Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 787
Hei

Jeg har kjøpt meg nytt skjermkort, jeg må vell installere drivere til dette?
Når jeg plugger dvi kabelen i standard porten på pcen så booter den fint med bilde..
Når jeg har i skjerkorte blir det ikke noe bilde.. Dette er vell fordi pcen tror den skal bruke kortet? Men jeg har jo ikke fått installert drivere til dette..

Noen som har peiling på dette ?
Takker for svar
Har du prøvd å plugge DVI kabelen i skjermkortet da?
Mhm, det fungerer heller ikke
Har du koblet til alle strømkablene til skjermkortet?
Nei.. Jeg plugga det i hovedkortet ikke noe mer, jeg skal se nærmere etter nå

Nå så jeg litt nærmere etter men jeg fant bare en hdmi inngang og en DVI inngang..
Jeg har dette kortet her: AMD FirePro V3900
Du må installere drivere også må du koble til alle kabler. Dersom det er et nytt kort er det mest sannsynlig at du må koble til strøm og ikke bare sette det rett i hovedkortet.
om du ikke har puttet i pci-e kabelen, så tror jeg ikke den fynker.
Du trenger ikke drivere først, skal funke uten. Koble til alle kabler du.
Sitat av Blixus Vis innlegg
om du ikke har puttet i pci-e kabelen, så tror jeg ikke den fynker.
Vis hele sitatet...
ikke tror, men jeg vet * LOL
Etter det jeg kan se, er det ikke sikkert AMD FirePro V3900 har inngang for ekstra strøm. Det høres heller ut som et BIOS-problem, hvor integrert grafikk har blitt satt som primær grafikk. Ville sjekket ut hvilke innstillinger som står der, og eventuelt brukt valg som "Force PEG" e.l. for å spesifikt sette PCIe-kortet som primært skjermkort.

Men.. AMD FirePro? Er det noen spesiell grunn til at du valgte nettopp det kortet?