Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 14043
Vart arrestert her for noen dager siden å kastetr i glattcella.. Lå ikke der så lenge men når jeg fikk igjen telefonen min så hadde jeg en tekstmelding som lød som følger : Thank you, your phone number has been verified by Tango http://v.tango.net/hv/i.jsp?app=tango&code=2341

Noen som vet åssen tango greia fungerer`? Hva de er for noe og ja... Bare litt info for nyskjerrighetens skyld.. Telefonen er uansett kassert
Sist endret av Kjell T Ringen; 5. april 2017 kl. 03:32.
Tango er vel en chatte app? du kan ringe, chatte og bruke "facetime"
Ja, men e de noe muligheter for å komme seg på "bakveien" om bruker fra en PC isteden for app ??


Slik så de ut.. De hadde prøvd å fjerne den meldingen, men istedenfor den ble sletta så arkiverte den seg
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg fant samme meldingen på telefonen min engang etter politiet hadde sittet på den noen dager !
Det kan se ut som dette er en app som har anropsliste, meldinger, bilder, videoer og lokasjon fra telefonen din. Altså at du kan gå inn på appen og se aropslista di, sms'ene dine osv. Så jeg tipper at viss de logger inn på din bruker fra en annen enhet eller pc så kan de se alt dette fra din enhet.
Jeg vet ikke for sikkert, men det virker sånn.

Fra Tango sine nettsider:
"ALL THE FEATURES

Send and receive text, stickers, photos, video and location messages on Tango."
Anonym bruker
"Uvøren Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av mollypolly Vis innlegg
Det kan se ut som dette er en app som har anropsliste, meldinger, bilder, videoer og lokasjon fra telefonen din. Altså at du kan gå inn på appen og se aropslista di, sms'ene dine osv. Så jeg tipper at viss de logger inn på din bruker fra en annen enhet eller pc så kan de se alt dette fra din enhet.
Jeg vet ikke for sikkert, men det virker sånn.

Fra Tango sine nettsider:
"ALL THE FEATURES

Send and receive text, stickers, photos, video and location messages on Tango."
Vis hele sitatet...
Dette er vel da grådig ulovelig om jeg ikke tar feil?
De gjør vel som de vil :P

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/f...ig/a/23967894/
Sist endret av mollypolly; 5. april 2017 kl. 12:22.
Sitat av mollypolly Vis innlegg
Det kan se ut som dette er en app som har anropsliste, meldinger, bilder, videoer og lokasjon fra telefonen din. Altså at du kan gå inn på appen og se aropslista di, sms'ene dine osv. Så jeg tipper at viss de logger inn på din bruker fra en annen enhet eller pc så kan de se alt dette fra din enhet.
Jeg vet ikke for sikkert, men det virker sånn.

Fra Tango sine nettsider:
"ALL THE FEATURES

Send and receive text, stickers, photos, video and location messages on Tango."
Vis hele sitatet...
Va noe slikt jeg mistenkte.. Men jeg hadde ikke noen bruker der, aldri hørt tango før heller..
Anonym bruker
"Uvøren Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Snakk med en advokat du Kjell, å finn ut om dem har lov til dette. Er det noe politiet i norge har for mye av så er det frihet. hver en sjangs man har for å sverte denne friheten burde tas. Omså det handler om at politet spiste sukkertøyet du hadde i lomma når du ble satt i varetekt.
Men så lenge de opprettet en profil der med mitt nummer, så kan kriminalbetjent Gundersen sitte på kontoret sitt i denne stund å sende sms`er til folk ifra mitt nummer`?

