Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  221 14388
Gamma Goblin
TinnSoldat's Avatar
Sitat av Claryn Vis innlegg
Motphological? Hvor finner jeg det?
Vis hele sitatet...
Det ligger under gaming i catalyst, så på den første boksen der det står anti-aliasing er det en liten boks du skal krysse av for å skru det på.
Claryn's Avatar
Trådstarter
Sitat av TinnSoldat Vis innlegg
Det ligger under gaming i catalyst, så på den første boksen der det står anti-aliasing er det en liten boks du skal krysse av for å skru det på.
Vis hele sitatet...
Wowoo-- 100fps stable i ultra.. noen spikes til 50-60 ved store eskplosjoner.

Nå kjører jeg 1050 core.. Skal jeg kjøre memory siden core ikke tåler mere?

eller vil jeg ikke merke noe forskjell i FPS ved å oc'e memory?
Gamma Goblin
TinnSoldat's Avatar
Du kan prøve å øke memory litt, er veldig liten forskjell du vil merke med dette da, maks et par-tre fps ellernoe
Sitat av Claryn Vis innlegg
Wowoo-- 100fps stable i ultra.. noen spikes til 50-60 ved store eskplosjoner.

Nå kjører jeg 1050 core.. Skal jeg kjøre memory siden core ikke tåler mere?

eller vil jeg ikke merke noe forskjell i FPS ved å oc'e memory?
Vis hele sitatet...
Med mindre du bruker flere skjemer eller meget høy oppløsning så er det nok lite å hente på minne. Men det er jo morsomt å tukle litt!
Claryn's Avatar
Trådstarter
Sitat av TinnSoldat Vis innlegg
Du kan prøve å øke memory litt, er veldig liten forskjell du vil merke med dette da, maks et par-tre fps ellernoe
Vis hele sitatet...
Er det unormalt at jeg ikke klarer å clocke mere enn til 1050? Ble litt skuffa nå
Sitat av Claryn Vis innlegg
Er det unormalt at jeg ikke klarer å clocke mere enn til 1050? Ble litt skuffa nå
Vis hele sitatet...
Stock-kjøler?
Claryn's Avatar
Trådstarter
Sitat av Whybear Vis innlegg
Stock-kjøler?
Vis hele sitatet...
PÅ GPU'en ja? Har Asus kortet som er det 7970 kortet med best kjøling.
Er ikke varme som er problemet, men BF3 kræsjer med over 1050Mhz
Sitat av 83leo Vis innlegg
Liksom-vannkjøling som Corsair H-serien er alt for dyrt ift. ytelsen. 1200kr for noe som knapt yter bedre enn en god luftkjøler er direkte horribelt. Støynivået er også betraktelig høyere.
Vis hele sitatet...
1200Kr?, Sure :3

Uansett, en H100 er et godt valg, særlig hvis du bytter ut viftene, evt. på et senere tidspunkt.
Claryn's Avatar
Trådstarter
http://www.dustinhome.no/product/501...366-2011-blue/
Vil denne være nok for å overclocke cpu'en til over 4g?
Sitat av Claryn Vis innlegg
http://www.dustinhome.no/product/501...366-2011-blue/
Vil denne være nok for å overclocke cpu'en til over 4g?
Vis hele sitatet...
De yter veldig likt, også angående utsende, for en blåfarge! *Vemmes*
Sist endret av Fekillix; 29. mai 2012 kl. 22:42.
Claryn's Avatar
Trådstarter
Sitat av Fekillix Vis innlegg
De yter veldig likt, også angående utsende, for en blåfarge! *Vemmes*
Vis hele sitatet...
Passer til LED lysene mine i NZXT Phantom :P
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Den er hvertfall meget bra. Ønsker meg den selv, men den passer ikke inn i define r3
Claryn's Avatar
Trådstarter
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Den er hvertfall meget bra. Ønsker meg den selv, men den passer ikke inn i define r3
Vis hele sitatet...
Passer den i Nzxt? Den burde gjøre det. Kabinettet er enormt.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Jaja, der passer den. Den går inn i et Fractal Define R3, men det blir for trangt for min smak.
Claryn's Avatar
Trådstarter
Har tenkt til å kjøpe det sidepanelet med vindu og 2m med LED lys fra NZXT..
Ser vel ikke mye inni der med den vifta som stikker ut av hovedkortet?
:/ Finnes det noe som er mindre /tar mindre plass på midten, men kjøler like bra/bedre til samme pris?
Helst så lite støy som mulig.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Kunne vært kjekt å ha den 200mm vifta på siden mener jeg...

