er krisesentre fulle av damer med barn som RØMMER fra en voldelig mann,(sikkert andre veien og) det er mødre som oppdrar barna sine alene, uten en barnefar, ste-far eller noen annen sterk mannsfigur. Det er menn som gjør det samme uten en kvinne i bildet!

Ja, jeg tar dette personlig! og hvis noen mener det at jeg ikke skal få muligheten til å få barn om jeg velger å gifte meg med en annen dame vil jeg personlig møte dere og fortelle dere; RYK OG REIS!!!! Lesbiske og Homofile kan være like bra foreldre som Hetrofile! Det har INGENTING med legning å gjøre, men med mennesket.

Hvis barn mobber andre barn på skolen, er det fordi teite foreldre lærer dem "rett og galt"!



(og så JÆVLIG KP til fabianca)
Sist endret av Stayneh; 28. april 2009 kl. 02:17.
Sitat av sykofant Vis innlegg
jeg tenkte ikke at noen har studert det heller, men jeg tenkte at barn mobber og en med homofile foreldre er mere utsatt, det burde vel du også klare å tenke deg?
eller er det jeg som er helt readtard her?

Men uansett, les opp, så ser du at jeg allerede har fått svar og har svart
Vis hele sitatet...
Barn mobber fordi foreldrene gir de grunnlag for de. At noen kommer til å bli mobbet er det svakeste argumentet jeg vet, da dette er i overført betydning å akseptere mobbingen. "Ungen din kommer til å bli mobbet, så derfor vil ikke jeg at du adopterer". Det er slike holdninger som underbygger fordommer og trakassering.

Jeg vil i alle fall gifte meg en gang, og eventuelt adoptere. Jeg vil heller gi et barn et godt hjem, enn la det bo "alene" på et barnehjem.
Uansett om homser har lov til å inngå ekteskap eller ikke vil dem bo sammen og ha sex sammen (æsj)
så lenge homofili er lovlig. Jeg synes ikke det at homser skal kunne inngå ekteskap er noe problem
i det hele tatt.

Det som er viktig er att barnas beste blir tatt alvorlig og deres rett sikkerhet burde sikres
uansett hvordan foreldrene nå ønsker å leve sammen. Om det er sammboere eller gifte av forkjellig
eller likt kjønn burde ikke gå ut over barna.

Om man har ingått ekteskap eller ikke burde derfor være uvesentlig. BARNAS BESTE UANSETT!
Hvilke preferanser man har når det gjelder sex bør derfor IKKE ha noe å si når det gjelder
å ingå eksteskap eller ikke. Om man er skikka tilø å ha barn er en annen sak.
Argumentene for likestilling mellom homofile og heterofile par ser helt klart ut til å være dekket, men jeg savner mer rasjonelle synspunkter imot. Jeg tror det er en veldig stor del av befolkningen som mener at homofile par verken skal få adoptere, kunstig befrukte, eller i det hele tatt oppdra barn de vil kalle sine egne. De må da ha noe fornuftig å komme med?

Selv kommer jeg fra en familie hvor min mor kom ut av skapet (for oss barna, ikke for alle) da jeg var 18 år gammel, og sa hun hadde tenkt å flytte sammen med en annen dame innen det neste året (dette har enda ikke skjedd, men de er fremdeles sammen). Før dette fikk jeg aldri sjansen til å tenke på hvordan jeg kom til å reagere dersom jeg havnet i en slik situasjon, men jeg hadde ingen spontanreaksjoner og fant ut ganske tidlig at jeg faktisk ikke hadde noen problemer med det. Jeg likte det ikke, og var på ingen måte komfortabel med å snakke om det med andre, men at min mor nå hadde det fint var det viktigste. Hun hadde tross alt vært i gjennom en ganske tøff skilsmisse.