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Snakk med en advokat du Kjell, å finn ut om dem har lov til dette. Er det noe politiet i norge har for mye av så er det frihet. hver en sjangs man har for å sverte denne friheten burde tas. Omså det handler om at politet spiste sukkertøyet du hadde i lomma når du ble satt i varetekt.
Vis hele sitatet...
De gjør som de vill, bare lurte på hva de hadde gjort.. Får nevne de til advokaten min.. Sitter å prøver å lure noen i felle de no med å utgi seg for meg å sende meldinger til folk..
Sist endret av Kjell T Ringen; 5. april 2017 kl. 12:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Uvøren Gigant"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Kjell T Ringen Vis innlegg
Sitter å prøver å lure noen i felle de no med å utgi seg for meg å sende meldinger til folk..
Vis hele sitatet...
Det vet jeg at er ulovlig. Politiet har ikke lov til å sette opp folk i feller ved å late som dem er andre personer. Dette er grunnlag til oppsigelse. Og om du har konkrete bevis så er det fult mulig at du også har krav på erstating. Politiet må følge låvene som alle andre folk.
La oss ikke ta helt av med mistankene riktig ennå.
Dersom de har telefonen din og har lovhjemmel til å hente ut innholdet på den (og det antar jeg at de hadde siden terskelen for det ligger helt latterlig lavt), så er det vel litt opp til de selv hvordan de gjør det? Hvis den enkleste måten for de er å installere en app og overføre innholdet til en datamaskin og så slette appen etter bruk, så ser jeg ikke de helt store problemene med denne praksisen. Om de bruker appen de har installert til noe annet - for eksempel å ulovlig overvåke deg i etterkant eller bruke din telefon til å fremprovosere forbrytelser så ville det være gjenstand for å lage bråk. Men er det noen grunn til å anta at de har gjort noe mer enn å hente ut kontaktliste og meldinger på en litt mer effektiv måte enn å taste?
Sist endret av Myoxocephalus; 5. april 2017 kl. 13:48.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
La oss ikke ta helt av med mistankene riktig ennå.
Dersom de har telefonen din og har lovhjemmel til å hente ut innholdet på den (og det antar jeg at de hadde siden terskelen for det ligger helt latterlig lavt), så er det vel litt opp til de selv hvordan de gjør det? Hvis den enkleste måten for de er å installere en app og overføre innholdet til en datamaskin og så slette appen etter bruk, så ser jeg ikke de helt store problemene med denne praksisen. Om de bruker appen de har installert til noe annet - for eksempel å ulovlig overvåke deg i etterkant eller bruke din telefon til å fremprovosere forbrytelser så ville det være gjenstand for å lage bråk. Men er det noen grunn til å anta at de har gjort noe mer enn å hente ut kontaktliste og meldinger på en litt mer effektiv måte enn å taste?
Vis hele sitatet...
Neida, de er ingenting som antyder att de har skjedd noe.. Men får ting alikevell ikke til å stemme helt... Kansje jeg børr gå å legge meg, vært ett x antall våkedøgn no..
Anonym bruker
"Snakkende Rån"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan fikk de tilgang til telefonen?
Har du ikke kryptering på og låseskjerm aktivert? Eller ga du politiet tilgang?

Spør fordi jeg lurer, ikke fordi jeg kritiserer.
Selv har jeg kryptert telefon. Om jeg eller noen andre ikke får låst den opp innen syv forsøk, wipes telefonen.
Bruker appen cerberus.
Liitt offtopic men vet noen her hvordan man kan prøve å hente ut sletta SMS fra iphone? Politiet har hatt mobilen min så vil se hva de har gjort på den. Klarte å recove sletta epost mailer der jeg kunne se hva de hadde gjort.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er det noe politiet i norge har for mye av så er det frihet.
Vis hele sitatet...
Tenker du da hva slags "frihet" de har formelt sett (i form av lovhjemler) eller friheter de tar seg ut over loven (ulovlige inngrep)?
Ridder av 1. klasse
Dersom politiet ønsker å overvåke en mobil, så er vel litt av poenget at brukeren ikke vet om det. Hvis brukeren er klar over at mobilen blir overvåket, så bytter jo brukeren mobil og overvåkingen blir meningsløs for politiet...
Om de da har installert denne appen på din tlf, hvordan få den fjernet om man har mistanke at de bruker den til å kontinuerlig overvåke dine anrop, smser, lokasjon osv? får de evt tilgang til bildene man tar og apper også..?
Sitat av playboyboler89 Vis innlegg
Om de da har installert denne appen på din tlf, hvordan få den fjernet om man har mistanke at de bruker den til å kontinuerlig overvåke dine anrop, smser, lokasjon osv? får de evt tilgang til bildene man tar og apper også..?
Vis hele sitatet...
Ny mobil og nytt nummer måtte til skal jeg føle meg trygg

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvordan fikk de tilgang til telefonen?
Har du ikke kryptering på og låseskjerm aktivert? Eller ga du politiet tilgang?

