Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2558
Jeg ønsker å lage en database, som lett kan betjenes gjennom et program ala windows media, media monkey etc, men istedenfor musikk vil det bare være et nummer og 3-4 beskrivelser av hva nummeret representerer. nummerene vil variere fra 13 til 20 forskjellige siffer. disse nummerene skal kategoriseres veldig likt som musikk blir gjort. når et nummer blir registrert igjennom en usb inngang, skal man få opp en slags wizard som skal hjelpe deg legge inn info om hva dette nummeret representerer. Og da skal den bli lagt inn i en database som man har visuell oversikt i ganske likt en musikkkavspiller.

Hvor stor jobb er dette å lage? og hvordan kan jeg sikre mine rettigheter hvis jeg vil få noen andre til å lage dette for meg?
Det var kanskje litt dumt å poste hele ideen her hvis du vil ha rettighetene?
Dette høres ikke ut som et stort prosjekt, men hva mener du med registrere igjennom en usb inngang?

Sitat av robbi13 Vis innlegg
Det var kanskje litt dumt å poste hele ideen her hvis du vil ha rettighetene?
Vis hele sitatet...
Utifra bruken til programmet, virker ikke det som han skal få laget et kommersielt produkt, mer et skreddersydd program til hans bruk
ja kanskje litt dumt, men jeg antar ingen vet hva det skal brukes til
tallet som skal kategoriseres vil registres igjennom usb kabelen inn på hovedkortet
Sist endret av skeptfisk; 5. september 2012 kl. 12:42.
Du kan trygt si hva du skal bruke det til også, du kan ikke "sikre rettighetene" dine på noe så grunnleggende før du faktisk står med et ferdig produkt og selv da vil det ta max noen timer for hvem som helst og helt lovlig kunne kopiere funksjonaliteten i programmet og lage sitt eget.
Sist endret av Mith; 5. september 2012 kl. 12:45.
Sitat av Mith Vis innlegg
Du kan trygt si hva du skal bruke det til også, du kan ikke "sikre rettighetene" dine på noe så grunnleggende før du faktisk står med et ferdig produkt og selv da vil det ta max noen timer for hvem som helst og helt lovlig kunne kopiere funksjonaliteten i programmet og lage sitt eget.
Vis hele sitatet...
så noen timers arbeid, er antatt tidsbruk for å lage det jeg beskriver?
Sist endret av skeptfisk; 5. september 2012 kl. 12:46.
Sitat av skeptfisk Vis innlegg
ja kanskje litt dumt, men jeg antar ingen vet hva det skal brukes til
tallet som skal kategoriseres vil registres igjennom usb kabelen inn på hovedkortet
Vis hele sitatet...
ehhhh, såklart. Men hva er i andre enden av den usb-kabelen. for å lage det programmet må programmet vite hva den leiter etter, usb dibbedutter trenger som oftest også drivere.
Sitat av reaVen Vis innlegg
ehhhh, såklart. Men hva er i andre enden av den usb-kabelen. for å lage det programmet må programmet vite hva den leiter etter, usb dibbedutter trenger som oftest også drivere.
Vis hele sitatet...
en strekkode leser
Ja, pluss minus en halv arbeidsdag. Det kommer jo litt an på hva du faktisk vil ha, kravspecen din er ikke god nok.
Heh. Det trådstarter vil ha laget er et inventory program. Måtte lese innleggene ett par ganger før det gikk opp for meg
Ja, det høres ut som en svært grunnleggende CMDB som kan ta imot data fra en strekkodeleser, noe som ikke burde ta mange timene å snekre sammen.
Sitat av skeptfisk Vis innlegg
en strekkode leser
Vis hele sitatet...
Det finnes nok plenty med programmer som gjør dette.

Hva ville du oppnå med denne tråden, prøver du å finne noen her som skal lage det for deg, betaler du? Du er også veldig vag i kravspesifikasjonen din.
De fleste strekkodelesere bruker Windows API mot tastaturkommandoer, slik at når en strekkode scannes, skriver den verdien av strekkoden inn der markøren står for så å trykke på enter-tasten.

Man trenger mest sannsynlig vis bare et tekstfelt i programmet som er markert når man bipper inn strekkoden. (dvs. ingen behov for programvare som kobler seg opp mot strekkodeleser)

Tenkte du noe sånt?
http://bildr.no/thumb/1266673.jpeg

Og selvfølgelig et vindu som viser en liste med nummer som du kan søke etter.
jeg ville i utgangspunktet vite om innsatsen er verdt nytteverdien
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av skeptfisk Vis innlegg
jeg ville i utgangspunktet vite om innsatsen er verdt nytteverdien
Vis hele sitatet...
Det finst anslagsvis en halv milliard lignande produkt, og store aktører som Microsoft og Oracle meiner innsatsen er verdt nytteverdien. Om enn litt meir omstendleg enn det du ser for deg, men det er detaljer.
Jeg har faktisk laget et slikt program tidligere, siden jeg hadde en strekkode leser liggende, og villa ha en database over PC delene jeg hadde liggende, En strekkode på hver del (Kllistremerke) Tok med bare 30 min å programmere det, (Ikke noe pene greier, men funksjonelt) Men tar sikker no-time å gjøre det brukervennlig!
Sist endret av Thrakon; 7. september 2012 kl. 09:40.
http://pastie.org/4679278

Mitt bidrag (første gang jeg bruker noen form for databasebehandling) og jeg har brukt under en time, det er tekstbasert og, blir ikke bedre
Sitat av reaVen Vis innlegg
http://pastie.org/4679278

Mitt bidrag (første gang jeg bruker noen form for databasebehandling) og jeg har brukt under en time, det er tekstbasert og, blir ikke bedre
Vis hele sitatet...
"Error 503 Service Unavailable"
Allso, hvis det er et program du har posta link til, inkluder Kilde koden : )
Sitat av Thrakon Vis innlegg
"Error 503 Service Unavailable"
Allso, hvis det er et program du har posta link til, inkluder Kilde koden : )
Vis hele sitatet...
Det er jo kildekoden har har postet.
pastie == pastebin == kildekode, jeg kommer fint innpå siden
hva med RFID-leser slik at dette vil passe litt bedre på denne siden av millenniumsskiftet?
Jeg mener, strekkodeleser, virkelig? Vi har en sånn på jobb, som ligger og samler støv og
jeg syns den bør doneres til teknisk museum