Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1012
Når man leter litt rundt etter forsjellige måter og tjene penger, så kommer opp alt mulig rart, alt fra selge halvspiste matvarer og slitte klær på ebay, og til skrive dokument og selge. Jeg ble litt ivrig når jeg kom over metoden men surveys, det ser da så himmla lett ut, og rundt om på NESTEN alle youtube filmene så er det folk som kommenterer på videoene; I really recommend you guys to try Bludos. Og jeg skal innrømme det at det frister og prøve. Men som raringen jeg er så er jeg ganske skeptisk til alt som har med anonyme folk som dealer penger på nettet...

Såå, er det noen av dere som har prøvd/holder på med surveys? Isåfall, hvor mye tjener du? er det noe jeg bør prøve ut? Og sist men ikke minst har noen erfaringer med Bludos.com? For hvis jeg skal prøve så blir det derrifra.
Penger vokser ikke på trær, men selskaper kan finne på å dele ut cents fra tid til annen. Du kommer neppe til å tjene noen nevneverdige summer, men kanskje en hundrings på 1-2 års bruk?

Ps. Kjenner ikke til denne tjenesten, men snakker generelt om lignende opplegg.
levi9's Avatar
Trådstarter
Det er såbbas lite ja.. Ja planen er ikke og akkurat livnære meg på nett inntekt, har fast jobb så penger er ikke noe problem, har egentlig bare lyst og prøve for nysjerrigheten.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Står jo på siden dems at man kan tjene mye mer da
Sitat av Lil J Vis innlegg
Står jo på siden dems at man kan tjene mye mer da
Vis hele sitatet...
Og Hitler lovte at han ikke skulle invadere Tsjekkoslovakia.

Velkommen til verden.
Sist endret av Snøbark; 11. april 2013 kl. 22:14.
om du vil tjene penger på internett er nok det beste å bli med på organiserte markedsundersøkelser. Når store firmaer skal teste om reklamefilmer o.l. er gode nok leier de inn et firma til å samle en fokusgruppe å teste den på. Jeg har vært med på ganske mange av disse fokusgruppene.

Måten dette som regel gjennomføres er at du blir kalt inn til et møtelokale hvor de viser deg reklamefilmen/produktet og spør deg mange spørsmål om det. F.eks. "hvor mye empati føler du av denne filmen?" eller "hvilke følelser vekker smaken av denne brusen for deg?" dette pleier å ta mellom en time og halvannen time.

Andre ganger gjennomfører de denne undersøkelsen over internett. Om dette er tilfellet får du en mail med brukernavn og passord, en internettadresse, og et tidspunkt du skal logge inn. om du møter opp havner du på et chatrom. Dette blir som oftest brukt for å brukerteste en nettside eller en reklamefilm. Dette pleier å ta tre kvarter til en time.

vanlig betaling for de gangene man møter opp personlig er et universalgavekort på 500kr. Internettundersøkelsen pleier å bli belønnet med et universalgavekort på 300kr.

Det er mange år siden jeg holdt på med dette, mulig ting har forandret seg. Jeg huske desverre ikke hva firmaene heter.