Spør fordi jeg lurer, ikke fordi jeg kritiserer.
Selv har jeg kryptert telefon. Om jeg eller noen andre ikke får låst den opp innen syv forsøk, wipes telefonen.
Bruker appen cerberus.
Vis hele sitatet...
Den var låst med fingeravtrykk, men var ikke kryptert..
Sist endret av Kjell T Ringen; 11. april 2017 kl. 12:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Er ikke det litt rart at politiet bruker en annen "jalla" tredjepartsapp for å overvåke deg?
I utgangspunktet er jo det litt rart, men vi må huske at politifolk generelt ikke er spesielt smarte. Etterforskeryrket i Norge er lavstatus, og de virkelig gode hodene forsvinner videre til andre stillinger. Kort sagt er det ikke så rart at Politiet til stadighet gjør idiotiske ting.
Sitat av kallisti Vis innlegg
I utgangspunktet er jo det litt rart, men vi må huske at politifolk generelt ikke er spesielt smarte. Etterforskeryrket i Norge er lavstatus, og de virkelig gode hodene forsvinner videre til andre stillinger. Kort sagt er det ikke så rart at Politiet til stadighet gjør idiotiske ting.
Vis hele sitatet...
Hva mener du med at politifolk ikke er spesielt smarte? Hva baserer du det på? For å komme inn på Politihøgskolen i Oslo kreves for eksempel over 50 konkurransepoeng. Ikke akkurat noe en idiot får til.

Jeg tror du ikke evner å skille mellom det å være smart, og det å ha andre interesser enn deg. Du er sannsynligvis brennende opptatt av data/IT og vet dermed mer om det enn gjennomsnittsnordmannen. Men det betyr ikke at du har større verdi enn gjennomsnittsnordmannen, eller at han eller andre som brenner for IT "ikke er spesielt smarte".
Jeg sa ikke noe om at de var idioter (selv om jeg sa "idiotiske ting", og selv har sett snut gjøre mye totalt idiotisk), bare at de ikke er spesielt smarte. Altså ligger de omtrent på gjennomsnittet av befolkningen slik jeg ser det, og slik jeg har erfart det. Jeg er ikke noen racer på IT, det var bare en generell betraktning, backet opp med håndfast info. En gjennomsnittlig smart person ville kanskje prøvd et sånt triks; en over gjennomsnittlig intelligent person ville antakelig ha satt seg inn i hva h*n drev med før h*n installerte noe sånt på telefonen til en arrestant.
Sist endret av kallisti; 12. april 2017 kl. 22:49. Grunn: oops
Jeg har opplevd flere skitne triks politiet bruker .vanskelig å få tatt dem på dette grunnet stillingen de har , er makt.Men en grei ting vet jeg funker greit.Du bestiller erstatningskort hos mobiloperatør ,la den ligge hos din advokat,da det er lite sannsynlig du får ringe til noen andre når du har havnet i drukkenskapsarrest .Når min advokat vet jeg er der,tar han å hiver inn erstatnings-sim i en mobil slik at det SIM-kortet som står i mobilen min blir inaktivt.(Jeg bytter mobil også når jeg kommer ut.)Dette har funket for meg mange ganger.En gang var det et svin som sa det var mistenkelig at jeg hadde fått klart å gjort det.Men da svarte jeg med samme mynt at dette skal dere drite i, det min private mobil.Det første som slår meg når jeg leste om den appen pluss en link er at da har de tilgang��Kanskje garantert paranoid nå,har vært involvert i en avlyttingsak for tid tilbake,så jeg hadde kasta mobil,og bytta SIM-kort .(ingen kontakter mister du når du bytter)
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
La oss ikke ta helt av med mistankene riktig ennå.
Dersom de har telefonen din og har lovhjemmel til å hente ut innholdet på den (og det antar jeg at de hadde siden terskelen for det ligger helt latterlig lavt), så er det vel litt opp til de selv hvordan de gjør det? Hvis den enkleste måten for de er å installere en app og overføre innholdet til en datamaskin og så slette appen etter bruk, så ser jeg ikke de helt store problemene med denne praksisen. Om de bruker appen de har installert til noe annet - for eksempel å ulovlig overvåke deg i etterkant eller bruke din telefon til å fremprovosere forbrytelser så ville det være gjenstand for å lage bråk. Men er det noen grunn til å anta at de har gjort noe mer enn å hente ut kontaktliste og meldinger på en litt mer effektiv måte enn å taste?
Vis hele sitatet...
Det er jo litt kjipt at de installerer en en app som sender informasjon til tredjeparter.

