Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 2996
Hei, er på utkikk etter en XBMC-kompatibel boks (lik Apple TV/Raspberry) som klarer å kjøre XBMC ganske greit uten å nødvendigvis må ta i bruk viftekjøling på systemet.
Grunnen til at jeg ikke vil bruke ATV og RPI er fordi hvis jeg ser film og vil navigere litt i menyen, så hakker det som fy, og jeg har lyst på et system som IKKE hakker og som fungerer sømløst.

Med boks, så mener jeg en slags mediespiller av noe slag man kan installere xbmcubuntu eller noe lignende på, til en relativt billig penge.

Noen som vet om noen slike bokser?
Odroid U2 / X2.

http://www.hardkernel.com/renewal_2011/main.php

Funker fett med XBMC 12.0 som kommer i stable nå straks.
Har du tenkt på Raspberry Pi?
Jeg bruker aTV2 til XBMC, kablet nettverk til router og til PC.
Har virkelig ikke opplevd treghet, lagg eller annet fra dag 1.

Jeg lastet ned "FireCore" prgrammet til 15-20$,
den fikset alt, var bare plug'n'play derfra.

Kan ikke tenke meg noe annet oppsett enn aTV for streaming fra PC, NetFlix osv til TV i stua.
iPad og iPhone fungerer også veldig bra som fjernkontroll!

Kanskje du opplever problemer pga. brukerfeil?
/dev/urandom
RandomiZed's Avatar
Trådstarter
Sitat av Goophy Vis innlegg
Odroid U2 / X2.

http://www.hardkernel.com/renewal_2011/main.php

Funker fett med XBMC 12.0 som kommer i stable nå straks.
Vis hele sitatet...
Skal se hva denne kan gjøre

Sitat av 23732 Vis innlegg
Har du tenkt på Raspberry Pi?
Vis hele sitatet...
Les tråden min en gang til.

Sitat av Penesmurfen Vis innlegg
Jeg bruker aTV2 til XBMC, kablet nettverk til router og til PC.
Har virkelig ikke opplevd treghet, lagg eller annet fra dag 1.

Kanskje du opplever problemer pga. brukerfeil?
Vis hele sitatet...
Så når du sitter der og koser deg med en 720pfilm og navigerer deg ut i menyen med filmen kjørende i bakgrunnen, så opplever du ikke lagg eller tregheter i det heletatt, og at alt går 100% sømløst?

Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Funker ikke så bra til XBMC desverre. Står jo faktisk i artikkelen du linka til at man skal forvente at det fryser, hakker, kræsjer osv.
Sist endret av RandomiZed; 11. januar 2013 kl. 16:25.
Hvorfor begrense det til 720p, når XBMC + aTV kjører 1080p helt smertefritt?

Behovet for å
navigere rundt i menyen med filmen kjørerende i bakgrunnen
Vis hele sitatet...
har jeg faktisk ikke hatt behov for i løpet av de 6 mnd jeg har brukt aTV.
Skjønner faktisk ikke helt hva du mener
Sist endret av Penesmurfen; 11. januar 2013 kl. 16:32.
Sitat av RandomiZed Vis innlegg
..RPI er fordi hvis jeg ser film og vil navigere litt i menyen, så hakker det som fy, og jeg har lyst på et system som IKKE hakker og som fungerer sømløst.
Vis hele sitatet...
Har selv opplevd hakking / lagging ved navigering på min RPI når jeg har kjørt RaspBMC eller OpenELEC. Fikk tips om å oppgradere minnekortet, men har ikke fått testet den enda. Kanskje det kan være en rimelig løsning i din case.
/dev/urandom
RandomiZed's Avatar
Trådstarter
Sitat av Penesmurfen Vis innlegg
Hvorfor begrense det til 720p, når XBMC + aTV kjører 1080p helt smertefritt?

Behovet for å
har jeg faktisk ikke hatt behov for i løpet av de 6 mnd jeg har brukt aTV.
Skjønner faktisk ikke helt hva du mener
Vis hele sitatet...
Hm, interesting, tenkte Apple TV2 var fastlåst til 720p jeg. Klart den spiller AV 1080p, men kan ikke vise det.
Så venter i spenning på en boks som klarer 1080p uten sperre fra apple.
--
Behovet for å navigere i menyen mens filmen kjører? Tja, for å se klokka, for å se om det er flere episoder, for å justere undertekster, eller for å justere andre instillinger on the fly ? Eller kanskje jeg spiller av musikkvideoer ofte og liker å ha menyen framme slik at man kan søke etter ny musikkvideo mens den andre spilles. Er mange grunner.
Så går den sømløst når du navigerer i menyen mens den spiller av 1080pfilm i bakgrunnen? Med FireCore til 20 dollar?

