Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2575
En kompis ble nyligt tatt for salg og stash.
Så la oss si en venn av meg hadde meldinger fra denne personen som var ganske åpenbart det var snakk om kjøp.

Hva burde han gjøre? Disse meldingene kan bortforklares med noe annet som fks at vi snakket om koffein piller etc, de ville såklart forstå at det ikke er det.

Denne vennen har ikke blitt kontaktet av politiet enda , men han som ble tatt sier disse openlyse meldingene kommer definitivt til å bli tatt opp når han skal i avhør.

Er det normalt at politiet tar ut andre folk som det har blitt sendt meldinger til også, og kan de som har sent meldigene dømmes?

Jeg tenker også viss dette blir bortfoklart med fks lovlige piller eller noe lignende ville det ikke bare vert ord mot ord da?
Kan de dømme noen for de tror at disse "slang ordene" betyr de skal kjøpe?
Koffeinpiller er god ide. Om de tar kontakt med "vennen din" ksn ingen her på freak svare på. Tok de mobilen hans og leste meldinger?
Trådstarter
7 3
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Koffeinpiller er god ide. Om de tar kontakt med "vennen din" ksn ingen her på freak svare på. Tok de mobilen hans og leste meldinger?
Vis hele sitatet...
Jepp, og det var denne vennen og en annen som hadde meldinger der politiet vill forstå va det går i
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Sitat av Vipkush Vis innlegg
Jepp, og det var denne vennen og en annen som hadde meldinger der politiet vill forstå va det går i
Vis hele sitatet...
Det er derfor man alltid tar slike ting over telefon, og ikke SMS!

Ble han tatt for salg av ymse, sjekker de nok ut alle interessante meldinger på mobilen hans.
Sist endret av Screwdriver; 9. mai 2012 kl. 23:27.
Trådstarter
7 3
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Det er derfor man alltid tar slike ting over telefon, og ikke SMS!

Ble han tatt for salg av ymse, sjekker de nok ut alle interessante meldinger på mobilen hans.
Vis hele sitatet...
Yepp, men vill dette ha noen konsekvens for kjøperene? Vill de høre fra myndighetene, ingen av meldingene sa noe direkte om kjøp av stash men politiet vill såklart forstå..

Håper de bare setter navne i en svartebok over folk de holder ekstra nøye med Er dette normalt, eller pleier de å ta mer drastiske tiltak?
Sitat av Vipkush Vis innlegg
Yepp, men vill dette ha noen konsekvens for kjøperene? Vill de høre fra myndighetene, ingen av meldingene sa noe direkte om kjøp av stash men politiet vill såklart forstå..

Håper de bare setter navne i en svartebok over folk de holder ekstra nøye med Er dette normalt, eller pleier de å ta mer drastiske tiltak?
Vis hele sitatet...
Hvis det er en liten bygd, er det ganske stor sjangse for at de tar inn folk de finner på mobilen hans. Har opplevd det selv. I en større by vil jeg si sjangsen er betraktelig mindre, men man kan jo aldri vite.
LSHMSFOAIDMT
Bmariuz's Avatar
Tror nok politiet vil forstå at han ikke selger koffeinpiller når det står typ "halla har du noen gram til salgs eller?". Piller handles vel i milligram og ikke i gram vel?
Sitat av Bmariuz Vis innlegg
Tror nok politiet vil forstå at han ikke selger koffeinpiller når det står typ "halla har du noen gram til salgs eller?". Piller handles vel i milligram og ikke i gram vel?
Vis hele sitatet...
Ikke i eksamenperiodene.
Politi er politi.

De er fortsatt mennesker og har sansnynligvis en IQ på over 20.
Just love it
CLEANweed's Avatar
De kan ikke "buste" vennen din pga meldinger som ikke er ekstremt åpenlyse. Bare pass på at du ikke har noe liggende, i tilfellet Onkel Blå kommer på besøk!

