Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  100 17353
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Kaizen Vis innlegg
Skal bli spennende å se DNA analysen av den humanoide ailien de har i filmen.
Vis hele sitatet...
DNA? Det får meg til å stusse. Vi har i dag laga kunstige DNA-systemer (XNA), som ikkje har noko til felles med DNA. Kva er sjansen for at skapninger for ein annan planet har nøyaktig samme DNA-struktur som oss? Heck, metabolisme er ting som kan vere forskjellig.

At det i heile teke er snakk om DNA får bullshitalarmen til å gå for fulle horn for min del.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av weedsuit Vis innlegg
Sa jeg skulle melde meg ut, men klarte ikke holde meg:

somnium: du sier at Drake-likningen ikke er en påstand?
Vis hele sitatet...
du skulle meldt deg ut.

jeg har ikke kommentert Drake-ligningen overhodet, jeg sier at en generell påstand ikke er det samme som en gjetning.
Steven Greer sier i intervjue at de har laget en protokoll for å komunisere med ET. Det er også laget en app til iPhone og Android der man kan bruke denne protokollen for å kontakte ET. Noen som har testet dette seriøst?

Kaizen
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Kaizen Vis innlegg
Steven Greer sier i intervjue at de har laget en protokoll for å komunisere med ET. Det er også laget en app til iPhone og Android der man kan bruke denne protokollen for å kontakte ET. Noen som har testet dette seriøst?
Vis hele sitatet...
Protokollen må jo byggast opp etter kven vi kommuniserer med. Ein god test vil jo vere om du er i stand til å kommunisere med ein vilkårleg person med den protokollen. Men eit godt utgangspunkt som mange har foreslått er jo f.eks. matematikk.

Men iPhone/android-apps for slikt? Kan du forklare meg kva nytte det skal ha? Det høres ut som woo uten reell nytteverdi...
Sitat av Kaizen Vis innlegg
Det er ganske naivt å tro at det ikke finnes liv på andre planeter.
Vis hele sitatet...
Det har jeg heller ikke sett noen har sagt! Det er beregnet, at universet antageligvis YRER med liv! Men vi får ikke besøk p.g.a. grunnen du nevner under.
Sitat av Kaizen Vis innlegg
Også er det problemet med de store avstandene i rommet.
Men er det ikke også naivt å tro at lys hastigheten er maks grense for hvor fort noe kan bevege seg?
Vis hele sitatet...
Nå, har vi nå kjørt utallige eksprimenter, som alle viser at det IKKE går an å kjære fortere enn lyset! Dette blir vist mange ganger dagelig! Disse er hver gang en fyrer opp en partikkelakselrator, og når en måler kosmisk stråling. Og hver gang følger det den generelle- og spesielle relativitetsteori. Som sier at ingen ting kan gå fortere enn lyset i vakum 299 792 458 m/s.

Når farten begynner å nærme seg lysets, går tiden for "tingen" og det evt. inni saktere. Du kan beregne denne tiden nøyaktig ved t'=t*(1-kvadratroten(v^2/c^2)), der t = tid her på jorden, t' = den relative tiden for "tingen" og evt. det inne i den, v = hastigheten i m/s i forhold til jorden, c = lyshastigheten i vakum (299 792 458 m/s).

Sammen med at tiden går saktere, får også "tingen" større masse. Sette er etter formelen m'=m/(1-kvadratroten(v^2/c^2)). Der m = hvilemassen på "tingen" og m' = den relative massen på "tingen", ellers er det likt som over.

Så nærmere et objekt farer i lysets hastighet i vakum, desto saktere går tiden i og for objetet, og desto mere masse får objektet og evt. det inne i det. Hvis du peiser inn nærmest uendelig med energi (f.eks. rakettdrivstoff tilsvarende en jordklode i antimaterie), desto tyngre vil objektet bli! Rett ved c blir nesten all denne energien gjort om til masse. Og hvis du ikke "gasser ned" kraftig da, ender objektet opp som et sort hull med en hastighet på nær lysets. Noe jeg vil si er en fare for mye i universet"

Eneste måtene å omgå dette, er å bøye universet/romtid. Så en kan ta benveien mellom disse i et ormehull. Men da trenger du mere energi, enn det er i solen, antageligvis hele melkeveien og kanskje hele universet. Et sort hull klarer bare å bøye romtiden rundt selveste hullet så mye.

Sitat av Kaizen Vis innlegg
Jeg tror faktisk det er mange som kommer til å forandre mening etter å ha sett dokumentaren når det kommer til ET.

Merkelig hvor like ailien de har funnet i ural i russland og den de har finni i chile er.

Kaizen
Vis hele sitatet...
Har du sett dem? Kan det være fordi den som fant dem sist, har kopiert fra den første? Vi har jo radio og TV.

Sitat av weedsuit Vis innlegg
Ok til alle dere skeptikere her inne:

Er dere virkelig så naiv at dere tror at vi er de eneste intelligente livsformene i universet?
Bare i melkeveien er det bekreftet over 500 planeter, og går man lengre ut er melkeveien bare en brøkdel av resten av universet. Påstår dere (for dere mener jo dere vet dette bare er oppspinn?) at Jorden er den eneste planeten som utviklet seg til noe intelligent?
Vis hele sitatet...
Nei ingen her har sagt dette (etter det jeg vet)! Men selv om det er planeter med intelligent liv der ute, betyr det at de må på "død og liv" besøke oss? Sammen med at de må tilbringe kanskje mange generasjoners tid, for å komme frem.

Hvis vi ser på Voyager 1, så ble denne skutt opp 15/9 i 1977, og den hadde i 1998 en fart på 17 260 m/s (*3,6 for å få km/t), noe som er det hurtigste et menneskelagd objekt har gått noen gang. Og den var da 10384900000 km unna oss.

Alpha Centauri er det nermeste stjernesystemet fra solen/jorden, og den har dermed også den nermeste stjerna på 4,37 lysår. Hvis en skulle ha fortsatt i hastigheten Voyager 1 hadde i 1998 mot denne (noe den ikke gjør), hadde det tatt 75903 år 153 dager og nesten 16 timer.

Sitat av weedsuit Vis innlegg
Jeg påstår ikke at dette med utom-jordisk liv er helt slik tegneserier skal ha det til, men jeg finner meg for god til spy ut at folk er mindre smart fordi de har en mening, eller tror på noe.

