Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1156
Hei jeg bare lurer på om dette motherboardet mitt http://www.asus.com/Motherboards/P8H67/ passer med denne prosessoren? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=660227
Har hørt at man kanskje må oppdatere BIOS. Håper det ikke det er så avansert da, er trosalt ganske ny med pc bygging.

Om det er avansert, hva er den beste gaming prosessoren som passer til Motherboardet?

Takker for svar
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Det som er et mye mer relevant spørsmål er:

Hvorfor tror du cpu er flaskehals i ditt nåværende oppsett?
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Det som er et mye mer relevant spørsmål er:

Hvorfor tror du cpu er flaskehals i ditt nåværende oppsett?
Vis hele sitatet...
OT
selv om han ikke er er datageni, noe vi alle vet at du er. Så trenger du ikke å tydligjøre det for alle som leser her. Kan du ikke bare hjelpe han istedenfor? eller må han først intrømme det og underkaste seg ditt overlegene intellekt?

Og svar på spørsmålet ditt, ja den vil passe hovedkortet ditt(fysisk ihvertfal)
Sist endret av skeptfisk; 6. mai 2013 kl. 20:24.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av skeptfisk Vis innlegg
OT
selv om han ikke er er datageni, noe vi alle vet at du er. Så trenger du ikke å tydligjøre det for alle som leser her. Kan du ikke bare hjelpe han istedenfor? eller må han først intrømme det og underkaste seg ditt overlegene intellekt?

Og svar på spørsmålet ditt, ja den vil passe hovedkortet ditt(fysisk ihvertfal)
Vis hele sitatet...
Hvis cpu ikke er en flaskehals kan han heller bruke kroner på noe som gir ham bedre ytelse.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Hvis cpu ikke er en flaskehals kan han heller bruke kroner på noe som gir ham bedre ytelse.
Vis hele sitatet...
Jeg skønner fortsatt ikke hvordan svarene dine vil hjelpe denne karen, med pc'byggingen hans eller hjelpe han å bli klokere. Du påpeker kun at han kan gjøre noe bedre, men ikke eventuelt hva han kan gjøre eller sånn konkret hva flaskehalsen i systemet hans var. Jeg anser dine svar i denne tråden mer meningsløse en denne posten jeg skriver nå.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av skeptfisk Vis innlegg
Jeg skønner fortsatt ikke hvordan svarene dine vil hjelpe denne karen, med pc'byggingen hans eller hjelpe han å bli klokere. Du påpeker kun at han kan gjøre noe bedre, men ikke eventuelt hva han kan gjøre eller sånn konkret hva flaskehalsen i systemet hans var. Jeg anser dine svar i denne tråden mer meningsløse en denne posten jeg skriver nå.
Vis hele sitatet...
Gratulerer, du er en idiot.
OT: Ja, i følge ASUS sin egen CPU-support liste så vil det fungere. Du må kanskje oppdatere BIOS.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Gratulerer, du er en idiot.
Vis hele sitatet...
Og jeg er ikke redd for å være det heller. Om jeg trenger hjelp til noe, håper jeg at det kommer fra noen andre en deg.

Bølle..
Hva du sa?
Andrew007's Avatar
Trådstarter
Takk Fekillix, du hjalp meg med spørsmålet jeg var ute etter!
Jeg ba ikke om nytt skjermkort eller noe.
Før du bestiller så har jeg veldig lyst til å få se resten av innholdet i PC'n din, så jeg kanskje kan hjelpe deg med en annen evt. oppgradering. Det er veldig lurt å ikke bestemme seg for fort, av erfaring.
Ja prossesor skal passe, men du må kaskje oppdatere BIOS
Hva du sa?
Andrew007's Avatar
Trådstarter
Prosessor: Core i3-2130
Motherboard: P8H67
Minne: 8GB corsair
Skjermkort: ASUS Geforce 560
PSU: 750W

Tror det skal holde
Jeg ville nok også oppgradert prosessor, selvom det er ganske nødvendig med et nytt skjermkort snart også.

Jeg skal bare vende inn at det er unødvendig å kjøpe en i5 3570K hvis du ikke skal bytte HK snart. Med det HK'et du har så kan du ikke overklokke. K'en på prosessornavnet tilsier at kjernene er ulåst, som igjen vil si at de kan overklokkes. Dermed ville det vært smartere å kjøpe en i5 3570 hvis du ikke har planer om å bytte HK. For å overklokke trenger du Z-serien på HK. F. eks. Z77.
Hva du sa?
Andrew007's Avatar
Trådstarter
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Jeg ville nok også oppgradert prosessor, selvom det er ganske nødvendig med et nytt skjermkort snart også.

Jeg skal bare vende inn at det er unødvendig å kjøpe en i5 3570K hvis du ikke skal bytte HK snart. Med det HK'et du har så kan du ikke overklokke. K'en på prosessornavnet tilsier at kjernene er ulåst, som igjen vil si at de kan overklokkes. Dermed ville det vært smartere å kjøpe en i5 3570 hvis du ikke har planer om å bytte HK. For å overklokke trenger du Z-serien på HK. F. eks. Z77.
Vis hele sitatet...
Takk for tipsene!