Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  221 14385
Sitat av sweem Vis innlegg
Kan jo kjøre et program som stresser både cpu og skjermkort og se hvilken temp du havner på Syns selv det hadde vært litt kjekt å vite slik ca.
Vis hele sitatet...
Ligger på 54 på CPU og 41 på GPU.

Har ikke funnet ut hvordan jeg clocker CPU, da..
Får ikke lov til å endre CPU-freq i bios.. :/
Sitat av Claryn Vis innlegg
Ligger på 54 på CPU og 41 på GPU.

Har ikke funnet ut hvordan jeg clocker CPU, da..
Får ikke lov til å endre CPU-freq i bios.. :/
Vis hele sitatet...
Får ikke lov?
Hva mener du med det? du trykker på pluss/minus kappene på numpaden når du har markert multiplieren?
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Får ikke lov?
Hva mener du med det? du trykker på pluss/minus kappene på numpaden når du har markert multiplieren?
Vis hele sitatet...
Den står på auto.. får ikke endret det til maunelt.. OC-Genie II klokker heller ikke..
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Får du ikke overklokket med Mpower Claryn ?
Sitat av Lima Vis innlegg
Får du ikke overklokket med Mpower Claryn ?
Vis hele sitatet...
Nope.. Får ikke lov til å endre noe. Selv OC Genie II klokker ikke en drit.
Når jeg idler går Core Speed mellom 3,9 og 4,0 i CPU-Z, men så fort jeg starter Prime95 eller BF3 så hopper den ned til 3,8 og blir der. Dette skjer kun om jeg skrur på at jeg skal kunne endre core-speed i OS..
Skaff deg en backplate til kortet Claryn.

Finnes mange kule på eBay ogsånt hvis du vil ha det litt jalla.
Sitat av Starz Vis innlegg
Skaff deg en backplate til kortet Claryn.

Finnes mange kule på eBay ogsånt hvis du vil ha det litt jalla.
Vis hele sitatet...
Har en fra DCUII kjøleren. Ser ikke helt behovet. Sykt stress å feste den.
Sitat av Claryn Vis innlegg
Nope.. Får ikke lov til å endre noe. Selv OC Genie II klokker ikke en drit.
Når jeg idler går Core Speed mellom 3,9 og 4,0 i CPU-Z, men så fort jeg starter Prime95 eller BF3 så hopper den ned til 3,8 og blir der. Dette skjer kun om jeg skrur på at jeg skal kunne endre core-speed i OS..
Vis hele sitatet...
Jækla drit hk, plukk det ut og send det til meg
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Claryn Vis innlegg
Nope.. Får ikke lov til å endre noe. Selv OC Genie II klokker ikke en drit.
Når jeg idler går Core Speed mellom 3,9 og 4,0 i CPU-Z, men så fort jeg starter Prime95 eller BF3 så hopper den ned til 3,8 og blir der. Dette skjer kun om jeg skrur på at jeg skal kunne endre core-speed i OS..
Vis hele sitatet...
Hadde akkuratt det samme problemet. Ingen ting hjalp, men på tips fra Frufsa så installerte jeg windows på nytt og da fungerte alt som det skulle

Jeg hadde en clean windows da jeg byttet Hk, men jeg hadde ikke installert windows gjennom Mpower kortet, men gjort det på det gammle Hk.
Syns det er veldig rart.
Om jeg kjørte på Turbo-option på det gamle gikk den rett opp på 4,2 Ghz. OC Genie II gjør jo ingenting..

Sitat av Lima Vis innlegg
Hadde akkuratt det samme problemet. Ingen ting hjalp, men på tips fra Frufsa så installerte jeg windows på nytt og da fungerte alt som det skulle

Jeg hadde en clean windows da jeg byttet Hk, men jeg hadde ikke installert windows gjennom Mpower kortet, men gjort det på det gammle Hk.
Vis hele sitatet...
Jeg installerte Windows gjennom M-Power.

Under system så står det:
Processor: Intel(R) Core(TM) i7-2600k CPU @ 3,40Ghz 4,20 Ghz

Uh..
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Hm. Rart. Jeg hadde ihvertfall det samme problemet at uansett hva jeg stillte på så hjalp ingen ting. Her

Men det som løste det for meg var ihvertfall formatering og ny windows.
Ville førsøkt Clear cmos...
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Kan dele det at jeg prøvde egentlig alt som kan tenkes. Installerte alt av drivere, programmer, oppdaterte Bios og Clear cmos.

