Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 8540
Hei, skal selge 5 stk Mac Pro fra 2009 og lurte på hva jeg kan forvente at de går for i dagens marked, og om det er noe etterspørsel i det hele tatt.
Første innlegg her, så håper det ikke er noe feil med innlegget.

Deleliste på alle 5:

2.66 Ghz Quad-Core Intel Xeon
8 GB 1066MHz DDR3 Ram
GeForce GT 120 512 mb
Serienummer CK 00700J4PD

All hjelp setter pris på.
Fint lite. De er 10 år gamle, kjipt utstyrt og skal man ha nyeste os må man kjøpe nye skjermkort til de
Har du en ca. sum? fikk tilbud om å levere de til apple for 150kr stykke, synes det er litt stusselig
Funker dei greit så resett og oppdater så prøv for 500-1000 pr stk el.l.

Er batteri el.l ødelagt så har dei ikke noe verdi.
Sitat av Benjamin Mac Vis innlegg
Har du en ca. sum? fikk tilbud om å levere de til apple for 150kr stykke, synes det er litt stusselig
Vis hele sitatet...
Det er maskiner som er 10 år gamle, de er ikke verdt noe særlig dessverre. De har kanskje en bruksverdi som er noe høyere, men du får fint lite for dem om du selger.

Jeg hadde ikke gitt mer enn 100 kr stk
Har også et par stk. Mac Mini 2012 versjoner som må bort også
Alt er i forbindelse med oppgradering på arbeidsplassen.

Specs:
2.5 Ghz Intel i5
4gb 1600mhz ddr3
Intel HD graphics 4000 1536mb

Må man også oppgradere grafikkort på disse for å fornye operativsystem?

Antatt verdi på disse?

Tusen takk for all hjelp.
Du kan vel google? Har selv sett en oversikt, orker ikke lete frem. Cutoffen er ca 2011-12. Hva med å bare gi bort gratis på finn.no, evt ta litt penger hvis det er mange som har lyst på dem? Eller, bedre, hva med å lage litt god PR for bedriften din, og gi maskinene til noen som trenger? Feks fattige eller flyktninger osv.
Kjøper en for 200.- min laptop holder på og til hæl.... Send meg en PM
Sitat av McIvar Vis innlegg
Kjøper en for 200.- min laptop holder på og til hæl.... Send meg en PM
Vis hele sitatet...
Vil bare gjøre oppmerksom på at en 2009 Mac Pro ser slik ut:


Det kan jo hende det var dette du var ute etter, men som regel så er de ikke noe erstatning for en laptop.
Oh shit. My bad
Brukes disse pcene standard atx hovedkort? Noen som vet?
Sitat av Brekker Vis innlegg
Brukes disse pcene standard atx hovedkort? Noen som vet?
Vis hele sitatet...
Nei. Det er Apple. De gjør sin egen greie.
Rip. Hadde vært moro å bygd en powerhouse pc e.l i et mac kabinett.
Sitat av Benjamin Mac Vis innlegg
Har du en ca. sum? fikk tilbud om å levere de til apple for 150kr stykke, synes det er litt stusselig
Vis hele sitatet...
Stusselig samsvarer jo med produktet? Hva hadde du forventet at folk vil gi for en vare som er så gammel at du/dere ikke aksepterer å bruke den selv? Men på en annen side er de verdt det folk er villig til å gi. Kan jo annonsere de for 5000 kr stk og sakte men sikkert gå ned i pris. For de fleste er vel en slik maskin verdt akkurat null.

Støtter forslaget om å gi de bort til de som ikke har så mye.
Sitat av Brekker Vis innlegg
Rip. Hadde vært moro å bygd en powerhouse pc e.l i et mac kabinett.
Vis hele sitatet...
Tenkte akuratt det samme, men burde vell være null problem å drille nye hull som støtter vanlige hovedkort. Må kanskje skjære ut nye åpninger for skjermkort i tillegg også.
Selve kabinettene er i mine øyne så kule at noen som vil bygge et fet PC fra grunnen av burde kjøpe disse. Flere som gjør det.
Sitat av Viva la Opium Vis innlegg
Selve kabinettene er i mine øyne så kule at noen som vil bygge et fet PC fra grunnen av burde kjøpe disse. Flere som gjør det.
Vis hele sitatet...
Bygg en Hackintosh!
Takk for mange gode svar
MacPro 2009 støtter opptil 10.13.6, uten å bytte skjermkort. Teoretisk sett er det jo gode maskiner som kan holde unna en del data... Dog er levetiden et aber. Om en går for slike maskiner, anbefales det sterkt å bytte til SSD