Desto flere vifter, desto mere airflow, desto lavere/tregere kan du kjøre de

Sammen med Phanteksën ville det vært genialt.
Claryn's Avatar
Trådstarter
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Kunne vært kjekt å ha den 200mm vifta på siden mener jeg...

Desto flere vifter, desto mere airflow, desto lavere/tregere kan du kjøre de

Sammen med Phanteksën ville det vært genialt.
Vis hele sitatet...
Hva er det du mener?
Hvilken 200mm vifte?
Vil helst ikke bruke den store CPU kjøleren som jeg linket til. Blir jo ikke å kunne se noe inni kabinettet når jeg får LED lysene og panelet med vindu!
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Du får velge selv.

Den det er plass i døra du har nå....
Jeg er ganske sikker på at den skal passe med 200mm vifte der...

Kjøling og lydløs framfor horelys og 14izz faktor. Men hver sin fetish..

Luft kjølere som er gode tar mye plass.

Da må du evt se på h70 - h100 lukkede vannkjølere.
Claryn's Avatar
Trådstarter
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Du får velge selv.

Den det er plass i døra du har nå....
Jeg er ganske sikker på at den skal passe med 200mm vifte der...

Kjøling og lydløs framfor horelys og 14izz faktor. Men hver sin fetish..

Luft kjølere som er gode tar mye plass.

Da må du evt se på h70 - h100 lukkede vannkjølere.
Vis hele sitatet...
Hvordan er h70 og h100 i forhold til støy/ytelse/pris?

Vil kjøre processoren så høyt som mulig.
Da -kan- jeg øke FPS'en?

Får jo ikke clocka 7970 mere enn til 1050Mhz
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Det er mere en god nok ytelse i GPU'en din. Kanskje volten må økes for at resten skal henge med, men ikke ta mitt ord for det. Jeg kan ytterst lite om klokking. Dessuten, om du får dratt opp CPU'en din til 4.4 - 4.8 GHZ, vil du nok merke en FPS boost godt på 64 players @ Back to karkand f.eks

Men da bør du ha god kjøling.

Den 200mm viften i døra vil kjøle ned både GPU og CPU, og sammen med en stor viftekjøler vil dette bli et godt resultat sammen.

I mine øyne er dette det beste oppsettet, hvertfall i forhold til masse bortkastede lys. Vet ikke hva som er best, 14izz faktor eller stille og kjølig kabinett? o.O Hos meg er valget soleklart... Støy og kjøling FTW! Skal jeg se lys, drar jeg til Las Vegas, ikke sitter å koser meg med Look-a-like Las Vegas kabinett...

En h100 er ikke så dyr, og gir gode resultater, men orignal viftene bråker.
DU kan bytte ut disse med Noctua sine, men da koster den plutselig mere en den smaker.
En Phankteks ellers Noctua d14 vil gjøre en strålende jobb! Særskilt med luft inn forran + sidene og luften ut opp og bak.

BTW! Søk litt om HyperThreading og gaming. Det er mange som har fått FPS boost ved å slå av det på CPU'en sin.
Og dette har din.
Om du er FPS horel
Sist endret av CHillZoNE; 30. mai 2012 kl. 00:09.
Claryn's Avatar
Trådstarter
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Det er mere en god nok ytelse i GPU'en din. Kanskje volten må økes for at resten skal henge med, men ikke ta mitt ord for det. Jeg kan ytterst lite om klokking. Dessuten, om du får dratt opp CPU'en din til 4.4 - 4.8 GHZ, vil du nok merke en FPS boost godt på 64 players @ Back to karkand f.eks

Men da bør du ha god kjøling.

Den 200mm viften i døra vil kjøle ned både GPU og CPU, og sammen med en stor viftekjøler vil dette bli et godt resultat sammen.

