Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 2727
Ja freaks!
Da er sommer’n snart her og lysten til å utforske meg selv melder seg. Har i en lengre periode hatt lyst til å prøve noen form for psykedelika, men har på grunn av skole og livssituasjon ventet til mer passende tidspunkt. Og hva passer vel ikke bedre til slikt enn en deilig sommer?! (riktig nok avhengig av hva Norge leverer av vær)

Av tidligere rusmidler er det kun alkohol, nikotin, muskat og cannabis jeg erfaringer med (bortsett fra ubrukelige doser kaffe såklart), men tror psykisk sett at jeg er klar for noen litt mer givende droger.

Så kommer tusenkronerspørsmålet: Hvilket stoff egner seg best som første psykedelika?

Har gjort en del «research» selv, men problemet er at det virker som om alle har sin mening om hva som egner seg best. Noen mener at Salvia er fint ettersom at rusen er relativt kort, mens noen mener Salvia er alt for ekstremt for en «noob». Andre mener at det beste bare er å hoppe i det med LSD og så finnes det de som sverger til flein eller kaktus (meskalin).

Personlig er jeg ute etter noe moderat, men som like vel gir en god introduksjon til den psykedeliske verden. Er også et poeng at det ikke for vanskelig å få tak i, altså at jeg ikke må reise land og strand for så å punge ut med det hvite i øyet for en liten dose.

Etter mine egne kriterier har jeg selv sett for meg en moderat dose flein, ettersom at den vokser i fritt i Norge. Problemet er dog at den visstnok ikke vokser før i september.
------------
Så spørsmål 2: Når, hvem og hvor?

Når på dagen lønner det seg å hive i seg slikt? Er det beste å starte tidligere på dagen, slik at en får med seg hele rusen, eller er det bedre å ta det litt senere, slik at man sovner før rusen er over? (Har sikkert ikke noe å si, men greit å være sikker når en tukler med hodet)

Hvor er beste plassen for førstegangsbruk? Burde jeg være hjemme med kåken for meg selv (ja, bor hos pappa <3 )? Har på grunn av det (<--) i grunn sett for meg å gjøre det i skauen, enten at jeg tar meg en dagstur med niste og termos, eller en campingtur med noen kompiser. Kan vel se for meg at «tur-ception» kanskje ikke er så lurt første gangen?

Og sist, men ikke minst, burde jeg være alene, sammen med en god kompis, eller sammen med flere gode kompiser? Har skjønt at stress + psykedelika ikke alltid ender bra, så er vel best å holde folkemengden nede?

Ja, håper dere får mening ut av det jeg spør om og jeg takker selvfølgelig hjertelig for all hjelp

(Faen å langt det ble a)
Hva du tar spiller ærlig talt ikke så stor rolle. De fleste psykedelia tar deg til noelunde samme sted. Dette med unntak av visse utstikkere som f.eks. salvia. Det ligner ikke noe særlig på andre psykedelika, og jeg ville egentlig ikke anbefalt det til en nybegynner. Eller noen som helst for den saks skyld. Ville også holdt meg til en velkjent substans, ikke noe RC eller lignende. Les på erowid om effektene.

F.eks. sopp, LSD eller 2CB er alle helt kurante førstevalg. Alle er lett tilgjengelig på darknet. Vet at hvertfall en av dem er tilgjengelig fra innenlands selger også, som gjør det praktisk talt risikofritt.

Vit at det vil ta en god stund før du kan sove, derfor ville jeg inntatt dosen i god tid før kvelden. For sopp f.eks. kan du ta rundt kl 16, da vil du få sove sånn noerunde rundt midnatt. LSD varer enda lengre.

Anbefaler å gjøre det hjemme første gangen, mer trygt enn i naturen hvor du kan møte andre folk. Skru av alt av telefon og ting som kan forstyrre. Om du vil gjøre det med venner eller alene kommer an på deg selv, hva du føler deg mest komfortabel med.