Som Bemu sier, er vi ganske små i forhold til resten der ute.

Høgskolen i Østfold (HIOF) har ett prosjekt som heter Project Hessdalen, anbefaler folk som føler seg tiltrukket av slik å sjekke ut hjemmesiden http://www.hessdalen.org/index_n.shtml


Vil også nevne at i de fleste "encounters" hvor UFO's har blitt observert har det vært i nærheten av diverse atomvåpen / reaktorer, det har t.o.m vært rapportert at høy-teknologisk utstyr ment for å avfyre disse våpnene har sluttet å virke ved slike "besøk", dette er bekreftet av tidligere militære, og andre autoritets-figurer (politi, CIA, NASA og NATO).

Jeg vet selv hva jeg tror, og driter egentlig i hva andre mener om det. Har aldri skjønt mentaliteten blant enkelte nFF-brukere, hvor vitsen med å latterliggjøre andres meninger og synspunkter.

Weedsuit out!
Vis hele sitatet...
Det er det nå ingen som har fremlagt bevis for! Bare slik som NASA har nå en veldig åpen struktur, og det er lett synlig hva de har gjort og gjør. Alle bildene de har tatt fra satellitter er fritt tilgjengelig.

Så det da du bruker som bevis, er utsagn fra rørete konspirasjonsteoretikere, som antageligvis vet nesten like mye om universet og fysikk, som ei krokodille.

Sitat av weedsuit Vis innlegg
Vitenskap? Hvor er det vitenskapelig bevist at vi ikke har hatt besøk av annen livsform?
Vis hele sitatet...
Sitat av Kaizen Vis innlegg
Steven Greer sier i intervjue at de har laget en protokoll for å komunisere med ET. Det er også laget en app til iPhone og Android der man kan bruke denne protokollen for å kontakte ET. Noen som har testet dette seriøst?

Kaizen
Vis hele sitatet...
Så det du da mener, er at "ET" bruker TCP/IP protokollen i sin IT-teknologi? Syns du ikke det lukter tull av dette, og at det er bare en slimål, som er ute etter oppmerksomhet og penger?

Jeg anbefaler også denne! https://www.youtube.com/watch?v=NSJElZwEI8o Og han "svarte" figuren, han ER faktisk en astrofysiker, så han VET faktisk hva han snakker om!
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Nå, har vi nå kjørt utallige eksprimenter, som alle viser at det IKKE går an å kjære fortere enn lyset!
Vis hele sitatet...
Så du mener at etter 100 til 200 år med forskning, vet vi alt som er å vite når det kommer til universets struktur og oppbygning.

Sitat av amdb73 Vis innlegg
Når farten begynner å nærme seg lysets, går tiden for "tingen" og det evt. inni saktere.
Vis hele sitatet...
Nei , det er feil. Det kan se slik ut for en utenforstående observer , ja.

Sitat av amdb73 Vis innlegg
Sammen med at tiden går saktere, får også "tingen" større masse.
Vis hele sitatet...
Nei , dette er relativt og kan ikke sies så enkelt som du prøver her.

Sitat av amdb73 Vis innlegg
Så det du da mener, er at "ET" bruker TCP/IP protokollen i sin IT-teknologi?
Vis hele sitatet...
Protokoll vil si et regelsett for hvordan kommunikasjon fåregår.
Det har ingen ting med data eller tcp/ip å gjøre

Men at det lukter tull er jeg enig i.


Kaizen
Sist endret av Kaizen; 14. april 2013 kl. 16:41.
Sitat av Kaizen Vis innlegg
Men er det ikke også naivt å tro at lys hastigheten er maks grense for hvor fort noe kan bevege seg?
Vis hele sitatet...
Nei, en fysisk lov er en fysisk lov, uansett hvor i universet du befinner deg. Du kan få et objekt til å gå i 99% av lysets hastighet, men så lenge det har masse, vil lysets hastighet være en øvre grense som det er umulig å overstige.
Sitat av Kaizen Vis innlegg
Så du mener at etter 100 til 200 år med forskning, vet vi alt som er å vite når det kommer til universets struktur og oppbygning.
Vis hele sitatet...
Det har ikke jeg sagt, men jeg har uttalt meg etter hva vi VET, og ikke hva noen tror. Selvsagt kan det komme en ny "Einstein", med en teori som kan snu opp ned på områder innen fysikken. Intil da, får vi bruke det vi har bevist til nå. Og ikke sitte å dikte opp naturlover, etter det som passer hver enkelt av oss!



Sitat av Kaizen Vis innlegg
Nei , det er feil. Det kan se slik ut for en utenforstående observer , ja.


Nei , dette er relativt og kan ikke sies så enkelt som du prøver her.
Vis hele sitatet...
Nå har vi "bare" hatt 108 år med relativitetsteori. Og etter det jeg vet, er det pr. dags dato ikke funnet svakheter eller noe som motsier denne etter "bare" ca. 100 års frenetisk leting.
Så hvis du mener du har grunnlag for å si noe annet, så hvilke bevis har du?


Sitat av Kaizen Vis innlegg
Protokoll vil si et regelsett for hvordan kommunikasjon fåregår.
Det har ingen ting med data eller tcp/ip å gjøre

Men at det lukter tull er jeg enig i.


Kaizen
Vis hele sitatet...
Hvis jeg ikke har misforstått alt, skjer nesten all internetttrafikk igjennom UDP (streaming) og TCP/IP (nettsider o.l. som alle pakkene er viktige). Hvis det er signaler fra "ET", skulle en jo tro det var viktig nok? Så alle pakkene var viktige, og en brukte TCP/IP, eller?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Nå har vi "bare" hatt 108 år med relativitetsteori. Og etter det jeg vet, er det pr. dags dato ikke funnet svakheter eller noe som motsier denne etter "bare" ca. 100 års frenetisk leting.
Så hvis du mener du har grunnlag for å si noe annet, så hvilke bevis har du?
Vis hele sitatet...
Du har fortsatt misforstått store delar. Dei *i* objektet vil ikkje oppfatte tida som unormal, og vil ikkje få auka masse. Men tida vil gå med anna hastigheit enn for observatører med ei anna refereanseramme.