Fra Privacy Policy til Tango:
We collect and store certain profile information including your name, phone number, email address, picture, country of residence and preferences.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Synderen; 17. april 2017 kl. 03:52.
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Hadde det vært meg så hadde jeg testa dette ut før jeg tok en hard reset av telefonen!

Send meldinger som er ekstremt shady, som narksalg i stor skala med møtested og alt, så drar dere og møter opp og later som dere dealer å stikker, da vil man jo se om denne appen faktisk er ulovlig overvåkning eller ikke.
Sitat av deGrønne Skoger Vis innlegg
Send meldinger som er ekstremt shady, som narksalg i stor skala med møtested og alt, så drar dere og møter opp og later som dere dealer å stikker, da vil man jo se om denne appen faktisk er ulovlig overvåkning eller ikke.
Vis hele sitatet...
Så hvis han faktisk driver med ulovligheter og blir overvåket gir han da politiet et bevis (vel egentlig indisium) på at han gjør det...
Sitat av dggr Vis innlegg
Så hvis han faktisk driver med ulovligheter og blir overvåket gir han da politiet et bevis (vel egentlig indisium) på at han gjør det...
Vis hele sitatet...
Han gjør jo ikke det ved å bare late som at han dealer for å se om de bruker appen til å overåke han.
Sitat av Synderen Vis innlegg
Det er jo litt kjipt at de installerer en en app som sender informasjon til tredjeparter.

Fra Privacy Policy til Tango:
Vis hele sitatet...
Det er et veldig godt poeng du kommer med! Det er selvsagt helt uakseptabelt å installere en app som sender informasjon til tredjeparter, og det er helt klart urimelig og ulovlig. Jeg antok i min naivitet at... *sukk*
Bah, den gjengen der slutter aldri å skuffe.

Sitat av deGrønne Skoger Vis innlegg
Hadde det vært meg så hadde jeg testa dette ut før jeg tok en hard reset av telefonen!

Send meldinger som er ekstremt shady, som narksalg i stor skala med møtested og alt, så drar dere og møter opp og later som dere dealer å stikker, da vil man jo se om denne appen faktisk er ulovlig overvåkning eller ikke.
Vis hele sitatet...
Ville du sjekket kjønnet på ukjent isbjørn ved å sparke den hardt der hvor det kanskje dingler et par baller og så brukt bamsens uttrykte misnøye som metrikk? Forslaget ditt er kanskje ikke like helsefarlig, men det er gud hjelpe meg like dumt.
Sitat av Moesha Vis innlegg
Jeg har opplevd flere skitne triks politiet bruker .vanskelig å få tatt dem på dette grunnet stillingen de har , er makt.Men en grei ting vet jeg funker greit.Du bestiller erstatningskort hos mobiloperatør ,la den ligge hos din advokat,da det er lite sannsynlig du får ringe til noen andre når du har havnet i drukkenskapsarrest .Når min advokat vet jeg er der,tar han å hiver inn erstatnings-sim i en mobil slik at det SIM-kortet som står i mobilen min blir inaktivt.(Jeg bytter mobil også når jeg kommer ut.)Dette har funket for meg mange ganger.En gang var det et svin som sa det var mistenkelig at jeg hadde fått klart å gjort det.Men da svarte jeg med samme mynt at dette skal dere drite i, det min private mobil.Det første som slår meg når jeg leste om den appen pluss en link er at da har de tilgang��Kanskje garantert paranoid nå,har vært involvert i en avlyttingsak for tid tilbake,så jeg hadde kasta mobil,og bytta SIM-kort .(ingen kontakter mister du når du bytter)
Vis hele sitatet...
Ja, er de jeg og tenker att tilgangen er der.. Så vart både ny telefon og simkort.. Men de har de igrunn blitt hver gang den har vært innom snuten.. En telefon som de har hatt i sin besittelse er aldri trygg
Sitat av kallisti Vis innlegg
Jeg sa ikke noe om at de var idioter (selv om jeg sa "idiotiske ting", og selv har sett snut gjøre mye totalt idiotisk), bare at de ikke er spesielt smarte. Altså ligger de omtrent på gjennomsnittet av befolkningen slik jeg ser det, og slik jeg har erfart det. Jeg er ikke noen racer på IT, det var bare en generell betraktning, backet opp med håndfast info. En gjennomsnittlig smart person ville kanskje prøvd et sånt triks; en over gjennomsnittlig intelligent person ville antakelig ha satt seg inn i hva h*n drev med før h*n installerte noe sånt på telefonen til en arrestant.
Vis hele sitatet...
Det er en merkelig logikk du bruker her: En person gjorde noe du mener ikke var så lurt, derfor er alle som jobber med det samme bare gjennomsnittlig smarte?