Ha i bakhodet under trippen at uansett hva som skjer, så går det som regel helt fint til slutt. Så ta det med ro.
Sist endret av Grix; 2. juni 2015 kl. 20:36.
Personlig testet jeg flein før jeg testet LSD og har hatt mye bedre turer på sopp, men dette kan være omvendt på deg.
Les deg opp på de forskjellige stoffene og bestem deg deretter.

Når, hvem og hvor?
Når? er litt opp til deg når du vil ta det, bare sørg for at du ikke har planer så lenge rusen varer.

Hvem? ha gjerne 1 person som ikke tripper til å passe på (sånn i tilfelle) ellers kan du ha med en eller flere gode kompiser, igjen så er dette opp til deg.

Hvor? Jeg ville valgt skogen eller et sted jeg vet det er 110% trygt og man får være i fred fra ''normale'' mennesker.
Gladgutt
Trådstarter
Takker for svar!
Hm ja, virker som det greieste bare er å starte med tradisjonell sopp/lsd?
Hvor stor forskjell er det på dem? Har følelsen av at de er ganske like?

Sitat av Grix Vis innlegg
Vet at hvertfall en av dem er tilgjengelig fra innenlands selger også, som gjør det praktisk talt risikofritt.
Vis hele sitatet...
Ja se der ja! Kan ikke ha vært der lenge?
Problemet er at jeg har 0 erfaring med bestilling fra dnm's
Sitat av Person_navn Vis innlegg
Takker for svar!
Hm ja, virker som det greieste bare er å starte med tradisjonell sopp/lsd?
Hvor stor forskjell er det på dem? Har følelsen av at de er ganske like?
Vis hele sitatet...
Personlig merker jeg ikke noe særlig forskjell bortsett fra varighet.


Sitat av Person_navn Vis innlegg
Ja se der ja! Kan ikke ha vært der lenge?
Problemet er at jeg har 0 erfaring med bestilling fra dnm's
Vis hele sitatet...
Verdt å lære seg, det er utvilsomt den mest praktiske måten å anskaffe mener jeg, og det vil nok bare bli mer og mer populært i fremtiden.
Hva du prøver først og opplevelsen du sitter igjen med kan være så forskjell fra person til person. Selv prøvde jeg midler i 2c-gruppen først, det jeg opplevde på det var helt ok. Jeg har også kammerater som prøvde med LSD først og mente det var det beste, så her kan du forvente en hel del forskjellige svar.

Om jeg kan anbefale noe er det heller at du leser godt om hva du til slutt bestemmer deg for. Så du er forberedt på den type opplevelse, og gjerne ta det med en annen som har prøvd det før og (selv om dette ikke er en nødvendighet).

Lykke til!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Vi kan ikke anbefale stoff her, det bryter litt med reglene våre. Det vi kan gjøre er å prøve å gjøre det så informert som mulig, slik du kan ta egne valg.

Jeg anbefaler først å lese Psykedeliske stoffer, er dette noe for meg? tråden, og Tripping, råd og veiledning tråden er linket til nederst i førsteposten.

Flere av spørsmålene du stiller belyses i tråden til mentalmelt som jeg linket til.
Flere førstegangstrippere har klart seg fint alene i kjelleren til foreldrene, men det er ikke en setting jeg personlig hadde favorisert. Jeg liker meg helst med nære kompiser, starter inne og beveger oss ut i natur, så folk er forskjellige.
Tripping gjør seg best tidlig på dagen, eller midt på dagen slik at trippen er over før det blir alt for sent. Jeg har dog startet en tripp på kvelden og trippet over natten og det var særdeles magisk å gå hjem i morgentimene på sensommeren.