Sitat av hosjmeister Vis innlegg
Har selv opplevd hakking / lagging ved navigering på min RPI når jeg har kjørt RaspBMC eller OpenELEC. Fikk tips om å oppgradere minnekortet, men har ikke fått testet den enda. Kanskje det kan være en rimelig løsning i din case.
Vis hele sitatet...
Har en kompis som testet å oppgradere sitt kort, men det hjalp ikke. For dårlig hw tror jeg han mente .. :/
▼ ... noen uker senere ... ▼
ingen i tråden som har kommet med noen gode alternativer, bump.
Xbox 360 er ganske billig, egentlig. Mye muligheter.
Sitat av Rankiz Vis innlegg
ingen i tråden som har kommet med noen gode alternativer, bump.
Vis hele sitatet...
Hvis du ikke mener Odroid U2/X2 er et godt alternativ kan du bare gi opp først som sist.

Finnes tilogmed fullt akselerte linux-drivere nå.
Sitat av wtf1337 Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Virker som om mange er misfornøyde. Ting hakker og henger og den klarer ikke engang full 1080p HD.

Sitat av 23732 Vis innlegg
Har du tenkt på Raspberry Pi?
Vis hele sitatet...
Glem Pi til htpc eller xbmc. Det suger så du nesten blir gærn.
Ting hakker og det er lang lag på enkle ting som menyer. Ubrukelig rett og slett.

Sitat av Nougatti Vis innlegg
Xbox 360 er ganske billig, egentlig. Mye muligheter.
Vis hele sitatet...
Men da må den jo chippes for å få skikkelig støtte for alle formater.
Og da blir det risky å spille online. Dessuten så kommer mange av spillene med lumske oppdateringspatcher som kan bricke xbox med chip. Verdt å ha i bakhodet.
Sist endret av ompapa; 6. februar 2013 kl. 13:13.
Sitat av ompapa Vis innlegg
Glem Pi til htpc eller xbmc. Det suger så du nesten blir gærn.
Ting hakker og det er lang lag på enkle ting som menyer. Ubrukelig rett og slett.
Vis hele sitatet...
OT:
I beg to differ.
Jeg kjører OpenELEC (XBMC) på min Rasberry Pi, og jeg opplever ikke det du beskriver.
Sist endret av s1gh; 6. februar 2013 kl. 13:17.
Vær retro som meg, kjør XBMC på den originale gamle Xbox'en. Med komponent og optisk digal kabel får du 720p og surround. Og ikke bare det, den kan jo spille awesome gamle xbox spill og det finnes haugevis av emulatorer som f.eks. snes og amiga.

Det finnes greie nettlesere til den, og med xbmc har du alt fra youtube til væroppdateringer. Den ser også mye stiligere ut enn en xbox 360

Det eneste kjipe er vell at den er litt vrien å få tak i, og du må jo chippe den i tillegg, men det er ikke så vrient.
Sitat av s1gh Vis innlegg
OT:
I beg to differ.
Jeg kjører OpenELEC (XBMC) på min Rasberry Pi, og jeg opplever ikke det du beskriver.
Vis hele sitatet...

Ja da er du en av de få. Er mange forumposter også om openelec om at ting hakker. Jeg ga opp hele tanken på Rpi for xbmc da jeg så hvordan ting hakket hos en kompis.
Sitat av Membranplan Vis innlegg
Vær retro som meg, kjør XBMC på den originale gamle Xbox'en. Med komponent og optisk digal kabel får du 720p og surround. Og ikke bare det, den kan jo spille awesome gamle xbox spill og det finnes haugevis av emulatorer som f.eks. snes og amiga.

