Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1665
Det har seg slik at jeg bygde meg en ganske grei pc i fjor sommer og kjøpte da et Asus 560TI kort på tilbud, til midlertidig bruk, da jeg egentlig ventet på et 660TI som ikke hadde kommet ut enda..

Hovedkortet er forøvrig Asus P8-Z77 V Deluxe om det har noe av betydning..

Nå har det seg slik at jeg skal heller kjøpe et Asus 670 kort, og jeg tenker da på å kjøpe en ny skjerm til samtidig, altså ha to skjermer..

Siden jeg liker litt multitasking og jeg allerede har et 560TI kort, er spørsmålet mitt som følger..

Kan jeg da bruke 560 TI kortet på en skjerm og 670 kortet på en annen skjerm??

Tanken er da å spille på den skjermen med 670 og å bruke den med 560TI kortet til andre ting???¨

Vil dette virke relativt smertefritt??
Eller er det totalt meningsløst?? og at 560 kortet gjør like mye nytte i skuffen?
Sist endret av SuperSkurken; 5. februar 2013 kl. 22:52.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Den beste løsningen vil være å kjøre alle skjermene fra 670 kortet, og dedikere 560ti kortet til physix.

Til noe annet er det meningsløst, da du kan kjøre opp til 4 skjermer på et 670 kort.


Det som ikke vil fungere dog er å spille i fullscreen, og jobbe med programmer på den andre skjermen, da spillet vil minimere seg når du klikker på den andre skjermen.
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Den beste løsningen vil være å kjøre alle skjermene fra 670 kortet, og dedikere 560ti kortet til physix.

Til noe annet er det meningsløst, da du kan kjøre opp til 4 skjermer på et 670 kort.


Det som ikke vil fungere dog er å spille i fullscreen, og jobbe med programmer på den andre skjermen, da spillet vil minimere seg når du klikker på den andre skjermen.
Vis hele sitatet...
Takk for svar
Jeg leste litt om Nvidia PhysX nå, og det høres jo helt knall ut, eneste jeg ikke ble helt klok på er hvordan man setter det opp..

Jeg forstår det som at jeg da setter 670 kortet i øverste PCI-E spor og 560 kortet under, og kobler de sammen med en sli bro??? og kobler skjermene til 670 kortet, logisk nok..

Og så konfigurere man det i nvida kontrollpanel. til ikke å bruke Sli, men ha et dedikert PhysX kort???

Men så stod det også noe om en autofunkjson på hvilken gpu eller cpu som skal behandle PhysX, kort 1-2 eller cpu?? jeg regner med jeg skal sette den på at kun 560 kortet skal gjøre dette? eller skal den stå på auto..?
Sist endret av SuperSkurken; 6. februar 2013 kl. 12:27.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Nesten, bare uten SLi broen, å velge det som physx kort er rett frem, åpn nvida kontrollpaneket, så regner jeg med du finner det

Sett til 560 kortet i nvidia kontrollpanel
Sist endret av Frufsa; 7. februar 2013 kl. 22:37.