Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  129 21751
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Sitat av meitemark Vis innlegg
Du ønsker altså å skaffe deg et kjæledyr du ikke kan ta til en dyrelege om den skulle bli syk? Du ønsker deg altså en rev fordi DU har lyst på den, ikke fordi den skal ha det bra i livet sitt?
Vis hele sitatet...
Dyreleger for stadig besøk av folk med ulovlige dyr, og de har taushetsplikt og tilkaller ikke politiet.
Om jeg husker rett.
Viss noen har en kilde til det motsatte så bare link det hit, istedenfor og kjefte og kverrulere... Ser folk er litt amper her idag.
Sitat av MartinB Vis innlegg
Kilden til at du er egoistisk er jo at du vil ta et vilt dyr som vanligvis lever fritt i skogen og tvinge dette dyret inn i ditt hjem.
Dette er egoistisk ovenfor dyret.
Vis hele sitatet...
Nevn ett dyr som er tiltenkt fangenskap.
Denne diskusjonen er som legalisering av hasj.
Alt kommer an på hva som er tolerert og ikke tolerert.
Alkohol er som hunder og katter og pinnedyr, mens hasj er rev

EDIT: Skal nevnes at jeg så på norsk TV for en god stund siden, og det var en liten sånn reportasje om en dame som hadde rev.
Hu gikk turer med den stadig vekk vistnokk. Om reven ble avlivet etter det programmet vet jeg ikke.
Noen andre her som så det, eventuelt har en kildehenvisning?
Sist endret av Up; 14. oktober 2009 kl. 13:15.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Poenget mitt, siden du åpenbart ikke skjønte det, var at jeg synes det er en fordømt idiotisk idè at et rovdyr, som fortjener å leve i det fri slik rever faktisk er skapt å gjøre, skal leve i fangenskap hos deg fordi du er så egoistisk at du "ønsker det".
Vis hele sitatet...
Hmm, det du sier er at hunder er skapt for å leve i fangenskap?
Katter, fugler, reptiler også kanskje?

Men såklart, hunder og katter har levd med mennesker i mange århundrer, så det blir jo noe annet.
Men alle dyr er da faktisk skapt for å leve fritt, og ikke innenfor 4 vegger med mennesker.
Menneskene var da egoisistiske før også...

Hester f.eks er flokkdyr, å skal vel også leve fritt.
Men de står i stallen å tygger på høy, eller beiter på et jorde for at hestejentene/guttene skal ha det moro.
Før bruktes de til arbeidskraft, nå brukes de for moro.

Men nå til poenget mitt;
All husing av dyr og lignende blir sett på som egoistisk nesten uansett hvordan du vrir og vender på det.
Og vist du ser det fra en annen side igjen, er det plutselig ikke så egoistisk lengre.

Sitat av Up Vis innlegg
EDIT: Skal nevnes at jeg så på norsk TV for en god stund siden, og det var en liten sånn reportasje om en dame som hadde rev.
Noen andre her som så det, eventuelt har en kildehenvisning?
Vis hele sitatet...
Jeg har også sett det, om jeg ikke husker helt feil så gikk det på NRK1 på norge rundt eller noe lingnende.
Ganske kos egentlig
Sist endret av Ondskap; 14. oktober 2009 kl. 13:27.
Sitat av Up Vis innlegg
Dyreleger for stadig besøk av folk med ulovlige dyr, og de har taushetsplikt og tilkaller ikke politiet.
Om jeg husker rett.
Viss noen har en kilde til det motsatte så bare link det hit, istedenfor og kjefte og kverrulere... Ser folk er litt amper her idag.
Vis hele sitatet...
Strengt tatt er det vel påstandsytrer som har bevisbyrden. Ikke at du er den første som begår den tabben, men så lenge det er så direkte synes jeg det er verdt å nevne. Hvis du mener de har taushetsplikt, så er det du som må referere til kilde. Blir litt for lettvint å legge bevisbyrden på alle som skulle være av en annen oppfatning, mens du skal slippe selv.


Sitat av Up Vis innlegg
Nevn ett dyr som er tiltenkt fangenskap.
Vis hele sitatet...
Det er langt fra poenget. Poenget går på hvilke dyr som er egnet for fangenskap (med fangenskap mener jeg da "eid" av, og tett sameksistens med, mennesker, hvor dyrets frihet og muligheter er avhengig av og begrenset av eieren).

