Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3248
Skal til syden om noen uker, og tenkte å ta med meg noen kartonger med røyk hjem, vil det sølvfoliet som er inni røyken kunne vises på røntgenmaskinen, som er på flyplassen, KP til den med mest konkret svar
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hvorfor skulle du ta med deg flere kartonger røyk i håndbagasjen?

Og hvorfor skulle sikkerhetskontrollen bry seg om tobakk?
Sist endret av AtXbYeA; 26. juni 2013 kl. 01:19.
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Hvorfor i all verden skal du beskytte røyken for røntgenmaskinen?
Blir du tatt til side av tollen så går de igjennom bagasjen fysisk, og da vil ikke noe sølvfolie stoppe dem.

Det å pakke det inn i sølvfolie vil bare vekke mistanke. Da vil de jo sjekke hva i alle dager du prøver å gjemme unna. En bombe kanskje?

Nei, hiv røyken i kofferten (ikke i håndbagasjen) og håp du ikke blir stoppet.
Sist endret av Bombasa; 26. juni 2013 kl. 01:22.
Sitat av Bombasa Vis innlegg
Hvorfor i all verden skal du beskytte røyken for røntgenmaskinen?
Blir du tatt til side av tollen så går de igjennom bagasjen fysisk, og da vil ikke noe sølvfolie stoppe dem.

Det å pakke det inn i sølvfolie vil bare vekke mistanke. Da vil de jo sjekke hva i alle dager du prøver å gjemme unna. En bombe kanskje?

Nei, hiv røyken i kofferten (ikke i håndbagasjen) og håp du ikke blir stoppet.
Vis hele sitatet...
Er da ikke noe garanti for at de går gjennom bagasjen hans selv om de tar han inn til kontroll.
Trådstarter
16 3
Tror folk misfårstår litt, når man åpner en pakke røyk så ligger det ett sølvfolie innenfor der igjen, som man må rive av.
Det jeg bekymret meg for, er om dette er magnetisk, og vil vises på røntgenmaskina
Den som bare er der
vises nok på røntgenmaskinen, men hvem bryr seg? De vet vel hvordan røykpakkene ser ut og i tilleg ser de nok en røykpakke på skjermen så og si hele tiden.
Du viser ikke håndbagasjen i en røntgenmaskin når du har gått av flyet. Det er bare etter du har sjekket inn og levert kofferten før du skal fly. Deretter går ikke håndbagasjen igjennom noen røntgen.
Sist endret av Taurean; 26. juni 2013 kl. 01:41.
Sitat av skalken Vis innlegg
Tror folk misfårstår litt, når man åpner en pakke røyk så ligger det ett sølvfolie innenfor der igjen, som man må rive av.
Det jeg bekymret meg for, er om dette er magnetisk, og vil vises på røntgenmaskina
Vis hele sitatet...
Nei. Men tobakken er ett organisk materiale som naturligvis vil vise veldig godt på røntgenmaskinen.
1. I en røntgenmaskin ser de selve sigarettene som masse små sylindere på rekke. Folien spiller ingen rolle. Du blander kanskje samme med metalldetektoren?
2. Du skal ikke gjennom verken røntgen eller metalldetektor på vei av flyet.
3. Skal du over kvoten, er det like greit å legge det i kofferten som du sjekker inn. Det som avgjør om du blir stoppet på Gardermoen, er hvor stressa du ser ut.
haha, jeg skjønner hvorfor du spør nå.. du er redd for at foreldrene dine skal kunne se det som kommer på skjermen! Om de kan se skjermen, så ja, da vil de nok se noen kartonger med røyk.
På den annen side, hvis du pakker dem inn i noe som gjør at røntgenmaskinen ikke ser hva det er så øker du sannsynligheten for at sikkerhetskontrollen vil undersøke hva pakkene inneholder.

Det er dog ikke så mange steder hvor de scanner innsjekket bagasje, i alle fall ikke mens du ser på, så det greieste er å legge dem i kofferten.

Med tanke på tollen så bryr ikke sikkerhetssjekken seg så mye om den - du kan ta med så mange sigarettpakker du vil i bagasjen. Tollmessig er man bare interessert i hvilken mengde du tar med uten å fortolle.