Det finnes ingen fasit, men les deg opp på emnet. Man vil uansett hvor mye en forbereder seg ha en liten følelse av "kaste seg ut i det" og la skjebnen ta overhånd.
Personlig så ville jeg sagt at 2-CB er det beste stoffet for en introduksjon til Psykadelika. For all del, prøv så hardt det går an og få gjort dette i en skog-setting. Turing i en kjeller vil være langt ifra like spennende. Ta med deg ett par gode kompisser ut på tur, lag dere ett område der dere kan ta det med ro i flere timer og bare nyt naturen og hverandres selskap. Unngå all slags kontakt med andre mennesker enn dere selv og ta det helt med ro med musikken dere liker best.
Viss du ikke har tilgang til 2-CB ville andrevalget mitt vært fleinsoppen.
Jeg syns 2-cb slår MYE hardere enn LSD. Oppturen kan være kjempeheftig.
2-cb gir lite tankespin men VELDIG rikt med visuals (særlig CEVs), LSD gir mye tankespin og en del visuals, og flein gir meg ekstrem tankespin og ekstreme visuals, og ekstrem rar oppførsel (forsåvidt på en positiv måte... ler bare jeg sitter helt vanlig og gjør ingenting, f.eks).
Men det er min subjektive mening.

Jeg ville ha prøvd en 125ug dose LSD fra DNM som førstevalg, da jeg syns visualsen på 2-cb kan være svært heavy.
Håper det er greit at jeg tar opp noe litt off topic i denne tråden.
Kan noen prøve å forklare hvordan disse stoffene påvirker en? Jeg har selvsagt lest en hel masse, men kan det sammenlignes med en opplevelse, følelse eller noe som en kan oppleve uten disse stoffene? Jeg har lyst til å prøve psykadelika, men venter.
Klem fra Betty
Sitat av Nurse Betty Vis innlegg
Håper det er greit at jeg tar opp noe litt off topic i denne tråden.
Kan noen prøve å forklare hvordan disse stoffene påvirker en? Jeg har selvsagt lest en hel masse, men kan det sammenlignes med en opplevelse, følelse eller noe som en kan oppleve uten disse stoffene? Jeg har lyst til å prøve psykadelika, men venter.
Klem fra Betty
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke noe som lett kan forklares. Man kan prøve så godt man kan å forklare de overfladiske effektene så objektivt som mulig, men når alt kommer til alt så vil man uansett innse hvor håpløs de forsøkene på forklaring var når man faktiske prøver det selv.

De mest grunnleggende bregrep om logikk og struktur i sinnet kan endres, slik at ting som virker helt åpenbart når man er edru ikke lenger gir mening, eller motsatt. Tankemønsteret blir helt vrengt. Man vet som oftest at man tripper og har en forståelse for hva som skjer, men likevel virker alt helt ugjenkjennbart og ses i et nytt lys.
Sist endret av Grix; 3. juni 2015 kl. 16:39.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er vel nettopp det som er så vanskelig Nurse Betty.. Noe av det de aller fleste henger seg opp i etter å ha blitt "psykedelika frelst" er språkets begrensninger i forhold til å beskrive opplevelsen.
Men jeg kan prøve å beskrive det jeg merker mest under tripper, og da er det Psilocybinholdig sopp og LSD som er mine favoritter.

I starten er man jo ofte veldig spent, nervøs, noen kan klage på løs/rar mage. Når det først begynner å skje noe så kan det krible, man kjenner at noe påvirker hodet og et glis kommer sakte men sikkert frem. Avhengig av dose så kan starten virke overhvelmende, man blir lett i hodet og jeg har i tilfeller med LSD og MDMA "vugget på kanten" av bevissthet.. den følelsen om at om du nå lukker øynene og lener hodet bakover kommer du til å dette ned i en endeløs abyss (men ikke som med alkohol der du spinner og spinner, dette er en annerledes følelse) lengre ut i flere tripper.