Og det er den relativistiske massen som vil endre seg, altså F=ma som vil endre seg...
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Hvis jeg ikke har misforstått alt, skjer nesten all internetttrafikk igjennom UDP (streaming) og TCP/IP (nettsider o.l. som alle pakkene er viktige). Hvis det er signaler fra "ET", skulle en jo tro det var viktig nok? Så alle pakkene var viktige, og en brukte TCP/IP, eller?
Vis hele sitatet...
Protokoll er bare ein felles forståelse av korleis ein skal kommunisere. TCP er eit døme på protokoll, å innlede ei samtale med å introdusere seg er eit anna døme på protokoll. Når ein kommuniserer med maskiner må en bruke rigide protokoller - i mellommenneskelige relasjoner er protokollane løsare.
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Nå har vi "bare" hatt 108 år med relativitetsteori. Og etter det jeg vet, er det pr. dags dato ikke funnet svakheter eller noe som motsier denne etter "bare" ca. 100 års frenetisk leting.
Så hvis du mener du har grunnlag for å si noe annet, så hvilke bevis har du?
Vis hele sitatet...
Trenger ikke motsi relativitetsteorien , men Einstein brukte gammel forskning på for å komme frem til relativitetsteorien. Så brukte han mange år på å forsøke å finne en mer helhetlig teori. Altså relativitetseorien har svakheter og er ikke en helhetlig teori. Det vil ikke si det samme som at den er feil.


Sitat av amdb73 Vis innlegg
Hvis jeg ikke har misforstått alt, skjer nesten all internetttrafikk igjennom UDP (streaming) og TCP/IP (nettsider o.l. som alle pakkene er viktige). Hvis det er signaler fra "ET", skulle en jo tro det var viktig nok? Så alle pakkene var viktige, og en brukte TCP/IP, eller?
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke hva du forsøker å si her.

Kaizen
Sitat av slashdot Vis innlegg
Du har fortsatt misforstått store delar. Dei *i* objektet vil ikkje oppfatte tida som unormal, og vil ikkje få auka masse. Men tida vil gå med anna hastigheit enn for observatører med ei anna refereanseramme.
Vis hele sitatet...
Nei de vil ikke merke forskjell på noe inne i "tingen". Men, hvis vi nå antar det er vinduer på denne dingsen. Der vi de virkelig se forskjell. Da det de normalt ville ha observert, vil gå i en hastighet av 1/t' (nevnt i min første post). Altså myyyyyyyyyyyyyyyyyye fortere! 99 930 048,9657 ganger ved 299792455 m/s for å være eksakt. Og inne i doningen vil tiden stå tilnærmet lik stille for en observatør utenfor.

Sitat av slashdot Vis innlegg
Og det er den relativistiske massen som vil endre seg, altså F=ma som vil endre seg...
Vis hele sitatet...
Ja. Når lyshastigheten i vakum er 299 792 458 m/s, og vi kjører i 299 792 455 og øker farten til 299 792 456. Så vil doningens masse øke med ca. 50%, bare på denne ene 1 m/s. Hvis da startvekten var på 1 tonn (1000 kg) med passasjer, så er massen 99 930 048 965,7 kg ved 299 792 455 m/s. Hvis h*n inni veide 100 kg, blir h*ns vekt 9 993 004 896,57 kg ved 299 792 455 m/s. Altså i antall gangers like stor vektøkning som skipet. Ved 299 792 456 m/s vil massen bli 149 902 563 334 kg. Og hvordan man skal regne ut kraften som brukes her, er jeg usikker på. Da massen øker så mye ved akselerasjonen.


Sitat av slashdot Vis innlegg
Protokoll er bare ein felles forståelse av korleis ein skal kommunisere. TCP er eit døme på protokoll, å innlede ei samtale med å introdusere seg er eit anna døme på protokoll. Når ein kommuniserer med maskiner må en bruke rigide protokoller - i mellommenneskelige relasjoner er protokollane løsare.
Vis hele sitatet...
Greit nok! Men hvilken måte mener du er den greieste måten å kommunisere med "aliens" på. ved hjelp av en smart telefon?
Jeg sier, hvis du inntar noen uspesifisert sopp, planter eller snodige kjemikaljer, så er kanskje dette den beste måten å få kontakt med "aliens" på.

Sitat av Kaizen Vis innlegg
Trenger ikke motsi relativitetsteorien , men Einstein brukte gammel forskning på for å komme frem til relativitetsteorien. Så brukte han mange år på å forsøke å finne en mer helhetlig teori. Altså relativitetseorien har svakheter og er ikke en helhetlig teori. Det vil ikke si det samme som at den er feil.
Vis hele sitatet...
Jeg mener at det er det du gjør, å motsi relativitetstreorien. Og Einstein brukte ikke mye tilgjengelig forskning på relativitetsteorien. Og han var ei heller klar over, hva alt hans teori omfatter og åpner muligheter for. Meste av dette er oppdaget lenge etter hans død. Slik som sorte hull, noe som Einstein mente bare var et snodig matematisk produkt. Einstein er heller ikke den siste, til å forsøke å finne teorien om alt. Slik så kvantemekanikken og relativiteten går hånd i hånd. Det er ved det jeg kjenner, bare gjort igjennom strengteorien. Men den er bare noe som funker matematisk, mens ingen ting er bevist!
Ellers godtok heller Einstein aldri kvantemekanikken! Han mente at man måtte kunne forutsi noe eksakt. Mens kvantemekanikken kun går på sannsynligheter. Og det var derfor han sa til Niels Bohr "gud kaster ikke terninger!" Og Niels svarte noe som "hold kjeft og ikke legg deg opp hva gud gjør!" Og de hadde en selvsagt en kameratslig tone.
Og Einstein prøvde bl.a. å motbevise kvantemekanikken mye av sitt eldre liv, noe han ikke klarte. I dag er kvantemekanikken en av de fysikkgrenene som er best bevist. Da det er så mange som har gjort forskjellige eksprimenter for å motbevise den. De har alle feilet, eller verifisert den!
Og livets ironi er, at bl.a. at Einstein selv lagde en av "frøene" (en kan diskutere om det var Abert eller Max Planck som la grunnlaget) kvantemekanikken har oppstått av nemmelig "den fotoelektriske effekt". Dette er også den teorien han fikk Nobelprisen for i 1921. Denne er bl.a. grunnlaget for solcellepanel. Og beskriver hvordan et foton kan sparke løs et elektron i et atom.

Ellers kan en si, at det er kun igjennom kvantemekanikk en kan forstå bl.a. transistoren, som bl.a. er nesten hovedgrunnlaget for enhver datamaskin.




