Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1003
Jeg sliter med ALT for høy temp på Gpu'n til og med uten at jeg spiller!

Den ligger nå stabilt på 70C.

når jeg spiller må jeg manuelt skru viften opp til ca 68/70% for og få den til og stoppe på ca 82C...
Men viss jeg nå skrur opp viften manuelt på 100% er jeg heldig om jeg får den ned til ca 62C...

Hvordan er dette mulig? Er det ikke normalt med kanskje 40 Grader?

Kjører forresten Crossfire Nvidia HD 6900.
Sitat av MLian Vis innlegg
Jeg sliter med ALT for høy temp på Gpu'n til og med uten at jeg spiller!

Den ligger nå stabilt på 70C.

når jeg spiller må jeg manuelt skru viften opp til ca 68/70% for og få den til og stoppe på ca 82C...
Men viss jeg nå skrur opp viften manuelt på 100% er jeg heldig om jeg får den ned til ca 62C...

Hvordan er dette mulig? Er det ikke normalt med kanskje 40 Grader?

Kjører forresten Crossfire Nvidia HD 6900.
Vis hele sitatet...
Standardsvar blir noe som:

Løsningen er nok å få bedre lufting i kabinettet. Om viftene automatisk ikke skrur seg opp for å få tempraturen ned så er det noen feil. Sjekk om automatisk viftestyring er på.

Og når startet dette?
Kan ikke se at det er noe galt her i det hele tatt? Det blir bare varmt, slik er det.
Sist endret av sweem; 5. september 2014 kl. 17:44.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Støv rundt kjøleribbene til gpu? Nyeste driver? Skal ikke være nødvendig å skru opp hastigheten på viftene manuelt, da er det noe galt.
Sitat av Fleff Vis innlegg
Støv rundt kjøleribbene til gpu? Nyeste driver? Skal ikke være nødvendig å skru opp hastigheten på viftene manuelt, da er det noe galt.
Vis hele sitatet...
Det var for å stoppe på 82c? Ser ikke at han skriver at han må kjøre manuelt på viftene? kjører jo forsåvidt manuelt på viftene selv til tider for å holde kortet så kjølig som mulig.. Men jeg må det ikke. Hvor varmt blir det egentlig med de kortene i cf da?
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sitat av sweem Vis innlegg
Det var for å stoppe på 82c? Ser ikke at han skriver at han må kjøre manuelt på viftene? kjører jo forsåvidt manuelt på viftene selv til tider for å holde kortet så kjølig som mulig.. Men jeg må det ikke. Hvor varmt blir det egentlig med de kortene i cf da?
Vis hele sitatet...
Blingset litt der ja, syntes det stod 92.

Temp i crossfire varierer litt, enten fordi man kan god plass mellom hver slot, samt god klaring fra viftene til det nederste kortet til kabinettet's bunn, samt svært god luftflyt i kabinettet.

Eller worst case, fordi man ikke har noe plass idet hele tatt.

Edit: Er forsåvidt ikke så gale temperaturer, da gpu har høyere terskel for varme enn cpu, men ville tilstrebet for å få lavere tall.
Sist endret av Fleff; 5. september 2014 kl. 18:24.
Sitat av sweem Vis innlegg
Det var for å stoppe på 82c? Ser ikke at han skriver at han må kjøre manuelt på viftene? kjører jo forsåvidt manuelt på viftene selv til tider for å holde kortet så kjølig som mulig.. Men jeg må det ikke. Hvor varmt blir det egentlig med de kortene i cf da?
Vis hele sitatet...
når jeg spiller må jeg manuelt skru viften opp til ca 68/70% for og få den til og stoppe på ca 82C...
Vis hele sitatet...
Det er ikke unormalt at en GPUen blir varm, når den nærmer seg 100*C da hadde jeg startet å bekymre meg. Alt under 85*C burde ikke være noe stort problem