Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3659
Hei
Satt å så på en vare på ebay i dag, for å finne ut hvor mye varen kostet i frakt gikk jeg så langt i betalingen til jeg måtte laste inn paypall eller kortinformasjon, da hadde jeg fått vite hvor mye det kostet i frakt til norge så avsluttet jag bare. Når jeg nå skjekket profilen min står det at jeg har kjøpt varen, men at den ikke er batalt. Hva skjer nå, skjønner ikke hvordan jeg skal få slettet denne varen? Kan selgeren sende varen før han har fått pengene?
Kontakt selgeren og forklar situasjonen.. Det kan være lurt å følge nøye med når du trykker rundt på eBay. Enkelte selgere har satt det opp slik at varen kun regnes som solgt når du har betalt, mens andre har det slik at du trykker «Commit to buy» først. Antakeligvis er det sistnevnte som har vært tilfelle for varen du har sett på.
Ebay er et auksjonsted hvor privatfolk selger ting. Det er ikke en nettbutikk.
I utgangspunktet kan du ikke slette varer du har "lagt i handlekurven". Du må sende selger en mail og høre om det er greit at han sletter salget. Du vil mest sansynelig få dårlig krakter og tilbakemelding på profilen din.

Skal du bare sjekke frakt lønner det seg å gjøre det før du trykker på kjøp varen. Det kan du gjøre på ebay, eller sende selger en mail.
Jeg fikk panikk og slettet kontoen, så nå kan jeg ikke kontakte selgeren, hva skal jeg gjøre?
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av nissefreak Vis innlegg
Jeg fikk panikk og slettet kontoen, så nå kan jeg ikke kontakte selgeren, hva skal jeg gjøre?
Vis hele sitatet...
"Check to see if you owe any fees to other individuals or vendors. If there are any outstanding fees, you will need to pay these first before closing your account."
http://contact.ebay.com/ws/eBayISAPI...d=380530219475
her er selgeren jeg har bestilt ifra, under spørsmål om shipping står dette:
How long will it take for my order to ship?
yallstore : Once the payment is received and cleared, it usually takes 1-2 business day for us to ship out your order. A shipment confirmation email will be sent to you once your order is shipped.
betyr dette at han ikke sender før varen er betalt. hvis ikke kan noen som har en bruker være så snill å sende meg e-post adressen hans?
HøyRisiko Psykopat
De aller fleste på ebay sender ikkje før de har fått betalt.
Nei det kan han ikke, det har jeg gjort før. Vil kjøpe noe, også "denne varen sendes ikke til Norge"

Gjør du dette 3-4(?) ganer i måneden blir kontoen deaktivert i 2 uker eller noe slikt, ikke noe big deal, bare å lage en ny en da.. Men er jo litt unødvendig.
Hvis de sender til Norge, står alltid pris for frakt under prisen for varen..
Så kan altså konkludere med at han ikke sender varen? Har ikke fått noe ordrebekreftelse eller noe slikt, og hvis den blir sendt så burde jeg jo få e-post?

Sitat av Penesmurfen Vis innlegg
Hvis de sender til Norge, står alltid pris for frakt under prisen for varen..
Vis hele sitatet...
Ja, jeg vet, men tenkte kansje man fikk vite mer hvis man fortsatte. F.eks gebyr på fortolling
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Vare blir aldri sendt før betaling er registrert hos eBay. Eneste tilfelle er om du gjør en avtale med selger sånn at personen sender før betaling (noe jeg tviler på at noen ville gjort). Hvis du ikke betaler for varen, så vil du få anmerkninger på kontoen din og dårlig rykte. Dette vil gjøre at du vil få det vanskeligere med å kjøpe og selge på eBay etterhvert.
Ingen sender varen før de får pengene, dette gjelder vel overalt uansett. Og spesielt på eBay.

Det lønner seg å maile selger først og spørre om porto til Norge, og deretter vurdere om du vil trykke på "kjøp". Selgeren (i USA?) vet ingenting om toll inn i Norge, det er det du som må finne ut av.
Sitat av Stickyshift Vis innlegg
Vare blir aldri sendt før betaling er registrert hos eBay. Eneste tilfelle er om du gjør en avtale med selger sånn at personen sender før betaling (noe jeg tviler på at noen ville gjort). Hvis du ikke betaler for varen, så vil du få anmerkninger på kontoen din og dårlig rykte. Dette vil gjøre at du vil få det vanskeligere med å kjøpe og selge på eBay etterhvert.
Vis hele sitatet...
Har ikke hatt noe kontakt med selgeren, da kan vi jo nesten ikke ha avtalt noe, alt jeg gjorde var å gå så langt i betalingen at jeg fikk se alt jeg måtte batale til personen. Men har jo nå slettet kontoen, så den anmerkningen er ikke så nøye.