I mine øyne er dette det beste oppsettet, hvertfall i forhold til masse bortkastede lys. Vet ikke hva som er best, 14izz faktor eller stille og kjølig kabinett? o.O Hos meg er valget soleklart... Støy og kjøling FTW! Skal jeg se lys, drar jeg til Las Vegas, ikke sitter å koser meg med Look-a-like Las Vegas kabinett...

En h100 er ikke så dyr, og gir gode resultater, men orignal viftene bråker.
DU kan bytte ut disse med Noctua sine, men da koster den plutselig mere en den smaker.
En Phankteks ellers Noctua d14 vil gjøre en strålende jobb! Særskilt med luft inn forran + sidene og luften ut opp og bak.
Vis hele sitatet...
kval.poeng for den.

vil jeg klare meg med bare den Gpu kjøperen jeg fant (lurt kjøleren som er blå) uten den 200mm vifta? Har bestilt sidepanel med vindu, og da var det lite vits om jeg skal ha en stor vifte der. I videoen på Dustin klokka de 2600 til 4800 og i load var cpuen på 80-85 grader. Det burde funke?

Har ingen problemer med varme i gpuen. Den holder seg på 50-60 grader, selv med litt klokking.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Den 200mm viften i døra vil kjøle ned både GPU og CPU, og sammen med en stor viftekjøler vil dette bli et godt resultat sammen.
Vis hele sitatet...
Jeg mente:

Den 200mm viften i døra vil hjelpe godt til med kjølingen, og da sammen med en Noctua eller Phanteks i på CPU, så tror du kan klokke langt med gode temperaturer.
Claryn's Avatar
Trådstarter
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Jeg mente:

Den 200mm viften i døra vil hjelpe godt til med kjølingen, og da sammen med en Noctua eller Phanteks i på CPU, så tror du kan klokke langt med gode temperaturer.
Vis hele sitatet...
Ja. Kjøper nok phanteks sin, men ingen 200mm vifte i døra. Det funker for å klokke til
4400-4800 eller?
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Claryn Vis innlegg
kval.poeng for den.

vil jeg klare meg med bare den Gpu kjøperen jeg fant (lurt kjøleren som er blå) uten den 200mm vifta? Har bestilt sidepanel med vindu, og da var det lite vits om jeg skal ha en stor vifte der. I videoen på Dustin klokka de 2600 til 4800 og i load var cpuen på 80-85 grader. Det burde funke?

Har ingen problemer med varme i gpuen. Den holder seg på 50-60 grader, selv med litt klokking.
Vis hele sitatet...
Som sagt, du får velge selv. CPU'en skal ligge på maks 72.5C over lengre tid.
Om du drar den opp i 75C i syntetiske tester som Intelburn, Prime95 etc, så blir den aldri så varm ved gaming. Husk dette! Rett og slett fordi dette er brutale torturtester som klemmer ut alt ei CPU klarer å gi.
Jeg tør ikke synse hvordan det er uten den i døra. Skal du klokke, trenger du kjøling. Enkelt og greit.
Da bør vifter være prioriteringene.

Dette er synsing fra min side, men tror det har godt fotfeste i realiteten:

Om du har Noctua d14, og god airflow i kabinettet sammen med 200mm vifta, så vil du nok fint klare 4.6 GHZ og 55 - 65 C maksimalt på CPU under tester som f.eks Prime95.

Jeg mener og påstå å prioritere Airflow og temps framfor Las Vegas og horer er viktigst. Så bygge lys og shit uten bekostning av temperaturer og airflow. Drit i den nye døra, kjøp vifte og støvfilter. Men dette er hva jeg ville ha gjort da.(du kan kjøpe glorete 200mm vifter med lys i, er ikke det en fornuftig kompensasjon?

Har du vifter i topp?
Sist endret av CHillZoNE; 30. mai 2012 kl. 00:24.
Claryn's Avatar
Trådstarter
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Som sagt, du får velge selv. CPU'en skal ligge på maks 72.5C over lengre tid.
Om du drar den opp i 75C i syntetiske tester som Intelburn, Prime95 etc, så blir den aldri så varm ved gaming. Husk dette! Rett og slett fordi dette er brutale torturtester som klemmer ut alt ei CPU klarer å gi.

