Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 6081
Hei. Jeg har masse prosjekter på gang å trenger ca 100.000 på 1-2 år

Jeg er villig til å gjøre mye for å få til dette.

Kanskje litt rar tråd, men har noen noen forslag til hva jeg kan gjøre?
En jobb drar FORT inn den summen.
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
En jobb drar FORT inn den summen.
Vis hele sitatet...
Jeg jobber i prakis som assistent, men tjener ikke penger på den jobben..

Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
En jobb drar FORT inn den summen.
Vis hele sitatet...
Og det er vel ikke så lett å bare få en jobb? Jeg har gått 2 år skole og startet som lærlig som forskalingssnekker men ble sykemeldt og nå er jeg under NAV`s systemer..
Sist endret av freestyle kid; 4. februar 2017 kl. 14:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hva skal du bruke pengene til?
Skal du starte bedrift vil det være naturlig å se etter investor, skal du importere amfetamin bør du finne andre måter å hente penger på

Trenger du alle pengene samlet eller fordelt over 2 år?

En måte kan være å bestille en kul genser fra ebay for 50kr, selg for dobbel pris på finn.no, så kjøper du 2 gensere og selger disse for dobbel pris og slik fortsetter du til du kan begynne å hente ut penger fra overskuddet.
IKKE kjøp dilldall som mobildeksler o.l som "alle" selger i facebook grupper.
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Hva skal du bruke pengene til?
Skal du starte bedrift vil det være naturlig å se etter investor, skal du importere amfetamin bør du finne andre måter å hente penger på

Trenger du alle pengene samlet eller fordelt over 2 år?

En måte kan være å bestille en kul genser fra ebay for 50kr, selg for dobbel pris på finn.no, så kjøper du 2 gensere og selger disse for dobbel pris og slik fortsetter du til du kan begynne å hente ut penger fra overskuddet.
IKKE kjøp dilldall som mobildeksler o.l som "alle" selger i facebook grupper.
Vis hele sitatet...
Takk for et bra svar og et lurt tips

Skal helst ha alle pengene samlet.

Pengene skal gå til all maten/supplements/treningsutstyr jeg trenger.

En ATV, Go pro camera osv..Skal starte en trenings journey youtube channel
Sitat av freestyle kid Vis innlegg
Takk for et bra svar og et lurt tips

Skal helst ha alle pengene samlet.

Pengene skal gå til all maten/supplements/treningsutstyr jeg trenger.

En ATV, Go pro camera osv..Skal starte en trenings journey youtube channel
Vis hele sitatet...
Da kan det være relevant å gå å skaffe seg en sponsor? EVT. Ta opp et forbrukslån..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Blixus Vis innlegg
Da kan det være relevant å gå å skaffe seg en sponsor? EVT. Ta opp et forbrukslån..
Vis hele sitatet...
Forbrukslån får du ikkje utan fast inntekt som hovudregel. Og forbrukslån for å kjøpe luksusartikler? Då kan du omtrent sende påmeldinga til luksusfellen...

Forøvrig framstår det som rimelig tåpeleg pengebruk i ein låginntektssituasjon. Det er dyrt utstyr å ha og å kjøpe, og i tillegg er det å starte ein youtube-kanal... vel. Vil det gi penger i kassa?

Pri #1 i ein slik situasjon bør jo vere å skaffe seg jobb.

(Eg har forøvrig grei inntekt, men ville hatt problemer med å forsvare det å svi av 100 løk på hobby frå null.Spesielt med så hårete mål som det der).
Sitat av freestyle kid Vis innlegg
Takk for et bra svar og et lurt tips

Skal helst ha alle pengene samlet.

Pengene skal gå til all maten/supplements/treningsutstyr jeg trenger.

En ATV, Go pro camera osv..Skal starte en trenings journey youtube channel
Vis hele sitatet...
Men jobbe kan du ikke? er det muligxD
Sitat av Heltenhelt Vis innlegg
Men jobbe kan du ikke? er det muligxD
Vis hele sitatet...
Hvor fikk du fra at jeg ikke skulle jobbe? Jeg kommer mest sannsynlig til å ha 2 jobber i tilegg til youtube channelen.. som praksis assistent og på butikk mest sannsynlig!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av freestyle kid Vis innlegg
Hvor fikk du fra at jeg ikke skulle jobbe? Jeg kommer mest sannsynlig til å ha 2 jobber i tilegg til youtube channelen.. som praksis assistent og på butikk mest sannsynlig!
Vis hele sitatet...
Du får spare opp 100k da.

Det er ikkje ei uoverkommeleg oppgåve. Sjå på SIFO-budsjettet for kva som er nøkternt, men leveleg utgiftsnivå.

Så ser du kva du bruker penger på, og kutter det du ikkje treng. Etter eit par år har du fort 100k på konto om du er i full jobb.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Du får spare opp 100k da.

Det er ikkje ei uoverkommeleg oppgåve. Sjå på SIFO-budsjettet for kva som er nøkternt, men leveleg utgiftsnivå.

Så ser du kva du bruker penger på, og kutter det du ikkje treng. Etter eit par år har du fort 100k på konto om du er i full jobb.
Vis hele sitatet...
Yepsi Pepsi
Har spart 90.000 etter ca. 1 år med fagarbeiderlønn. Har da også brukt mye penger på fest og morro. Helt overkommelig med arbeidslyst og jobb.
...etter "toneleiet" å dømme er du ikke veldig gammel, du bor vel muligens hjemme hos mor/far også? Da burde det være null problem å legge av 100k ila 1-2 år.
Du skulle jo kjøpe deg El Sykkel og da skreiv du "hvor mye den koster er det samme" for 4 dager siden og idag trenger du penger?