Jeg har to yngre søsken derimot. Hun ene var 14 da dette skjedde, og reagerte (naturlig nok?) på en helt annen måte. Hun ble rasende, og truet med det ene og det andre. Flytte hjemmefra, ta selvmord, drepe mor, drepe mor og ta selvmord etc. Reaksjonene her kan nok kalles irrasjonell umodenhet, og er nok dessverre en ikke så "uvanlig" måte å reagere på i en slik situasjon for 14-åringer. Men hvorfor det egentlig? Jeg merket jo selv at jeg hadde en rar følelse for det hele. Med kun litt mindre innsikt, og kanskje en mer umoden personlighet, ville sikkert jeg også reagert på en lignende måte. Hvorfor er homofili implentert som noe så negativt i folks syn?
(Vil forøvrig nevne at min søster vokste fra seg dette raseriet etter ganske kort tid)
Mange av dere har kanskje tenkt over at det er "ok" dersom en god kompis eller venninne sier de er homofile, for da vil det i liten grad ha noen innvirkning på deres eget liv. Men hva om det er nær familie eller et personlig forbilde? Er det like greit da?

Minstemann var 10 på dette tidspunktet, og hadde således ingen spesiell reaksjon på "nyheten". Jeg tror egentlig ikke at han skjønte hva homofili var, og han er vel den eneste av oss som faktisk vokste opp med en homofil forelder. Han er nå 17 år gammel, og er veldig ulik meg og min søster. Han har langt flere venner enn det jeg hadde i den alderen, og har aldri vært noe mobbeoffer. Han debuterte seksuellt i en mye yngre alder enn meg, og er umåtelig populær hos jentene. Sosialt sett har vår mors legning ikke vært i veien for noe i alle fall.

Med det sagt gjør han det veldig mye dårligere på skolen enn både meg og min søster, og er ikke i stand til å ta hånd om enkle arbeidsoppgaver (gjøre en jobb rett og slett). Han er ukonsentrert og kan ikke overlates til noe. Dessuten er han mindre hyggelig noen ganger, og kan være riktig vemmelig mot både familie og nære venner. Jeg vet at han ofte sliter med depresjoner, og vi er egentlig alle bekymret for om han noen gang vil få seg en decent karriere. Jeg vet det er rart å tro at min mors seksuelle legning er årsak i et så stor avvik mellom to brødres personligheter, men at det har vært forskjeller i oppdragelse er det ingen tvil om. Skilsmissen i seg selv er nok en stor grunn alene, men jeg er fast bestemt på at dersom ting i forhold til min mors åpenhet hadde blitt gjort annerledes (ønsker av personlige årsaker å ikke gå dypere inn i dette), ville han hatt en bedre oppvekst.

Jeg vet diskusjonen egentlig handler om hvorvidt et åpent homofilt par skal få oppdra et/flere barn fra det er spedbarn, men håper allikevel at mine erfaringer gir dere et interessant synspunkt.

Selv mener jeg at homofili ikke skal være diskvalifiserende grunn når et par søker om å få adoptere/befrukte, men at andre vurderingsgrunnlag bør være over norm for å få aksept.


Sitat av Tortia Vis innlegg
det er en grunn til at en pikk passer inn i klitoris, og ikke pikk i pikk.
Vis hele sitatet...
To'ern er go'ern! :P
Sist endret av Mr. Fuckface; 28. april 2009 kl. 10:28.
Leste på vg nå, og der fant jeg denne saken:

Halvparten av homofile gutter mobbes.
http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=571990

Hva tror dere om dette?
Sitat av Archj Vis innlegg
Leste på vg nå, og der fant jeg denne saken:

Halvparten av homofile gutter mobbes.
http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=571990

Hva tror dere om dette?
Vis hele sitatet...
Jeg tror definitivt at det stemmer, og at det er en jævla katastrofe. Dette er et resultat av at homo er et akseptert skjellsord i skolen og i samfunnet forøvrig, ikke minst på fotballbanen, og et resultat av at vi lever i en testosteronforgiftet verden.
Fikk ikke redigert innlegget

Vet ikke hva jeg tenkte på, men jeg ser nå at det ikke har særlig relevans i tråden; saken handler jo om homofile, ikke personer med homofile foreldre.