Sitat av Up Vis innlegg
Denne diskusjonen er som legalisering av hasj.
Alt kommer an på hva som er tolerert og ikke tolerert.
Alkohol er som hunder og katter og pinnedyr, mens hasj er rev
Vis hele sitatet...
Altså, jeg har sett mange dårlige sammenlikninger på forumet her, men her har vi nok en vinner. Denne diskusjonen er ikke på noen måte lik diskusjoner rundt legalisering av hasj, men etikk rundt dyr og dyrehold. Det siste har et direkte lidende og uskyldig offer.
Sist endret av Provo; 14. oktober 2009 kl. 13:26.
Sitat av Cyberblack Vis innlegg
Ondskap: for ei fucka venninne du har...
Vis hele sitatet...
Det var ikke det som var poenget.
Poenget var nemlig at det ikke er noe lurt/bra verken for deg å huse et rovdyr/vilt dyr.

Og ja, jeg er enig i at hun er ganske fucka, hun er ikke noe spesielt pen å se på heller.
Men det er da en annen sak.
Sitat av blåhval Vis innlegg
Da redder du reven fra en langsom død og jeg tror reven kommer til og stor trives sammen med eieren vis eieren er snill og går turer med den
Vis hele sitatet...
Deg om det.
Jeg har en liten anekdote fra den gangen da jeg var liten: Jeg fant en liten skjæreunge som hadde en skadet vinge, jeg følte genuin medfølelse med det lille vesenet og bestemte meg for å hjelpe det.
Lang historie kort, jeg fant en død skjæreunge i et bur noen dager senere.
Og moralen er? Barmhjertighetsdrap er ikke kun av det onde.

Trådstarter: Dra til Brazil. http://en.wikipedia.org/wiki/Capybara
Sitat av meitemark Vis innlegg
Du ønsker altså å skaffe deg et kjæledyr du ikke kan ta til en dyrelege om den skulle bli syk? Du ønsker deg altså en rev fordi DU har lyst på den, ikke fordi den skal ha det bra i livet sitt?
Vis hele sitatet...
Man får alltids en dyrlege til å sjekke dyret ditt samme om det er lovlig/ulovlig. De har ikke meldeplikt på ulovlige dyr, men cluet er jo å finne en dyrlege som har kunnskap nok om dyret.

Ellers så synes jeg det er litt tåpelig å skaffe seg et "uvanlig dyr" bare fordi det er uvanlig... Skaffer man seg et dyr, så bør man kunne huse/mate det til det dør en naturlig død.

Men så lenge trådstarter kan det, og ikke minst har økonomi til det, så ser jeg inget problem.

Sitat av Provo Vis innlegg
Strengt tatt er det vel påstandsytrer som har bevisbyrden. Ikke at du er den første som begår den tabben, men så lenge det er så direkte synes jeg det er verdt å nevne. Hvis du mener de har taushetsplikt, så er det du som må referere til kilde. Blir litt for lettvint å legge bevisbyrden på alle som skulle være av en annen oppfatning, mens du skal slippe selv.
Vis hele sitatet...
For å hjelp posteren av dette inlegget, så har du feks her en lenke over reptilvennlige dyrleger her i landet. Ikke mange, men det finnes sikkert flere. Men man må jo selvfølgelig se ann hvor vanlig dyret er å ha som kjæledyr/ha i Norge i det hele tatt. Tviler på at man finner så mange dyrleger som kan hjelpe deg om man skaffer seg en kenguru eller liknende.
Etter et raskt søk på interwebben fant jeg dette:
Foxes as pets (Bad! Bad!)

Because of their size, their relation to dogs, and their somewhat exotic nature, foxes are sometimes sought out as pets. This is almost universally a bad idea. Foxes are wild animals, and are not accustomed, as are dogs, to living in a "family" of humans. That said, foxes do have personalities, and you may hear from time to time of someone who had or has a fox as a pet and has no problems. This is a rarity. Almost all the fox pets I know of either died or had to be gotten rid of.

