Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1590
Heisann.

Jeg selger promillemålere til en lavpris, og er en del av et partnerskap i en ungdomsbedrift. Vi er begge myndige, og prøver å nå ut til flere kunder.

Ut ifra mine siste 170 salg så har jeg merket at kundegruppen min er ungdom fra 17-25 og kvinner 30-45. Ungdommene har jeg nådd via salg på forskjellige skoler og sistnevnte gruppe via "kjøp og salg"-grupper på Facebook.

Jeg lurer på hvordan vi skal nå ut til enda flere kunder, da vi har igjen 150 stykker. Vi har allerede webside under arbeid, og har sikret oss et domenenavn. Jeg har i det siste fylt opp "kjøp og salg"-gruppene med informasjon om promillemåleren og nådd ut til de fleste kundene.

Hvordan kan jeg nå ut til nye til en rimelig penge? Har annonse på Finn.no, gibud.no, reklamerer på "Kjøp og salg"-grupper og Twitter. Vi har "tømt" det markedet vi når ut til nå, og trenger å nå ut til flere. Har tenkt tanken med Facebook ADs, men har noen her inne hatt god erfaring med å investere i dette? Setter pris på hvordan vi kan nå ut til flere kunder :-)
Korte og proffe radiospotter, gjerne lørdag eller søndagsmorningene..
Sende facebook meldinger til venner, lage en facebook gruppe og invitere alle vennene dine til den.
verified's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sinken Vis innlegg
Sende facebook meldinger til venner, lage en facebook gruppe og invitere alle vennene dine til den.
Vis hele sitatet...
Vi har allerede gjort det, og solgt til alle våre venner.
Sitat av verified Vis innlegg
Vi har allerede gjort det, og solgt til alle våre venner.
Vis hele sitatet...
Få venner til å invitere venner mot rabatt eller noe.
Epost mot bedrifter?
Dette klarer du å tenke ut selv.

For å nå en forbrukergruppe så må du henvende deg steder der den gruppen vil oppfatte det.

Hvor følger den yngre generasjonen med? Facebook, internett, skole etc.
Se det fra de sitt syn
Vil anbefale deg å finne "Get Altitude - Eben Pagan" på bukta, du finner ikke bedre kurs i markedsføring enn det, samme pokker hva du selger! Egentlig et kurs det hadde kostet over 10,000$ å være med på, tatt opp på video. Så her er det MYE å få for en skjit og ingenting
Sist endret av robz1; 12. mai 2012 kl. 23:01.
verified's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sinken Vis innlegg
Få venner til å invitere venner mot rabatt eller noe.
Vis hele sitatet...
Det er gode forslag, men vi har allerede solgt til våre venner, så tviler på at de ser noe nytt i å invitere venner mot rabatt, når de allerede har én.

Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Dette klarer du å tenke ut selv.

For å nå en forbrukergruppe så må du henvende deg steder der den gruppen vil oppfatte det.

Hvor følger den yngre generasjonen med? Facebook, internett, skole etc.
Se det fra de sitt syn
Vis hele sitatet...
Det er sant, men vi ønsker og nå kundegruppen kvinner i alderen 30-45. Tenker raskt på kvinneforum og blader, men hva koster dette?
AdWords - betal per klikk. Googles annonsesystem.
Hvor mye har dere i budsjett til markedsføring? 150 stk er ganske mange igjen!
Sitat av verified Vis innlegg
Det er sant, men vi ønsker og nå kundegruppen kvinner i alderen 30-45. Tenker raskt på kvinneforum og blader, men hva koster dette?
Vis hele sitatet...
Har du mor i den aldersgruppen? Kanskje få hun til å spre litt?
Facebook annonse, facebook tilpasser reklamen til ønsket målgruppe slik at det ikke blir reklamert for andre enn folkene du ønsker og nå
verified's Avatar
Trådstarter
Sitat av vitaralt Vis innlegg
Hvor mye har dere i budsjett til markedsføring? 150 stk er ganske mange igjen!
Vis hele sitatet...
Vi har 1500 i budsjett.
Sitat av verified Vis innlegg
Heisann.

Jeg selger promillemålere til en lavpris, og er en del av et partnerskap i en ungdomsbedrift. Vi er begge myndige, og prøver å nå ut til flere kunder.

Ut ifra mine siste 170 salg så har jeg merket at kundegruppen min er ungdom fra 17-25 og kvinner 30-45. Ungdommene har jeg nådd via salg på forskjellige skoler og sistnevnte gruppe via "kjøp og salg"-grupper på Facebook.

Jeg lurer på hvordan vi skal nå ut til enda flere kunder, da vi har igjen 150 stykker. Vi har allerede webside under arbeid, og har sikret oss et domenenavn. Jeg har i det siste fylt opp "kjøp og salg"-gruppene med informasjon om promillemåleren og nådd ut til de fleste kundene.

Hvordan kan jeg nå ut til nye til en rimelig penge? Har annonse på Finn.no, gibud.no, reklamerer på "Kjøp og salg"-grupper og Twitter. Vi har "tømt" det markedet vi når ut til nå, og trenger å nå ut til flere. Har tenkt tanken med Facebook ADs, men har noen her inne hatt god erfaring med å investere i dette? Setter pris på hvordan vi kan nå ut til flere kunder :-)
Vis hele sitatet...
Promillemålere er et produkt som kan være nyttig for potensielle fyllekjørere. Og fyllekjørere har vi i alle aldere. Problemet ditt er at det er kun folk som er redd for å bli tatt som vil kjøpe en. Så det du trenger er et utsalgssted der alkohol blir konsumert. Og/eller skremselropaganda for å overbevise kundene dine at dette er noe de trenger.
eksempler på gode steder å selge promilletestere:
hoteller etter et julebord/seminar
selskapslokaler
din lokale pub
russetreff
etc.
verified's Avatar
Trådstarter
Takk for masse fine tilbakemeldinger.

For å redusere budsjettet, så har vi tenkt å lage plakater. Disse skal inneholde litt skremsel, informasjon om produktet og hvordan de kan kjøpe det. Disse skal henges opp på alle butikker, barer, selskapslokaler hvor vi får lov. Vi skal også snakke med et par utesteder om de vil selge vår promillemåler

Hva skal til for at du innser behovet for en promillemåler? Kanskje en bot og inndragelse av førerkortet?