Kjangsen er vell utrolig liten med mindre meldingene lød som " Hei, kan jeg få kjøpe 5gram med pepper?". Men om du har en noenlunde intelligens, så skrev du nokk ikke det håper jeg
shiiiiiiiiiiii. du burde begynne med yoga eller ett eller annet hvertfall. er ikke verre enn å si du lånte den til noen og stå ved det, om det i verste fall skulle skje noe. det går nok helt fint dette her..
Om man så absolutt må skrive sånt over meldinger så er planlagte kodeord smarte greier.

Finn noe som tilsier at du vil kjøpe, og evt ja/nei svar som ikke engang ligner på noe som helst kriminelt.

"Er du ferdig med leksene?"
"Jepp, bare å komme en tur hvis du vil"
De kom på razzia hos meg grunnet en sms der jeg sa til en kompis jeg sko røyke den kvelden han sendte meg sms,så man vet aldri
Trådstarter
7 3
Sitat av Greenweed Vis innlegg
De kan ikke "buste" vennen din pga meldinger som ikke er ekstremt åpenlyse. Bare pass på at du ikke har noe liggende, i tilfellet Onkel Blå kommer på besøk!

Kjangsen er vell utrolig liten med mindre meldingene lød som " Hei, kan jeg få kjøpe 5gram med pepper?". Men om du har en noenlunde intelligens, så skrev du nokk ikke det håper jeg
Vis hele sitatet...
Er dette en personlig erfaring eller kan de faktisk ikke buste salg og kjøp der det blir brukt kodeord over sms, som ikke er alt for åpenbart da.
Sist endret av Vipkush; 10. mai 2012 kl. 13:17.
Jeg ble kalt inn til avhør pga noen meldinger som var mistenksomme på en telefon som var blitt beslglagt.
Bare si at du ikke vet noe og er nok noen som har lånt telefonen din
Just love it
CLEANweed's Avatar
Flere av dealerene mine har blitt tatt, og navnet mitt har stått sikkert på 50 meldiger, men jeg har aldri hørt noe som helst.
MEN, å vise litt diskresjon er jo klart man må når man sender melding. Som han over her sier, bare si at noen "lånte" eller "tok" telefonen din, og stå på det.
Trådstarter
7 3
Sitat av Greenweed Vis innlegg
Flere av dealerene mine har blitt tatt, og navnet mitt har stått sikkert på 50 meldiger, men jeg har aldri hørt noe som helst.
MEN, å vise litt diskresjon er jo klart man må når man sender melding. Som han over her sier, bare si at noen "lånte" eller "tok" telefonen din, og stå på det.
Vis hele sitatet...
Kan bli vanskelig med tanke på dette er snakk om kansje 2 meldinger om kjøp og noen om nattings etc.. Blir nesten litt tynt å si du lånte vekk tlf din vær gang.

Viss denne vennen blir tatt ut av politiet og de ikke tror på forklaringen kan han da forvente en pisseprøve?
Ja, om politiet har skjellig grunn til mistanke så kan de kreve pisseprøve.
Problemet ditt vil oppstå når personen som allerede er tatt for salg og knytta til de her meldingene tilstår. Om han ikke gjør det er det bare å nekte i vei. Kan ikke være snakk om allverden om personen som er tatt er slippet ut så han evt. kan fortelle de andre som har meldinger til og fra han hva han har forklart til politiet ang. tema..
Just love it
CLEANweed's Avatar
Er jo ikke akkurat ulovelig og spør om og få kjøpe noe. Har ikke gjort noe kriminelt da. MEN, kjangens for razzia/politibesøk blir betydelig større.

Du kan bli innkalt til avhør, men du har jo ikke gjort noe ulovelig siden du har sendt melding og spørt om en nattings? Men med mindre du er stein eller har noe i blodet, så har jo du ingenting og frykte. OG viss du har noe i blodet, så får du bare en bot. Ikke verre en det.

Edit: Er rimelig full og på tryne, så feil og skriveleifer er her sikkert meget av. Over og ut