Here are a few of the major problems with owning a fox as a pet:

They smell as strong as a skunk in close quarters, and although it is theoretically possible to have their scent glands removed, this is not very healthy and will not eliminate the smell of their urine, which is very powerful.
Foxes need a huge amount of space in which to run.
Foxes love to dig, and can easily dig out of a yard or through a sofa.
Foxes are at high risk to carry rabies. In many areas, there is no approved rabies vaccine for foxes; even if you have papers proving your fox has been vaccinated, some states will still have it destroyed and tested if it bites someone.
Because foxes are at high risk, you MUST get it vaccinated. This can prove very difficult. Veterinarians need a special license to treat wildlife, which many don't have, because it's a high-risk, low-reward proposition.
Lastly, it is very likely that a fox you own as a pet will be very unhappy. Many wild animals become depressed when removed from their natural habitat, and foxes are subject to depression as much as any other animal.
Vis hele sitatet...
Hva med en Bengal?
http://img230.imageshack.us/img230/4749/marleygalawebdesign.jpg

Eller en Ocicat?
http://imgs.sfgate.com/n/pictures/2009/07/27/ocicat1.jpg

Kanskje en Toyger?
http://www.bandofcats.com/wp-content/uploads/2008/01/cats-in-the-news_toyger.jpg

Finnes mange alternativer hvis du vil ha et litt spesielt kjæledyr
Sitat av Up Vis innlegg
Dyreleger for stadig besøk av folk med ulovlige dyr, og de har taushetsplikt og tilkaller ikke politiet.
Om jeg husker rett.
Viss noen har en kilde til det motsatte så bare link det hit, istedenfor og kjefte og kverrulere... Ser folk er litt amper her idag.
Vis hele sitatet...
Ja, de har taushetsplikt og du husker rett http://www.vetnett.no/default.asp?V_ITEM_ID=567
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Skaffer man seg et dyr, så bør man kunne huse/mate det til det dør en naturlig død.

Men så lenge trådstarter kan det, og ikke minst har økonomi til det, så ser jeg inget problem.
Vis hele sitatet...
Så mat og tak over hodet er alt som kreves for å leve et lykkelig liv? Da må de jo ha det utmerket i de små nettingburene de aldri slipper ut av, da? Saken er at det kreves mye mer, og ekstremt få, om noen, vet hva en rev trenger.

Ellers vil jeg si at å redde en ensom og forlatt reveunge fra den sikre død blir noe helt annet enn å aktivt gå til anskaffelse av en vill rev kun for sin egen skyld. Å kjøpe en rev fra en pelsdyroppdretter er riktignok midt i mellom, da man på sett og vis bedrer livskvaliteten til dyret, men man bidrar også til å støtte pelsdyr-"bonden" med penger for det dyret han minst vil ha. En kortsiktig sak på lik linje med å "redde" valper ved å kjøpe de ut av puppy-mills. Man frigjør bare plass til en ny, som må lide samme skjebne.
Kanskje Sixpounder skulle prøve med meitemark eller snegler frem til h*n lærer seg litt mer om dyrehold?
NASA har jo laget en slik fin maur farm også...
appearance
Sixpounder's Avatar
Trådstarter
Aller først. Geiten: Get laid.

Og en ilder blir vurdert : ) den var kjempe søt.

Jeg ble usikker på reven etter det Cahl sitt inlegg, men det var ikke bare at den var uvanlig jeg ville ha den.
Jeg liker rever i tillegg, og tenkte at det måtte være midt i blinken.
Er enda ikke helt overbevist om at det ikke skal la seg gjøre.

Og en Toyger katt var også dritt kul, leste at det er en Designkatt og er et resulat av mange år med forskning, så jeg regner med at den koster klærne mine.
Men ja jeg likte den =)

GothQueen: Jeg vil ikke ha insekt. =( de er stygge.
Sist endret av Sixpounder; 14. oktober 2009 kl. 15:38.
synes du har en kul ide med å skaffe deg rev jeg. kjør på
folk har papegøyer, undulater, kaniner, og alt mulig annet rart, hvorfor reagere folk på rev liksom?
tror den får et bra liv hos deg, mye bedre enn i en pelsfarm.. ring en pelsfarm og spør om du får kjøpe en unge..

btw: moskus hadde også vært fett... eller bever..
Sixpounder: Dette lar seg definitivt gjøre=)
En rev kan nesten sammenlignes med en hund når den er temmet.
Jeg vet om flere som har prøvd, men desverre har reven klart å stikke av før den har blitt tam.