Det finnes greie nettlesere til den, og med xbmc har du alt fra youtube til væroppdateringer. Den ser også mye stiligere ut enn en xbox 360

Det eneste kjipe er vell at den er litt vrien å få tak i, og du må jo chippe den i tillegg, men det er ikke så vrient.
Vis hele sitatet...
Støtter denne. Har prøvd en del forskjellige mediasentre varianter, men ingenting slår den gamle svarte xboxen med XBMC! Den var helt genial, ikke noe forsinkelser eller lagg og brukergrensesnittet er lett å forstå.
Den er rask å skru på, du kan putte i så mange gigabytes du vil eller koble den opp mot en filserver på nettverket og streame veldig enkelt.
Det finnes også Nintendo 64 emulatorer med massevis av spill. Super Smash Bros på xbox ftw!
Sist endret av Bothrops; 6. februar 2013 kl. 13:41.
Sitat av ompapa Vis innlegg
Ja da er du en av de få. Er mange forumposter også om openelec om at ting hakker. Jeg ga opp hele tanken på Rpi for xbmc da jeg så hvordan ting hakket hos en kompis.
Vis hele sitatet...
Ja, ser det er mange som har samme problemet.

Jeg overklokket min Raspi samtidig som jeg la inn OpenELEC. Flyttet også filsystemet over på en USB stick.
Mulig det er pga. dette at min ikke hakker.
Sist endret av s1gh; 6. februar 2013 kl. 13:45.
Sitat av RandomiZed Vis innlegg
Grunnen til at jeg ikke vil bruke ATV og RPI er fordi hvis jeg ser film og vil navigere litt i menyen, så hakker det som fy, og jeg har lyst på et system som IKKE hakker og som fungerer sømløst.
Vis hele sitatet...
Vet ikke hva slags PI du bruker, men dette er inget problem på min som kjører xbian.
Sitat av s1gh Vis innlegg
Ja, ser det er mange som har samme problemet.

Jeg overklokket min Raspi samtidig som jeg la inn OpenELEC. Flyttet også filsystemet over på en USB stick.
Mulig det er pga. dette at min ikke hakker.
Vis hele sitatet...
Hm. Er den stabil nå når den er klokket da? Klokking resulterte i frys på den kompisen min forsøkte å få xbmc på. Siden jeg ikke hadde annet å bruke Rpi på så ga jeg opp før jeg hadde forsøkt når jeg så hvor ustabil pi var hos naboen.

Kanskje jeg får gi den er forsøk da, så slenger jeg på en usb stick og ser om det blir ok. Størrelsen er jo perfekt, strømforbruket likeså. Hadde vært gøy å fått det til.

Hvilken versjon ar OpenELEC kjører du? Og hvor mye klokker du?
Sitat av ompapa Vis innlegg
Hm. Er den stabil nå når den er klokket da? Klokking resulterte i frys på den kompisen min forsøkte å få xbmc på. Siden jeg ikke hadde annet å bruke Rpi på så ga jeg opp før jeg hadde forsøkt når jeg så hvor ustabil pi var hos naboen.

Kanskje jeg får gi den er forsøk da, så slenger jeg på en usb stick og ser om det blir ok. Størrelsen er jo perfekt, strømforbruket likeså. Hadde vært gøy å fått det til.

Hvilken versjon ar OpenELEC kjører du? Og hvor mye klokker du?
Vis hele sitatet...
Har brukt den hver dag siden jeg kjøpte den, og har enda tilgode å oppleve at den fryser.

Pr. i dag kjører jeg med disse innstillingene :
arm_freq=850
sdram_freq=425

Og det nyeste bilde av OpenELEC: Raspberry Pi ARM 2.99.2 (3.0 RC 2)
Sist endret av s1gh; 7. februar 2013 kl. 00:24.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg kjører omxplayer og et php interface på raspberry pien min, disker på stasjonæren mountes med samba og har ikke noe problemer med hakking.
Har heller ikke noen problemer med hakking, og jeg ser bortimot utelukkende på 1080p. Har ikke prøvd å kjøre menyene med spillende video i bakgrunnen, men for min del funker det greit at man bare hører lyden fra den. Får ikke med meg så mye som skjer bak menyene likevel, så da pauser jeg heller filmen om jeg absolutt må ut og bla litt. Skjer forøvrig såpass sjelden at jeg ikke helt relaterer meg til problemet. Installer yatse eller en annen fjernkontroll-app på mobil/nettbrett, så kan man finne neste video der..