Så installerte jeg windows på nytt og på første oppstart hadde da Oc Genie satt opp en Oc på 4Ghz
Dette er noe av det flaueste jeg har vært borti. Jeg har en annen processor enn hva jeg alltid har trodd, og hva jeg egentlig skulle kjøpe... ohjeez..
Har faen meg en i7 2600 processor. Da jeg bestilte for drøt 2 år siden så må jeg ha sett feil da jeg bestilte.. Skjønner fortsatt ikke hvorfor jeg da kan klokke opp til 4Ghz, og 4,2 med det gamle HK'et..

Får vel bli ny processor, om ikke broren min er snill nok til å bytte meg hans i5 2500k. Herrejesus, flaut.
Dette er noe av det flaueste jeg har vært borti. Jeg har en annen processor enn hva jeg alltid har trodd, og hva jeg egentlig skulle kjøpe... ohjeez..
Har faen meg en i7 2600 processor. Da jeg bestilte for drøt 2 år siden så må jeg ha sett feil da jeg bestilte.. Skjønner fortsatt ikke hvorfor jeg da kan klokke opp til 4Ghz, og 4,2 med det gamle HK'et..

Får vel bli ny processor, om ikke broren min er snill nok til å bytte meg hans i5 2500k. Herrejesus, flaut.
Sitat av Claryn Vis innlegg
Dette er noe av det flaueste jeg har vært borti. Jeg har en annen processor enn hva jeg alltid har trodd, og hva jeg egentlig skulle kjøpe... ohjeez..
Har faen meg en i7 2600 processor. Da jeg bestilte for drøt 2 år siden så må jeg ha sett feil da jeg bestilte.. Skjønner fortsatt ikke hvorfor jeg da kan klokke opp til 4Ghz, og 4,2 med det gamle HK'et..

Får vel bli ny processor, om ikke broren min er snill nok til å bytte meg hans i5 2500k. Herrejesus, flaut.
Vis hele sitatet...



Men det er vel ikke normalt at en pumpe skal bråke så veldig mye? Tenkte å kjøpe inn deler over en lengere periode, kjøpe litt nå og litt da. Første ut på lista jeg tenkte å handle var en 420 rad. Men hvordan pleier lydnivået på en pumpe å være? Vet den kanskje gir litt mer lyd under full guffe, men skal vel egentlig ikke være så veldig høylytt? Betaler gjerne mer for mindre lyd hvis det er mulig. Setter pris på om dere andre som har vannkjøling kan si om pumpe støyen

Shitt, ikke rart du ikke får klokka
Sitat av sweem Vis innlegg
Men det er vel ikke normalt at en pumpe skal bråke så veldig mye? Tenkte å kjøpe inn deler over en lengere periode, kjøpe litt nå og litt da. Første ut på lista jeg tenkte å handle var en 420 rad. Men hvordan pleier lydnivået på en pumpe å være? Vet den kanskje gir litt mer lyd under full guffe, men skal vel egentlig ikke være så veldig høylytt? Betaler gjerne mer for mindre lyd hvis det er mulig. Setter pris på om dere andre som har vannkjøling kan si om pumpe støyen

Shitt, ikke rart du ikke får klokka
Vis hele sitatet...
Får jo klokka..
Se bare her:


Pumpa lager ikke så mye lyd. Den er mye stillere nå.
joa, men det er ingenting
Spørs helt hvilken pumpe og formålet med det er...

Hvis du vil ha noe som er stille og pumper bra Swiftech MCP655 er det riktige valg..

Høytrykk er det og..

EK sine jalla pumper bråker greit
Kjekt å høre den hadde roet seg ned

Må ha effektiv og så stille som mulig ja.
Så om noen vil ha en i7 2600 i et P8Z68-V PRO Hk, så bytter jeg gjerne mot en K-processor

Alright.
En kompis på skolen som bytter P8Z68-V PRO, i7 2600 og TX 650W PSU mot 2500,-
Blir vel en 3770k på meg så fort Komplett får sendt det