Sitat av Kaizen Vis innlegg
Skjønner ikke hva du forsøker å si her.

Kaizen
Vis hele sitatet...
Det jeg forsøkte å si der, er at når det gjelder internettrafikk. Så er TCP/IP slik at det blir sjekket om alle pakkene har kommet frem. Så det er denne som blir brukt til spill (over internett og nettverk), nettsider o.l. Mens på UDP er slik at det blir spydd ut pakker i riktig hastighet. Og om mottaker mister en pakke i ny og ned spiller ingen/liten rolle. Da dette ofte er materiale bare for noen milisekunder, så en merker det ikke i praksis.
Derfor mente/mener jeg at TCP/IP må bli brukt i "alien-phone", da denne informasjonen er så viktig, at vi ikke kan miste noen pakker. Men hele greia er jo egentlig bare tull! For det er jo opplagt at det ikke fins programvare til å kommunisere med "ET". Og hvis dette skulle ha gått via radiosignaler, hadde det tatt like mange år, som dems planet er lysår unna, for signalet kan gå EN VEI! Altså litt over to ganger denne tiden for svar. Hvis de ikke har en radiostasjon på jorden da?
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Jeg sier, hvis du inntar noen uspesifisert sopp, planter eller snodige kjemikaljer, så er kanskje dette den beste måten å få kontakt med "aliens" på.
Vis hele sitatet...
Det er en mulighet til. Ved meditsajon. Og det er dette denne appen skal hjelpe deg med å gjøre. Tror også at man helst bør være flere for å gjøre dette. Og dokumentaren påstår at de kan filme ufoer når de gjør dette.

Kaizen
Sitat av Kaizen Vis innlegg
Det er en mulighet til. Ved meditsajon. Og det er dette denne appen skal hjelpe deg med å gjøre. Tror også at man helst bør være flere for å gjøre dette. Og dokumentaren påstår at de kan filme ufoer når de gjør dette.

Kaizen
Vis hele sitatet...
Når alle vitenskapelige forsøk, som er gjort på "den 6tte sans" o.l., har totalfeilet. Så kan en jo lure på hvor sannsynlig det er?!?

Hvis du klarer å bevise noe slikt vitenskapelig, har du 1 000 000 dollar på kontoen din fra James Randy!
http://www.randi.org/site/

Og du kan jo melde deg på hos Brian Dunning (http://www.skeptoid.com), hvis du mener du kan bevise dette.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Kaizen Vis innlegg
Det er en mulighet til. Ved meditsajon. Og det er dette denne appen skal hjelpe deg med å gjøre. Tror også at man helst bør være flere for å gjøre dette. Og dokumentaren påstår at de kan filme ufoer når de gjør dette.
Vis hele sitatet...
Det er så tåpeleg at det knapt er verdt å kommentere. Men uansett -
  1. Vi har ikkje fått til telepati mellom mennesker, og da er det far fetched å anta at det vil fungere betre med skapninger som potensielt har grunnleggande forskjelleg biologi, og er langt unna.
  2. Det er ingen plausible mekanismer for kvifor det skal gå.
  3. Det er ingenting som tilseier at du vil ha eit felles språk
  4. Historia er full av personer som hevder å ha snakka med ymse guder etc. Verifisering av telepatisk kontakt med utanomjordiske vil vere så godt som umogeleg.

At slikt i heile tatt vert nevnt diskrediterer prosjektet så solid at det nærast ser ut som ein parodi på seg sjølv.
Jo , nå er det dokumentaren og appen som påstår dette da og ikke meg.

Uansett hadde jeg vært åpen for å teste dette med open minded venner, og spessielt med noen som virkelig trodde på dette, og en god oppskrift på hvordan eller gode veiledere. Just for the fun of it.
Tipper det blir mange som kommer til å teste dette etter å ha sett dokumentaren.

Kaizen
Hvis den filen i den første tråden er dokumentar, så kan nesten alle lage dokumentar. Da kan du til og med lage dokumentar om julenissen. Folk flest har nå i allefall sett han! ;-)
Eh. Dokumentaren skal være godt påkosta og etter hva jeg har skjønt kommer den også på kino.

Kaizen
Jeg syns dem også bør omhandle sannheten, for å få status som dokumentar! Og da ikke bare det en tror er sant, men det du kan bevise.
Da er vi tilbake til spørsmålet om hva du krever av bevis. Sannsynligvis er de ikke de enkleste casene å motbevise/debunkre det vi får se i dokumentaren.

Kaizen
Sist endret av Kaizen; 14. april 2013 kl. 21:23.
Sitat av Kaizen Vis innlegg
Eh. Dokumentaren skal være godt påkosta og etter hva jeg har skjønt kommer den også på kino.

Kaizen
Vis hele sitatet...
Å, så at noen kinoer velger å sette denne filmen opp beviser at... ? For øvrig er den ikke godt påkosta. Hvis du sjekker litt vedrørende funding vil du fort se det.
Takket være en del av empirien sanket av f. eks. John E. Mack er det nok på tide å ta vår moderne cargo cult ufologi seriøst. At det er snakk om ekte religiøse fenomener er relativt åpenbart (komperativt er det for mange likhetstrekk til de tidligere). Forsøk som dette (på å forankre den overnaturlige fenomenologi i vår kausale virkelighet og videre det naturvitenskapelige verdensbilde), er dessverre umuligheter.
Sitat av EoT Vis innlegg
Takket være en del av empirien sanket av f. eks. John E. Mack er det nok på tide å ta vår moderne cargo cult ufologi seriøst.
Vis hele sitatet...
Hva legger du i å ta det seriøst? Hva innebærer det helt konkret?

Hvis det ikke foreligger vitenskapelige bevis for påstandenes riktighet, så blir det også svært vanskelig å ta det seriøst i noen vitenskapelig forstand. Annet enn som et psykologisk fenomen, selvsagt; men jeg tør samtidig vedde ganske mye på at de som har lagd denne dokumentaren ikke nøyer seg med å hevde at UFOer og bortføringer er i sin helhet psykologiske fenomen.

