Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 900
Bea
Big Bad Wolf
Bea's Avatar
Hei,

Skal inn i en ny leilighet å det finnes ikke noen trådløs router der. Fikk tilbud om å kjøpe fra Canal Digital men tenkte å høre om noen har andre anbefalinger?

Er 80kvm i en etasje og en del vegger i betong, så vil helst ha noe som dekker alle rom. Er så lenge siden jeg har vært borti nettverksutstyr at jeg ikke lengre vet hva jeg bør se etter, men ikke noe problem hvis det er behov for å gjøre oppsett/konfigurering og lignende av routeren selv.
Har en Asus RT-N16 selv, strålende fornøyd. Dønn stabil, hvertfall med tomatoUSB firmware. Den er riktignok ikke i produksjon lenger, men de nye versjonene, f.eks. RT-N56U er sikkert vel så bra.
Sist endret av Grix; 22. juni 2015 kl. 18:46.
Jeg har en del erfaring med zyxel modemene, spessielt den du linker til. Den er helt grei, på trådløst derimot er den ikke veldig mye å skryte av. Jeg ville gått for noe slikt grix snakker om, men husk også at supporten hos canal digital mest sannsynlig ikke kommer til å kunne gi deg noe hjelp hvis du bruker et modem som ikke er levert av dem.
edit: Du kan jo evt trikse å fikse med access point o.l
Sist endret av Pyromanic; 22. juni 2015 kl. 20:37.