Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1882
Er det noen som vet om en metode man kan bruke for å ekstrahere koffein fra koffein-piller eller som kan bekrefte/avkrefte den metoden jeg fant på internet?

The extraction procedure was simple, and I was happy with how scotch-free it went. I didn't want to use toxic solvents for something going up my nose, so decided to stick with simple water. I took four tablets and grinded them thoroughly in a mortar and pestle. I then boiled a small quantity (~50mL) of water. I poured the boiling hot water into the mortar and pestle, just enough to cover the volume of the powder about two times, stirring vigorously. Quickly, whilst the water was still boiling hot, I decanted the solution onto a glass plate, leaving the binder in the mortar and pestle.

Immediately, the caffeine crystals began to fall out of the solution. Beautiful, white-glass crystals. The small amount of wax binder which had made it to the plate floated to the top. It was pippetted off and discarded. The plate was then placed on the hot plate on very low heat, with a halogen lamp above it. The crystals took deceptively long to dry. They appeared dry after about 20 minutes but, under these conditions, required about four hours to dry fully. I crushed the white crystals and put them into a little plastic vial where they stayed for a few days, until I decided to use them.
Vis hele sitatet...
Kort sagt:
- Pulveriser tablettene
- Kok vann
- Hell det kokende vannet over i hvaennduhardepulverisertepillenei, og så fort over på en tallerken.
- (Nå skal krystallene dannes)
- Varm tallerkenen til krystallene er tørre.

Håper noen kommer med svar. Siden jeg fant denne oppskriften kan du trykke deg innpå her!
Mnn, spennende! Har jo alltid lurt på åssen man får fjerne den jævla fenazonen. Blir jo litt alla det samme med Paragin-Kodein metoden..Men er noen sikker på at krystallene som forblir etter damping er ren koffein? Hvor blir av fenazonen? Er jævli kiipt og dra koffeinFenazon for leveren!

Edit: En annen ting er at denne oppskriften er brukt på en "Hold Deg Våken" pille i USA, mens koffeintabletter i norge er sammensatt av Koffein og det smertestillende stoffet Fenazon.
Sist endret av amylnitrat; 25. februar 2008 kl. 13:16.
Moccais's Avatar
Trådstarter
Sitat av amylnitrat
Mnn, spennende! Har jo alltid lurt på åssen man får fjerne den jævla fenazonen. Blir jo litt alla det samme med Paragin-Kodein metoden..Men er noen sikker på at krystallene som forblir etter damping er ren koffein? Hvor blir av fenazonen? Er jævli kiipt og dra koffeinFenazon for leveren!

Edit: En annen ting er at denne oppskriften er brukt på en "Hold Deg Våken" pille i USA, mens koffeintabletter i norge er sammensatt av Koffein og det smertestillende stoffet Fenazon.
Vis hele sitatet...
Jeg er klar over det og jeg har slike "hold deg våken piller", men ikke mange - så jeg vil ha svar her før jeg prøver. Jeg kan prøve med fenazon en gang, så skriver jeg hvordan det gikk...
good, gikk for det samme idag selv:P
Moccais's Avatar
Trådstarter
Sitat av amylnitrat
good, gikk for det samme idag selv:P
Vis hele sitatet...
Prøvde du å skille fenazon og koffein? Funket det?
Vel, satte den inni ovnen på svak varme, men nå skulle jeg lage bakt potet så den ligger bare i romtemp mens den ildfaste formen holder litt på varmen. Er vanskelig å si hva som er hva, litt tåkete vann med noe hvit grums i bunnen...Hva er hva? Og åssen skiller jeg det? Hadde vært digg å fått ren kaffeine.
Uansett, jeg hadde en sånn Pipete(eller noe) som jeg tok en liten sample av både det hvite og det tåkete. Litt etterpå fikk jeg headrush med heftig hete som kom i bølger...Husker bare ikke hva det var jeg tok...
Moccais's Avatar
Trådstarter
Sitat av amylnitrat
Vel, satte den inni ovnen på svak varme, men nå skulle jeg lage bakt potet så den ligger bare i romtemp mens den ildfaste formen holder litt på varmen. Er vanskelig å si hva som er hva, litt tåkete vann med noe hvit grums i bunnen...Hva er hva? Og åssen skiller jeg det? Hadde vært digg å fått ren kaffeine.
Uansett, jeg hadde en sånn Pipete(eller noe) som jeg tok en liten sample av både det hvite og det tåkete. Litt etterpå fikk jeg headrush med heftig hete som kom i bølger...Husker bare ikke hva det var jeg tok...
Vis hele sitatet...
Hvor mange fanalgin tabletter brukte du? tror du bør bruke rundt 4-8 for åt krystallene skal bli store nok til at du kan skille dem. Hvis du heller blandingen i en liten skål istedet for tallerken, slik blir koffeinen mindre spredd og krystallene blir få og store, istedet for mange og små...

Man må nok skille dem ved hjelp av f. eks. en kniv, eller teskje. Jeg prøvde med èn tablett, og kunne klart se krystallene, men de var for små til at jeg kunne skille dem. Prøver med flere imorgen.

Jeg forstod ikke helt denne settningen: jeg hadde en sånn Pipete(eller noe) som jeg tok en liten sample av både det hvite og det tåkete. Litt etterpå fikk jeg headrush med heftig hete som kom i bølger. Sniffet du det?
Nei, tok det på tunga merkelig nok:S
Men er det ingen som har en eksakt oppskrift på å skille fenazon og Koffeine? Pulveret smaker og føles ut som Paracet igjennom nesa!