Sitat av EoT Vis innlegg
Forsøk som dette (på å forankre den overnaturlige fenomenologi i vår kausale virkelighet og videre det naturvitenskapelige verdensbilde), er dessverre umuligheter.
Vis hele sitatet...
Du bør huske at dette er "overnaturlig" kun fordi det de påstår ikke har latt seg påvise. Det er ikke noe fundamentalt overnaturlig med at liv fra andre planeter skulle klare å reise hit. I så måte kan du gjerne si at det er et naturlig fenomen, men ett som etter alt å dømme ikke stemmer.
Dette er egentlig ett ganske interessant emne. Jeg tror dog man må kunne tenke litt utenfor "boksen", bite i det sure eplet og kanskje innse at mennesker ikke er så jævli geniale som vi tror. Uten å ha lest hele tråden veldig nøye virker det for meg at alle de som ikke tror, velger å gjøre så fordi vi ikke klarer påvise disse hendelsene med håndfast bevis. Det ligger videoer, bilder osv på internet. Flere av disse videoene og bildene har blitt nøye analysert. For mange av dem har det blitt konkludert med at de ikke er falske. Man kan være åpensindig og tenke, "hmmm, kanskje det er noe der?", eller man kan avvise det.

Vi klamrer oss til vår egen teknologi og oppfatning av ting. Hvordan skal vi kunne forklare noe, vitenskaplig, som ligger utenfor vår oppfatning av fysikk, natur og biologi?

Ett av de mest interessante argumentene, i mine øyne, som blir brakt på bane er følgende;
- Jorda blir estimert til å ha eksistert i 4.54 BILLIONER år. Bare her er vi utenfor folks flest fatning.
- Mennesker blir estimert til å ha eksistert på jorda i 200 000 år.
- På denne tiden har vi klart å utvikle teknologi som har sendt mennesker til månen og tilbake. Og overlevd.

Videre hvis man ser på hvor stort man tror universet er, så gir denne illustrasjonen en liten pekepinne.
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...rse_(JPEG).jpg

Hvis man ser på hvor STORT dette er, velger jeg faktisk å påstå at du er ett kjøtthue hvis du tror det ikke har oppstått liv på andre planeter enn vår egen.

Jeg velger å være åpen til sinns, og bruker min logiske tankegang og sier at påstanden om at det har oppstått liv på andre planeter er sann. La oss si planeten deres identisk vår, men livet deres oppstod for en million år siden og har utviklet seg siden. Ville det ikke da være en logisk konklusjon at de har teknologi som er banebrytende for oss, når de har hatt 5 ganger så lang tid på å utvikle den? Om vi trekker parallellen enda lengre og sier at livet deres oppstod for en billion år siden ... Lykke til med å forklare genialiteten deres med vår patetiske eksistens som grunnlag.
Java, du roter sammen det engelske "billions" med norske billioner. Jorda er 4,5 milliarder år gammel, og universet 13,7 milliarder.

I tillegg viser du problemet med å ikke sette seg inn i diskusjonen før man deltar. De fleste her er nok av en oppfatning av at liv eksisterer på andre planeter -- gjerne intelligent liv også, og kanskje til og med teknologisk utviklet liv (intelligens trenger ikke nødvendigvis å medføre teknologisk utvikling) -- og det har ikke blitt lagt særlig skjul på. Det er i prinsippet fullt mulig at en høyt teknologisk utviklet art har funnet en energikilde som gjør at de kan reise over ekstreme avstander på relativt kort tid, dersom de aksepterer at ekstremt lang tid har gått når de eventuelt kommer tilbake, jamfør relativitetsteorien. Kanskje også ormhull eksisterer og kan benyttes til reise over lange avstander gitt nok energi og riktig teknologi; dette er ting vi ikke vet sikkert.

Men det er ikke det diskusjonen går på, og dokumentaren nøyer seg heller ikke med å hevde bare dette. Her påstås det at vi har fått, og jevnlig får, besøk fra utenomjordiske vesener. I samme slengen påstås det gjerne at de har kræsjlandet, at obduksjoner og DNA-analyser har blitt gjort på de døde kroppene og at myndighetene verden over er i en gigantisk konspirasjon for å holde dette hemmelig for befolkningen. Og det er her mangelen på bevis kommer inn. Noen utydelige opptak med et hjemmekamera ute av fokus av noe som like gjerne kan være en frisbee er ikke tilstrekkelig til å overbevise om noe så ekstraordinært. Det burde også sannsynligvis foreligge mye mer, konkrete og håndfaste bevis for dette dersom det skulle stemme.

Dersom de skulle komme hit, hvorfor tar de ikke kontakt? Selv om vi er teknologisk og intelligensmessig underlegne er det naturlig å søke kommunikasjon, slik vi ville forsøkt å kommunisere med noe liknende steinaldermennesker på en annen planet (eller slik vi forsøker å lære gorillaer og dvergsjimpanser tegnspråk for å kommunisere med dem). De ville jo tross alt vært en nysgjerrig art for å bedrive vitenskapelig utforskning, teknologisk utvikling og reiser til andre solsystem.

Hvordan skulle myndighetene over hele verden klare å holde dette skjult, uten at noen lekker ut alle dokumentene? Vi har i det siste sett hvor lett sensitive dokumenter i store mengder lekkes til offentligheten. Og ikke minst, hvorfor skulle de holde det skjult? Hvorfor skulle de utenomjordiske akseptere at myndighetene holder det skjult? Og dersom de aksepterer det, hvorfor suser de likevel rundt i tilfeldig sivilbefolknings frie skue med blinkende lys på skroget?

Dersom de i dokumentarfilmen faktisk besitter liket av et romvesen, og har foretatt obduksjon og DNA-analyser av det, hvorfor ble ikke dette særdeles håndfaste funnet dokumentert av uavhengige forskere, publisert i vitenskapelige tidsskrifter og slått massivt opp i internasjonale og nasjonale media? Dette ville vært tidenes største vitenskapelige funn, også blir det kun avslørt i en overprodusert dokumentar laget av en gjeng konspirasjonsteoretikere? Slik fungerer ikke vitenskapen.

Spørsmål som dette, og de manglende gode svarene på dem, er grunnen til at mange av oss er særdeles skeptiske til tanken om at vi har fått og jevnlig får besøk fra det ytre rom. Det har ingenting å gjøre med noen forestilling om at vi må være de mest intelligente og utviklede vesener i universet.
Beklager rot i språk/terminologien min. Jeg synes allikevel logisk tankegang, de sinnsykt store tallene som er i sving og universets størrelsesorden gir en veldig høy sannsynlighet for at vi fortsatt er maur i teknologisk utvikling. Alle teorier og formler vi har her på jorden blir void i det øyeblikket hele realiteten vår endres. Det sagt, så sier du deg jo forsåvidt enig i det, om enn det er en filosofisk tilnærming.

