Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 15085
Pc`n har fungert feilfritt til da jeg kom hjem i dag, jeg skrudde på pc`n, den starta på helt vanlig måte, men skjermen forble mørk.

Jeg tenkte det bare var en liten "bug" og prøvde en re-start, da dette ikke hadde noen effekt, åpnet jeg kabinettet, tok ut 1 og 1 del, blåste dem rein for støv og plasserte dem inn igjen (har prøvd og stokke om rekkefølge på både ram og grafikkkort!)¨
Pc`n nærmer seg 3 år gammel nå, og jeg har aldri hatt noe problem med den tidligere, bortsett fra noen freezes, men ellers har den fungert helt perfekt.

Min rig

Hovedkort: ASUS P6X58D-E, X58, Socket-1366
Prosessor: Intel Core? i7 Quad Processor i7-950
Grafikkort: MSI GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA x2
RAM: Crucial DDR3 BallistiX 1600MHz 6GB CL8 x3
(tror ikke problemet har med Hardisk eller DVD-rom )

Note: Delene er ikke byttet ut fra kjøps dato.

Ting jeg allerede har prøvd:
1. Stokke om på RAM og grafikkortene.
2. Blåst alt reint for støv
3. Demontert det meste av kabler, og remontert.
Jeg har også søkt mye på google, men de fleste søkene jeg får er folk med bærbar pc, sjeldent jeg kommer over Stasjonære pcer, og disse har heller ikke løst problemet.

Vill også legge ved at jeg åpnet kabinettet og så at viftene på CPU`n og GPU ene fungerte, det lyste også i Hovedkortet (da jeg tror hovedkortet er fortsatt intakt) Jeg antar også at det ikke er noe feil med strømforsyningen siden alt startet :I, men det kan jo være defekt?

Håper noen har opplevd dette før! Og jeg håper på rask svar, og takk på forhånd
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Kan være skjermen som har tatt kvelden?
Akkurat det samme skjedde med meg på lørdag. Regner med du har prøvd å koble skjermkabler inn i hovedkortet istedenfor skjermkortet?
Uansett, jeg fant ut at det var en .dll fil(husker ikke hva den het), fra Nvidia som hadde forsvunnet, og måtte formatere. Etter formateringa fungerte den fint :-P
Sist endret av Whisplash; 15. april 2013 kl. 17:38.
Kommer det noen melding på skjermen og går det ann å gå inne på "menyen" til skjermen?

Jeg ville ha prøvd med en annen skjerm og kabler. Eller teste skjerm og kabler på en annen pc.
Trådstarter
8 0
Jeg bruker 2 skjermer, ingen av dem reagerer :/, jeg har 2 andre skjermer tilgjengelig jeg kunne prøvd, men jeg tror skjermene er i intakt begge skrur seg på, men viser (til tider) "No signal cable detected".

Sitat av Whisplash Vis innlegg
Akkurat det samme skjedde med meg på lørdag. Regner med du har prøvd å koble skjermkabler inn i hovedkortet istedenfor skjermkortet?
Uansett, jeg fant ut at det var en .dll fil(husker ikke hva den het), fra Nvidia som hadde forsvunnet, og måtte formatere. Etter formateringa fungerte den fint :-P
Vis hele sitatet...
Blir vanskelig i og med at jeg ikke kan se noenting

Må si at jeg ikke er en data ekspert, eller er spesielt satt inn i dette :P Beskrivelse av hvordan du setter kablene i hovedkortet oO
Har du prøvd med en annen kabel da? Det skjedde med meg for litt siden og da bytta jeg bare kabel.
Når du skrur på pc-en, får du lyd i headset eller høytalere`?
Trådstarter
8 0
Sitat av YankeenAtion Vis innlegg
Kommer det noen melding på skjermen og går det ann å gå inne på "menyen" til skjermen?

Jeg ville ha prøvd med en annen skjerm og kabler. Eller teste skjerm og kabler på en annen pc.
Vis hele sitatet...
Jeg har nå prøvd 3 forskjellige skjermer med negativt resultat :/ jeg har ingen kabler tilgjengelig akkurat nå, men jeg vil tro kablene er intakt i og med at jeg kan bruke menyen på skjermen.

Forresten, Jeg vet ikke om disse skrur seg på seinere eller ikke, men det er ikke lys i mus eller tastatur (uansett hvor lenge den står og går) jeg vet ikke om det kan tyde på at det er noe feil med Hovedkortet?

Sitat av YankeenAtion Vis innlegg
Har du prøvd med en annen kabel da? Det skjedde med meg for litt siden og da bytta jeg bare kabel.
Når du skrur på pc-en, får du lyd i headset eller høytalere`?
Vis hele sitatet...
Jeg fant en kabel her, det hadde ingen effekt :/. Det er heller ingen lyd i headsettet..
Sitat av MuffeJones Vis innlegg
Jeg bruker 2 skjermer, ingen av dem reagerer :/, jeg har 2 andre skjermer tilgjengelig jeg kunne prøvd, men jeg tror skjermene er i intakt begge skrur seg på, men viser (til tider) "No signal cable detected".