De jeg vet om har funnet dem ute i skogen om våren, når reveungene er ganske små.
Men det er nok enklest å dra på en revefarm og kjøpe en valp vil jeg tro!

Kan fort hende du snur i døra på revefarmen, lukta på sånne steder skal visstnok være FORFERDELIG :P
Fordi... ja, rever lukter dritt!
Men dette kommer sikkert av kosthold og renslighet. Noe som sikkert er bedre hjemme hos deg i forhold til en revefarm.

Og til slutt vil jeg bare si at det er kul idè som i aller høyeste grad er gjennomførbar!!!
appearance
Sixpounder's Avatar
Trådstarter
Sitat av moret Vis innlegg
btw: moskus hadde også vært fett... eller bever..
Vis hele sitatet...
Noen gang sett en moskus?
De er jo monstre
Jeg tror jeg står over å ha en i sånn stua.

http://skole.trondheim.kommune.no/eberg/5klasse/dyret_mitt/moskus.jpg
noen som vet om en hunde rase som lingner på rev?
Sitat av mac 11 Vis innlegg
noen som vet om en hunde rase som lingner på rev?
Vis hele sitatet...
Personlig syns jeg finsk spets ligner litt på en rev =)

Helt like er de ikke, men snur du godsida til, ligner de litt!
Sitat av Provo Vis innlegg
Så mat og tak over hodet er alt som kreves for å leve et lykkelig liv? Da må de jo ha det utmerket i de små nettingburene de aldri slipper ut av, da? Saken er at det kreves mye mer, og ekstremt få, om noen, vet hva en rev trenger.
Vis hele sitatet...
Utrykte meg på en litt dårlig måte der. Det jeg mente var at hvis man skaffer en rev/eller et annet dyr som kjæledyr, så må man ha råd til å kjøpe spesialfor/dyrlegeregninger osv og alt utstyr den trenger. Du må også ha plass til den, selv om du blir sammen med en dame som har 3-4 katter. Man må også ha muligheten til å la den gå ute i det fri osv.
Det er alt for mye kast og bruk mentalitet med dyr idag.
Hvorfor vil det være mer egoistisk å ha en rev enn en hund eller katt? Rev kan lett bli like tam som en hund så da går jeg utifra at en del i tråden her mener hundeiere er egoistiske dyreplagere.
Og blir livkvaliteten til et dyr mye større i det fri når det må fange sin egen mat, enn når det får mat og omsorg fra et menneske og i tillegg kan komme og gå når det vil?
Går utifra at ideen til Sixpounder ikke var å stenge en rev inne i et bur og bare gi den mat og drikke.
Skulle du hatt noe 'uvanlig' tror jeg at jeg ville godt for en Alaskan Malamute.
Hadde en nabo for 1 år siden som hadde denne rasen, er jo en rase som krever en god del mosjon, men de er helt ypperlige familiehunder. Og til gjengjeld har den de klassiske trekkene fra ulver.
Husker godt vi dro på den munnkurv og tuslet rundt med den, ikke veldig mange som var tøffe nok til å komme bort å hilse på den (den blir fortvekk 70cm i mankehøyde, og veldige grove store muskler).
Eller amstaff (ulovlig i Norge, men men;p )

http://www.dogpage.us/images/alaskan-malamute-dog.jpg
http://www.iamra.org/images/Sebastian%20003%20(2).JPG

ikke de mest fryktinngytende bildene, men orker ikke leite fram en hel haug nå.
Nok mosjon, og riktig kosthold, og du har en hund som ikke er å finne hvorsomhelst.
Sist endret av thisisfifty; 14. oktober 2009 kl. 17:35.
appearance
Sixpounder's Avatar
Trådstarter
Sitat av thisisfifty Vis innlegg
Alaskan Malamute.
Vis hele sitatet...
God kjent med den hunden =)
pappa har en, vær gang jeg er på besøk i vinters tid, kan den trekke meg på rattkjelke =)