Dette er synsing fra min side, men tror det har godt fotfeste i realiteten:

Om du har Noctua d14, og god airflow i kabinettet sammen med 200mm vifta, så vil du nok fint klare 4.6 GHZ og 55 - 65 C maksimalt på CPU under tester som f.eks Prime95.

Jeg mener og påstå å prioritere Airflow og temps framfor Las Vegas og horer er viktigst. Så bygge lys og shit uten bekostning av temperaturer og airflow. Drit i den nye døra, kjøp vifte og støvfilter. Men dette er hva jeg ville ha gjort da.

Har du vifter i topp?
Vis hele sitatet...
Har en vifte i topp og en som går ut bak + 2 små (husker ikke størrelse) i døra. Det er de viftene som følger med.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Klokking = masse kjøling.

Airflow, airflow og atter airflow...

Dette er vel det viktigste jeg kan si. Om du absolutt på død og liv skal ha den opp i 4.5+ GHZ, så bør du begynne på tenke fornuftig.

Ingen vifter forran som suger inn`? o.O

Det trenger du så absolutt mener jeg... Klin inn en billig 120mm vifte i front, som trekker inn selvfølgelig.
Sist endret av CHillZoNE; 30. mai 2012 kl. 00:26.
Claryn's Avatar
Trådstarter
Har jo 2 små forrann som trekker inn! Kjøper phanrec sin og ser hvordan den kjøler. Er det bra nok, kjøper jeg sidepanel og led. Om ikke blir det 200mm vifte!
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Høres smart ut.Tenker ikke på de 2 i døra, men en helt i front, under DVDrom'en

Leste i en review at det kunne være smart å innstalere der.


Er det 1 i bunn, 1 forran, 2 små og 1 stor i døra, og 1 bak og 2 i toppen?

Slik forestiller jeg meg Airflow (Awesome paint skilzz! War ing!): http://bildr.no/thumb/1191930.jpeg
Claryn's Avatar
Trådstarter
Har ikke alle de viftene, men det er plasser til de :P har bare det det som følger med. Ikke kjøpt noe ekstra.

Har altså; den bakerste i topp, 2 fremste i døra og den bak :P
Sist endret av Claryn; 30. mai 2012 kl. 00:43.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av Claryn Vis innlegg
Har ikke alle de viftene, men det er plasser til de :P har bare det det som følger med. Ikke kjøpt noe ekstra.
Vis hele sitatet...
Vel, skal du klokke, trenger du kjøling.

Skal du ha mere kjøling, må du tenke i den baner som jeg tegnet opp.

Ihvertfall i mitt hode tilsier det at du skal få et ganske bra resultat

Så putt inn noen billige 120mm vifter i front og topp, og dropp lys+døra. SÅ bygger du lys og styling rundt kjølingen din, og du har den absolutt mest gjennontenkte pcn i omkretsen din. De fleste smeller inn dyr hardware og fete løsninger, uten å tenke airflow og varme...

o.O
Sist endret av CHillZoNE; 30. mai 2012 kl. 00:45.
Claryn's Avatar
Trådstarter
Men jeg burde, i følge deg, ha phantec eller den andre for cpu, en 200mm i døra og en 120mm forrann? Skjønner ikke helt med den forrann om det var det du mente.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Jeg kjenner ikke kabinettet ditt 100% men leste at noen hadde satt en ekstra vifte i forran, så det er vel en plass til det der?

Ja, jeg tenker 200mm i døra, 120 i front samt på toppen.

Da vil du absolutt få anledning til å skru ned hastighetene, og fortsatt ha god airflow mtp OC på CPU og GPU.

Og husk, dette er bare synsing, men det er det mest logiske og fornuftige som jeg kan se. Er nesten umulig å bomme og er sikkert flere IT junkies her som støtter opp det jeg sier
Sist endret av CHillZoNE; 30. mai 2012 kl. 00:50.
Claryn's Avatar
Trådstarter
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Jeg kjenner ikke kabinettet ditt 100% men leste at noen hadde satt en ekstra vifte i forran, så det er vel en plass til det der?