Alt vil se større ut, perspektivet endres, farger blir klarere, ting kan begynne å vri seg, puste o.l. Små ting som du ellers bare hadde såvidt notert deg blir plutselig dealbreakers for hele situasjonen: Gjennskinnet av en tv i et bilde kan fargelegge et helt rom, jeg stusset på om et rom var fyllt med lava pga det røde gjennskinnet av en pc skjerm (med rød bakgrunn). I starten skjer dette i tur og orden, men etterhvert som trippen begynner å ta fart vil du rase igjennom flere slike scenarioer med stor fart. Dette er det såkallte tankespinnet: Du analyserer og går igjennom informasjon og kommer til en konklusjon, for så å miste hele tankerekken å starte på noe helt nytt, eller samme problemstilling fra starten av. For noen er dette en ekkel og ubehagelig ting, at tankestrukturen endres: Tankerekker brytes ned og kombineres med helt andre ting, før du vet ordet av det er du dypt nede i et tankeesperiment for å bevise at lengden på laryngeal nerven hos en sjiraff korresponderer med mengden regn i india, eller noe mer abstrakt som at vi alle er del av en bevissthet og bare opplever oss som separate subjektive entiteter.

Dette er peaken, du har nå nådd toppen, avhengig av dose kan dette være som en bølge av masse følelser som drar med på eventyr mens du spaserer igjennom naturen, eller du har mistet kontakt med realiteten og befinner deg i et så abstrakt scenario at du ikke klarer å forholde deg til noe rundt deg: Hele synsfeltet er dekt av hallusinasjoner, du klarer ikke å prate og ligger nærmest i fosterstilling der du prøver å håndtere trippen.
Har du dog tatt en mer normal dose så kan du godt gå rundt, selv om ting vil vri og vrenge seg og du kan plutselig knise ukontrollert.

Afterglow, er vel så og si slutten, tankekjøret roer seg, man går mot normalen men kroppen er fremdeles ganske flytende og farger er skarpere og ting gløder litt enda, men bevegelser har roet seg. Det er en veldig magisk stemning som jeg forbinder med natt/kveld, koselig er vel stikkordet.

Hvem som takler dette og ikke, er ikke alltid lett å si. Noen vil gå full på å kjøre en normal til hard dose, mens andre er mer forsiktig og prøver seg frem.
Selv tok jeg sopp første gangen, en liten neve på ca 30 ferske fleinsopp var en fin introduksjon for meg, det var en fantastisk dag på høsten å rase rundt i skogen på, på slutten så vi på solnedgangen i timesvis. Fargene og klarheten var ulikt noe jeg noen gang har opplevd.
LSD prøvde jeg et år senere, inne, sammen med 6 kompiser. Det ble mer knising og fascinasjon av vanlige objekter, så sånn sett ikke en veldig givende tur. Andre gang på LSD var mer givende vi var 2 stk og gikk ute i skogen på natten, det var veldig vakkert, og jeg tror vi følte trygghet i hverandre, ikke et øyblikk av frykt oppsto.

Vet ikke om denne teksten gir noe mening, men det var nå verdt et forsøk.
Tusen takk for godt svar. Jeg har røykt marihuana en del ganger, ikke regelmessig. Sist gang var i Amsterdam. Da "så" jeg Sherlock Holmes, fra den nye serien, foran meg da vi skulle krysse et gangfelt. Jeg visste at det var"fantasi", men han var virkelig for meg. De gangene jeg har tatt Marzine, sjekk virkestoffet de som orker, så opplever jeg visuelle halusinasjoner. Det er særlig trær og naturen som pulserer og beveger seg. Jeg anbefaler ikke å tørke støv og gjøre rent ette å ha tatt Lyrica i litt store doser. Da ser en støv og rusk over alt, psykedelisk effekt?
Dette er litt vel klisje, men jeg skriver det likevel. En gang i ca 2002 fikk jeg noe i ølen min. Jeg hadde drukket en halvliter, så,jeg vet at jeg ikke var full. En ukjent mann ville spandere en øl på meg, og jeg takket selvfølgelig ja. Jeg drakk litt, tok en tur på toalettet og drakk resten. Det gikk ikke lang tid før jeg skjønte at noe ikke stemte. Jeg følte meg stressa og urolig, samtidig forsto jeg alle mennesker i lokalet. Det er så lenge siden, men det som står spikret er minnet om en diger utstillingsvindu som knuses. Jeg ser hver sprekk, hver åre og det


går så seint at jeg der alt.
Kanskje det var dårlig forklart, men hva fikk jeg i min øl?
Resten av kvelden og natten var et mareritt.
Klem fra Betty
Du posta samtidig med meg, må lese først, takk