Usikker på om det var en Husky eller Malamute. Med søte er de : )
Sitat av Sixpounder Vis innlegg
Aller først. Geiten: Get laid.
Vis hele sitatet...
Burde vært jeg som burde be deg om det for å være ærlig, men jeg prøvde å beherske meg.
Sist endret av Geiten; 14. oktober 2009 kl. 17:55.
Sitat av Sixpounder Vis innlegg
kan den trekke meg på rattkjelke =)
Vis hele sitatet...
Ja, de er ekstremt seige da det kommer til å være trekkhunder, Malamute er som regel den hunden som går bakerst, ingen typisk lederhund, men den liker å jobbe, hardt å lenge. Husky er heller litt forran, ivrige lederhunder med MASSE energi, men ikke på nær seigheten til Malamuten. Har vurdert å skaffe meg en malamute selv nå i 2 år, synes de er fantastiske. Synd jeg er veldig kresen på utsende og gemytt, funnet ut at oppdrettere i Sverige som regel har bedre/renere raser enn de i Norge.
dette er fullt mulig, jeg kjenner selv noen som hadde rev, den står utstoppet i huset dems nå :S
Trodde du var desp etter noe annet når jeg så tittelen jeg xD..

Iallefall går det fint an og få seg en rev, bare og ringe en pelsfarm som driver med slikt. Onkelen min adopterte forresten akkurat en ulv, men vet ikke helt hvordan han gjorde det.
Sist endret av Heisenberg1; 14. oktober 2009 kl. 18:49.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Ikke langt fra der jeg bor er det en halvtam rev som går rundt. Den kommer inn til husene og får mat. Det sto nylig i avisa at nå hadde den tatt en katt, så hvis du vil unngå bråk bør du ikke ha den gående ute hvis det er andre dyr der.
Ellers synes jeg det hadde vært kult med en rev som kjæledyr. Mulig det er noen lover som er mot det, men det kan da ikke bli verre å holde den som kjæledyr enn slik pelsbransjen holder på.
Det går fint ann å temme en rev.
Bestemor hadde en rev når hunn var liten.
De matet den med vanlig hundemat og kjøtt.

Om det er lovlig vet jeg ikke.
Etter å ha skumlest 4 sider med diskusjon frem og tilbake sitter jeg igjen med spørsmålet: Hvor gammel er du egentlig SixPounder? Du virker utrolig dum og naiv som tror du kan ha en rev som kjæledyr. Og i tillegg virker det som du bryr deg videre lite om reven trives så lenge du får et eksotisk kjæledyr. Hvis du spør meg bør du drøye å i det hele tatt ha ett kjæledyr noen år til.
Og hvis du da vil ha noe litt utenom det vanlige da kan jeg anbefale ildere. De er kule dyr, men har litt sterkere lukt enn andre. Jeg luktet ihvertfall forskjell på huset til en kamerat etter at ilderen deres måtte avlives.

Ellers er det vel rimelig få som har en mini/babygris?
Folk sammenligner å skaffe en rev med å skaffe en hund/katt. Tror man kan stryke katt med en gang, nettopp fordi de tvilsomt setter seg når du sier 'sitt'. Og hund? hvorfor sammenligne dem? Det er ikke villhunder igjen mange andre steder enn i Afrika. Det nærmeste vill hund man kommer i Norge er nok ulven.

Det er derfor jeg mener at du ikke skal temme en rev, for det er faktisk villrev i Norge. Noe det ikke er av hund, hest og mange andre dyr.

Men hvis du anskaffer et vilt dyr, som er kjøtteter: Kok kjøttet først, når ville kjøttetere smaker blod så vekker man morsinnstinkter. Vet ikke hvordan det er med akkurat rev, siden de har en tendens til å være ganske nysgjerrige og sky. Ikke de mest aggressive. Men på ildere og i hvert fall ulver, ville jeg sjekket ut slike ting.

Kan hende jeg prater grov pisspreik, men det er det som må gjøres ved "tamme" løver og andre eksotiske villkatter. Ser egentlig ikke at det skal være noe forskjell på akkurat det temaet.

Selv så tenker jeg på å ikke temme dyr, men å leve med dem. Måtte jo vært i bushen, selvfølgelig. Men en tanke jeg liker. Bare husk at dyr ikke er dumme. Kan tenke meg at rev er meget kreative, løsningsorinterte og lure.