Men hadde fortsatt satt pris på de om noen kunne sende meg e-posten hans slik at jeg kunne fortelle han at han ikke trengte å holde av varen til meg
Det står jo klart å tydelig frakt kostnadene ($13.99) lenge før du trykker "commit to buy", og det har vel ikke noe å si om du får betalings anmerkinger med mindre du har brukt din hovedmail på det, og vil opprette med samme email.

Men det er jo bare å starte en ny konto på en ny email og lære av dette.

Har kjøpt mye på ebay opp igjennom årene, har alltid rated etter kjøp osv, har kjøpt 2 varer som var fake, og begge gangene fikk jeg pengene tilbake av paypal, så det er ett bra system ihvertfall, selv om det er litt å sette seg inn i første gang.
Selgeren kommer neppe til å sitte og holde av varen særlig lenge. Han vil sannsynligvis også få beskjed om at kontoen din er slettet - og vil eventuelt melde fra til eBay om at du har drevet med fanteri.
Sitat av nissefreak Vis innlegg
for å finne ut hvor mye varen kostet i frakt gikk jeg så langt i betalingen til jeg måtte laste inn paypall
Vis hele sitatet...
Sitat av Zherxyl Vis innlegg
Nei det kan han ikke, det har jeg gjort før. Vil kjøpe noe, også "denne varen sendes ikke til Norge"

Gjør du dette 3-4(?) ganer i måneden blir kontoen deaktivert i 2 uker eller noe slikt, ikke noe big deal, bare å lage en ny en da.. Men er jo litt unødvendig.
Vis hele sitatet...
Hvorfor driver dere med dette? Fraktprisen står jo under vareprisen, på hovedsiden for varen. Hvis dem ikke sender til Norge så står jo det der og. Og dette gjør du opptil 4 ganger i måneden for så å bli utestengt og lage ny ebay-konto? Noen ganger blir jeg sjokkert over hva folk får seg til å gjøre.
Fant tak i mailadressen til butikken, forklarte alt som hadde skjedd og sa at jeg ville ikke ha det. De ordnet det slik at jeg kunne avbestille varen, og alt ble greit. Men viste seg at varen hadde automatisk blit avinstalert hvis jeg ikke hadde betalt innen den 16.
Sitat av Putas Vis innlegg
Ebay er et auksjonsted hvor privatfolk selger ting. Det er ikke en nettbutikk.

Skal du bare sjekke frakt lønner det seg å gjøre det før du trykker på kjøp varen. Det kan du gjøre på ebay, eller sende selger en mail.
Vis hele sitatet...
Feil. Ebay har både auksjonsvarer og "Buy Now" produkter med fastpris, og det er egentlig flere businesseiere der enn privatpersoner.

Svar til trådstarter: Ingen sender ut varene før betaling er motatt. Betaler man ikke vil man få en "Case" på seg. Man kan ha 3 slike "cases" iløpet av en viss tidsperiode (90 dager tror jeg) før profilen blir stengt og du ikke kan registrere deg på nytt på Ebay med mindre du bruker et annet bankkort og epostadresse under registrering. Det aller beste å gjøre om man angrer et kjøp er å kontakte selger å be om å avbryte kjøpet, men det er ikke noe du skal legge til deg som vane. Vær sikker på at du vil ha produktet før du klikker på at du vil kjøpe det.
Sitat av vacant Vis innlegg
Feil. Ebay har både auksjonsvarer og "Buy Now" produkter med fastpris, og det er egentlig flere businesseiere der enn privatpersoner.

Svar til trådstarter: Ingen sender ut varene før betaling er motatt. Betaler man ikke vil man få en "Case" på seg. Man kan ha 3 slike "cases" iløpet av en viss tidsperiode (90 dager tror jeg) før profilen blir stengt og du ikke kan registrere deg på nytt på Ebay med mindre du bruker et annet bankkort og epostadresse under registrering. Det aller beste å gjøre om man angrer et kjøp er å kontakte selger å be om å avbryte kjøpet, men det er ikke noe du skal legge til deg som vane. Vær sikker på at du vil ha produktet før du klikker på at du vil kjøpe det.
Vis hele sitatet...
Takk for svar, men til senere så kan det å skrive så mye på freak klokka 2 på natta være så lurt. Et innlegg ovenfor skriver jeg at problemet er løst, noen innlegg over det igjen står det akkurat det samme som du har skrevet.