Ja, jeg tenker 200mm i døra, 120 i front samt på toppen.

Da vil du absolutt få anledning til å skru ned hastighetene, og fortsatt ha god airflow mtp OC på CPU og GPU.

Og husk, dette er bare synsing, men det er det mest logiske og fornuftige som jeg kan se. Er nesten umulig å bomme og er sikkert flere IT junkies her som støtter opp det jeg sier
Vis hele sitatet...
Ja, det er de 3 plassene igjen jeg ikke har vifter. Går nok for det! Får ikke klikket Gpu høyere enn 1050 da. Bare kræsjer i Bf..

http://www.nzxt.com/new/product.php?series=15
En av disse er vel like optimale som phantec sin?
Sist endret av Claryn; 30. mai 2012 kl. 00:55.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Trenger du mere?

Minns jeg leste noe om 80 FPS?

Dude, du presser skjermkortet ditt helt til maks, tror ikke det er veldig mye mere å hente

Jeg er meget nysgjerrig på hva du bestemmer deg for, og hva du gjør. Så hold tråden oppdatert med temps etc.
Sist endret av CHillZoNE; 30. mai 2012 kl. 00:54.
Claryn's Avatar
Trådstarter
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Trenger du mere?

Minns jeg leste noe om 80 FPS?

Dude, du presser skjermkortet ditt helt til maks, tror ikke det er veldig mye mere å hente

Jeg er meget nysgjerrig på hva du bestemmer deg for, og hva du gjør. Så hold tråden oppdatert med temps etc.
Vis hele sitatet...
Will do. Currently kjører jeg Bf med 110-80 fps. Grafikk på ultra og prio satt på quality, ikke performance :P 60 grader på Gpu og 60-70 på cpu - for now. Får se når jeg skaffer flere vifter
Sist endret av Claryn; 30. mai 2012 kl. 01:01.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Hva skal du med mere FPS? Så sant du ikke har 120 HZ skjerm får du ikke noe nytte av det, utenom e-penis da

Da kan du faktisk klokke ned, ligge på 65 - 75 fps og nyte total stillhet <3

Men så er jeg støynazi da...
Claryn's Avatar
Trådstarter
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Hva skal du med mere FPS? Så sant du ikke har 120 HZ skjerm får du ikke noe nytte av det, utenom e-penis da

Da kan du faktisk klokke ned, ligge på 65 - 75 fps og nyte total stillhet <3

Men så er jeg støynazi da...
Vis hele sitatet...
Hører ingenting av viftene. Hesdsetet litt blokker ut det meste, selv om den er VELDIG stillegående. Kjører jeg Gpu viftene over 50% hører jeg det kraftig, men det er jo aldri nødvendig
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Da kan du få det enda lavere.

Min tanke om lydløs er gaming i 2560 x 1440 uten å høre en damnshit,

Da mener jeg med fornuftige temperaturer også

Men det er godt å høre at det er stille, men hvordan kan du mene at den orginale viften til CPU er stille? Den bråker værre en et fly som tar av....
Sist endret av CHillZoNE; 30. mai 2012 kl. 01:09.
Claryn's Avatar
Trådstarter
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Hva skal du med mere FPS? Så sant du ikke har 120 HZ skjerm får du ikke noe nytte av det, utenom e-penis da

Da kan du faktisk klokke ned, ligge på 65 - 75 fps og nyte total stillhet <3

Men så er jeg støynazi da...
Vis hele sitatet...
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Da kan du få det enda lavere.

Min tanke om lydløs er gaming i 2560 x 1440 uten å høre en damnshit,

Da mener jeg med fornuftige temperaturer også

Men det er godt å høre at det er stille, men hvordan kan du mene at den orginale viften til CPU er stille? Den bråker værre en et fly som tar av....
Vis hele sitatet...
Den bråker mye i 1 min når jeg booter, også helt stille.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
hmm... Du har flaks

Kult, gleder meg til å se resultatet.