Hva i all verden vet du om hvor de ligger i forhold til gjennomsnittet i befolkningen egentlig? Hva er poenget med å slenge ut slik synsing?
▼ ... over et år senere ... ▼
[quote=Moesha;3375895]Jeg har opplevd flere skitne triks politiet bruker .vanskelig å få tatt dem på dette grunnet stillingen de har , er makt.Men en grei ting vet jeg funker greit.Du bestiller erstatningskort hos mobiloperatør ,la den ligge hos din advokat,da det er lite sannsynlig du får ringe til noen andre når du har havnet i drukkenskapsarrest .Når min advokat vet jeg er der,tar han å hiver inn erstatnings-sim i en mobil slik at det SIM-kortet som står i mobilen min blir inaktivt.(Jeg bytter mobil også når jeg kommer ut.)Dette har funket for meg mange ganger.En gang var det et svin som sa det var mistenkelig at jeg hadde fått klart å gjort det.Men da svarte jeg med samme mynt at dette skal dere drite i, det min private mobil.Det første som slår meg når jeg leste om den appen pluss en link er at da har de tilgang.

Da er du avhengig av å bli arrestert i arbeidstida til advokaten. Ofte får vel.ikke folk ringt før de har sittet noen timer hos politiet? Telefon må da være et første de går gjennom?
At det der funker, høres veldig rart ut.

Er det ikke da bedre å.låse telefonen? Med fingeravtrykk, feks? De kan ikke tvinge deg til.å åpne, kan de fet?
Sitat av Weiland Vis innlegg
Jeg har opplevd flere skitne triks politiet bruker .vanskelig å få tatt dem på dette grunnet stillingen de har , er makt.Men en grei ting vet jeg funker greit.Du bestiller erstatningskort hos mobiloperatør ,la den ligge hos din advokat,da det er lite sannsynlig du får ringe til noen andre når du har havnet i drukkenskapsarrest .Når min advokat vet jeg er der,tar han å hiver inn erstatnings-sim i en mobil slik at det SIM-kortet som står i mobilen min blir inaktivt.(Jeg bytter mobil også når jeg kommer ut.)Dette har funket for meg mange ganger.En gang var det et svin som sa det var mistenkelig at jeg hadde fått klart å gjort det.Men da svarte jeg med samme mynt at dette skal dere drite i, det min private mobil.Det første som slår meg når jeg leste om den appen pluss en link er at da har de tilgang.

Da er du avhengig av å bli arrestert i arbeidstida til advokaten. Ofte får vel.ikke folk ringt før de har sittet noen timer hos politiet? Telefon må da være et første de går gjennom?
At det der funker, høres veldig rart ut.

Er det ikke da bedre å.låse telefonen? Med fingeravtrykk, feks? De kan ikke tvinge deg til.å åpne, kan de fet?
Vis hele sitatet...
Fra Juli 2017 har du måtte låse telefonen med kode. Ikke biometrisk kode som ansikt, fingeravtrykk eller iris-scanning.


Dersom politiet for eksempel tar beslag i en PC med passordbeskyttelse og vedkommende ikke gir passordet, må politiet selv åpne PC-en, men dersom den er låst med biometrisk kode har de altså fått hjemmel til å bruke tvang.
Vis hele sitatet...
Link
Hvorfor ga du dem kode eller tilgang til telefonen?