Jeg har hatt noe ganske sprø logiske forklaringer på marihuana, merkelige ting som skal kunne påvirke hverandre. Tusen takk til dere som er så hjelpsomme, her vokser det massevis av fleip, så en sopptur om en måned eller to, hvem vet.
Klem fra Betty
Sist endret av Nurse Betty; 3. juni 2015 kl. 17:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hadde startet med enten sopp eller LSD vist jeg var deg, da begge er ganske lett tilgjengelig til en grei pris kontra andre ting som f.eks dmt eller kaktus.
Tror det har lite å si hvordan av disse 2 du starter med, da de begge er relativt lette å takle på mindre doser, og de virkelige forskjellene mellom substansene merker du egentlig ikke før du kommer litt opp i dosering, eventuelt når du begynner å få litt erfaring.

LSD vil jeg si er mer visuelt og klarere enn det sopp er, i tillegg så varer det en del lengre som enten kan være negativt eller positivt alt etter hvordan du ser på det.
Jeg syntes også tankekjøret på LSD er mye større enn på sopp, spesielt når du begynner å komme opp i store doser, da jeg føler soppen ikke gir deg like god tid til å tenke på ting sånn som LSD gjør.

stoffer som f.eks 2cb har veldig lite tankekjør, helt grei eufori og generelt bare fine farger, spiraler, mønster og samt andre ting som er tøft å se på, passer perfekt vist du er ute etter noe du kan bruke rekreasjonelt i party-setting(når du begynner å få litt erfaring) eller f.eks med en eller flere gode venner.

Har aldri opplevd noe ubehag på 2cb, bortsett fra kvalme, svetting og andre små kjipe ting som er vanlig når du har tatt stimulanter.
Men "turen" kan bli litt kaotisk til tider(med tanke på visuals og bodyload) men bare du treffer med doseringen så slipper du å bli liggende i sofaen som en potetsekk på 400kg etterpå.
Gladgutt
Trådstarter
Takker for fin beskrivelse Dodecha
Får i grunn bare mer og mer lyst til å prøve.
Tror jeg har landet på sopp eller lsd, alt ettersom hva jeg får tak i. Heller dog litt mer mot flein ettersom at jeg vet hva jeg får. Er litt mer skeptisk til å dytte innpå noen kjemikalier som jeg ikke er helt sikker på hva er.

2cb har jeg også tenkt på, men det "tankekjøret" som Dodecha beskriver er litt mer det jeg er ute etter. Har tenkt at en 2cb/cannabis kombo kunne vært fint ettersom at jeg da får både får den cannabis-følesen jeg er vandt til + fine visuals, men problemet er at jeg ikke aner hvor jeg får tak i det. Vet at det er mulig å skaffe via dn, men da blir det å bestille fra Kina etc. som jeg ikke er særlig "keen" på.

Takker igjen for flotte svar
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Person_navn Vis innlegg
Er litt mer skeptisk til å dytte innpå noen kjemikalier som jeg ikke er helt sikker på hva er.
Vis hele sitatet...
Den største missforståelsen blandt mange rusinterreserte: Et kjemikalie betyr et rent stoff, ordet jeg antar du mener er "syntetisk".
Uansett har det veldig lite å si, noen av de giftigste stoffene på kloden er naturlige kjemikalier: Blåsyre f.eks.
Sist endret av Dodecha; 3. juni 2015 kl. 18:04.
Gladgutt
Trådstarter
Jada, men det kan befinne seg flere kjemikalier i den sausen de sprayer på blottern. Er ikke interessert i å hive i meg noe annet en det jeg planla.
Sitat av Person_navn Vis innlegg
Takker for fin beskrivelse Dodecha
Får i grunn bare mer og mer lyst til å prøve.
Tror jeg har landet på sopp eller lsd, alt ettersom hva jeg får tak i. Heller dog litt mer mot flein ettersom at jeg vet hva jeg får. Er litt mer skeptisk til å dytte innpå noen kjemikalier som jeg ikke er helt sikker på hva er.