Så vidt jeg har forstått, så hevdes det vel at "Sirius" inneholder mengder av informasjon, bilder og kvalitetsopptak av det de mener er en annen teknologi enn vår standard motor/jet løsning. Men vil det holde som noe som helst bevis ovenfor en hardcore skeptiker? Vil noe som helst bevis, bortsett fra en håndhilsning, være godt nok?

Jeg har hørt gjennom store deler av podcasten til Joe Rogan der han intervjuer Steven Greer . Personlig har jeg virkelig sansen for Joe Rogan da han snakker rett fra levra og som regel har en rimelig jordnær oppfatning av ting. Han stiller flere kritiske spørsmål som besvares med ting som virker plausible. Jeg er inneforstått med at dette er konspirasjonsteorier. Teoriene er allikevel begrunnet med sannsynlige årsaker. Jeg lurer også på hvordan man eventuelt har klart å overtale så mange whistleblowers som man har gjort som tidligere besatt dypt forankrede stillinger i forskjellige statlige organisasjoner. Hva tjener disse menneskene på å stå frem? Risikerer en hel karrieres kredibilitet over ett PR stunt? Jeg vet ikke hva jeg skal tro, men jeg lukker hvertfall ingen dører. Jeg er spent på å se bevisene de skal fremlegge.

Om vi eventuelt har hatt besøk, hvorfor har de ikke tatt kontakt? Hvorfor skulle de? Om de har teknologien til å besøke oss har vi antakelig lite eller ingenting av interesse for dem. Tvert imot, vi er vel ikke akuratt ett vennligsinnet dyr - why risk it?

Jeg har også tenkt tanken din om hvorfor ikke denne informasjonen er mer blåst opp i media. Jeg vet ikke. Konspirasjon? Kanskje. Aviser som ikke vil trykke slike saker fordi de er redd for å fremstå som useriøse og tullete? Meget mulig. Forskere som også ønsker å ivareta karrieren sin? Skal ikke se bort fra det. Forumet her er jo en grei pekepinn på hva som skjer om man vandrer litt utenfor akseptert tankegang.

Jeg har dessverre ingen svar. Men jeg er godtroende og jeg har god fantasi, så jeg håper det finnes sannhet i noe av dette
Sitat av Provo Vis innlegg
Hva legger du i å ta det seriøst? Hva innebærer det helt konkret?

Hvis det ikke foreligger vitenskapelige bevis for påstandenes riktighet, så blir det også svært vanskelig å ta det seriøst i noen vitenskapelig forstand. Annet enn som et psykologisk fenomen, selvsagt; men jeg tør samtidig vedde ganske mye på at de som har lagd denne dokumentaren ikke nøyer seg med å hevde at UFOer og bortføringer er i sin helhet psykologiske fenomen.
Vis hele sitatet...
Å ta fenomenet seriøst innebærer å ikke avfeie det som ikke-virkelig, eller galskap. Selvsagt er det et psykologisk fenomen, men det er på ingen måte degraderende.

(Hvis du leser første posten min så ser du jo at jeg kritiserer dokumentaren...)

Sitat av Provo Vis innlegg
Du bør huske at dette er "overnaturlig" kun fordi det de påstår ikke har latt seg påvise. Det er ikke noe fundamentalt overnaturlig med at liv fra andre planeter skulle klare å reise hit. I så måte kan du gjerne si at det er et naturlig fenomen, men ett som etter alt å dømme ikke stemmer.
Vis hele sitatet...
Hmm, nei, selvsagt er Det overnaturlige "naturlig", men det tilhører en annen karakter eller orden, som gjør det overordnet det vi stort sett kaller det naturlige. Mytologi vil alltid skape konsensus om hvordan disse fenomenene oppfattes, selv om de i bunn og grunn vil være det samme (fra succubus til hulder til aliens).

Jeg skriver jo at dette må analyseres og forstås religionsfenomenologisk...
Sitat av Java Vis innlegg
Jeg har også tenkt tanken din om hvorfor ikke denne informasjonen er mer blåst opp i media. Jeg vet ikke. Konspirasjon? Kanskje. Aviser som ikke vil trykke slike saker fordi de er redd for å fremstå som useriøse og tullete? [COLOR=Red]Meget mulig. Forskere som også ønsker å ivareta karrieren sin? Skal ikke se bort fra det. Forumet her er jo en grei pekepinn på hva som skjer om man vandrer litt utenfor akseptert tankegang.[/COLOR]

Jeg har dessverre ingen svar. Men jeg er godtroende og jeg har god fantasi, så jeg håper det finnes sannhet i noe av dette
Vis hele sitatet...
Det å "vandre utenfor akseptert tankegang", er ikke noe nytt innen vitenskapen! Hva tror du Isack Newton, Micael Faraday, Snellius, Heugens, Niels Bohr, Werner Heissenberg, Albert Einstein, Max Planck og maaaaaaaange fler akkurat gjorde?
Det er ved å "vandre utenfor akseptert tankegang" ny vitenskap blir lagd! Og innen vitenskapen er du fri til å påstå nesten akkurat det du vil (hypotese)! Men med denne påstanden må du kunne forutsi noe som kan testes, eller det må bevises på en annen måte!
For det er først når du publiserer om din hypotese og eksperiment(er) med snaue bevis eller dårlig utførte forsøk, blir ditt vitenskapelige rykte selvsagt blir lagt i ruiner.

Og dette er det dessverre mange eksempler på! Deriblant Jacques Benveniste, som mente at han hadde funnet en måte å bevise homøopati, og fikk publisert dette i Sciense. Men Sciense kom å sjekket hans resultater, og gjorde forsøket en gang til, men denne gangen dobbelt blindet. Og hele Jaques "bevis" gikk rett i dass! Så det ble slutten på hans vitenskapelige karriere.

