Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 714
One of the good guys
2rs1's Avatar
Har ett klipp som en kammerat har filma, han tok det inn på maskina, fra dv cam, og brukte med en gang divx til å kode den med (noe som ikke var så veldig smart).

Så etter det så tok han over det på tapen og den fila er det eneste vi ha av akkuratt det klippet.

Når jeg skal prøve å redigere det, så får jeg bare en error i Premiere og programmet avsluttes. Har prøvd både 6.5 og 7.0 pro. Får se på filmen i wmp osv, men problemet kommer når jeg skal redigere.

Har prøvd og bruke fraps til å ta en capture av filmen, men den begynner bare å lagge, tar med deler av filmen, for å sette sammen de til noe som ikke er mulig å bruke i det hele tatt.

Min maskin lar meg imortere fila i premiere, kom ikke så langt på mange andre.

En eller annen som har peiling på hvordan jeg kan få "reddet" klippet og få redigert noe ut av det?

Til admins: Drop-down boksen som viser forumkategoriene, viser absolutt ikke de kategoriene som er der nå, men noen gamle tror jeg.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Hei - Har du Quicktime Pro? I så fall kan du åpne fila og eksportere som DV-kvalitet MOV.

Og fortell kameraten din at han er dum som et stykke brød. ALDRI tape over kassetter.

HJ
One of the good guys
2rs1's Avatar
Trådstarter
La inn QuickTime pro nå (v 6.4 tror jeg). Men jeg fikk bare hvitt bilde og lyden når jeg exporta, regner med at det var noe codec-mangel. Er vel bare å legge inn codec'en igjen? Men det tar jeg imorra. Har "norsk-fagdag" imorra.
www.doom9.org har noen guides på konvertering av formater
Opprinnelig postet av moridin
www.doom9.org har noen guides på konvertering av formater
Vis hele sitatet...
Er bare sånn freeware bæsj der. Sjekke heller CNET Reviews på Video her: http://reviews.cnet.com/Software/450...tml?tag=dir-ve og last det ned i Kazaa eller finn et Crack
konverter filen til 'ren' avi format, dvs ukomprimert, deretter prøv.
Du kan gjøre dette ved hjelp av VirtualDub eller RipItAll (tror jeg).
One of the good guys
2rs1's Avatar
Trådstarter
VirtualDub gjorde susen. 2 min og 50 sek med film endte på 4,6 gb. Sånt er alltids gøy

Takk for hjelpen.
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
ingen som har noen andre løsninger på prblemet, jeg har en divx film som varer i 45 min under og estim. file size blir lissom 15gB noe jeg ikke har akkurat nå
Smeagol: Freeware bæsj faktisk... Tror aldri NOEN på dette forumet her hadde sett en kvalitetsrip noensinne hvis det ikke var for freeware bæsj programvare. Tenke før man snakker, fin ting.

SilverKhan: Hva i all verden er det du snakker om, 15gb estimated size på divx? Er det i det hele tatt mulig? Tror det er noe alvorlig galt med settingsene dine. Fortell mer om hva du prøver å oppnå, så kanskje jeg/vi kan hjelpe deg vet du.