Jeg skylder på at jeg er trøtt.
De fleste argumentene for at homofile par skal kunne inngå ekteskap er vel tatt opp i tråden allerede og jeg ser personlig ingen grunn til at homofile par ikke skal få inngå ekteskap på lik linje som hetrofile. Et problem er selvfølgelig kristelig ekteskap.
Jeg syntes det er noe forbanna møl at den norske kirke og deres prester skal få lov å være så konservative at de faktisk ikke har lyst å vie et homofilt par. Det er egoistisk og jeg kan ikke fatte hvor de får dette livsynet fra.
Jeg har vokst opp å lært mitt om kristendommen og ifølge kristendommen skapte Gud alt. Vel, hvis dette er riktig så har han skapt homofile og husker jeg helt rett skapte han mennesket i sine øyne.
Ergo, homofile par bør få inngå kristelig ekteskap på lik linje som alle andre.
Sitat av BTH Vis innlegg
Uansett om homser har lov til å inngå ekteskap eller ikke vil dem bo sammen og ha sex sammen (æsj)
så lenge homofili er lovlig. Jeg synes ikke det at homser skal kunne inngå ekteskap er noe problem i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Du er en av dem som gjør det så himla vanskelig å være homofil. Jeg ville helst sett at du brukte saklige argumenter og akseptable ord i en diskusjon.
Hva folk gjør i senga når de er alene med hverandre er så langt fra din business som det går an å få det.
Gratulerer! Du fremstår som et trangsynt, idiotisk og fordomsfullt menneske.

Jeg mener at det er holdninger som dette, og bruk av nedsettende ord, som stopper folk fra å leve sammen som de ønsker, og evt. ha de barna som er ønsket.
Jeg velger å prøve å få frem poenget mitt engang til; det spiller ingen rolle hvem som oppdrar barna, så lenge det er med kjærlighet og gode verdier.


(litt mindre sint nå ja)
Staten har ikke noe med hva to samtykkende personer bedriver på fritiden, særlig ikke under dyna på soverommet.

At noen vil gifte seg skjønner jeg i utgangspunktet ikke; men hvorfor ikke? Skal staten bestemme hvem som får gifte seg?


Nei, faen heller, flerkoneri burde vært lov det også, av prinsippielle grunner.
Angående det med at oppvekst kan bli annerledes under oppvekst av to foreldre med samme kjønn. Det er jo ikke automatisk de to kjønnene som kan gjøre oppvesken din vanskeligere, men heller holdningene den gjennomsnittlige Ola Normann i det norske samfunn har mot slike ting.
Sitat av Tortia Vis innlegg
det er en grunn til at en pikk passer inn i klitoris, og ikke pikk i pikk. Det er også en grunn til at man trenger litt fra hvert kjønn for å få et barn.
alt jeg har å si om saken
Vis hele sitatet...
Men pikk passer jo i rumpehull da vis det er det som er saken her

Det eneste jeg kan se som negativt ved at et homofilt par får barn er at det er større sjangs for at barnet kan bli mobbet. Men alle barn kan bli mobbet barn finner en grunn til å mobbe uansett.

jeg ser ikke noe feil i å la homofile få adoptere. Tror barnet vil ha det mye bedre med homofile i norge en leve i sult i et annet land.
Litt off-topic, men jeg syns det er helt idiotisk at folk "tenker" på barnet når homofile par ønsker å adoptere. Det er utrolig mange barn ute i verden som lever på gaten. Uten hus, foreldre og klær. De må kjempe for å overleve hver eneste dag. Når de får sjansen til å bli adoptert og leve godt, hindrer dere det ved å frykte at barnet kunne bli mobbet på skolen?