Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1060
Hei Hei!

Lasta nå ned Ubuntu på pc'en. Flott og raskt var det! Men så når jeg skal laste ned aMsn så får jeg ikke åpnet programmet. Her er link til siden: http://www.amsn-project.net/linux-downloads.php

Jeg får da velge mellom to "Generic Installers". Har prøvd begge men det samme skjer. Jeg trykker download og jeg får opp firefox vinduet som spør om jeg vil open with eller save file. Jeg velger save file, har jo ikke noe annet å åpne med. Så kommer det til launch application, der står det: This link needs to be opened with an application. Jaha? Hva skal jeg gjøre nå, jeg har ikke noe application å åpne med vell. Eller har jeg det? Er helt grønn på linux så kan hende dette er veldig enkelt, håper det vertfall! Kan noen hjelpe meg?

Mvh yellowpillow
Åpne terminal og skriv: sudo apt-get install wine

Og så kan du åpne msn installeren igjennom wine som er et programm som tillater å kjøre win-filer.

ah, sorry, så ikke at du lastet ned Amsn. Skriv dette i terminal; Da slipper du å installere noe selv.

sudo apt-get install amsn
Sist endret av fulloggal; 12. april 2009 kl. 15:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg ville heller anbefalt emesene eller pidgin.
Det er mindre komplisert å bruke Pidgin. Tror det følger med Ubuntu, viss ikke kan du laste det ned fra http://pidgin.org/
Pidgin ligger som standard i Ubuntu. Jeg brukte det litt, men syns det sugde balle, så byttet til amsn
Pidgin funker jo helt fair, det ligger også der som standard. Jeg foretrekker Pidgin foran amsn
smak og behag
Sitat av yellowpillow Vis innlegg
Hei Hei!

Lasta nå ned Ubuntu på pc'en. Flott og raskt var det! Men så når jeg skal laste ned aMsn så får jeg ikke åpnet programmet. Her er link til siden: http://www.amsn-project.net/linux-downloads.php

Jeg får da velge mellom to "Generic Installers". Har prøvd begge men det samme skjer. Jeg trykker download og jeg får opp firefox vinduet som spør om jeg vil open with eller save file. Jeg velger save file, har jo ikke noe annet å åpne med. Så kommer det til launch application, der står det: This link needs to be opened with an application. Jaha? Hva skal jeg gjøre nå, jeg har ikke noe application å åpne med vell. Eller har jeg det? Er helt grønn på linux så kan hende dette er veldig enkelt, håper det vertfall! Kan noen hjelpe meg?

Mvh yellowpillow
Vis hele sitatet...
Skriv sudo apt-get install amsn i terminalen

Denne pakken er tilgjengelig i debian ihvertfall, antar den finnes i Ubuntu også.

Når du skal installere et program, alltid sjekk pakkebehandleren først. Er ikke noe vits å kompilere kildekoden hvis du kan ende opp med akkurat samme resultat ved hjelp av apt-get
Jeg synes emsene er MYE bedre enn både pidgin og amsn.
pidgin er så ustabilt, og amsn har jeg ikke prøvd.
Kopete anbefaler jeg ikke, selvom det ikke er nevnt over.

my two cents