Og dette er hele vitenskapens styrke. For da kan vi stort sett stole på det som blir publisert.
Og da er ikke VG og Dagbladet et bra sted å lese om vitenskapelige nyfunn (f.eks. hva som er fetende, kreftfremkallende og ikke) o.l. Mindre seriøse publiseringer av vitenskap skal man lete lenge etter! Og det de egentlig gjør, er å undergrave tilliten "den menige mann i gata" har til vitenskapen!
I en vitenskapelig vil du se usikkerheter og usikkerhetsmomenter blir drøftet. Sammen hvordan forsøket ble utført eller hvordan du har tolket og skaffet dataene. Og alt skal være etterprøvbart!
Ganzfeld_experiment

Contemporary research
The ganzfeld procedure has continued to be refined over the years. In its current incarnation, an automated computer system is used to select and display the targets ("digital autoganzfeld"). This overcomes many of the shortcomings of earlier experimental setups, such as randomization and experimenter blindness with respect to the targets [23]
In 2010, Lance Storm, Patrizio Tressoldi, and Lorenzo Di Risio analyzed 29 ganzfeld studies from 1997 to 2008. Of the 1,498 trials, 483 produced hits, corresponding to a hit rate of 32.2%. This hit rate is statistically significant with p < .001. Participants selected for personality traits and personal characteristics thought to be psi-conducive were found to perform significantly better than unselected participants in the ganzfeld condition.


Dette tror jeg på og forklarer meg (Sammen med andre slike tester) at det er noe her vi ikke har kunskap til å forstå. Altså at hjernen/kroppen kan sanse/påvirke hendelser utenfor kroppen. Og da sannsynligvis også telepati. Da gjelder det i så fall å finne de riktige protokollene for å kunne kommunisere. Og da er det sannsynlig at hjerne frekvens har noe med dette å gjøre. Enkel måte for å forandre frekvens er å meditere. De som er gode på meditasjon kan forandre hjernefrekvens på noen få sekunder.

Ikke at jeg tror på det selv , men kult med en slik protokoll, der alle som kunne den kunne komunisere mentalt.

De som er skeptiske kan jo forsøke å komme på en sannsynlig forklaring på resultatene fra ganzfeld eksprimentet.

Et svensk universitet har fått 30 mil til å forske på fenomenet. Kult...

Kaizen
To av mine favorittsitater angående UFO'er:

I am discounting reports of UFOs. Why would they appear only to cranks and weirdos?
- Stephen Hawkins


Maybe you did see visitors from another part of the galaxy. I need more than your eyewitness testimony, though. And in modern times, I need more than a photograph. Today Photoshop software probably has a UFO button. I'm not saying we haven't been visited; I'm saying the evidence brought forth thus far does not satisfy the standards of evidence that any scientist would require for any other claim.
- Neil deGrasse Tyson
Sist endret av Monod; 18. april 2013 kl. 13:35.
Tesla Tech Demo

Tror dette er noe av den samme free energy maskinen som de snakker om i dokumentaren.
Er dette bare bull?

Kaizen
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Kaizen Vis innlegg
Tesla Tech Demo

Tror dette er noe av den samme free energy maskinen som de snakker om i dokumentaren.
Er dette bare bull?

Kaizen
Vis hele sitatet...
JA. JA, JA, JA, JAAA!

herregud folkens, det er ingenting som heter "free energy" eller evighetsmaskin, når skal det bli slått hardt nok inn i hodet på folk?

TROR dere virkelig at verdens ledende forskere med budsjetter på milliarder for å forsøke å produsere fusjonsreaktorer ikke hadde klart å laget en "free energy"-maskin med sine enorme kunnskaper og budsjetter om det hadde vært mulig med dagens teknologi?!

men neida.. en fyr i en kjeller har helt sikkert mye bedre viten på dette området og har oppdaget noe disse forskerne ikke har.

jada, det er energiselskapene som har konspirert for å dekke over slike ting, huttemegtu.
jeg er så lei slikt pisspreik.

om dere virkelig har et SNEV av tro på slike ting, sjekk dere inn på et sykehus med en eneste gang. dere er ikke kritiske nok til å være trygge i dagens samfunn.
Sist endret av somnium; 20. april 2013 kl. 08:08.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Og når den først kommer, dør diskusjonen helt ut.. Skal se den nå. Hva med dere? Har noen sett den?

http://www.youtube.com/watch?v=mc03pCECY3s
Sitat av Avatar Vis innlegg
Og når den først kommer, dør diskusjonen helt ut.. Skal se den nå. Hva med dere? Har noen sett den?

http://www.youtube.com/watch?v=mc03pCECY3s
Vis hele sitatet...
Kan ikke akkurat si at jeg ble overbevist om at det eksisterer aliens etter å ha sett den dokumentaren der. Første 30 minuttene var jo som å få innblikk i en kult, resten var ikke noe mer overbevisende selv om de da prøvde.

Og dette ''vesenet'' de har fått taki, hvis dette faktisk var en utenomjordisk skapning, ville det ikke blitt litt mer oppstyr rundt det?
Why so serious?
Sitat av somnium Vis innlegg
JA. JA, JA, JA, JAAA!

herregud folkens, det er ingenting som heter "free energy" eller evighetsmaskin, når skal det bli slått hardt nok inn i hodet på folk?

TROR dere virkelig at verdens ledende forskere med budsjetter på milliarder for å forsøke å produsere fusjonsreaktorer ikke hadde klart å laget en "free energy"-maskin med sine enorme kunnskaper og budsjetter om det hadde vært mulig med dagens teknologi?!

men neida.. en fyr i en kjeller har helt sikkert mye bedre viten på dette området og har oppdaget noe disse forskerne ikke har.

jada, det er energiselskapene som har konspirert for å dekke over slike ting, huttemegtu.
jeg er så lei slikt pisspreik.

om dere virkelig har et SNEV av tro på slike ting, sjekk dere inn på et sykehus med en eneste gang. dere er ikke kritiske nok til å være trygge i dagens samfunn.
Vis hele sitatet...
Windows ble laget i en garasje, ingen ting er umulig.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av ExoticSamie1 Vis innlegg
Windows ble laget i en garasje, ingen ting er umulig.
Vis hele sitatet...
For det første bryt ikkje Windows med grunnleggande fysikk.

For det andre hadde Microsoft ei omsetning på snaut 200 millioner dollar, og over 1000 tilsette i 1986. Stor garasje i så fall.

Det du kjem med er ein variant av at sidan kyrkja fordømte Galileo, så har alle som har ei meining som blir fordømt av establissementet rett. Det er ikkje tilfelle.
Sitat av ExoticSamie1 Vis innlegg
Windows ble laget i en garasje, ingen ting er umulig.
Vis hele sitatet...
FEIL! Første DOS versjonen eller starten til Microsoft ble kanskje lagd i et gutterom / i en garasje. Windows 1,0 kom 20 november i 1985, mens MS-DOS 1,0 kom i august 1981.