Stay careful
appearance
Sixpounder's Avatar
Trådstarter
Sitat av Geiten Vis innlegg
Burde vært jeg som burde be deg om det for å være ærlig, men jeg prøvde å beherske meg.
Vis hele sitatet...
Whatever.

Sitat av flexd Vis innlegg
Hvor gammel er du egentlig SixPounder?
Vis hele sitatet...
Jeg er 18. =)

Sitat av flexd Vis innlegg
Du virker utrolig dum og naiv som tror du kan ha en rev som kjæledyr.
Vis hele sitatet...
Takk.

Sitat av flexd Vis innlegg
Og i tillegg virker det som du bryr deg videre lite om reven trives så lenge du får et eksotisk kjæledyr.
Vis hele sitatet...
Dette er feil.

Sitat av flexd Vis innlegg
Og hvis du da vil ha noe litt utenom det vanlige da kan jeg anbefale ildere. De er kule dyr
Vis hele sitatet...
Jeg vurderer en ilder ja =)

Sitat av flexd Vis innlegg
Ellers er det vel rimelig få som har en mini/babygris?
Vis hele sitatet...
Har ei veninne som har en gris i huset. såe, nei.
Ikke at jeg ikke vil ha en fordi hun har en, men jeg liker den ikke.
Flexd: Hva er så utrolig dumt og naivt med å tro at man kan ha en rev som kjæledyr ?

Det er jo fullt mulig!
Sitat av Scabby_Gabby Vis innlegg
HAHA. Intelligence FAIL!
Vis hele sitatet...
Snakk for deg selv.
Ikke for å virke pirkete...
Men denne tråden glir bare mer å mer offtopic.

H*n ville ha rev sant?
Ikke moskus osv.

Tråden blir bare mer å mer latterlig, men mange av dere har veldig mange kloke svar, faktisk!
Men de fleste prøver å toppe hverandre med å vri å vende på alle svara her inne med å lage kvalme.

Hvis dere mener det er tortur eller ikke å huse en rev, la det bli med det.

Sitat av Scabby_Gabby Vis innlegg
HAHA. Intelligence FAIL!
Vis hele sitatet...
Jeeze.. (titegn)
Sitat av olebull Vis innlegg
Flexd: Hva er så utrolig dumt og naivt med å tro at man kan ha en rev som kjæledyr ?

Det er jo fullt mulig!
Vis hele sitatet...
Poenget mitt var at en rev ikke egner seg som et kjæledyr. Det er ett vilt dyr som ikke vil trives i fangenskap.
De er ikke husdyr for en grunn, jeg vil tro at hvis det fungerte å ha rever som husdyr ville vi hatt det idag, hunder og katter ble vel ikke akkurat husdyr over natta.

I tillegg til at jeg ikke syntes SixPounder virker ansvarlig nok til å ta vare på noe som helst. Det virker som han/hun kun ønsker dyret for å fylle egne oppmerksomhets-behov, og at førsteprioritet er å finne et dyr få har, og ikke å finne ett dyr man kan ha som kjæledyr der både dyr og menneske vil trives.

PS: "Sitèr" knappen er til høyre for posten min
Sist endret av flexd; 14. oktober 2009 kl. 21:06. Grunn: Fikse quote
appearance
Sixpounder's Avatar
Trådstarter
Sitat av Scabby_Gabby Vis innlegg
Topic minner meg om Jungeldyret Hugo filmen.
Vis hele sitatet...
Det er nok der ideen kommer fra =)


Sitat av flexd Vis innlegg
I tillegg til at jeg ikke syntes SixPounder virker ansvarlig nok til å ta vare på noe som helst.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du si det? Du kjenner meg ikke engang.
Sist endret av Sixpounder; 14. oktober 2009 kl. 21:15.
Sitat av Sixpounder Vis innlegg
Hvordan kan du si det? Du kjenner meg ikke engang.
Vis hele sitatet...
Hmmm, hva med å lese hele posten?
Jeg skjønner hva h*n mener...

