Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 9888
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Har vært på en liten rekognoseringsrunde på europris og nille o.l. Jeg har sjekka priser på beholdere, bokser, skjeer o.l.
Det jeg lurte på var: Kan jeg bruke samme skjeer, beholder osv. til Svovel, kno3 og trekull? I og med at de jo ikke reagerer med hverandre. Jeg vasker dem jo selvfølgelig, men dere tar poenget, regner jeg med
Jeg ville hatt ihvertfall en egen skje til alle kjemikaliene, er noe dritt å vaske skjeer hele tiden.
Er også tryggere. Kjøp en pakke med 50 plastskjeer eller noe, koster nesten ingenting.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
OK. De hadde et sett med måleskjeer til 14kr på europris, men jeg skal på ikea i morgen, så jeg sjekker der også.
På IKEA har de mye godsaker!

For å nevne et par av dem:
- Martiniglass
- Mortar og pistill
- Kaffekvern
- Billig sikt

Og sist, men ikke minst: Vomfyll i sjappa ved kassa!

Du burde kjøpe de luftette boksene de har på Europris også!
Passer perfekt til oppbevaring av saker og ting!
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Mortar og pistill, kaffekvern og sikt er jo en god ting å ha innen pyroteknikk, og man kan ikke være på Ikea uten å parkere seg på kafeen en stund, men martiniglass? Er dette en personlig favoritt, eller...

Jeg finner ingen kaffekvern jeg! Jeg blir gal, jeg har lett overalt på sida! Noen som har en link.
Martiniglass er mer for den som har lagt sin elsk på HE.
Ikea har sluttet å selge martiniglass
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Martiniglass er mer for den som har lagt sin elsk på HE.
Vis hele sitatet...
Forutsagt at det ikke er APAN-kids... ETN er dog noe ALLE og enhvær klarer å få fiksa seg, og da kan det være meget kult med martiniglassene. Glass er utmerket linær til retta ladninger for de som ikke skjønte det
Noen som kjenner noen norske kilder for mesh screens? Lager gjerne ramme selv, bare jeg får tak i netting med riktig masking. Har hørt innom den lokale byggmakker butikken, og de hadde kun èn størrelse. (Type stor)
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Hana-Holmens har i diverse størrelser, men de er svindyre.
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Sitat av Bangfish Vis innlegg
Kan anbefale denne.
Den virker veldig nøyaktig, og har litt større plate en flere av de andre der.
I tillegg følger det med en skål som gjør platen 3x større. (Du kan jo uansett bruke noe annet da).
Hvis du trenger mer nøyaktig enn 0,1 g, eller ikke så mye som [0.1g,3000g] kan du kjøpe en litt billigere.
Vis hele sitatet...
Da vil jeg bare kjapt informere om at jeg har fått vekten og testet den litt. Den reagerte kjapt og virket nøyaktig. Virker definitivt som et godt kjøp, med litt forsiktig behandling
Magnetisk hamster
Ffojt's Avatar
Her har jeg forsåvidt også en billig leverandør av kraft-papir. De har tydeligvis fast fraktpris på 250kr, som jo er kjipt i små kvanta, men når du får en stor rull papir er det jo ikke så dumt, da.
http://www.billigemballasje.no/