2cb har jeg også tenkt på, men det "tankekjøret" som Dodecha beskriver er litt mer det jeg er ute etter. Har tenkt at en 2cb/cannabis kombo kunne vært fint ettersom at jeg da får både får den cannabis-følesen jeg er vandt til + fine visuals, men problemet er at jeg ikke aner hvor jeg får tak i det. Vet at det er mulig å skaffe via dn, men da blir det å bestille fra Kina etc. som jeg ikke er særlig "keen" på.

Takker igjen for flotte svar
Vis hele sitatet...
Skaff deg en bra vekt(minimum 2 desimaler) vertfall vist du har planer om å ta 2cb, da det skal doseres i milligram.
Har du ikke tilgang på vekt, så burde du skaffe det er litt galskap å ta 2cb på øyemål, men det går i krise situasjoner(vist du vet hvor mye du har i utgangspunktet).
Gladgutt
Trådstarter
Har skjønt såpass at en nøyaktig vekt er noe det lønner seg å ha hvis en skal drive med illegale droger, så det går nok fint Tror nok som sagt at det blir noe flein/lsd ettersom at det er noe jeg kan skaffe.

Greia er at jeg ikke er i noe rus-miljø og har derfor har veldig får kontakter. Riktig nok er ikke her jeg bor verdens navle, så kan nok hende at utvalget mitt blir litt større hvis jeg drar inn til f.eks. Oslo.
Dette argumentet med at "man ikke vet hva man får", er ikke det noe vi har blitt utsatt for av politi, pk media og i skremselspropagandaen i skolen? Er det ikke uhyre sjeldent at det faktisk er noe farlig i noen av disse stoffene?
Leste et sted at LSD er så billig å produsere at omtrent alle "blandestoffer" ville minske profitten. Vet ikke om det er sant da.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Person_navn Vis innlegg
Jada, men det kan befinne seg flere kjemikalier i den sausen de sprayer på blottern. Er ikke interessert i å hive i meg noe annet en det jeg planla.
Vis hele sitatet...

LSD dosene er i microgram. Du får ikke plass til noe annet av betydelig mengde på den lappen, det er nettopp dèt som gjør LSD så sikkert: Man kan ikke tukle med lappen det ligger på.

Med det sagt, så er 25I-NBOME et stoff som er aktivt i litt større dose enn LSD, lappene er rapportert å være litt større i noen tilfeller. En hurtig test er å bruke UV lys, beskrevet på erowid.
Jeg har ikke prøvd 25I-NBOME selv enda, det er et fenetylamin (kontra tryptamin som LSD er), jeg var av intrykket at det skulle være ganske likt LSD, men Erowid siden på 25I-NBOME rapporterer kraftige visuals uten mindfucken andre psykedelika har.
Sist endret av Dodecha; 3. juni 2015 kl. 18:43.
Gladgutt
Trådstarter
Takk for uv-tipset, har en uv-lampe ett eller annet sted vet jeg, så kommer til å sjekke dersom jeg får tak i en lapp
Skal sette meg inn i handling fra dn, så blir nok noen godsaker på meg i en eller annen form

Takker igjen for all respons og tar den med meg når tiden er moden og ting er i boks
Tusen takk for flotte svar til oss alle som lurer på om vi skal prøve psykadelika. Jeg har ingen erfaring med å handle på Darknet, så det enkleste blir vel å plukke sopp.
Klem fra Betty