Sitat av Pinkdot Vis innlegg
...etter "toneleiet" å dømme er du ikke veldig gammel, du bor vel muligens hjemme hos mor/far også? Da burde det være null problem å legge av 100k ila 1-2 år.
Vis hele sitatet...
Han er 19 år...
Sist endret av Sterol91; 7. februar 2017 kl. 18:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Spar opp litt penger, bruk det på å lage en markedsføringsvideo for kanalen på youtube. Få deg Patreon og Kickstarter/Indiegogo. Gjør flid med presentasjonen så kan du dra inn litt penger der, det vil også gi en pekepinn på om du får etablert en kundegruppe.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Du skulle jo kjøpe deg El Sykkel og da skreiv du "hvor mye den koster er det samme" for 4 dager siden og idag trenger du penger?



Han er 19 år...
Vis hele sitatet...
Hvor har du fra at jeg er 19 år? Jeg er 22 år.. Og jeg bor ikke hjemme hos foreldrene
Sitat av Pinkdot Vis innlegg
...etter "toneleiet" å dømme er du ikke veldig gammel, du bor vel muligens hjemme hos mor/far også? Da burde det være null problem å legge av 100k ila 1-2 år.
Vis hele sitatet...
Hvilket toneleiet er det du snakker om? Jeg bor for meg selv og er 22 år gammel!
Sitat av freestyle kid Vis innlegg
Hvor har du fra at jeg er 19 år? Jeg er 22 år.. Og jeg bor ikke hjemme hos foreldrene
Vis hele sitatet...
Beklager så jo ikke at tråden var fra 2014, men du svarte heller ikke på spørsmålet mitt.

""Du skulle jo kjøpe deg El Sykkel og da skreiv du "hvor mye den koster er det samme" for 4 dager siden og idag trenger du penger? ""
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Beklager så jo ikke at tråden var fra 2014, men du svarte heller ikke på spørsmålet mitt.

""Du skulle jo kjøpe deg El Sykkel og da skreiv du "hvor mye den koster er det samme" for 4 dager siden og idag trenger du penger? ""
Vis hele sitatet...
Hvilken tråd fra 2014 er det du snakker om nå da?

Er vel lov å høre seg om en ting selvom man ikke har penger til det dagen etter.. Jeg lurte også på hva ting ville koste..Er kanskje greit å vite hvor mye man skal spare opp osv..
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Beklager så jo ikke at tråden var fra 2014, men du svarte heller ikke på spørsmålet mitt.

""Du skulle jo kjøpe deg El Sykkel og da skreiv du "hvor mye den koster er det samme" for 4 dager siden og idag trenger du penger? ""
Vis hele sitatet...
Vis du tenker over det så gir det faktisk mening også.. *Hey, jeg fant ut hva som var lurest pluss hvor mye det ville koste*.. Noen dager senere lager jeg en tråd om at jeg trenger penger..hehe
Sitat av BlueGrot Vis innlegg
Spar opp litt penger, bruk det på å lage en markedsføringsvideo for kanalen på youtube. Få deg Patreon og Kickstarter/Indiegogo. Gjør flid med presentasjonen så kan du dra inn litt penger der, det vil også gi en pekepinn på om du får etablert en kundegruppe.
Vis hele sitatet...
Akkuratt dette jeg tenkte..Jeg har en veldig bra transformation video på lager!
Sitat av freestyle kid Vis innlegg
Hvilken tråd fra 2014 er det du snakker om nå da?
Vis hele sitatet...
Denne?

Sitat av freestyle kid Vis innlegg
Vis du tenker over det så gir det faktisk mening også.. *Hey, jeg fant ut hva som var lurest pluss hvor mye det ville koste*.. Noen dager senere lager jeg en tråd om at jeg trenger penger..hehe
Vis hele sitatet...
100 000 da? Jeg har en følelse av at du ikke trenger så mye penger når du skriver i den andre tråden at det er "samme hvor mye den koster".
Sitat av seroto9n Vis innlegg
Denne?

Aha!



100 000 da? Jeg har en følelse av at du ikke trenger så mye penger når du skriver i den andre tråden at det er "samme hvor mye den koster".
Vis hele sitatet...
Yeyeye..Trenger ikke hakke på alt.. Jeg liker å ha litt ekstra penger liggenes uansett..derfor jeg skrev 100 000..
Jeg har også lyst på 100000 kroner. Mest mulig penger for minst mulig arbeid er mitt livsmotto.
Skal du bruke pengene på å dolle deg opp? Da får du se om du kan skaffe deg sponsorer. Hjelper om du er jævli feit i utgangspunktet slik at forandringen blir stor. Eller kanskje du har noe annet slags problem som du må overvinne.

Jeg har fryktelig lyst på en bobil. Den koster 800000. Kan noen fortelle meg hvordan jeg kan skaffe disse pengene uten å gjøre noe arbeid. det hadde vært fint. Ps. Ikke noe ulovlige greier. Jeg venter spent på gode råd.
Sitat av punkfreak Vis innlegg
Jeg har også lyst på 100000 kroner. Mest mulig penger for minst mulig arbeid er mitt livsmotto.
Skal du bruke pengene på å dolle deg opp? Da får du se om du kan skaffe deg sponsorer. Hjelper om du er jævli feit i utgangspunktet slik at forandringen blir stor. Eller kanskje du har noe annet slags problem som du må overvinne.

Jeg har fryktelig lyst på en bobil. Den koster 800000. Kan noen fortelle meg hvordan jeg kan skaffe disse pengene uten å gjøre noe arbeid. det hadde vært fint. Ps. Ikke noe ulovlige greier. Jeg venter spent på gode råd.
Vis hele sitatet...
Jeg veide 153kg med rent fett til tynn 70kg :P..hehe.. du vil se når jeg legger ut :P