Blir vanskelig i og med at jeg ikke kan se noenting

Må si at jeg ikke er en data ekspert, eller er spesielt satt inn i dette :P Beskrivelse av hvordan du setter kablene i hovedkortet oO
Vis hele sitatet...
Søkte på hovedkortet ditt nå og så ikke ut som om du hadde innganger for skjermkabler, så kan vel utelukke det
Du kan bruke menyen på skjermen uten kabler koblet til. Eneste den trenger er strøm. Det kan som sagt være feil med kabelen. Hva slags kabel er det? Jeg hadde en HDMI kabel uten synelig skader.

At det ikke lyser på tastaturet eller musen kan være at man ikke for boota pc-en ordentlig. Mitt tastatur lar ikke lysene aktivere seg før Windows er klart. Derfor jeg lurte på om du hørte noen lyd. Som den lyden Windows lager når du kan logge inn?

Du kan også prøve å restarte hovedkortet. Ta ut batteriet og eventuelt bytt det.
Trådstarter
8 0
Sitat av Whisplash Vis innlegg
Søkte på hovedkortet ditt nå og så ikke ut som om du hadde innganger for skjermkabler, så kan vel utelukke det
Vis hele sitatet...
Hmm, ja hehe, kan utelukke det ihvertfall :/

Sitat av YankeenAtion Vis innlegg
Du kan bruke menyen på skjermen uten kabler koblet til. Eneste den trenger er strøm. Det kan som sagt være feil med kabelen. Hva slags kabel er det? Jeg hadde en HDMI kabel uten synelig skader.

At det ikke lyser på tastaturet eller musen kan være at man ikke for boota pc-en ordentlig. Mitt tastatur lar ikke lysene aktivere seg før Windows er klart. Derfor jeg lurte på om du hørte noen lyd. Som den lyden Windows lager når du kan logge inn?

Du kan også prøve å restarte hovedkortet. Ta ut batteriet og eventuelt bytt det.
Vis hele sitatet...
Jeg er usikker på navnet, men du vet sikkert hva jeg mener, i den ene enden er det HDMI ingang, men i den andre enden så er det den "Hvite" type koblingen. Jeg får ingen lyd ved oppstart heller, virker som om den ikke starter helt :S

Er det flere som hard "ideer" til hva problemet kan være? :O

DESPERAT!
Hadde det samme (eller lignende) problem en gang, men da var grunnen en defekt RAM-brikke. Fungerer alle delene som de skal?
Dette skjedde faktisk med meg og da jeg monterte min PC i forrige uke. Loesningen paa problemet mitt var da at jeg hadde glemt aa plugge i stroemforsyningen til CPUen.

Har du plugget stroem i den inngangen jeg har ringet rundt?
http://bildr.no/image/1440280.jpeg
Sist endret av Ziggity; 17. april 2013 kl. 15:39. Grunn: broken link
1. Stokke om på RAM og grafikkortene.
Vis hele sitatet...
Har du flere RAM brikker? Prøvd å starte med bare 1 om gangen i maskinen?

Har selv ligende problem med en mini pc, funet en dag og den neste var skjermen helt svart. BIOS eller noe kommer ikke på, et symtom hos meg er også at "svenske knappen" ikke fungerer. Må ta ut strøm kabelen ellers får jeg ikke slått den av.

Har du merket noe ligendnde? Ting som ikke oppfører seg normalt?

Selv har jeg egentlig gidd opp med min :P
Trådstarter
8 0
Sitat av Ziggity Vis innlegg
Dette skjedde faktisk med meg og da jeg monterte min PC i forrige uke. Loesningen paa problemet mitt var da at jeg hadde glemt aa plugge i stroemforsyningen til CPUen.

Har du plugget stroem i den inngangen jeg har ringet rundt?
http://bildr.no/image/1440280.jpeg
Vis hele sitatet...
Alt skal være plugget inn korrekt

Sitat av Shudo Vis innlegg
Har du flere RAM brikker? Prøvd å starte med bare 1 om gangen i maskinen?

Har selv ligende problem med en mini pc, funet en dag og den neste var skjermen helt svart. BIOS eller noe kommer ikke på, et symtom hos meg er også at "svenske knappen" ikke fungerer. Må ta ut strøm kabelen ellers får jeg ikke slått den av.

Har du merket noe ligendnde? Ting som ikke oppfører seg normalt?

Selv har jeg egentlig gidd opp med min :P
Vis hele sitatet...
Nei, jeg kan skur Datamaskinen av og på helt normalt, skjerm og kabler fungerer som de skal , det er antagelig hvis noe med mitt hovedkort eller Prosessor , men jeg har ikke mulighet for og få disse byttet ut :S
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
8 0
Da kan jeg bekrefte at pc`n fungerer, det som fungerte for meg var bare og ta ut "klokkebateriet" i hovedkortet, pc`n starta opp og n¨fungerer den som før takk for all hjelp!
Husket du å sette batteriet tilbake? (lolz)
Les om Power-On Self Test til neste gang pc'n går apeshit.
Trådstarter
8 0
Sitat av Rolsen Royce Vis innlegg
Husket du å sette batteriet tilbake? (lolz)
Les om Power-On Self Test til neste gang pc'n går apeshit.
Vis hele sitatet...
Hehe, ja jeg satte det inn igjen .