Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 3099
Har en TV som er 2 uker gammel, etter jeg har brukt den en stund og skrur av så begynner den å lage noen høye knekke/klikkelyder. Det er irriterende spesielt fordi TVen er foran sengen.

Disse lydene holder på i rundt 1 time, mot slutten er det mindre og litt lavere lyder.

Hva er problemet?

Edit: Er en LG 4k TV til 8k.
Sist endret av Exonize; 7. desember 2016 kl. 23:59.
Har du snakket med butikken? Er det feil på TVen så vil dem bytte den med en ny en. *Garanti* vet du.
Problemet kommer nok av spenning som oppstår i materialene som utvider seg når de blir varme, og trekker seg tilbake når tv-en er av og kjøles ned.
Dette har skjedd på samtlige av mine tver opp gjennom (kasse-tv og plasma) men ikke på LED tv-en min.
Sist endret av Cybergasm; 8. desember 2016 kl. 10:08.
Og har du kjøpt den på elkjøp eller lignende så har du 30 dagers returrett uansett
"Fikset" problemet med å gjør slik at den skrur seg av istedenfor å gå i standby mode. Men hører disse lydene når TV'en er på også. Bruker skjøteledning om det har noe å si. Noen ting jeg bør prøve før jeg snakker med de på Expert?
Har levert den inn nå, tviler litt på at de klarer å finne ut noe. Etter jeg ser 2 filmer og skrur av TVen så hører jeg lydene i over 1 time. Tror det har noe med at det er varmt og plastikken i TVen først utvider seg(noe sånt). Har samme lydene på PS4 etter den har kjørt seg i 3-4 timer, men de lydene går over etter 1-2 minutt. TVen lager lydene i over 1 time.

Vurderer nesten å bare legge til 2-3k og kjøpe meg en dyrere modell.