Sitat av flexd Vis innlegg
I tillegg til at jeg ikke syntes SixPounder virker ansvarlig nok til å ta vare på noe som helst. Det virker som han/hun kun ønsker dyret for å fylle egne oppmerksomhets-behov, og at førsteprioritet er å finne et dyr få har, og ikke å finne ett dyr man kan ha som kjæledyr der både dyr og menneske vil trives.
Vis hele sitatet...
Sitat av flexd Vis innlegg
Poenget mitt var at en rev ikke egner seg som et kjæledyr. Det er ett vilt dyr som ikke vil trives i fangenskap.
De er ikke husdyr for en grunn, jeg vil tro at hvis det fungerte å ha rever som husdyr ville vi hatt det idag, hunder og katter ble vel ikke akkurat husdyr over natta.

I tillegg til at jeg ikke syntes SixPounder virker ansvarlig nok til å ta vare på noe som helst. Det virker som han/hun kun ønsker dyret for å fylle egne oppmerksomhets-behov, og at førsteprioritet er å finne et dyr få har, og ikke å finne ett dyr man kan ha som kjæledyr der både dyr og menneske vil trives.

PS: "Sitèr" knappen er til høyre for posten min
Vis hele sitatet...

Sjekk hva jeg fant til høyre for posten din =)

Nei, hunder og katter ble sikkert ikke husdyr over natta, og det blir sikkert ikke en rev heller.
Kanskje folk ikke har hatt behov for å temme rever på denne måten ettersom de har hatt nettopp hunder og katter?
Dette er jo bare gjetninger fra min side selvsagt

Vel, jeg kjenner ikke sixpounder, men kanskje h*n er mer ansvarlig i virkeligheten enn det kan se ut som?!
Det er uansett vanskelig å avgjøre om en person er ansvarlig nok for et kjæledyr etter noen poster på et forum.

Jeg tror det er fullt mulig å få til en tam rev som kan fungere som kjæledyr.
Da må selvfølgelig reven være en valp som ikke er redd mennesker enda.
Men hva slags dressur som er mulig å få til på en rev vet jeg ikke.
Dette kan jo bli et evt problem.
Sitat av Sixpounder Vis innlegg
Det er nok der ideen kommer fra =)




Hvordan kan du si det? Du kjenner meg ikke engang.
Vis hele sitatet...
Veeell, man kan nokså raskt trekke konklusjoner om div. personer ved å lese mange av innleggene dems på et forum

Skal innrømme at jeg kan ikke si du virker KJEMPE ansvarlig, men selvfølgelig, jeg kjenner deg ikke.. Så..
Skulle likt å se deg komme forbi med en rev i bånd
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av olebull Vis innlegg
Jeg tror det er fullt mulig å få til en tam rev som kan fungere som kjæledyr.
Da må selvfølgelig reven være en valp som ikke er redd mennesker enda.
Men hva slags dressur som er mulig å få til på en rev vet jeg ikke.
Dette kan jo bli et evt problem.
Vis hele sitatet...
Det ER fullt mulig å ha en rev som kjæledyr og de kan trenes på samme måte som hunder, det tar bare litt lenger tid. Dette er basert på hva jeg har lest.
Sitat av kosepaa Vis innlegg
Det ER fullt mulig å ha en rev som kjæledyr og de kan trenes på samme måte som hunder, det tar bare litt lenger tid. Dette er basert på hva jeg har lest.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg mener også at dette går ann =)
Ca hvor my lengre tid er det snakk om? ( Av ren nyskjerrighet bare)
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av olebull Vis innlegg
Ja, jeg mener også at dette går ann =)
Ca hvor my lengre tid er det snakk om? ( Av ren nyskjerrighet bare)
Vis hele sitatet...
Akkurat det har jeg ikke peiling på. Det er nok forskjellig fra rase til rase. De jeg leste om som hadde rev hadde en som var mørk grå (mener jeg å huske). Hva slags rev dette var aner jeg ikke da jeg ikke er noen dyreekspert. De hadde forøvrig lært den å sitte og noen andre basic ting.
Sist endret av kosepaa; 14. oktober 2009 kl. 23:16.
Forstår ikke tankegangen til halvparten av folkene her. Ja, jeg forstår at trådstarter har lyst på en rev som kjæledyr, men høres mer ut som hun/han har lyst på reven som et trofe om du spør meg.
Og argumentene trådstarter har for å få en rev som husdyr som 'Så en på youtube som var fin' er virkelig ikke et argument om du spør meg.