Ellers er det å sammenligne det å kode og fysikk. Nesten det samme som å sammenligne å bake smulteinger og gå på ski. De har ingen ting med hverandre å gjøre, bortsett fra å kode kan være et nyttig verktøy innen fysikk.
Fysikk tar kun for seg virkligheten, mens det meste av kodindingen har ikke så mye med den fysiske verden å gjøre!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
For å oppklare litt:

Dette skjelettet fra et såkalt "alien" har blitt påvist menneskelig DNA.
- Link
Kansje dette er fake? MEN jeg tror fortsatt at det fins utenomgjordiske vesner. Det gir lite mening dette livet... Hvorfor er vi her? Hvordan? Hvordan startet alt? Hvor begynte det? Hvor/hvordan slutter "the outer space"? Det gir lite meining når jeg tenker disse spørsmålene. Synes alt høres så rart ut og overnaturlig at jeg ikke vet hva jeg skal tro. For alt jeg vet kan det vær en person ute i verden her som fly? Noen tror på ånder? Hvordår kan ikke folk fly da? Like usansynlig spør du meg. Men som sakt alt er så stor og det gir like mening. Jeg tror at det er noe der ute!!
Sitat av hva som helst Vis innlegg
Jeg tror at det er noe der ute!!
Vis hele sitatet...
Og mange er enige med deg i det, men det er ikke dermed sagt at alt folk bruker som bevis for utenomjordiske vesener stemmer. Noe denne filmen ikke har tatt hensyn til.
Sist endret av meitemark; 17. juni 2023 kl. 23:40.
Alt Steven Greer er involvert i er scam. Eneste han er interessert i er penger fra lettlurte fjols.
Var ganske kul film da, men om alt de sier der er like pålitelig er jo et annet spørsmål.
Men de alle fleste som har litt hjerne kapasitet, står vell for at det umulig kan være kun oss her i hele universet.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av hva som helst Vis innlegg
Det gir lite meining når jeg tenker disse spørsmålene.
Vis hele sitatet...
du fant nettopp svaret på spørsmålet ditt.
Sist endret av meitemark; 17. juni 2023 kl. 23:40.
Sitat av hva som helst Vis innlegg
Kansje dette er fake? MEN jeg tror fortsatt at det fins utenomgjordiske vesner. Det gir lite mening dette livet... Hvorfor er vi her? Hvordan? Hvordan startet alt? Hvor begynte det? Hvor/hvordan slutter "the outer space"? Det gir lite meining når jeg tenker disse spørsmålene.
Vis hele sitatet...
"Meningen med livet er og gi livet mening" , har jeg lest en plass
Enkel og grei livsfilosofi.
Når det gjelder filmen handler den vel egentlig mest om dr Steven og hans personlighet.
Før jeg så den tenkte jeg at den mannen er rimelig far out, og det intrykket har ikke forandret seg,
bortsett fra av at jeg begynte å like fyren
Jeg tror at han virkelig tror på det arbeidet han legger i dette,
men det er for mye som blir tull for meg i dokumentaren.
Jeg ender opp med å syntes synd på han og hans disipler.
Sist endret av meitemark; 17. juni 2023 kl. 23:39.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sirius var en utrolig skuffende dokumentar med tanke på all den gode researchen Steven Greer ellers har gjort. Dessuten ble det samlet inn mange hundretusen i donasjoner fra vanlige folk som deg og meg, til å lage dokumentaren, i tillegg til at de fikk en stor støtte fra ingen andre enn Rockefeller Foundation. Kvaliteten på dokumentaren viser at disse pengene har blitt disponert utrolig dårlig, eller ikke brukt til formålet i det hele tatt.

Jeg vil anbefale en dokumentar med meget godt innhold for både "nysgjerrige nybegynnere" og "fanatikere", og i god filmkvalitet som heter The Day Before Disclosure. Den ligger blandt annet på youtube i full versjon, men anbefaler å kjøpe den fra New Paradigm Films, som er de norske(!) filmskaperne av denne dokumentaren.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen formeninger om dette dokumentet, som er frigjort av FBI? http://vault.fbi.gov/hottel_guy/Guy%...%20of%201/view
Sitat av Java Vis innlegg
Noen formeninger om dette dokumentet, som er frigjort av FBI? http://vault.fbi.gov/hottel_guy/Guy%...%20of%201/view
Vis hele sitatet...
Det ble rapportert om en UFO og det ble gransket men avsluttet en gang i 1950. Er det noe annet vi kan tyde av dette? Det sto en disclaimer når jeg kom inn på siden (men får den ikke opp igjen) som advarte om at dokumenter i det arkivet ikke nødvendigvis representerer FBIs "beliefs" per dags dato. Og det vil jo tro gjelder dette dokumentet i aller høyeste grad.
Jeg så også disclaimeren. Den sa ikke annet enn at det ikke var sikkert at FBI fortsatt hadde originaldokumentene, tror jeg.

Det står også i dokumentet at det ble funnet tre såkalte "flying saucers" .. som i og for seg kan være hva som helst. Det jeg la merke til var at det stod at det ble funnet ett vesen i hver "saucer", av menneskelignende natur, men som var i underkant av en meter høye...
Det er godt at offentlige organer retter sin tro og virkelighetssynet sitt med tiden. Tenk hvor latterliggjort dem hadde blitt ved å slippe et slikt dokument i dag!

Hva tror du dette beviser? At FBI tror på romvesener, eller at det er et bevis for at romvesener finens? Ville ikke da dette vært et allment kjent faktum, om så?

Hvis du fremdeles ikke tror på meg ang. disclaimeren kan du jo lese den på nytt.
Jepp, var samme disclaimeren jeg så. Antar det er denne biten, "Please note, that the information found in these files may no longer reflect current beliefs, positions, opinions, or policies currently held by the FBI" du refererer til ifht at dokumentet er "ugyldig".

Jeg sitter ikke her og forfekter at aliens finnes og at illuminati snart dreper oss alle, men jeg synes det er litt rart dersom alt som står i dokumentet bare var falske fakta eller misforståelser? Det står svart på hvit at det er funnet menneskelignende kropper i tre "flying saucers". Jeg har vanskelig for å tro at en måke som sitter fast i en værballong kan oppfattes som det som står skrevet i rapporten. NOE må vel ha blitt funnet som kan være av en eller annen form for relevanse?