Skrik ut om det er noe, og håper jeg forklarte meg nogenlunde klart. Om ikke, skrik og kjeft

Freak out!
/end
Claryn's Avatar
Trådstarter
Tester når jeg har skrudd av HyperThreading!

Kjørte også opp i Turbo-modus i UEFI Bios. KJører CPU på 4,1 Ghz med 80ish grader..
Tror jeg kjører den i vanlig modus til jeg får ny kjøler...
FPS i BF med max settings og 100% quality i Cataclyst:
Mn: 52
Max: 182

Den turbo versjonen ble kalt "Asus Optimal" i BIOS. Syns det var litt mye med 80 grader med BF o:
Sist endret av Claryn; 30. mai 2012 kl. 15:59.
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Nå vet jeg ikke om dette er ment som et reelt forslag til TS, men da snakker vi fort 1500,- for en CPU-kjøler. Hvis man ikke skal drive med ganske hardcore overklokking er det fullstendig riv ruskende, spør du meg.

De færreste vil behøver det en Noctua NH-D14 yter, men jeg kan likevel være med på å anbefale den pga. det lave støynivået. Den kjøleren fungerer forøvrig flott i kabinettet til TS.
Vis hele sitatet...
Det blir fort 1200 spenn, ja. Men det er egentlig helt unødvendig med tanke på at "normal"-modusen til H-100 har et marginalt lavere støynivå enn D14. Den yter da også et par hakk dårligere, så med tanke med kjøling pr. krone så er nok luftkjøling noe mer gunstig. Men nå finnes det jo en del fordeler med vannkjølingssystemer også. Behov og personlig preferanse er alt som teller.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
80c Er litt mye ja.

Den dør nok ikke av det i korte strekk, men den skal helst ikke over 72c
Claryn's Avatar
Trådstarter
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
80c Er litt mye ja.

Den dør nok ikke av det i korte strekk, men den skal helst ikke over 72c
Vis hele sitatet...
Tenkt meg det. Kjører tilbake til 3,7Ghz jeg
60 grader er nok!
Claryn's Avatar
Trådstarter
Blir å kjøpe h100..
Får se om jeg kjøper flere vifter etter det.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
UTIFRA mine erfaringer, så ville en Noctua d14 og ekstra vifter lønne seg. Noctua er billigere, og du kan få et par vifter med, til samme pris som h100. Men det er MIN erfaring og anbefaling.

+ støy. H100 bråker grusomt..
Sist endret av CHillZoNE; 31. mai 2012 kl. 23:15.
Claryn's Avatar
Trådstarter
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
UTIFRA mine erfaringer, så ville en Noctua d14 og ekstra vifter lønne seg. Noctua er billigere, og du kan få et par vifter med, til samme pris som h100. Men det er MIN erfaring og anbefaling.

+ støy. H100 bråker grusomt..
Vis hele sitatet...
Det er en thread akkurat på nå:
http://freak.no/forum/showthread.php?t=222545
Som holder CPU'en på 50 grader med H100 under heavy OC - load.

I tillegg ser det bedre ut med H100 :P Blir å kjøpe alle viftene jeg har plass til i kabinettet da =P
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Joda, men hvor mye skal det bråke? Ved ekstrem overklokking vil selvfølgelig h100 ha et overtak, men en d14 vil nok fint avkjøle CPU'en oppunder 5 GHZ
Sitat av Claryn Vis innlegg
Det er en thread akkurat på nå:
http://freak.no/forum/showthread.php?t=222545
Som holder CPU'en på 50 grader med H100 under heavy OC - load.

I tillegg ser det bedre ut med H100 :P Blir å kjøpe alle viftene jeg har plass til i kabinettet da =P
Vis hele sitatet...
Jeg ville valgt H100'en, den ser mye bedre ut enn en D-14 og yter bedre ved høye tempraturer. Personlig har jeg en H60 som nå kjøler min Phenom II x4, med en 20% Smart-Overklock, den idler ved rundt 30` og øker ikke særlig mye under load...
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Jeg forstår ikke at folk ikke blir gale av støyen fra pumpa på H100? o.O

Er det bare jeg som er støynazi?
Sist endret av CHillZoNE; 31. mai 2012 kl. 23:56.