Tenk hardt og lenge, vil du virkelig gjennomføre dette?
Sitat av olebull Vis innlegg
Ca hvor my lengre tid er det snakk om? ( Av ren nyskjerrighet bare)
Vis hele sitatet...
Det er det ingen som kan si.
Det varierer fra dyr til dyr.

F.eks én hund kan bruke 2 uker på å lære seg sitt, en annen bruke 1-2 dager.
Reven er smart... Så tror ikke det skal gå så alt for lang tid, vist man begynner med en valp.
Sitat av Ondskap Vis innlegg
Det er det ingen som kan si.
Det varierer fra dyr til dyr.

F.eks én hund kan bruke 2 uker på å lære seg sitt, en annen bruke 1-2 dager.
Reven er smart... Så tror ikke det skal gå så alt for lang tid, vist man begynner med en valp.
Vis hele sitatet...
Ser den, ser den!

Men hvordan er det egentlig med rever, er det ikke slik at de spiser hverandre også? Eller spiser de bare døde individer av hverandre?

Tenkte at det kunne by på problemer om den står fast utenfor huset om natta og andre rever lusker rundt i området.
Reven er en åtselspiser, den spiser alt som er dødt. Det er det reven og kråka her til felles

Rev som kjæledyr? Må for det første si at det er idiotisk da de har en forferdelig kroppslukt og de er ganske så ville som ligger i instinktet deres. Skaff deg heller en chihuahua og stapp på den en genser. Det skaper oppmerksomhet.
Sist endret av jeppfi; 14. oktober 2009 kl. 23:38.
Sitat av jeppfi Vis innlegg
Reven er en åtselspiser, den spiser alt som er dødt. Det er det reven og kråka her til felles
Vis hele sitatet...
Det er jeg fullstendig klar over =)
Men reven jakter også på levende dyr, derfor lurte jeg på om de tar individer av sin egen art som kanskje er mindre enn dem selv?
Sitat av olebull Vis innlegg
Det er jeg fullstendig klar over =)
Men reven jakter også på levende dyr, derfor lurte jeg på om de tar individer av sin egen art som kanskje er mindre enn dem selv?
Vis hele sitatet...
Nei, tror ikke reven gjør det. Noen kannibal tviler jeg sterkt på at reven er.


Edit:
Sitat av Wikipedia.no
Rødreven er kjent som en slu og meget tilpasningsdyktig jeger. Arten er nærmest altetende og jakter helst i skumring og mørke. I områder med mye mat er reviret gjerne 5–12 km². I mer sparsomme områder kan reviret være 20–50 km². Den spiser fugler, insekter, reptiler, egg, små gnagere og andre små pattedyr, frukt, bær, åtsler og matavfall etter mennesker m.m. I det siste har det også blitt kjent at skandinavisk rødrev kan ta rådyrkalver på vårparten.
Rødreven trenger omkring 0,5-1 kg mat i døgnet. Ved overflod hamstrer den, og det viser seg at reven som regel finner tilbake til maten den gjemte vekk.
Vis hele sitatet...
Sist endret av jeppfi; 14. oktober 2009 kl. 23:48.
Sitat av olebull Vis innlegg
Det er jeg fullstendig klar over =)
Men reven jakter også på levende dyr, derfor lurte jeg på om de tar individer av sin egen art som kanskje er mindre enn dem selv?
Vis hele sitatet...
Rever kan sloss ganske heftig (jeg bor med en skog i ryggen, rever er ganske vanlige her), og ja, i likhet med mennesker kan de også drepe andre artsfrender, men de spiser de neppe.
Sitat av Apu Vis innlegg
Wow, så humoristisk.. Men enda voksent siden du nevnte 'joint'.

Er det ikke litt rart hvor langt denne tråden om at trådstarter hadde lyst på en rev som kjæledyr har gått? Dere har skrevet i snart 2 sider om at rever er kannibaler. Foreslår egentlig at tråden lukkes, så trenger vi ikke lese mer av dette vrølet..
Vis hele sitatet...
Du jo ikke lese tråden om du ikke har lyst

Sitat av Olebull
Når reven spiser døde individer av egen art, vil ikke det si at den er en kannibal?
Vis hele sitatet...
Sitat av Wikipedia
Kannibalisme er å spise medlemmer av ens egen art.
Vis hele sitatet...